Page 2 of 3

Re: Problema de fons

Posted: Wednesday 22/08/2007 22:00
by fredebcnteatre
Guigui wrote:
entfe001 wrote:Des del punt de vista de l'Autònoma, és molt més interessant un intercanviador FGC/Renfe a Passeig de Gràcia que a Catalunya. Conec molta gent que fa el transbord Provença / Passeig de Gràcia pel carrer, corresponent a cinc illes de l'Eixample (dues en sentit Besòs i tres en sentit mar).
El problema de fons radica en l'extrema radialitat de la xarxa ferroviària de la RMB, només trencada tímidament per la R7. Si hi hagués una visió de conjunt més àmplia i es tendís vers una xarxa en forma de teranyina (Papiol-Mollet per a Rodalies i Regionals, línia orbital, etc.), seria totalment secundari el lloc on anés a parar la B-V, sempre que ofereixi una bona connexió amb la resta de la xarxa i cobreixi, en la mesura del possible, àrees poc abastides de TP d'alta capacitat.
Estic d'acord... Caldria que del centre es pogues anar als llocs pero també que desde Sabadell es pogues anar a Terrassa i Sant Boi per exemple... Es a dir... no centralitzar nomes, si no crear linees "transversals"(Es diuen?)... vull dir... Jo crec que caldria que hi hagues una linea F.G.C que unis Sabadell-Terrassa(Lo de entre mig i despres que s'unis en algun punt amb la llobregat anoia... I tal... Bueno que estic d'acord en lo general.

Posted: Wednesday 22/08/2007 22:54
by Pep
Actualment ja es pot anar de Sabadell a Terrassa directe amb ferrocarril i sense passar per Bcn -> Renfe R4. i en un futur a mig plaç amb les construccions dels metros de Sabadell i Terrassa es construiran els intercanviardors renfe-FGC en aquestes ciutats.

Posted: Thursday 23/08/2007 9:15
by Trenscat
Jo no dic que en cas de fer un nou túnel aquest s'hagués d'acabar necessàriament a Pl.Catalunya però sí que seria interessant que hi passés, ja que crec que un dels atractius de la línia Vallès és justament que vagi (o passi) per aquest punt. Això no vol dir que no es pugués plantejar que després de Pl.Catalunya pogués seguir cap a altres bandes o el què fós.

Per l'enllaç entre les línies Vallès i Llobregat-Anoia es podria fer a la Pl.Francesc Macià, ja que de fet la línia L8 està previst prolongar-la per aquí i seguir cap a Gràcia, on podria enllaçar amb la L6 i L7. Així la pl.Francesc Macià podria esdevenir un potent intercanviador entre les línies S del Vallès i el metro del Baix Llobregat, a més del tramvia que a aquelles alçades ja hauria de circular per tota la Diagonal...

Posted: Thursday 23/08/2007 12:12
by UT596001
Pep wrote:Actualment ja es pot anar de Sabadell a Terrassa directe amb ferrocarril i sense passar per Bcn -> Renfe R4. i en un futur a mig plaç amb les construccions dels metros de Sabadell i Terrassa es construiran els intercanviardors renfe-FGC en aquestes ciutats.
Exactament. Del centre de Sabadell a prop del centre de Terrassa en només 9 minuts. Quan existia Vallesana directa Castellar-Terrassa jo mai anava directament amb autobús, doncs amb el tren m'estalviava gairebé 45 minuts de trajecte. I si petava la RENFE, en el pitjor dels casos acabava trigant el mateix que l'autobús (això, amb avaries molt grosses), doncs la N-150 és mortal a les hores punta.

Posted: Thursday 23/08/2007 12:19
by fredebcnteatre
Trenscat wrote:Jo no dic que en cas de fer un nou túnel aquest s'hagués d'acabar necessàriament a Pl.Catalunya però sí que seria interessant que hi passés, ja que crec que un dels atractius de la línia Vallès és justament que vagi (o passi) per aquest punt. Això no vol dir que no es pugués plantejar que després de Pl.Catalunya pogués seguir cap a altres bandes o el què fós.

Per l'enllaç entre les línies Vallès i Llobregat-Anoia es podria fer a la Pl.Francesc Macià, ja que de fet la línia L8 està previst prolongar-la per aquí i seguir cap a Gràcia, on podria enllaçar amb la L6 i L7. Així la pl.Francesc Macià podria esdevenir un potent intercanviador entre les línies S del Vallès i el metro del Baix Llobregat, a més del tramvia que a aquelles alçades ja hauria de circular per tota la Diagonal...
Si pero lo que em plantejo es com fer que la L6, L7 i L8 siguin realment metro o es poguin considera realment metro... amb frequencies que no siguin condicionada per altres tipus de transit ferroviari. Pero totes per pl.catalunya? No ho sé... aixo ho hem de anar discutint i veure quines podrien fer el llaç amb F.Maciá(L8, ¿Llobregat Anoia?). Bueno seguirem debatint.

L8 metro, així mai

Posted: Thursday 23/08/2007 13:06
by Guigui
fredebcnteatre wrote:Si pero lo que em plantejo es com fer que la L6, L7 i L8 siguin realment metro o es poguin considera realment metro...
En el cas de la L8, no val la pena. És clarament un traçat de rodalies o suburbà rebatejat, i no té cap sentit considerar-lo metro, amb les freqüències que té, condicionades pel trànsit de tantes altres línies en la totalitat del seu recorregut.

Si St. Boi vol metro, que comencin a pensar en fer-hi arribar la L5, per exemple.

Posted: Thursday 23/08/2007 21:39
by Alfredo_21
fredebcnteatre en respuesta a tu formulación, ( no se todavía como se hace para poner una cita de algo que alguien haya dicho :) ).
En fín, a lo que vamos, considerando tu propuesta de trenes semi-directos al aeropuerto(tambien lo había pensado yo ;) )consideraría logico establecer algún punto en la línea 2 donde se pudiera hacer como de estación semi-terminal, ya que la 9 no accede a lugares céntricos y voltea la ciudad. Por ejemplo, propongo Poble Sec, conexión línea 3 además de su cercanía a Fira de Barcelona así como a los hoteles que hay alrededor. Pues la idea sería que los trenes normales continuaran como si tal cosa hacia Badalona, pero los adaptados para transporte de viajeros y maletas finalizarán su recorrido en esta estación ya que como he mencionado tiene salida a múltiples servicios. De hecho la línea 8 del metro de Madrid que es la que te lleva al aeropuerto tiene trenes adaptados y además en Nuevos Ministerios(estación de origen) te permiten hasta facturar el equipaje.
Segundo pasemos al tema FGC (vaya parrafada dios mio!) :x :
Los by-pass los propongo solo alrededor de las estaciones para evitarlas, (como una variante)de esta manera además se permitiria un rebase de aquellos trenes que van parando más y por lo tanto su tiempo de recorido es más largo. Creo que es más práctico porque hacer un by-pass para todo obliga que hasta que la obra no finalice no se puede usar, pero si lo construyes alrededor de las estaciones si, ya que se irian inaugurando tramos. Obivamente se considera que los túneles se perforarían paralelamente a las estaciones, por lo que se considera que es un by-pass de doble vía.
Respecto a tu pregunta de que si FGC debería de ser una red para una sola zona, no lo veo así. Pero no veo lógico que las líneas S1-2-5-55 o alguna de ellas lleguen al aeropuerto, y se llamen "metro del valles". Considero que si en un futuro llegaran al aeropuerto, debería de haber una estación intermedia donde acabaran estas líneas y empezaran otras, para diferenciar entre red de transportes. Puesto que para mí es practico lo de "metro del vallès", "del baix llobregat" o "linia de Balmes" . Te ayuda a distinguir rapidamente porque zonas se moverá el tren. A ver si este finde semana puedo generar un gráfico, Que ahora ando escaso de tiempo. Gracias por vuestro interes y por haber llegado al final de este tomo. :D

Posted: Friday 24/08/2007 12:30
by Ecomobisostrans
Alfredo_21 wrote:fredebcnteatre en respuesta a tu formulación, ( no se todavía como se hace para poner una cita de algo que alguien haya dicho :) ).
De forma automática: Clicando aqui: Image en el mensaje que quieras citar.

De forma manual: Escribiendo

Code: Select all

[quote] 
al principio del mensaje que quieras citar y

Code: Select all

[/quote] 
al final. Si ademas quieres que aparezca el nombre de quien lo ha escrito en el primer "quote" tienes que añadir un igual y el nombre entre comillas:

Por ejemplo: Si escribes:

Code: Select all

[quote="Ecomobisostrans"] AVE A MAS DE 500 KM/H YA!!!!!!! [/quote]
Aparece esto:
Ecomobisostrans wrote: AVE A MAS DE 500 KM/H YA!!!!!!!

proposta de circulació S1, S2, S5, S55 fins separació S1, S2

Posted: Friday 24/08/2007 19:56
by fredebcnteatre
Els S5 farien servei fins a Sant Cugat(amb augmentació de frecuencia de S5 i ampliant frecuencis L6/L7). S1 y S2 desde Sant Cugat amb frecuencies altes(us de vies amb agulles: 1 via per S1, una via per S2 i una altre per S5 en sant cugat.
La S55 circula normal més o menys.
http://www.alephbcn.com/provisional.jpg

Posted: Saturday 25/08/2007 9:22
by sortrens
Crec que cal crear com a mínim 3 o 4 vies per linia i cal separar totes les linies. Separar L6 de L7 a Gràcia, separar les S i les S de les L. Tres o 4 vies per linia. O com a mínim de Catalunya a Sant Cugat 4 vies, 2 per trens locals i 2 per exprés (S).

Posted: Saturday 25/08/2007 15:23
by Alfredo_21
sortrens wrote:Crec que cal crear com a mínim 3 o 4 vies per linia i cal separar totes les linies. Separar L6 de L7 a Gràcia, separar les S i les S de les L. Tres o 4 vies per linia. O com a mínim de Catalunya a Sant Cugat 4 vies, 2 per trens locals i 2 per exprés (S).
Bajo mi punto de vista ampliar la línea entre Plaza Cataluña y San Cugat lo veo poco factible. Quizás en el el túnel bajo la ciudad poco problema existe, al fín y al cabo vas bajo tierra. ¿Pero el túnel de Collserola? Llevan años intentando hacer un túnel entre Horta y Cerdanyola y siempre se ha acabado bloqueando el proyecto, y creo que la ampliación del túnel de Collserola no será excepción. En segundo lugar, la vía atraviesa una zona de interés natural protegida, dudo mucho que por ahí se pueda hacer una ampliación de vías, y menos en una comunidad donde gobiernan ecologistas (no es por meterme en política, pero lo veo lógico). Me remito al sistema de "by-pass" que he comentado antes, así como la posibilidad de hacer apartaderos. De esta manera no habría ni que separar las líneas L6 y L7 ( tan solo se debería doblar vía en Provença).
Saludos! ;)

Posted: Saturday 25/08/2007 17:30
by wefer
Alfredo_21 wrote:Bajo mi punto de vista ampliar la línea entre Plaza Cataluña y San Cugat lo veo poco factible. Quizás en el el túnel bajo la ciudad poco problema existe, al fín y al cabo vas bajo tierra. ¿Pero el túnel de Collserola?
Jo juraria que Collserola també es una mica de "terra".
A principis del segle passat es va fer un túnel que va travessar Collserola, el que avui dia utilitza FGC. Com es pot entendre que amb els mitjans de l'època (pic i pala) es pogués fer un túnel així, i ara no es pugui? :x
I últimament, només a Espanya, se n'han fet uns quants força més llargs i complexes sense gran complicació.
No veig on és el problema tècnic. Cosa diferent és la incompetència de l'actual classe política catalana...

Posted: Saturday 25/08/2007 19:34
by Pep
Wefer, sobre el tunel de Collserola, crec que l'Alfredo es referia a les contínues oposicions a la construcció del nou tunel per certs grups ecologistes.

No vull encetar un debat sobre això, però hi ha cops que els moviments ecologistes sembla que siguin més anti-progresistes que no pas ecologistes.

Primerament es van oposar a la construcció d'una nova carretera que creués collserola per intentar descongestionar els túnels de Vallvidrera, fins aquí perfecte si el que volen es defensar i promoure el transport públic.

Però actualment hi ha a l'aire 2 projectes de construcció de tunels a collserola per a FERROCARRIL!!! La prolongació de la L7 i la construcció d'un nou tunel per la zona d'Horta (aquest era el que en principi havia de ser per vehicles el famós "Túnel d'Horta").
Aquests 2 projectes estan a l'aire, pel que ja he comentat de l'oposició dels grups ecologistes. I això és el que no entenc!!! com pot ser que no vulguin un nou tunel que creui collserola que intentaria des-saturar els FGC??? que volen defensar? 4 pins, 3 ocellets i 8 senglars? d'acord...doncs continuem amb els FGC saturats, amb contínues cues als accessos viaris a Bcn agreujats pel desastre de renfe...

Posted: Sunday 26/08/2007 20:05
by Alfredo_21
Sí, me refiero a las continuas oposiciones de los grupos ecologistas. Aunque tambien hay que reconocer que tecnicamente abrir un nuevo túnel desde la posición de Peu del Funicular es un poco dificil. Creo que habría que perforar por lo menos desde las inmediaciones de la estación de Sarrià. Puesto que ya estas bajo tierra(de hecho en Collserola tambien :) ). Pero a cada lado del túnel encontramos una estación, con lo cual si se hace una vía(o dos) segregada(s) de la actual línea es lógico que se haya de variar el recorrido con respecto al trazado ya existente.
Respecto a lo que comentais del túnel de Horta, bajo mi punto de vista (podríamos crear un post en referencia a eso :D ) si es ferroviario creoq ue es de poca utilidad, puesto que te obliga a conctar como dios manda ese túnel, porque saliendo a la línea 3 del metro no es práctico, ya que llegar a otros puntos de Barcelona desde allí es bastante pesado. Yo la verdad que prefiriría hacerlo para vehículos, puesto que de allí sales al túnel de la Rovira y a la Ronda del Mig en poco tiempo. Aunque claro, tambien me veo que este seguro que sería de peaje. Pero en fín.... :|

Túnel d'Horta, millor ferroviari

Posted: Sunday 26/08/2007 20:32
by Guigui
Alfredo_21 wrote:Yo la verdad que prefiriría hacerlo para vehículos, puesto que de allí sales al túnel de la Rovira y a la Ronda del Mig en poco tiempo. Aunque claro, tambien me veo que este seguro que sería de peaje. Pero en fín.... :|
El problema conceptual de fer el túnel d'Horta per a vehicles (i, en general, de qualsevol gran infraestructura viària nova) és que no fa més que incentivar encara més l'ús del cotxe, i les vies acaben igual de col·lapsades passat poc temps.

En canvi, seria possible fer-hi una línia totalment nova d'FGC que es desviï de la de Sabadell a l'altura de l'UAB, segueixi per Cerdanyola, Horta i vagi a trobar Marina al Guinardó, i d'allí, avall fins al Mar (EdF? :D )

Però com diu l'Alfredo, potser no estaria malament crear un nou fil sobre el tema.

Posted: Wednesday 29/08/2007 11:28
by Ecomobisostrans
Yo el tunel lo haría salir de las líneas 5 y 7, juntándose bajo la Pl.Dr.Andreu (con parada) y siguiendo hacia Sant Cugat. Pero evicentemente hay que soterrar Sant Cugat (o poner una estacion subterranea y mantener tambien la actual), pero creo que mejor soterrar-la toda porque esa estacion alli en medio es un incordio.

Incordis...

Posted: Wednesday 29/08/2007 11:31
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Yo el tunel lo haría salir de las líneas 5 y 7, juntándose bajo la Pl.Dr.Andreu (con parada) y siguiendo hacia Sant Cugat. Pero evicentemente hay que soterrar Sant Cugat (o poner una estacion subterranea y mantener tambien la actual), pero creo que mejor soterrar-la toda porque esa estacion alli en medio es un incordio.
Fira al carrer permanent que obliga a desviar els autobusos? :D

Tampoc acabo d'entendre allò del túnel de les línies 5 i 7... :nose

Posted: Wednesday 29/08/2007 12:03
by Trenscat
Ecomobisostrans wrote:Yo el tunel lo haría salir de las líneas 5 y 7, juntándose bajo la Pl.Dr.Andreu (con parada) y siguiendo hacia Sant Cugat. Pero evicentemente hay que soterrar Sant Cugat (o poner una estacion subterranea y mantener tambien la actual), pero creo que mejor soterrar-la toda porque esa estacion alli en medio es un incordio.
També podrien soterrat la B-30 ja posats... Crec que a Sant Cugat la línia de FGC no molesta en absolut ja que està ben permeabilitzada. No dic que no faci falta cap més estació a Sant Cugat per no tenir-ho tot tan concentrat però soterrant-ho tampoc crec que hi guanyessim gaire.

Posted: Wednesday 29/08/2007 12:50
by Aureli
Jo el que faria és perllongar la L7 fins a Sant Cugat Sud i la L5, un cop sigui perllongada d'Horta a Vall d'Hebron, continuar el túnel i que anés a buscar el túnel de la L7 a meitat de Collserola, de forma que des del Vallès tinguessim dues entrades a Barcelona: una mitjançant la L7 que anés directe a Plaça Catalunya i l'altra, mitjançant la L5 que anés cap al nou intercambiador de Sagrera-Meridiana, molt a prop de Sagrera-AVE...

:D

Posted: Wednesday 29/08/2007 13:03
by Ecomobisostrans
O sigui lo que jo proposo però enlloc de que la L5 i la L7 es trobin "a meitat de Collserola" que ho facin a la Pl.Dr.Andreu, així es pot fer allà una estació d'enllaç. D'aquesta forma a hora vall la meitat dels L5 i la meitat dels L7 poden acabar allà i enllaçar amb l'altre que sigui el que vagi a Sant Cugat.