Page 2 of 3
Distàncies
Posted: Monday 27/08/2007 15:58
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Tot això seria una bona manera d'aconseguir molt millors resultats en aquesta línia, aconseguint millors freqüències al llarg de tota la línia, i escurçar distancies considerablement en el corredor directe Barcelona - Tolouse.
A no ser que facis un traçat totalment en línia recta, no escurçaràs gaire la distància...
(Comentari del torracollons lingüístic)
Posted: Monday 27/08/2007 16:18
by Jordi Freixas
Home... no farem d'aquesta línia un TGV, però millor que ara aniran les coses segur.
Posted: Monday 27/08/2007 18:23
by orique
entfe001 wrote:Qui va penjar aquella foto aèria d'un Alpino i un Staedtler a Ribes? Aquí aniria que ni pintada
Vaig ser jo. Però no la trobo...
Posted: Tuesday 28/08/2007 16:54
by Jordi Freixas
Però si com tu dius, es sol limitar la velocitat per l'efecte centrífug, estem en les mateixes; tant si és per anar a 60, com si és per anar a 200, dic jo.
Posted: Tuesday 28/08/2007 17:01
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Però si com tu dius, es sol limitar la velocitat per l'efecte centrífug, estem en les mateixes; tant si és per anar a 60, com si és per anar a 200, dic jo.
Però només si a peu de vagó hi ha un notari que et faci un testament Xpress...
Posted: Tuesday 28/08/2007 17:14
by victorcasta
Per aquí n'hi ha un, de
Notario...
Notari
Posted: Tuesday 28/08/2007 17:24
by entfe001
Posted: Friday 31/08/2007 19:22
by Jordi Freixas
Què és el peraltar?
Posted: Friday 31/08/2007 20:39
by orique
Posted: Friday 31/08/2007 21:01
by entfe001
Posted: Saturday 01/09/2007 18:36
by Jordi Freixas
Ah val... i qui ha dit de no posar-hi la inclinació a les corves (ai perdó... peraltar
) ?
Posted: Sunday 02/09/2007 1:16
by wefer
fantito wrote:La línia de Puigcerdà té els peraltes i els radis de corba per anar a 60Km/h.
...la qual cosa significa que el que cal és rectificar el traçat per adaptar-lo com a mínim als 120 Km/h sense pendulació, una velocitat més d'acord amb una línia secondària actual, i oblidar aquests 60 Km/h propis de l'era del vapor.
Posted: Sunday 02/09/2007 21:29
by wefer
fantito wrote:Ja , però es just el que no estan fent. Per tant deixem de fer-nos palles al cervell i parlem del qué s'està fent i no de fantasíes i ficcions.
El que no entenc és que:
Hi havia una vegada un camí de carro. Al costat es va fer una via de ferrocarril. Amb el temps la carretera es va asfaltar i millorar, es van eliminar corbes i fer nous ponts. Després, de carretera normal va passar a ser una carretera general. La carretera general, amb el temps, passà a ser una via ràpida amb zones de tres carrils, túnels i viaductes. Finalment, es va tornar a refer des de zero per convertir-la en una magnífica autovia... mentre la via de ferrocarril continuava igual que el dia que la van construir!!!! I a la gent li semblava normal!!!!
Això és aplicable tant a la línia de Puigcerdà com a moltes altres. Com és possible?
Posted: Sunday 02/09/2007 22:03
by George85
fantito wrote:Has oblidat un detall clau. La carretera genera impostos, el ferrocarril no.
Actualment si que és una realitat però no tenia perque haber estat així.
Si s'hagués apostat per el transport per ferrocarril com s'ha fet per exemple a Suïssa, s'hagués pogut "cobra els mateixos impostos que amb les carreteres".
Però ara ja és massa tard.
Posted: Sunday 02/09/2007 22:43
by entfe001
fantito wrote:Has oblidat un detall clau. La carretera genera impostos, el ferrocarril no.
I vots.
Posted: Sunday 02/09/2007 23:45
by Jordi Freixas
Però és que fer segons quines correccions de traçat pot resultar un impacte ambiental que potser es podria solventar precísament modificant, a partir del traçat actual les inclinacions de les corves, i afegint-hi el sistema de basculació activa. En definitiva, els famosos Civia Alpino, seran trens construits expressament per aquesta línia.
Posted: Monday 03/09/2007 0:05
by victorcasta
Ja t'han dit que la basculació no és necessària en unes corves pensades per a 60 km/h.
I els Alpino, si s'arriben a construir, l'única diferència que tindrien seria reforç del sistema de frenat i interiorisme diferent, res de basculacions.
Posted: Monday 03/09/2007 0:10
by wefer
Jordi Freixas wrote:Però és que fer segons quines correccions de traçat pot resultar un impacte ambiental
Carai, què curosos ens hem tornat de cop amb l'impacte ambiental. Llàstima que amb les carreteres, molt més amples, sorolloses i pol·lucionants, això no es tingui en compte...
Posted: Monday 03/09/2007 0:19
by Jordi Freixas
Una cosa no treu l'altre. A veure. És evident que tard o d'hora, en aquesta línia s'hauran de prendre mesures que suposaran aquest impacte. Però del que es tractaria és que aquest fós mínim.
Posted: Monday 03/09/2007 0:40
by victorcasta
No crec pas que s'hi faci gaire cosa més en aquesta línia que el que es fa actualment. És a dir, que dubto molt que se la prengui com un enllaç important amb França.