Page 2 of 2
Posted: Monday 30/07/2007 18:10
by U-Bahn
victorcasta wrote:hi ha Civies que van fins a Blanes i Maçanet.
Fins a Calella sí però fins a Blanes i Maçanet?
Posted: Monday 30/07/2007 18:22
by entfe001
Hmmm, em sembla que algun dia hauré de tornar a agafar l'exprés de les sis del matí de Girona i fer guàrdia a Maçanet.
Posted: Monday 30/07/2007 18:40
by victorcasta
Demà els agafaré i aniré fins allà a dalt a fer fotos.
Les proves.
Per no perdre-s'ho
Posted: Monday 30/07/2007 23:15
by JaMiRo!
Hola!
Has estat a l'EDF? Doncs jo també Víctor, i no t'he vist. Hi he estat entre els 17:00 i les 18:00 hores fent fotos i gaudint com una criatura amb els "
senyors de les gorres"
donant sortida als trens...
Per cert, el vigilant de seguretat a qui he preguntat per fer fotos molt maco; quan li he preguntat, m'ha dit que si tenia el permís cap problema, que podia "anar fent" i m'ha donat un copet a l'esquena...
Salut!
Posted: Tuesday 31/07/2007 0:43
by victorcasta
Doncs jo he marxat d'allà cap a les 4 de la tarda després d'estar-hi des de les dues. La veritat és que és un goig poder sentir algo tan simple i que feia temps que no sentia: el xiulet del cap d'estació -amb la gorra i banderí corresponent- seguit del xiulet del tren.
Posted: Tuesday 31/07/2007 2:46
by Vox
Jo vaig anar-hi el mateix dissabte 28 i a Clot Aragó la gent va baixar en massa, excepte alguns despistats que després de preguntar tambè van baixar. Varem continuar molt poca gent cap l'EdF.
Al tornar, el maquinista de la 463-464 es va deixar la porta oberta i vaig gaudir de tot el trajecte EdF-Clot (més tard no pq la porta es va tancar al frenar
I per tenir que estar "amorrat" al vidre doncs ja vaig preferir sentar-me la resta del camí cap Badalona.
Vox
Posted: Tuesday 31/07/2007 9:30
by xevi
Jo que sóc de Vilassar aquests dies m´encanta fer d´informador i faig baixar tots els guiris a l´estació de França, ja els hi va bé... el port, el born etc. I quan el tren entra a l´estació de França venint del Maresme, no m´ho puc creure.
Posted: Tuesday 31/07/2007 12:26
by aarongilp
Si per aquelles coses quan torni de Terrassa a finals d'Agost enxampo un Civia fent un Maçanet, em faig tot el trajecte encara que hagi d'esperar una hora allí per a fer el transbord.
Ueee!
Posted: Tuesday 31/07/2007 13:12
by JaMiRo!
aarongilp wrote:Si per aquelles coses quan torni de Terrassa a finals d'Agost enxampo un Civia fent un Maçanet, em faig tot el trajecte encara que hagi d'esperar una hora allí per a fer el transbord.
Jo he anat a Maçanet en Civia...
Això sí, en proves fins a Figueres i via Granollers...
Re: Ueee!
Posted: Tuesday 31/07/2007 14:02
by aarongilp
JaMiRo! wrote:aarongilp wrote:Si per aquelles coses quan torni de Terrassa a finals d'Agost enxampo un Civia fent un Maçanet, em faig tot el trajecte encara que hagi d'esperar una hora allí per a fer el transbord.
Jo he anat a Maçanet en Civia...
Això sí, en proves fins a Figueres i via Granollers...
Torracollons
Per cert, et mereixes un "Torracollons +1" per la firma...dilluns passat vaig anar expressament a la L4 a veure un 1100 i només me'ls vaig creuar...el tren de davant meu, el meu i del de darrere eren 2100's...
Posted: Thursday 02/08/2007 10:52
by Ecomobisostrans
Pues per ser nous que malament es veu l'indicador de destinació.
Posted: Thursday 02/08/2007 11:24
by victorcasta
Ecomobisostrans wrote:
Pues per ser nous que malament es veu l'indicador de destinació.
És una qüestió de la càmera, que no és prou bona, i passa com quan fas una foto a una pantalla de tele de tub.
Posted: Thursday 02/08/2007 11:54
by Platanito
victorcasta wrote:Ecomobisostrans wrote:
Pues per ser nous que malament es veu l'indicador de destinació.
És una qüestió de la càmera, que no és prou bona, i passa com quan fas una foto a una pantalla de tele de tub.
¡Ale, a ver quién la dice más gorda!
Ni es veu malament l'indicador ni té res a veure que la càmera sigui bona o dolenta. Es tracta de que el display de LEDs pot enganyar l'ull humà però no la càmera. El nostre aparell visual és molt lent, tant que és capaç de veure un missatge on només hi ha files de LEDs que s'encenen i apaguen alternativament, així com és capaç de veure una imatge en moviment a una pantalla de tub catòdic, on en realitat es projecta una successió d'imatges fixes que es renoven mitjançant un escombrat per un feix d'electrons que és el que provoca les franges que veiem quan en fem una foto o quan filmem la pantalla amb una altra càmera.
Les fotos de displays a llocs amb prou llum sempre quedaran malament si no es tanca prou l'objectiu com per poder fer un temps d'exposició que abarqui tot el cicle d'escriptura del missatge, sense cremar la foto. Per això aquests cartells acostumen a veure's bé en fotos d'estacions i no en les d'exteriors.
En el cas d'aquesta foto completa, l'he guardat al disc dur i he comprovat que no s'han perdut les metadades que la càmera digital hi registra. Es va fer el 30 de juliol a les 11:16 amb una HP Photosmart, amb una velocitat d'obturació de 1/239 de segon (una locura per als nostre ulls), una abertura F/2,8 (la lent oberta al màxim en posició gran angular d'una càmera modesta, 8mm), un ISO 400 (equivalent a un rodet d'alta sensibilitat, d'ací el granulat que s'aprecia a la imatge) i un +0,3 d'exposició perquè quedi encara més clara del que quedaria amb aquests paràmetres. Sembla que la intenció del fotògraf era fer l'obturació el més ràpida possible, però ho ha pagat amb l'efecte estroboscòpic a l'indicador.
Posted: Thursday 02/08/2007 11:56
by wefer
U-Bahn wrote:Fins a Calella sí però fins a Blanes i Maçanet?
I tant... ahir mateix vaig tenir l'oportunitat d'anar en Civia des de Maçanet fins a Estació de França, i pel camí em vaig creuar amb més Civies que no pas 447.
Posted: Thursday 02/08/2007 12:03
by victorcasta
Platanito wrote:victorcasta wrote:Ecomobisostrans wrote:
Pues per ser nous que malament es veu l'indicador de destinació.
És una qüestió de la càmera, que no és prou bona, i passa com quan fas una foto a una pantalla de tele de tub.
¡Ale, a ver quién la dice más gorda!
Ni es veu malament l'indicador ni té res a veure que la càmera sigui bona o dolenta. Es tracta de que el display de LEDs pot enganyar l'ull humà però no la càmera. El nostre aparell visual és molt lent, tant que és capaç de veure un missatge on només hi ha files de LEDs que s'encenen i apaguen alternativament, així com és capaç de veure una imatge en moviment a una pantalla de tub catòdic, on en realitat es projecta una successió d'imatges fixes que es renoven mitjançant un escombrat per un feix d'electrons que és el que provoca les franges que veiem quan en fem una foto o quan filmem la pantalla amb una altra càmera.
Les fotos de displays a llocs amb prou llum sempre quedaran malament si no es tanca prou l'objectiu com per poder fer un temps d'exposició que abarqui tot el cicle d'escriptura del missatge, sense cremar la foto. Per això aquests cartells acostumen a veure's bé en fotos d'estacions i no en les d'exteriors.
En el cas d'aquesta foto completa, l'he guardat al disc dur i he comprovat que no s'han perdut les metadades que la càmera digital hi registra. Es va fer el 30 de juliol a les 11:16 amb una HP Photosmart, amb una velocitat d'obturació de 1/239 de segon (una locura per als nostre ulls), una abertura F/2,8 (la lent oberta al màxim en posició gran angular d'una càmera modesta, 8mm), un ISO 400 (equivalent a un rodet d'alta sensibilitat, d'ací el granulat que s'aprecia a la imatge) i un +0,3 d'exposició perquè quedi encara més clara del que quedaria amb aquests paràmetres. Sembla que la intenció del fotògraf era fer l'obturació el més ràpida possible, però ho ha pagat amb l'efecte estroboscòpic a l'indicador.
Posted: Thursday 02/08/2007 21:34
by entfe001
Per fer fotografies de dispositius elèctrics el millor és provocar ressonància: 50 Hz.
Posted: Thursday 02/08/2007 21:43
by Trenscat
Avui ha sortit de l'Estació de França el tren de les 19:20 a Maçanet-Massanes en doble de Civia (3+4 cotxes). Llàstima que era una mica massa tard però m'hauria agradat anar ni que fos fins a Blanes en el Civia... He baixat a El Clot-Aragó (de fet m'he llençat directament sobre l'allau de gent que hi havia a l'andana
)