Tall intercanviador Sagrera-Meridiana L1 8-9 i L5 15-16 Set

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Alfredo_21
N6
N6
Posts: 220
Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Re: I l'estació de rodalies?

Post by Alfredo_21 »

sortrens wrote:
Esperem que facin una estació de Renfe amb mínim de 4/6 víes i molt espai als vestíbuls.
4 me parece bien, pos si acaso. Pero 6 vias en un tunel, donde ademas se tiene a un lado la línea 5 y en el otro la línea 1 de metro de Barcelona lo encuentro excesivo, además, para una estación de paso no es necesaria tanta vía.
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Diverses coses... Per a fer l'estació de rodalies de Sagrera, caldrà fer més talls. Per començar, s'ha de rebaixar la cota del túnel de rodalies. Vist des del túnel, les escales metàliques que fan l'enllaç L1-L5, queden a molt poquet de la línia aèria de la catenària d'Adif.

Per altra banda, serà impossible fer una estació de més de dues vies, doncs el lloc per on transcorren les vies de Renfe és molt limitat i queda entre la L1 i la L5 del Metro.

No sé si el motiu dels dos anys d'obres ha estat la construcció de l'estació de la L9, doncs no he vist cap pou com acostumen a construir les estacions de la L9.
User avatar
Rafa Monty
N6
N6
Posts: 167
Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Post by Rafa Monty »

Ho sento, Bifurcació Vilanova i Glóries no es el mateix... :|

Ara, (de Bon rotllo,)

Sostrens, ja m' estás explicant ON ESTÁ La estació abandonada de Glóries, que vaig de cap!.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

L'estació abandonada (més ben dit¡ no-nata) de Glòries, Marina o com vulguis dir-li està a Bifurcació Vilanova, entre Arc de Triomf i Clot Aragó.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Rafa Monty wrote:Ho sento, Bifurcació Vilanova i Glóries no es el mateix... :|

Ara, (de Bon rotllo,)

Sostrens, ja m' estás explicant ON ESTÁ La estació abandonada de Glóries, que vaig de cap!.
Ubicada al carrer no sabria dir-te exactament on està, però com bé diu el victorcasta crec que ha d'estar en un punt entre Arc de Triomf i Clot Aragó. Jo el que deia es que l'altre dia vaig agafar un R1 a l'EDF em vaig fixar un cop el tren passava la zona aquella aprop de Glòries que està descoberta (mirant per le finestra) que es ficava en un túnel i vaig veure varies agulles de vies desviant-se en diferentes direccions, al principi vaig pensar les que es desviant al Passeig de Gràcia i les que és dirigia al meu tren cap al Clot, però abans d'arribar al Clot hi ha segur un altre desviament i crec que algun més que s'ha m'escapa. :x La meva pregunta és si algú sap en certesa si les vies provinents de l'EDF s'arribant ajuntar amb les d'Arc de Triomf/Passeig de Gràcia direcció Clot abans d'arribar aquesta i en el punt mig on s'hi ajuntan està l'estació fantàsme de Glòries o bé també atrevessa la linia entre Arc de Triomf i Sant Andreu Arenal o potser passa per un nivell inferior o superior a les linies R3 i R4. No sé si m'explico. :roll:

(A) Arc de Triomf> (C) Clot
(B) Passeig de Gràcia> (C) Clot
(E) EDF> (C) Clot

(A) Arc de Triomf> (G) Glòries> (S) Sant Andreu Arenal =? ??
(E) EDF> (S) Sant Andreu Arenal = ??? > Antigament per superfície crec que si, o bé era al revés de l'estació del Nord s'ajuntavent vies fins al Clot. ???

Les dobles vies (A),(B),(E) s'ajuntan pasant primer per (Glòries) i després aquestes van cap al (C) Clot.

Antigament...

Les vies de l'EDF s'ajuntavent també amb les de l'estació del Nord o viceversa a l'alçada de Glòries. Per que crec que devegades es desviavant línies de l'Est. Nord al Clot o línies de l'EDF a Sant Andreu Arenal. Poder les desviacions que vaig veure anavent de les vies de l'EDF a Sant Andreu Arenal. Per tant Glòries es un embolic de vies subterrànies d'agafat fort.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
foronda 141
N8
N8
Posts: 852
Joined: Monday 14/08/2006 21:14
Location: Poblenou

Post by foronda 141 »

L'estacio que citeu es exactament a sota l'Avinguda Meridiana entre al carrer Marina i Glories.

De fet a l'entrada al metro de Marina, las pedres de la boca estan grabadas amb l'inscripció Metro-Renfe, i es que habian de compartir acces.

Avans d'urbanitzarse aquest tros de Meridiana estaba sense asfaltar, i nomes arribava fins al carrer Tánger.

Al construirse aquesta estació, va quedar un calaix de formigó que en part va estar a la vista força temps fins que es va urbanitzar el carrer i obrir fins Glories.

Al dia d'avui si aneu per la Meridiana per el costat mar entre els carrers Joan d'Austria i Zamora (Al costat on hi ha el Serveis Funeraris), veureu que hi ha enfonsat un tros de carrer que dona acces a algunas naus industrials i vivendas. Aquets locals eran el nivell normal del carrer avans de construir l'estació, i al fer el calaix comentat van quedar ailladas, per lo que van tenir que fer aquest "apaño" per poder accedir als edificis.

Salutacions.
Last edited by foronda 141 on Tuesday 11/09/2007 0:57, edited 1 time in total.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Aleshores segons el que tú dius descartat que les vies provinents del Passeig de Gràcia s'ajuntin, de fet si Ildefons Cerdà tenía pensat que les Glòries fos un centre de Barcelona, tindria sentit que ha Glòries s'ajuntessin totes les línies de Renfe, tipus estació de Sants.

foronda 141, molt interessant el que acabes d'explicar... :plas
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
Rafa Monty
N6
N6
Posts: 167
Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Post by Rafa Monty »

Ah! Moltes grácies per tot, pero llavors, a Metro Marina HAURIA D' haver
algun reste o tápia si hi havia un accés desde el vestíbul?

Salutacions
Rafa Monty.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Hi ha 1 accés des del carrer, degudament vallat i tancat. Però la situació l'hauràs de trobar tu mateix, no et diré pas com fer quelcom il·legal.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

De EPC:

El corte de la L-5 causa colas en la Sagrada Família

1. Los autobuses de enlace con Maragall complican el tráfico en la zona del templo

EL PERIÓDICO
BARCELONA

A las aglomeraciones habituales en el entorno de la Sagrada Família, tanto de personas como de autocares turísticos, se le sumaron ayer las colas de quienes esperaban los autobuses que durante este fin de semana cubren el tramo de la L-5 cortado por las obras del intercambiador de Sagrera. El aumento del tráfico de vehículos de transporte colectivo que generó la interrupción hizo aún más lenta la circulación en las calles que rodean al templo.
El servicio especial de superficie organizado por Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) tuvo algunas dificultades para funcionar en este congestionado punto durante el horario habitual del metro. Los vehículos movían a los pasajeros a lo largo del tramo de la línea situado entre Sagrada Família y Maragall en el que se encuentran las cuatro estaciones cerradas hasta hoy por la noche: Hospital de Sant Pau, Camp de l'Arpa, Sagrera y Congrés. TMB aconsejó también hacer transbordo con la L-4 entre Verdaguer y Maragall.
Con los trabajos realizados estos dos días en las vías, las obras del intercambiador de Sagrera llegan a la recta final. La previsión es que la estación, que ha triplicado el espacio para los viajeros, funcione a pleno rendimiento en diciembre.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Ara despres d'aquest tall hi ha hagut alguna millora visible a Sagrera? Jo hi vaig passar el dia 12 i no havia canviat res.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

fantito wrote:Com que aquests fil parla de l'intercanviador de Sagrera-Meridiana, em centro només a ell.

Quan funcioni l'estació de rodalies de Sagrera-Sant Martí (TGV), segurament hi sortiran els trens de Vic i Puigcerdà.

L'estacio de Sagrera-Meridiana serà un abaixador, és a dir, que no tindrá vies d'apartat.

Bona part de la infraestructura de l'abaixador está construit, a falta de rebaixar el nivell de les vies, i d'enderrocar l'actual tunel.

En cara no hi cap infraestructura feta que faci referència a les línies 9, 10 i 4 a la Sagrera-Meridiana.

Les dades les he tretes d'un document oficial que vaig tenir ocassió de colsultar per raon laborals y que no puc detallar més.

I, reflexiono i conjeturo, que l'abaixador de la sagrera Meridiana no es farà abans que estigui totalment operativa l'estació de Sagrera-Sant Martí.
Que jo sàpiga l'estació de Sagrera-Sant Martí no hi passen les linies R3 i R4. S'ajunten les vies del Clot i es separa a les linies R1 fins St.Adrià i R2 fins Sant Andreu Comtal.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Suavitzat?

Post by Guigui »

fantito wrote:A la línia 1, a part d¡acabar les parets laterals de l'estació, també ha refet la traça de la via tant a l'entrada com la sortida costat Fabra i Puig. com a l'entrada Navas.
Concretament, vol dir que el tren ja no hi fa tantes batzegades?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Però això també depen del conductor.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Preciso...

Post by Guigui »

metring wrote:Però això també depen del conductor.
Queda clar que els trens, si entren a Sagrera a la velocitat que ho feien abans de fer-hi la macroandana central, fan unes batzegades de muntanya russa. La meva pregunta era si ara poden entrar-hi d'una manera més suau.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: Preciso...

Post by entfe001 »

Guigui wrote:Queda clar que els trens, si entren a Sagrera a la velocitat que ho feien abans de fer-hi la macroandana central, fan unes batzegades de muntanya russa. La meva pregunta era si ara poden entrar-hi d'una manera més suau.
Als primers dies de la corba-contracorba de Sagrera, més tancada al costat Navas, vaig arribar a veure gent caient al terra de l'interior de l'últim cotxe d'un 4000 en sentit Hospital de Bellvitge.

Al cap d'una setmana la majoria de motoristes acceleraven amb més suavitat quan sortien de Sagrera.

Tornant al tall de la L5 a Sagrera, vaig provar-lo diumenge i vaig esperar durant un quart d'hora a Hospital de Sant Pau que passés un autobús en en sentit Maragall. I quan vaig arribar a la parada ja hi havia gent esperant-se.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”