Page 2 of 3

Posted: Monday 27/08/2007 15:18
by aarongilp
Ahir amb el CEX 5083 (Sants 18h25 Girona 19h46 Figueres 20h14) vam sortir amb +6 de Sants (com de costum, el ROD de les 18h28 va pasar davant, tot i ésser avançat a St. Andreu) i vam arribar a Girona amb -3, cosa insòlita en molt de temps.

Posted: Monday 27/08/2007 15:49
by Jordi Freixas
Però... és que a veure una cosa. El caos de RENFE en general, no és només una qüestió de les Rodalies de Barcelona, o fins i tot de les xarxes de Regionals que operen a Catalunya.

Al marge ja del que pugui ser el nostre tema nacional com a catalans (i el despropòsit per part de les administracions espanyoles que això comporta), la RENFE que porta anys perjudicant-nos a nosaltres, és la mateixa RENFE que està deixant morir la línia Madrid - Aranda - Burgos en pro de la línia de Valladolid, i la mateixa companyia que per passar-se pel forro la funció social del ferrocarril, va clausurar entre altres, la Valladolid - Ariza.

Deixadesa i deixadesa

Posted: Monday 27/08/2007 15:55
by Guigui
Però hi ha coses que són un desastre perquè és la "normalitat" prevista (tancaments de línies) i d'altres on qualsevol coincidència entre la realitat i les previsions és pura casualitat (Rodalies Barcelona, Regionals Girona).

Posted: Monday 27/08/2007 16:29
by Jordi Freixas
Per descomptat. Només dic que en qualsevol cas, la responsable d'aquests problemes, és la mateixa que porta anys tancant linies dins i fora de Catalunya enlloc de potenciar-les i fer-les competitives.

Més que res, per la gent que té el cinisme d'associar tot aquest caos amb "el debat identitari".

Posted: Monday 27/08/2007 18:00
by aarongilp
Més que res perquè els problemes d'infrastructures (penso sobretot en les transportils) estan apareixent en els pitjors moments, just quan el debat identitari és un tema relativament recent. Evidentment que RENFE maltracta a moltes altres comunitats, però en aquests precisos moments, per a o per bé, Catalunya n'és, crec jo, la més perjudicada entre el caos de les rodalies, els problemes amb la transferència de competències aeroportuàries, els colapses viaris i els colapses que tenim per aquí amunt amb els trens regionals.

Edició: Ara ja sóc un habitant de la línia ampla del metro de BCN :D (de fet, ho seré a partir del proper missatge, però bé...)

100 usuaris s'amotinen en un tren a Girona

Posted: Tuesday 23/10/2007 13:23
by wefer
http://www.avui.cat/
-------------------------------------------
100 viatgers d'un tren procedent de Girona s'amotinen contra el revisor
La víctima és un pediatre del CAP de Figueres de raça negra, Ivan Ramos que s'ha negat a mostrar-li el bitllet com a protesta pels més de vint minuts de retard que portava el tren

Els més de 100 viatgers del Regional de les 7:25 hores del matí procedents de Girona en direcció a Figueres s'han amotinat contra el revisor d'aquest comboi per una actitud, al seu entendre, racista.

La víctima és un pediatre del CAP de Figueres de raça negra, Ivan Ramos que s'ha negat a mostrar-li el bitllet com a protesta pels més de vint minuts de retard que portava el tren.

El revisor ha aturat durant 40 minuts el Regional esperant que vinguessin els Mossos d'Esquadra. Segons la resta de viatgers el revisor només ha demanat el bitllet a l'home de raça negra.

Posted: Tuesday 23/10/2007 13:57
by megapauer
Sincerament no m'ho crec.

Típica notícia sensacionalista del 20 minutos.

Fa fàstig com ara busquen carnassa amb tot el relacionat amb els trens.

Posted: Tuesday 23/10/2007 14:35
by EUKibo
Això hauria d'anar a avaries i incidències a Renfe.

De fet a causa 100% de Renfe Rodalies un tren ha arrivat 1hora amb retard.

Simplement un passatger amb el seu bitllet validat no ha volgut ensenyar el seu bitllet a un revisor que ha tingut la poca vergonya de exigir bitllet en un tren que anava amb un retard brutal. És a dir s'exigeix comprovant de compra d'un producte que no s'ha ofert? Renfe són ESTAFADORS.

La qüestió no acaba aquí, el revisor falangista ha demostrat una manca de professionalitat que es mereix una forta sanció i l'acomiadament inmediat ara que Renfe ja s'ha destapat fins a on estava de ben podrida. Aquest revisor no ha fet com revisors competents de TMB que demanen bitllets als passatgers (cosa normal). Aquest revisror ha demanat només a un passatger perquè era negre!

I perquè els gironins recolcin un negre és perquè han vist que era qüestió de justícia. Perquè amb aquest pediatra s'han identificat tots.

Posted: Tuesday 23/10/2007 16:45
by megapauer
EUKibo wrote: Simplement un passatger amb el seu bitllet validat no ha volgut ensenyar el seu bitllet a un revisor que ha tingut la poca vergonya de exigir bitllet en un tren que anava amb un retard brutal. És a dir s'exigeix comprovant de compra d'un producte que no s'ha ofert? Renfe són ESTAFADORS.
Tu no t'has llegit mai les condicions generals aplicables al viatger que tu acceptes quan compres un bitllet de tren, veritat? Doncs comença per aquí i després tornem a parlar.
EUKibo wrote: La qüestió no acaba aquí, el revisor falangista ha demostrat una manca de professionalitat que es mereix una forta sanció i l'acomiadament inmediat ara que Renfe ja s'ha destapat fins a on estava de ben podrida. Aquest revisor no ha fet com revisors competents de TMB que demanen bitllets als passatgers (cosa normal). Aquest revisror ha demanat només a un passatger perquè era negre!
Mira, extret del Reglamento General de Viajeros de Media Distancia:
22. CONTROL DE ACCESOS
1. Los viajeros están obligados a presentar su título de transporte y los documentos expresamente determinados que autoricen su uso, cuantas veces lo solicite el personal de RENFE-Operadora, antes de acceder al tren, en su recorrido o antes de abandonar la estación de destino. De no presentarlo, a todos los efectos, será considerado viajero sin billete.
Per tant, anem a l'apartat de Viajeros sin billete:
17. VIAJEROS SIN TÍTULO DE TRANSPORTE

En caso de negarse a ello, se le exigirá que abandone el tren en la misma estación si estuviera estacionado o en la siguiente con parada, caso de estar en marcha. Todo lo anterior lo es sin perjuicio de que, caso de haber identificado al viajero, por parte de RENFE-Operadora se formule la correspondiente denuncia ante la Delegación de Gobierno para la instrucción del oportuno expediente sancionador por infracción administrativa, conforme a lo establecido en el artículo 95 de la Ley 39/2003, de 17 de noviembre, del Sector Ferroviario.
A més a més:
10. OBLIGACIONES DE LOS VIAJEROS

Los viajeros tienen las siguientes obligaciones:

b/ Atender las indicaciones que les formulen los empleados de RENFE-Operadora en relación con la correcta prestación del servicio, así como lo indicado a tal fin en los carteles colocados a la vista en instalaciones y coches


11. PROHIBICIONES

Los viajeros no podrán:

a/ Realizar acciones que alteren el orden dentro de los trenes, impliquen peligro para la integridad física de los demás viajeros o les perturben, supongan el deterioro del material de los vehículos o pongan en peligro la seguridad del transporte.

Los supuestos anteriores serán susceptibles de ser sancionados previa instrucción del correspondiente procedimiento sancionador, sin perjuicio además, de la aplicación en los supuestos de las letras a) y d) de la exclusión del viajero, de conformidad con lo establecido en el artículo 90 del Reglamento del Sector Ferroviario, sin que en tales casos éste tenga derecho al reembolso del precio pagado por el título de transporte.

Per tant, deixem-nos de tanta hipocresia sobre la raça del viatger i centrem-nos en que aquest senyor s'ha passat de llest i ha provocat el retard per la seva xuleria. Però com és normal als trens, el populatxo se sol ensanyar amb l'interventor (ja ho he vist diverses vegades en persona), que l'únic que ha fet és fer complir la normativa. I si s'ha retardat 40 minuts el tren per culpa de l'incident, si el passatge volia guerra doncs haver-se enfrontat amb qui l'ha provocat. Això sols passa a Espanya. A Alemania primerament se li hauria caigut la cara de vergonya al senyor i si no se n'haguessin encarregat la resta.

Si hi han retards un té uns drets segons la tarifa pagada i estan ben clars. Si deixéssim fer, tothom voldria un taxi de porta a porta a preu de bus i amb facilitat absoluta perquè sortís gratis a la més mínima.

Posted: Tuesday 23/10/2007 17:46
by megapauer
No qüestiono la paraula d'aquest senyor sinó el rigor dels periodistes.

De totes maneres, agrairia una excusa lògica i vàlida per acceptar que aquest senyor tardi 40 minuts a mostrar el seu bitllet.

Gràcies...

Posted: Tuesday 23/10/2007 18:12
by oriolp13
Al TN Migdia han entrevistat al esmentat passatger i si hi ha algú que no es creu que el que dit que és cert, al vídeo surten altres passatgers afirmat-ho

http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=223629

Posted: Tuesday 23/10/2007 18:23
by ABB_Traccion
Si portes bitllet, l' has d' ensenyar, ja si el tren porta retard com si va amb mitja hora de avançament, si dius que no i et negues en rotund, això dóna peu a pensar que no el duus o bé el tens amb alguna irregularitat i no el vols mostrar.

Trobo que l' actuació del revisor, ha estat la més correcta, i no crec que "porta retard" sigui una excusa per no ensenyar el bitllet, i es més, no crec el que sigui "de color" és una altra excusa, com si fos blanc, lila o a ratlles estil zebra, si t' ha tocat ensenyar el bitllet, l' ensenyes, i punt.

Posted: Tuesday 23/10/2007 19:32
by oriolp13
Això és cert, si et demanen el bitllet l'has d'ensenyar, siguis com siguis. I si et vols queixar per els retards continuus ho fas d'una altra manera, però el que no trobo correcte és que el revisor li vagi a demanar primer a una persona de raça negra, saltant-se la resta de passatgers d'entremig!

Posted: Tuesday 23/10/2007 22:33
by megapauer
oriolp13 wrote:però el que no trobo correcte és que el revisor li vagi a demanar primer a una persona de raça negra, saltant-se la resta de passatgers d'entremig!
Però el revisor ha dit:

"A ver, el negro!!! Enseñame el billete que seguro que eres el único que no tienes!!!"

O ha estat diferent i la gent l'ha agafat contra el revisor pel fet de que era negre el resistent? Perquè llavors els racistes són els viatgers, encara que sigui per discriminació positiva.

Posted: Tuesday 23/10/2007 22:41
by EUKibo
megapauer, m'importa una m el que posi en el reglament. Clar que me l'he llegit, i l'únic que m'he trovat son CONTROL, OBLIGACIONES DEL PASAJERO i PROHIBICIONES. El reglament és un clar exemple de la política d'ESTAFA de renfe.

A Europa RENFE és ilegal. És una empresa que té un monopoli i exerceix una imposició injusta de preus i serveis amb un reglament on el passatger no té cap DERECHOS DEL PASAJERO. A sobre aquest monopoli és d'un servei públic fet que encara agreuja més la situació.

Els passatgers no tenim la culpa que RENFE sigui una empresa impune que davant reclamacions convencionals, síndic de greuges, tribunals ... té un buit legal que impedeix sancionar aquests criminals. L'única esperança que hi ha és la legislació europea que va molt lenta.

I el que no entenc és com pot ser que defensis a RENFE??? Agafa-la de tant en tant o digues això que penses a un passatger habitual de Regionals. És un abus el que ha exercit aquest interventor contra aquest pediatra. Renfe en si es un abús a la societat.

Posted: Tuesday 23/10/2007 22:46
by EUKibo
megapauer wrote:
oriolp13 wrote:però el que no trobo correcte és que el revisor li vagi a demanar primer a una persona de raça negra, saltant-se la resta de passatgers d'entremig!
Però el revisor ha dit:

"A ver, el negro!!! Enseñame el billete que seguro que eres el único que no tienes!!!"

O ha estat diferent i la gent l'ha agafat contra el revisor pel fet de que era negre el resistent? Perquè llavors els racistes són els viatgers, encara que sigui per discriminació positiva.
A mí un cop en un vagó de la R2 un pringat falangista de RENFE em va demanar exclusivament a mi el bitllet o_O. Era lo més antiprofessional del món. A TUSGSAL, TRAM, TMB sempre quan passa un revisor et passa la tarja per una màquina i comprova si tot és correcte. L'inútil empleat de renfe simplement va mirar darrere la T-50/30 i me la va tornar. Us asseguro que no va poder comprovar res perque com agafo metro, renfe i bus els numeros els tins els uns sobre els altres, a més que la T50 talla informació. A cap altre passatger li va demanar el bitllet... em va veure a mi l'únic jove i au! Això és molt i molt lleig! Una falta de professionalitat i respecte. Com que els falangistes deurien entrar com a funcionaris...

Posted: Tuesday 23/10/2007 23:15
by josep_serre
Si l'interventor et demana el bitllet a tu o a tothom el normal és que li ensenyis el bitllet, sobre tot si en portes, si no li ensenyes el normal és que s'apliqui allò referit als viatgers sense bitllet; d'altra banda si el tren porta un retard de 20 minuts que a aquestes alçades és pecata minuta el normal és que t'emprenyis i si t'emprenyes el normal és que reclamis.

Mà esquerra

Posted: Wednesday 24/10/2007 1:00
by Guigui
Veient la discussió des d'una perspectiva global, tothom que hi ha dit la seva té la seva part de raó: hi ha lleis i un reglament que cal complir. Ara bé, Renfomentadif no està moralment en condicions d'exigir a ningú el compliment de cap norma si ells mateixos són els primers a incomplir les regles més elementals de comportament social i empresarial. Precisament, hi ha quelcom anomenat formes, cosa en la qual últimament no van massa fins. I així, no estranya que el passatge s'hi torni.

Que aquell revisor no era la persona més indicada per descarregar les ires, d'acord. Però ja que l'empresa demostra no tenir mà esquerra, almenys els seus empleats, com a éssers racionals, bé en podrien demostrar motu propio.

Posted: Wednesday 24/10/2007 10:33
by megapauer
EUKibo wrote:Els passatgers no tenim la culpa que RENFE sigui una empresa impune que davant reclamacions convencionals, síndic de greuges, tribunals ... té un buit legal que impedeix sancionar aquests criminals. L'única esperança que hi ha és la legislació europea que va molt lenta.

I el que no entenc és com pot ser que defensis a RENFE??? Agafa-la de tant en tant o digues això que penses a un passatger habitual de Regionals. És un abus el que ha exercit aquest interventor contra aquest pediatra. Renfe en si es un abús a la societat.
Si no t'agrada el servei que ofereix, no l'agafis. Encara desconec el dret en que es reflexi que un té dret a tenir un servei ferroviari digne per anar on vulgui.

No excuso la Renfe, que va com el c*l. Ara, si un vol exercir com a ciutadà digne ha de comportar-se com és degut. Si no ho fa i es rebaixa a l'altura de la Renfe, doncs hi ha dret a ser posat verd de la mateixa manera, com és el cas.

Posted: Wednesday 24/10/2007 11:44
by wefer
megapauer wrote:Si no t'agrada el servei que ofereix, no l'agafis. Encara desconec el dret en que es reflexi que un té dret a tenir un servei ferroviari digne per anar on vulgui
No és ben bé així.
Tu pagues un bitllet que et dóna dret a un servei. Aquest servei té unes determinades característiques que en el cas del tren és sortir d'una estació a una hora concreta i arribar a una altra estació també a una hora convinguda.

Si això (entre d'altres coses) no es compleix, entenc que es tracta d'una estafa, ja que l'operadora Renfe no ha compert el servei pel qual has pagat.

Tot i així, l'actitud del viatger en aquest cas és igualment recriminable ja que res li dóna dret a no ensenyar el seu bitllet i causar un retard tant considerable al tren i la resta de passatgers. Només per això ja hauria d'haver sigut multat i fin i tot detingut i jutjat.
El que hagués hagut de fer és complir les seves obligacions i ensenyar el bitllet tal com és reglamentari i, si creu que ha sigut tractat de manera inadequada, presentar una denúncia contra l'interventor en comptes de "jutjar-lo" a través dels mitjans de comunicació sense que aquest tingui possibilitat de defensar-se.