Posted: Saturday 11/08/2007 11:09
Ja està....Ferrocarrils Catalans de Via Ampla !
Nota. per raons històriques no inclou la Lleida-La Pobla de Segur.
Nota. per raons històriques no inclou la Lleida-La Pobla de Segur.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Seran totes les ganes de tocar els ous que comentes, però aquests trens foren pagats amb els diners de tots els espanyols (això, afortunadament o desgraciadament ens inclou als catalans). Donat com està el tema de la balança fiscal, crec que cedir aquests trens a la Generalitat no està de més.jordidr wrote:Jo crec que son ganes de tocar els ous, i que esperen k l'estat regali totes les unitats de Renfe Rodalies i Regionals Catalans a la Generalitat?
Ja ho va fer prou bé a Gironametring wrote:Si, però FEVE per poc no es carrega Catalans i F. de Catalunya...victorcasta wrote:Ja ho va fer amb FEVE amb les xarxes autonòmiques i no va passar res. A més, Rodalies és un servei deficitari i pot ser que al Govern espanyol li interessi treure-s'ho de sobre...
Donat que les balances fiscals no s'han publicat tot i la promesa de Zapatero, jo no faria volar gaire coloms. Com a molt Renfe Operadora podria llogar o fins i tot vendre un cert nombre d'automotors, que després ja veurem si seran suficients o no pels serveis que vol prestar la Generalitat. El traspàs de personal serà molt més fumut.JaMiRo! wrote:Seran totes les ganes de tocar els ous que comentes, però aquests trens foren pagats amb els diners de tots els espanyols (això, afortunadament o desgraciadament ens inclou als catalans). Donat com està el tema de la balança fiscal, crec que cedir aquests trens a la Generalitat no està de més.jordidr wrote:Jo crec que son ganes de tocar els ous, i que esperen k l'estat regali totes les unitats de Renfe Rodalies i Regionals Catalans a la Generalitat?
I es va carregar tots els carrilets gironins...metring wrote:Si, però FEVE per poc no es carrega Catalans i F. de Catalunya...victorcasta wrote:Ja ho va fer amb FEVE amb les xarxes autonòmiques i no va passar res. A més, Rodalies és un servei deficitari i pot ser que al Govern espanyol li interessi treure-s'ho de sobre...
Jo també m'ho ensumo, això. Perquè els problemes a rodalies no acabarien amb el traspàs de la seva gestió a la Generalitat; no en un futur a mig termini.Guigui wrote:A mi em fa l'efecte que el que pretenen amb aquesta nova companyia hipotètica és tenir-la separada en tots els aspectes d'FGC, de manera que el desgavell (tècnic i financer) d'una no esquitxi l'altra. I, en el cas ideal de que aconsegueixi assolir el mateix nivell que FGC, passarien a fusionar-les, si és que la llei ho permet.
La de Palamós i Banyoles es va tancar el 1956, crec recordar, en època de EFE (Explotación de Ferrocarriles por el Estado). La precursora de FEVE.entfe001 wrote:A finals dels anys 60 FEVE va clausurar les quatre línies de via estreta que sortien de Girona: la d'Olot, la de Banyoles, la de Sant Feliu de Guíxols i la de Palamós.
Tot un genocidi ferroviari.
El Reus-Salou no el va clausurar FEVE, sino Hispania... aquesta línia, que era rendible, el va comprar l'empresa que feia el servei d'autobús Reus-Salou (és a dir, Hispània) i va clausurar el tren. Així es van carregar la competència.genissimon wrote:Potser l'únic que no va clausurar EFE-FEVE va ser el Mollerussa-Balaguer.
Salut !!
Segur que no va traspassar la "gestió" a FEVE i aquesta darrera la va tancar?UT596001 wrote:El Reus-Salou no el va clausurar FEVE, sino Hispania... aquesta línia, que era rendible, el va comprar l'empresa que feia el servei d'autobús Reus-Salou (és a dir, Hispània) i va clausurar el tren. Així es van carregar la competència.