Joaquim Nadal vol segregar Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Ja està....Ferrocarrils Catalans de Via Ampla !
:D

Nota. per raons històriques no inclou la Lleida-La Pobla de Segur.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Els vàrem pagar tots!

Post by JaMiRo! »

Hola!
jordidr wrote:Jo crec que son ganes de tocar els ous, i que esperen k l'estat regali totes les unitats de Renfe Rodalies i Regionals Catalans a la Generalitat?
Seran totes les ganes de tocar els ous que comentes, però aquests trens foren pagats amb els diners de tots els espanyols (això, afortunadament o desgraciadament ens inclou als catalans). Donat com està el tema de la balança fiscal, crec que cedir aquests trens a la Generalitat no està de més. ;)

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: Els vàrem pagar tots!

Post by entfe001 »

metring wrote:
victorcasta wrote:Ja ho va fer amb FEVE amb les xarxes autonòmiques i no va passar res. A més, Rodalies és un servei deficitari i pot ser que al Govern espanyol li interessi treure-s'ho de sobre...
Si, però FEVE per poc no es carrega Catalans i F. de Catalunya...
:roll:
Ja ho va fer prou bé a Girona :evil:
JaMiRo! wrote:
jordidr wrote:Jo crec que son ganes de tocar els ous, i que esperen k l'estat regali totes les unitats de Renfe Rodalies i Regionals Catalans a la Generalitat?
Seran totes les ganes de tocar els ous que comentes, però aquests trens foren pagats amb els diners de tots els espanyols (això, afortunadament o desgraciadament ens inclou als catalans). Donat com està el tema de la balança fiscal, crec que cedir aquests trens a la Generalitat no està de més. ;)
Donat que les balances fiscals no s'han publicat tot i la promesa de Zapatero, jo no faria volar gaire coloms. Com a molt Renfe Operadora podria llogar o fins i tot vendre un cert nombre d'automotors, que després ja veurem si seran suficients o no pels serveis que vol prestar la Generalitat. El traspàs de personal serà molt més fumut.

Però abans de tot això, aquest nou ens de la Generalitat hauria d'estar autoritzat a circular per a la infraestructura d'ADIF.

Cada vegada que en Nadal obre la boca és per dir-la més grossa.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

A Girona? Què va passar? Fes-me'n cinc cèntims, porfi.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

A finals dels anys 60 FEVE va clausurar les quatre línies de via estreta que sortien de Girona: la d'Olot, la de Banyoles, la de Sant Feliu de Guíxols i la de Palamós.

Tot un genocidi ferroviari.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Quina vergonya, sort que aquí a Barcelona, la Generalitat va salvar els Ferrocarrils! Jo soc política, i els hi demano responsabilitats a FEVE!!!
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

metring wrote:
victorcasta wrote:Ja ho va fer amb FEVE amb les xarxes autonòmiques i no va passar res. A més, Rodalies és un servei deficitari i pot ser que al Govern espanyol li interessi treure-s'ho de sobre...
Si, però FEVE per poc no es carrega Catalans i F. de Catalunya... :roll:
I es va carregar tots els carrilets gironins...

Edito: No havia vist els darrers missatges.
Last edited by aarongilp on Saturday 11/08/2007 21:02, edited 1 time in total.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Haviam jo no estic dient el que crec o no crec que ens mereixem, per suposat catalunya es mereix automotors de renfe im molt mes, simplement estic intentant aportar el que per mi es una vissio realista
User avatar
Izo
N6
N6
Posts: 186
Joined: Thursday 20/07/2006 22:37
Location: Piera, Montserratí

Re: Maquillatge?

Post by Izo »

Guigui wrote:A mi em fa l'efecte que el que pretenen amb aquesta nova companyia hipotètica és tenir-la separada en tots els aspectes d'FGC, de manera que el desgavell (tècnic i financer) d'una no esquitxi l'altra. I, en el cas ideal de que aconsegueixi assolir el mateix nivell que FGC, passarien a fusionar-les, si és que la llei ho permet.
Jo també m'ho ensumo, això. Perquè els problemes a rodalies no acabarien amb el traspàs de la seva gestió a la Generalitat; no en un futur a mig termini.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

entfe001 wrote:A finals dels anys 60 FEVE va clausurar les quatre línies de via estreta que sortien de Girona: la d'Olot, la de Banyoles, la de Sant Feliu de Guíxols i la de Palamós.

Tot un genocidi ferroviari.
La de Palamós i Banyoles es va tancar el 1956, crec recordar, en època de EFE (Explotación de Ferrocarriles por el Estado). La precursora de FEVE.

La de Girona a Sant Feliu i la d'Olot (+15-7-1969). Tot i que en Martí Piera i Escofet l'últim director de les dues companyies i lluitador incansable per evitar la seva clausura, que traspassà no fa gaires anys va promoure un estudi a SOFRERAIL (una consultora francesa) que, amb una inversió no gaire gran i unificant les dues línies, aquestes serien rendibles. Fins i tot s'estudiava la seva possible electrificació.

Per no parlar del Tortosa-La Cava, del Reus-Salou, del Manresa-Olvan (+30-6-73), l'Olvan-Guardiola (+2-5-72) i el Guardiola-La Pobla de Lillet i Castellar de n'Hug (realment al Clot del Moro, +14-10-63). I el Manresa-Martorell no se'l van carregar pel trànsit de potassa i sal de Sallent i Súria al Port i a la Solvay de Martorell.

Potser l'únic que no va clausurar EFE-FEVE va ser el Mollerussa-Balaguer.

Salut !!
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

El servei de Rodalies no millorara fins que hagui estat sota una bona administracio durant uns quants anys acompanyada d'una forta inversio. A mes a mes cal recordar que en opcs anys s´ha de fer una complexa redistribucio de linies, dos noves estacions a la ciutat...
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

genissimon wrote:Potser l'únic que no va clausurar EFE-FEVE va ser el Mollerussa-Balaguer.

Salut !!
El Reus-Salou no el va clausurar FEVE, sino Hispania... aquesta línia, que era rendible, el va comprar l'empresa que feia el servei d'autobús Reus-Salou (és a dir, Hispània) i va clausurar el tren. Així es van carregar la competència.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

UT596001 wrote:El Reus-Salou no el va clausurar FEVE, sino Hispania... aquesta línia, que era rendible, el va comprar l'empresa que feia el servei d'autobús Reus-Salou (és a dir, Hispània) i va clausurar el tren. Així es van carregar la competència.
Segur que no va traspassar la "gestió" a FEVE i aquesta darrera la va tancar?

El mateix va passar amb TEISA i el FC Olot-Girona i el Girona-Sant Feliu de Guíxols.

Hauré de consultar la "bíblia".

Salut !!
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”