Page 2 of 2
Jo penso...
Posted: Monday 30/07/2007 23:42
by JaMiRo!
Hola!
Jo sóc dels que penso que el nou túnel s'hauria de dedicar exclusivament a serveis ferroviaris de rodalia i regionals, i construïr el traçat d'alta velocitat de la següent manera:
Estació de Sants pels trens de Lleida-Saragossa-Madrid.
Estació de Sagrera pels trens de Girona-Figueres-França.
Bypass pel Vallès (com he dit, túnel dedicat exclusivament a rodalies i regionals)
per als trens d'alta velocitat que no finalitzen el seu recorregut a Barcelona; creació d'una estació al Vallès amb llançadores (es pot aprofitar la línia de rodalies 7 tot millorant-ne la freqüència i el temps de viatge) per portar els passatgers a Barcelona ciutat.
Bé, és una proposta com qualsevol altra.
Salut!
Posted: Monday 30/07/2007 23:51
by Mortadel·lo
sagrada família pel litoral, pedrera soterrada!
Posted: Tuesday 31/07/2007 10:31
by entfe001
Tot ve de l'estupidesa de fer passar la LAV pel Prat.
El TAV: un altre cas d'efecte NIMBY?
Posted: Tuesday 31/07/2007 22:17
by abegot
El TAV: un altre cas d'efecte NIMBY?
eixample30/07/2007 · Barcelona
Després de mesos d'incògnites sobre el traçat definitiu del Tren d'Alta Velocitat (TAV) al seu pas per Barcelona, la postura oficial del Ministeri, recolzada per l’equip de govern de l’Ajuntament, és que el tren passi per nous túnels construïts als carrers de Provença (des de l'Estació de Sants fins a la Diagonal) i de Mallorca (des de la Diagonal fins a l'Estació de la Sagrera). No obstant, la Plataforma AVE pel litoral, la Junta Constructora de la Sagrada Família i els tres partits de l'oposició a la Casa Gran (CiU, PP i ERC), han mostrat públicament la seva posició contrària al traçat marcat des de Madrid. El cas del traçat i les obres del TAV resulten un cas d’estudi interessant des d’un punt de vista sociològic.
Fent un petit treball de camp tot passejant per l'Eixample de Barcelona es poden veure nombrosos balcons amb pancartes de la Plataforma AVE pel Litoral, però si ens hi fixem bé, veurem que la densitat d'aquests és directament proporcional a la proximitat dels carrers Provença i Mallorca. El fet no ha de sorprendre, ja que tot i que molts habitants de l'Eixample pensen que l'opció escollida pel Ministeri no és la més apropiada, també pensen que és millor que el túnel passi dos carrers més amunt o més avall del seu que no pas que els passi per sota de casa seva. Per tant, quan fem el treball de camp per l'Eixample, no deixa de ser normal que els que es queixin siguin els veïns directament afectats, ja que els que estan un parell d'illes enllà poden pensar que si obren la boca encara els tocarà el rebre a ells.
Aquest fenomen, conegut com a NIMBY (les sigles de l'expressió Not in my backyard, no en el meu pati de darrere), és ben conegut en els conflictes ambientals i territorials, ja que tot i que tothom vol tenir els beneficis del tren ningú vol que li toqui el rebre. És exactament el mateix que passa quan es vol instal.lar un abocador, una presó, un centre de rehabilitació de toxicòmans o un cementiri de residus nuclears.
http://www.tribuna.cat/index.php?option ... w&id=83916
NIMBY? Of course!
Posted: Saturday 04/08/2007 21:06
by Trytasa Baldaquino
I és clar que es NIMBY... passa el mateix que amb la línia de molt alta tensió, amb el quart cinturó i amb qualsevol infraestructura feta o per fer.
És com els que es queixen als pobles del maresme de la línia del tren i la N-II (treient els casos de manca de seguretat com els pasos a nivell sense barreres, que quedi clar): molts d'ells quan van comprar la casa ja sabíen el que hi havia, i que tindria avantatges i inconvenients. Doncs ara que no es posin intransigents i tinguin paciència, que amb el temps ja se la treuran.
Jo sóc de la Trinitat: la presó de joves a un cantó, el scalextric del nus per l'altre. Però sóc conscient que algú ha de pringar i no em queixo perquè quan vaig comprar el pis ja sabia el que tocava (ara diuen que treuen la presó, a veure si es veritat... però no ho exigeixo a curt termini).
Viure en societat i civilitatzació significa renunciar a algun profit individual per a incrementar el bé comú. Qui no ho entengui, que vagi al Pol Nord.
I perdò per l'OT
Posted: Saturday 04/08/2007 22:33
by victorcasta
Ara que parles dels habitatges a prop dels traçats ferroviaris, avui m'he fixat en un bloc d'habitatges que han construit a tocar de l'estació de Montcada - Manresa... la distància entre la tanca de l'estació i la finestra del pis corresponent no crec que superi els
2 metres.
A l'hora de reclamar...
Posted: Monday 06/08/2007 11:11
by Guigui
victorcasta wrote:Ara que parles dels habitatges a prop dels traçats ferroviaris, avui m'he fixat en un bloc d'habitatges que han construit a tocar de l'estació de Montcada - Manresa... la distància entre la tanca de l'estació i la finestra del pis corresponent no crec que superi els
2 metres.
I segur que seran els primers en penjar pancartes reclamant el soterrament de la via.
Olesa powa
Posted: Monday 06/08/2007 23:43
by JaMiRo!
Guigui wrote:I segur que seran els primers en penjar pancartes reclamant el soterrament de la via.
D'altres es compren l'habitatge a tocar de l'estació perquè saben que d'aquesta manera la seva qualitat de vida augmenta moltíssim en no haver de dependre de l'automòbil per desplaçar-se.
Re: Olesa powa
Posted: Tuesday 07/08/2007 11:51
by UT596001
JaMiRo! wrote:Guigui wrote:I segur que seran els primers en penjar pancartes reclamant el soterrament de la via.
D'altres es compren l'habitatge a tocar de l'estació perquè saben que d'aquesta manera la seva qualitat de vida augmenta moltíssim en no haver de dependre de l'automòbil per desplaçar-se.
Jo visc a 5-10 minuts a peu de la parada d'autobús més propera i per això no tinc menys qualitat de vida
Com?
Posted: Tuesday 07/08/2007 13:06
by JaMiRo!
Hola!
UT596001 wrote:Jo visc a 5-10 minuts a peu de la parada d'autobús més propera i per això no tinc menys qualitat de vida
No t'entenc company
. He volgut dir que la meva qualitat de vida
augmentarà per tenir a tocar de casa l'estació de tren, ja que en tres quarts d'hora em podré posar a la Pl.Espanya.
Salut!
Re: Com?
Posted: Tuesday 07/08/2007 15:09
by davida
JaMiRo! wrote:Hola!
UT596001 wrote:Jo visc a 5-10 minuts a peu de la parada d'autobús més propera i per això no tinc menys qualitat de vida
No t'entenc company
. He volgut dir que la meva qualitat de vida
augmentarà per tenir a tocar de casa l'estació de tren, ja que en tres quarts d'hora em podré posar a la Pl.Espanya.
Salut!
Jo fa 4 anys em vaig comprar una casa a 5 minuts de l'estació, i a 30 minuts de plaça Catalunya pensant que tindria qualitat de vida, sobretot en pocs anys, pero vaig em m'han fallat els calculs:
- El desdoblament de la linea de Vic no han començat jo calculava que ja estaria quasi acabat el 2007. Data prevista ¿?
- Tindria 5 minuts una altre estació a la linia El Papiol Mollet. M'haure d'esperar 28 mesos mes. Almenys ja han sortit la obres a concurs.
Ara visquen a 5minuts de l'estación i a 10 km de Barcelona tinc la sort de:
- Frequencies de fins 60 minuts els dies laborables
- Frequencies de fins 90 minuts agost, semana santa i nadal
- Frequencies de fins 120 minuts els caps de setmana.
A plaça Catalunya no arriba quasi mai en 30 minuts:
- A vegades tinc que anar agafar el tren a la Llagosta i caminar 25 minuts, pero arribo abans a casa que esperan el tren de la C3.
- A vegades tinc que anar a fer transbordament a Mollet per per arribar a Catalunya abans
- Quasi sempre tinc un retras de 5-10 minuts, nomes el cap de setmana millora la puntualitat.
- Quan hi ha obres sempre retallen la C3.
Esperarem a veure...
Posted: Tuesday 07/08/2007 16:32
by JaMiRo!
Hola!
Algún administrador haurà de crear un nou fil que s'anomeni "Viure al costat d'una estació de tren" o quelcom semblant...
davida wrote:Jo fa 4 anys em vaig comprar una casa a 5 minuts de l'estació, i a 30 minuts de plaça Catalunya pensant que tindria qualitat de vida, sobretot en pocs anys, pero vaig em m'han fallat els calculs:
- El desdoblament de la linea de Vic no han començat jo calculava que ja estaria quasi acabat el 2007. Data prevista ¿?
- Tindria 5 minuts una altre estació a la linia El Papiol Mollet. M'haure d'esperar 28 mesos mes. Almenys ja han sortit la obres a concurs.
Ara visquen a 5minuts de l'estación i a 10 km de Barcelona tinc la sort de:
- Frequencies de fins 60 minuts els dies laborables
- Frequencies de fins 90 minuts agost, semana santa i nadal
- Frequencies de fins 120 minuts els caps de setmana.
A plaça Catalunya no arriba quasi mai en 30 minuts:
- A vegades tinc que anar agafar el tren a la Llagosta i caminar 25 minuts, pero arribo abans a casa que esperan el tren de la C3.
- A vegades tinc que anar a fer transbordament a Mollet per per arribar a Catalunya abans
- Quasi sempre tinc un retras de 5-10 minuts, nomes el cap de setmana millora la puntualitat.
- Quan hi ha obres sempre retallen la C3.
Sé a que et refereixes, company. Jo també he patit aquesta línia de "Rodalies". Moltes vegades, em sortia més a compte agafar un tren a l'estació de Mollet-Sant Fost encara que això comportès creuar tot Mollet...
Salut!
Posted: Tuesday 07/08/2007 16:52
by Danzig
vinga, tothom a Mollet, quedeu convidats!
jo vaig anar a viure al barri de l'estació de França de Mollet per tenir una bona comunicació amb el centre de BCN i vaig encertar, llàstima de la degradació del servei dels últims mesos
Re: Com?
Posted: Wednesday 08/08/2007 11:12
by UT596001
JaMiRo! wrote:Hola!
UT596001 wrote:Jo visc a 5-10 minuts a peu de la parada d'autobús més propera i per això no tinc menys qualitat de vida
No t'entenc company
. He volgut dir que la meva qualitat de vida
augmentarà per tenir a tocar de casa l'estació de tren, ja que en tres quarts d'hora em podré posar a la Pl.Espanya.
Salut!
Doncs m'has donat a entendre que els que vivim en pobles sense tren tenim menys qualitat de vida per no tenir tren. Jo estic molt content del servei de la Vallesana actualment (menys el mes d'agost en què el servei és un desastre
) i en un moment em planto a Sabadell (sempre que la B-124 ho permeti).
Clar que si la Generalitat invertís el que hagués d'invertir en els autobusos interurbans (i en protegir els autobusos a les carreteres congestionades), no hauríem de dependre tant del cotxe als pobles sense tren.
Aaaaaah amigo
Posted: Wednesday 08/08/2007 23:10
by JaMiRo!
Hola!
UT596001 wrote:Doncs m'has donat a entendre que els que vivim en pobles sense tren tenim menys qualitat de vida per no tenir tren. Jo estic molt content del servei de la Vallesana actualment (menys el mes d'agost en què el servei és un desastre
) i en un moment em planto a Sabadell (sempre que la B-124 ho permeti).
Bé, el teu cas és una excepció, però tots sabem com funcionen els autobusos interurbans d'aquest país (i el ferrocarril estatal, també)...
UT596001 wrote:Clar que si la Generalitat invertís el que hagués d'invertir en els autobusos interurbans (i en protegir els autobusos a les carreteres congestionades), no hauríem de dependre tant del cotxe als pobles sense tren.
Cert. I afegir: els pobles amb tren de la xarxa d'ADIF em sembla que ho tenen magre donat el que està passant últimament...
Salut!
Re: Aaaaaah amigo
Posted: Thursday 09/08/2007 8:47
by Ecomobisostrans
JaMiRo! wrote:Hola!
UT596001 wrote:Doncs m'has donat a entendre que els que vivim en pobles sense tren tenim menys qualitat de vida per no tenir tren. Jo estic molt content del servei de la Vallesana actualment (menys el mes d'agost en què el servei és un desastre
) i en un moment em planto a Sabadell (sempre que la B-124 ho permeti).
Bé, el teu cas és una excepció, però tots sabem com funcionen els autobusos interurbans d'aquest país (i el ferrocarril estatal, també)...
Tens tota la raó. Aqui al Berguedà es molt difícil o impossible fer una vida normal sense cotxe tret que visquis a Puig Reig, Gironella, Cal Rosal o Berga, i tant i així aquests pobles tenen mancances greus en matèria de transport. No es que els autobusos que hi ha funcionin malament, precissament de l'Alsina Graells ens podem queixar poc (poc no vol dir gens, eh), el problema es simplement que falten horaris. I això no es culpa de l'empresa adjudicatària del servei sino sobretot de les administracions.
Re: Jo penso...
Posted: Thursday 09/08/2007 12:24
by trainman
Yo la línea 7 de Cercanías la haría circular de la siguiente forma:
Estación de Francia-Passeig de Gràcia-Sants-L'Hospitalet-Cornellà-Sant Joan Despí-Sant Feliu de Llobregat-Molins de Rei-El Papiol-Rubí-Sant Cugat-Cerdanyola Universitat-Cerdanyola-Montcada Santa Maria-Montcada Manresa-Montcada Bifurcació-Sant Andreu Comtal-Sagrera-Clot-Estación de Francia
JaMiRo! wrote:Hola!
Jo sóc dels que penso que el nou túnel s'hauria de dedicar exclusivament a serveis ferroviaris de rodalia i regionals, i construïr el traçat d'alta velocitat de la següent manera:
Estació de Sants pels trens de Lleida-Saragossa-Madrid.
Estació de Sagrera pels trens de Girona-Figueres-França.
Bypass pel Vallès (com he dit, túnel dedicat exclusivament a rodalies i regionals)
per als trens d'alta velocitat que no finalitzen el seu recorregut a Barcelona; creació d'una estació al Vallès amb llançadores (es pot aprofitar la línia de rodalies 7 tot millorant-ne la freqüència i el temps de viatge) per portar els passatgers a Barcelona ciutat.
Bé, és una proposta com qualsevol altra.
Salut!
Re: Jo penso...
Posted: Thursday 09/08/2007 12:30
by Ecomobisostrans
Veo una pérdida de tiempo pasar por la estación de Francia, con la correspondiente inversion de marcha, en vez de ir directo de Clot a Pg.Gràcia.
Posted: Thursday 09/08/2007 19:01
by hospitalenc
A mí alló que em sembla absurd, es que nó hi hagi cap estació intrmitja a mig camí a de Sants i La Sagrera, be a la Diagonal entre Rambla Catalunya i Pg. de Gràcia, be a la Sagrada Família.
Es com si es considerès innecesària, i es tanquès, la de Pg de Gràcia ja existent, nomès perque ja hi ha Sants i la Estació de França al extrems, i la de Pl. Catalunya a prop..