Page 2 of 5
Proposta de numeració línies ATM
Posted: Friday 07/09/2007 13:07
by aarongilp
Hola!
Fa temps vaig veure un PDF amb una proposta de numeració de línies de bus de l'ATM que si no recordo malament es va desestimar. Algú el té?
Posted: Friday 07/09/2007 23:18
by U-Bahn
Jo tinc aquest PDF. No sé si es va desestimar, TMB i altres operadors (p.e.: Font a alguns autobusos) el van implantar.
Posted: Friday 07/09/2007 23:52
by aarongilp
Només l'aplica TMB i a mitges...El grup Sarbus amb les seves A's, B's i C's, Baixbus amb les seves L's, LH's, etc., Tusgsal amb les seves BD i B, Sagalès amb els codis més o menys definits (la línia Girona - Blanes és la 607 segons la seva nomenclatura quan li pertocaria la 896). Era aquest el document que buscava, així que gràcies de totes formes.
Posted: Saturday 08/09/2007 11:57
by Fran-Ikarus
Segons jo tenia entès, no és pas que es desestimés, sinó que mai es va establir un calendari i termini concrets d'implantació
Aviam si n'Ecomobisostrans, versat en el tema com pocs, es passa per aquí i ens ho aclareix.
Posted: Monday 10/09/2007 9:40
by Ecomobisostrans
L'ATM va intentar establir aquests codis comuns i va fer la proposta, però pel que sembla no es va arribar a acord per que cada empresa no deu voler diluir la seva identitat, i finalment l'ATM ho ha deixat en punt mort, es a dir, no diu que s'hagi cancel·lat la proposta, però tampoc la tira endavant. Si no recordo malament a la web de l'ATM ni tant sols apareix aquesta proposta, cosa que abans em sembla que si que apareixia. Això només demostra la poca A de la A.T.M. Encara m'admiro com va aconseguir que la RENFE no li digues C5 a la C7 per no solapar-se amb la R5 de FGC.
Posted: Wednesday 12/09/2007 12:19
by alexbn
Según me comentaron desde la ATM no se lleva adelante la nueva nomenclatura porque es difícil y se puede liar a los usuarios (!!), pero que se está estudiando la manera de implantarlo y se acabará haciendo sin una fecha definida. Además, les pedí una lista de líneas de bus integradas y me comentaron que no disponen de ella (!!!!!!) pero que puedo llamar a cada una de las empresas, que para eso sale el teléfono en su web.
Por otra parte, preguntando a las diferentes empresas, los comentarios fueron que "no nos consta tal cosa", "no sabemos de qué nos habla", "el plan existió pero la ATM lo desestimó" o simplemente no me contestaron.
TMB usa la nomenclatura ATM, los Nitbús también y además están las líneas 518, 560 (de Autocorb), 567 (de Soler i Sauret) y 648 (de Font/Sarbús).
Posted: Wednesday 12/09/2007 12:50
by trainman
Y Font también la usa desde hace unos meses con la 620 (Ripollet-Fabra i Puig por carretera) y con la 622 (Ripollet-Sagrera por autopista), aunque los Volvo (22 y 23) y DAF (54 y 55) al no llevar paneles electrónicos pone todavía V20
Poques ganes...
Posted: Wednesday 12/09/2007 17:41
by Guigui
alexbn wrote:Según me comentaron desde la ATM no se lleva adelante la nueva nomenclatura porque es difícil y se puede liar a los usuarios (!!), pero que se está estudiando la manera de implantarlo y se acabará haciendo sin una fecha definida.
O sigui, que no els rota fer-ho i no ho faran mai. En canvi, el departament de comptabilitat deu treure fum per facturar totes les dietes...
Posted: Wednesday 12/09/2007 20:50
by alexbn
trainman wrote:Y Font también la usa desde hace unos meses con la 620 (Ripollet-Fabra i Puig por carretera) y con la 622 (Ripollet-Sagrera por autopista), aunque los Volvo (22 y 23) y DAF (54 y 55) al no llevar paneles electrónicos pone todavía V20
¿Sabes si los otros servicios (BCN-Baricentro, Badalona-UAB, Ripollet-Masrampinyo, BCN-Sta Maria de Montcada) usan indicativos ATM?
Posted: Wednesday 12/09/2007 20:57
by alexbn
trainman wrote:Y Font también la usa desde hace unos meses con la 620 (Ripollet-Fabra i Puig por carretera) y con la 622 (Ripollet-Sagrera por autopista), aunque los Volvo (22 y 23) y DAF (54 y 55) al no llevar paneles electrónicos pone todavía V20
¿Sabes si los otros servicios (BCN-Baricentro, Badalona-UAB, Ripollet-Masrampinyo, BCN-Sta Maria de Montcada) usan indicativos ATM?
Posted: Wednesday 12/09/2007 23:27
by trainman
Pues no sé si llevan la numeración ATM
alexbn wrote:trainman wrote:Y Font también la usa desde hace unos meses con la 620 (Ripollet-Fabra i Puig por carretera) y con la 622 (Ripollet-Sagrera por autopista), aunque los Volvo (22 y 23) y DAF (54 y 55) al no llevar paneles electrónicos pone todavía V20
¿Sabes si los otros servicios (BCN-Baricentro, Badalona-UAB, Ripollet-Masrampinyo, BCN-Sta Maria de Montcada) usan indicativos ATM?
Posted: Thursday 13/09/2007 18:20
by EUKibo
Suposo que els nous serveis sempre s'adequen a les normes ATM.
Per exemple els B (B27 B30) estan creixent cap sota (B12 B14) i els L que conec son L95 L94... que sempre al crear una nova linia van compatible que en el cas de fusio de L i B per 2 no es veuria cap solapament de linia.
Igualment... amb nomes 100 numeros per totes les linies dels B i L ho trobo massa poc. Perque Barcelona en te 200! i diria que te menys habitants comparat amb la resta de metropolitans de primer ordre!
I com en el canto dels B queden pocs numeros el que fan ara es anomenar-los BD (¬¬ en teoria de urba de badalona) pero fan trajectes Badalona-Sant Adrià (BD7) o Badalona-Santa Coloma (BD1 BD2 BD6)
I el que trobo jo molt i molt estrany es la nomenclatura dels urbans de santaco, 800 801 802 803, comencen pel 0 i no per l'1, i comencen pel 800... Quan lo logic seria que els anomenessin SC1 SC2 SC3 SC4 (o un SC0 en un cas especial com la BD0 circular de Badalona que es molt ridicula per donar-li un numero i pel fet de ser circular...) o sino B40 B41 B42 B43 per exemple.
Prou lletres als autobusos!
Posted: Thursday 13/09/2007 22:59
by Guigui
Repeteixo el que ja he dit mantes vegades en diferents fils sobre el tema: Que es deixin d'una punyetera vegada de lletres als autobusos, que no duen enlloc. I amb tres xifres n'hi ha de sobres per numerar tots els serveis interns de la RMB.
Posted: Friday 14/09/2007 12:03
by EUKibo
¬¬ que vols que et digui, a mi m'es més còmode dir que agafo el 27 (B27) i no dir que agafo el 327. ¬¬ A més que a Badalona ja ens han tret els números 1, 2, 3 i 4 i ara a sobre els altres ens els posaran 300 XDD au va!
A més que reitero que el repart de 200 numeros per Barcelona i 100 per les ciutats metropolitanes de zona 1 no és gaire equitatiu, perque els Bxx i els Lxx que haurien de ser els 3xx fa temps que han exhaurit els números i no fan que invents del 800 BD1 BD2 i resta d'urbans que no són molt urbans.
I clarament la regio metropolitana està dividida en tres zones que fa usos del TP diferent els del centre que utilitzen metro trens busos i FGC, els del llobregat que utilitzen FGC renfe i busos, i els del besos que no tenim mes que busos.
Posted: Friday 14/09/2007 12:20
by alexbn
EUKibo wrote:Suposo que els nous serveis sempre s'adequen a les normes ATM.
Per exemple els B (B27 B30) estan creixent cap sota (B12 B14) i els L que conec son L95 L94... que sempre al crear una nova linia van compatible que en el cas de fusio de L i B per 2 no es veuria cap solapament de linia.
Existían de hace tiempo los L12, L14 y L16 y en poco tiempo se han creado también B12, B14 y B16. Ahora ya sólo falta que creen también los B10, B46, B52, etc. para seguir solapando. Esto puede indicar dos cosas: que habrá que cambiar los números drásticamente o que la numeración ATM ha ido a la papelera.
Posted: Saturday 15/09/2007 11:21
by EUKibo
Igual a la papelera no ha ido, porque en muchos casos se cumple en el caso de la U6 U7 S3 que se rectificó la nomenclatura. I en el caso de buses TMB utilizan numeros del 001 al 199, y por ejemplo el número 1, 2 ,3 y 4 que pertenecían a Badalona los han cambiado.
En cualquier caso por lo que estamos comentando la normativa de cambiar todas las B y L por 2 está claro que es bastante inviable.
Posted: Saturday 15/09/2007 17:37
by Fran-Ikarus
¿Cómo que inviable? ¿Cómo que hace tiempo que han agotado los números? ¿A dónde va el autobus B50? ¿Y el 99? ¿Y el B73? ¿Y el B49? ¿Y el L69? ¿Y el B52? (no el bombardero)
¿Dónde está esa lista que demuestra que hay más de 99 líneas entre las numeradas Bxx y las numeradas Lxx?
Posted: Saturday 15/09/2007 18:00
by trainman
La L69 sí existe, es de Soler i Sauret y hace Barcelona-Martorell por autopista hasta Quatre Camins
Y si algún día las líneas 35, 42 y 44 de TMB pasaran a Tusgsal podrían ponerles B35, B42 y B44
Fran-Ikarus wrote:¿Cómo que inviable? ¿Cómo que hace tiempo que han agotado los números? ¿A dónde va el autobus B50? ¿Y el 99? ¿Y el B73? ¿Y el B49? ¿Y el L69? ¿Y el B52? (no el bombardero)
¿Dónde está esa lista que demuestra que hay más de 99 líneas entre las numeradas Bxx y las numeradas Lxx?
Posted: Saturday 15/09/2007 21:41
by buertu
trainman wrote:La L69 sí existe, es de Soler i Sauret y hace Barcelona-Martorell por autopista hasta Quatre Camins
Y si algún día las líneas 35, 42 y 44 de TMB pasaran a Tusgsal podrían ponerles B35, B42 y B44
Fran-Ikarus wrote:¿Cómo que inviable? ¿Cómo que hace tiempo que han agotado los números? ¿A dónde va el autobus B50? ¿Y el 99? ¿Y el B73? ¿Y el B49? ¿Y el L69? ¿Y el B52? (no el bombardero)
¿Dónde está esa lista que demuestra que hay más de 99 líneas entre las numeradas Bxx y las numeradas Lxx?
Pero, por desgracia, si pasara lo mismo en el Baix Llobregat, y se pasaran las lineas a Baixbus o Soler i Sauret lineas como la 57, la 63, la 68, la 78 o la 95, no se le podría poner la L delante ya que estas lineas ya existen (Soler Sauret y TMB).
La unica que se me ocurre que si lo podría hacer es la 157 (que deberian renumerar).
Ah sí?
Posted: Sunday 16/09/2007 0:01
by Guigui
EUKibo wrote:¬¬ que vols que et digui, a mi m'es més còmode dir que agafo el 27 (B27) i no dir que agafo el 327.
Doncs si ets per la Vall d'Hebron i vas a buscar el 19 en lloc del B19 t'enduràs un bon ensurt...