Vaga contra el traspàs de Rodalies
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Un maquinista de Renfe a Rodalies Barcelona seguirà sent un maquinista de Renfe a Rodalies Barcelona després del traspàs, més que res perquè Renfe seguirà sent l'empresa que operi aquest servei. I per tant, un maquinista de Renfe podrà anar-se'n on vulgui d'Espanya, si és que vol marxar (que no té perquè fer-ho), podrà anar-se'n a MD, podrà augmentar de categoria i el que sigui.
El que la Generalitat deu voler-se assegurar quan parla de traspàs de personal és que hi hagi assegurant tant personal destinat a Barcelona, i no puguin haver-hi deficiències de personal.
El que la Generalitat deu voler-se assegurar quan parla de traspàs de personal és que hi hagi assegurant tant personal destinat a Barcelona, i no puguin haver-hi deficiències de personal.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Funcionari?
Les coses no han canviat gens, ELS TREBALLADORS DE RENFE MAI HAN ESTAT FUNCIONARIS.
JaMiRo! wrote:Un maquinista de renfe és funcionari? Les coses em temo que han canviat, Jordi.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
La meva opinió és que el que cal provar és de traspassar únicament la gestió de la xarxa de trens de Rodalies a la Generalitat peró el que no em sembla bé és que per això calgui dividir encara més l'antiga Renfe. De fet, que els treballadors siguin de Renfe, de l'Adif o d'una tercera empresa no tindrà cap influència doncs el que importa és el qui decideix com han de ser les coses.
De tota manera, fent un apunt a part, em trobo sorprés que el sindicat de maquinistes, SEMAF, parli ara de solidaritat quan són de sobres coneguts pel seu egoïsme a costa de debilitar els altres colectius de ferroviaris (exemple: eliminació d'interventor d'acompanyament obligatori als trens de rodalies a canvi d'un augment de sou). Si la cessió a la Generalitat incloés personal d'intervenció, comercials i informació però no els maquinistes, llavors els del SEMAF serien els primers en signar-ho. Benvinguts a l'enriquidora experiència de la solidaritat, senyors del SEMAF!
De tota manera, fent un apunt a part, em trobo sorprés que el sindicat de maquinistes, SEMAF, parli ara de solidaritat quan són de sobres coneguts pel seu egoïsme a costa de debilitar els altres colectius de ferroviaris (exemple: eliminació d'interventor d'acompanyament obligatori als trens de rodalies a canvi d'un augment de sou). Si la cessió a la Generalitat incloés personal d'intervenció, comercials i informació però no els maquinistes, llavors els del SEMAF serien els primers en signar-ho. Benvinguts a l'enriquidora experiència de la solidaritat, senyors del SEMAF!
Re: Funcionari?
josep_serre wrote:Les coses no han canviat gens, ELS TREBALLADORS DE RENFE MAI HAN ESTAT FUNCIONARIS.
JaMiRo! wrote:Un maquinista de renfe és funcionari? Les coses em temo que han canviat, Jordi.
Creia que era així. Disculpeu les molesties.
Traspasos de personal d'aquest tipus ja s'han fet.victorcasta wrote:Un maquinista de Renfe a Rodalies Barcelona seguirà sent un maquinista de Renfe a Rodalies Barcelona després del traspàs, més que res perquè Renfe seguirà sent l'empresa que operi aquest servei. I per tant, un maquinista de Renfe podrà anar-se'n on vulgui d'Espanya, si és que vol marxar (que no té perquè fer-ho), podrà anar-se'n a MD, podrà augmentar de categoria i el que sigui.
El que la Generalitat deu voler-se assegurar quan parla de traspàs de personal és que hi hagi assegurant tant personal destinat a Barcelona, i no puguin haver-hi deficiències de personal.
Salvando las distancias....els funcionaris de l'estat van pasar voluntariament a la Generalitat, mantenint un "doble estatus". Son funcionaris de la Generalitat de ple dret, però conserven el dret del funcionaris de l'Estat. Per exemple poden demanar el trasllat a Galicia , per exemple.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Jo penso que els treballadors de Renfe podran negociar unes millors o pitjors condicions de cara a aquest traspàs, però tinguem molt clar que aquest traspàs es farà, jo seria partidari que el traspàs es fes amb totes les conseqüències, i que inclogués les infrastructures de tots aquells trams que es poguessin excloure de l'interès general, això sí d'una manera progressiva i no traumàtica.
Per cert aquesta vaga, que té unes connotacions i motivacions clarament polítiques des del meu punt de vista és il·legal i Renfe i les administracions corresponents no l'haurien de permetre.
Sobre la implicació del SEMAF ja sabem tots perquè la part del SEMAF de Renfe es va implicar en la vaga que el SEMAF de FGC va realitzar fa dos anys, doncs es va manifestar obertament durant les protestes.
Per cert aquesta vaga, que té unes connotacions i motivacions clarament polítiques des del meu punt de vista és il·legal i Renfe i les administracions corresponents no l'haurien de permetre.
Sobre la implicació del SEMAF ja sabem tots perquè la part del SEMAF de Renfe es va implicar en la vaga que el SEMAF de FGC va realitzar fa dos anys, doncs es va manifestar obertament durant les protestes.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Dues coses...
Hola!
D'altra banda, si això que comentes és cert, com és que jo vaig conèixer aquest estiu un maquinista de Barcelona que portava més de 30 anys treballant a Renfe i va entrar a aquesta empresa opositant...
Salut!
Primer de tot, no utilitzis les majúscules ja que és com cridar, per tant és una falta de respecte.josep_serre wrote:Les coses no han canviat gens, ELS TREBALLADORS DE RENFE MAI HAN ESTAT FUNCIONARIS.
D'altra banda, si això que comentes és cert, com és que jo vaig conèixer aquest estiu un maquinista de Barcelona que portava més de 30 anys treballant a Renfe i va entrar a aquesta empresa opositant...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Dues coses...
Dir-te que el comentari-recriminació que em fas per escriure amb majúscules està totalment fora de lloc ja que només seria cert si tot el meu escrit hagués estat en majúscules i a més infringeix les normes del fòrum ja que ho hauries de comentar als administradors del fòrum que són els que han de decidir i intervenir en aquests casos.
I estrictement sobre el que estem comentant quan aquest treballador parla d'opositar es refereix al fet que va ser un procés de selecció semblant al de les oposicións a un càrrec públic i per això es parla d'oposició, que segurament no seria el terme oficial d'aquell procés.
I estrictement sobre el que estem comentant quan aquest treballador parla d'opositar es refereix al fet que va ser un procés de selecció semblant al de les oposicións a un càrrec públic i per això es parla d'oposició, que segurament no seria el terme oficial d'aquell procés.
JaMiRo! wrote:Hola!
Primer de tot, no utilitzis les majúscules ja que és com cridar, per tant és una falta de respecte.josep_serre wrote:Les coses no han canviat gens, ELS TREBALLADORS DE RENFE MAI HAN ESTAT FUNCIONARIS.
D'altra banda, si això que comentes és cert, com és que jo vaig conèixer aquest estiu un maquinista de Barcelona que portava més de 30 anys treballant a Renfe i va entrar a aquesta empresa opositant...
Salut!
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
...
Hola!
Salut!
josep_serre wrote:Dir-te que el comentari-recriminació que em fas per escriure amb majúscules està totalment fora de lloc ja que només seria cert si tot el meu escrit hagués estat en majúscules i a més infringeix les normes del fòrum ja que ho hauries de comentar als administradors del fòrum que són els que han de decidir i intervenir en aquests casos.
Precisament, Renfe era una empresa pública i per accedir-hi calia opositar...Per tant, els treballadors de l'empresa eren funcionaris.josep_serre wrote:I estrictement sobre el que estem comentant quan aquest treballador parla d'opositar es refereix al fet que va ser un procés de selecció semblant al de les oposicións a un càrrec públic i per això es parla d'oposició, que segurament no seria el terme oficial d'aquell procés.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: ...
Treballar per una empresa pública o fins i tot per una administració pública no implica ser funcionari.
JaMiRo! wrote:Hola!
josep_serre wrote:Dir-te que el comentari-recriminació que em fas per escriure amb majúscules està totalment fora de lloc ja que només seria cert si tot el meu escrit hagués estat en majúscules i a més infringeix les normes del fòrum ja que ho hauries de comentar als administradors del fòrum que són els que han de decidir i intervenir en aquests casos.
Precisament, Renfe era una empresa pública i per accedir-hi calia opositar...Per tant, els treballadors de l'empresa eren funcionaris.josep_serre wrote:I estrictement sobre el que estem comentant quan aquest treballador parla d'opositar es refereix al fet que va ser un procés de selecció semblant al de les oposicións a un càrrec públic i per això es parla d'oposició, que segurament no seria el terme oficial d'aquell procés.
Salut!
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Jo mateix treballo (no directament) per al Ministeri de Justícia i no sóc funcionari.
I no tot el personal dels àmbits a dalt relacionats és funcionari, ja que hi ha subalterns que també acceideixen al lloc mitjançant proves de selecció. Renfe i Adif són empreses públiques i les empreses públiques no estan incloses en cap apartat anterior.L'Estatut de l'Empleat Públic wrote: [...]
Artículo 2. Ámbito de aplicación.
1. Este Estatuto se aplica al personal funcionario y en lo que proceda al personal laboral al servicio de las siguientes Administraciones Públicas:
- La Administración General del Estado.
- Las Administraciones de las Comunidades Autónomas y de las Ciudades de Ceuta y Melilla.
- Las Administraciones de las Entidades Locales.
- Los Organismos Públicos, Agencias y demás Entidades de derecho público con personalidad jurídica propia, vinculadas o dependientes de cualquiera de las Administraciones Públicas.
- Las Universidades Públicas.
[...]
Artículo 4. Personal con legislación específica propia.
Las disposiciones de este Estatuto sólo se aplicarán directamente cuando así lo disponga su legislación específica al siguiente personal:
a) Personal funcionario de las Cortes Generales y de las Asambleas Legislativas de las Comunidades Autónomas.
b) Personal funcionario de los demás Órganos Constitucionales del Estado y de los Órganos Estatutarios de las Comunidades Autónomas.
c) Jueces, Magistrados, Fiscales y demás personal funcionario al servicio de la Administración de Justicia.
d) Personal militar de las Fuerzas Armadas.
e) Personal de las Fuerzas y Cuerpos de Seguridad.
f) Personal retribuido por arancel.
g) Personal del Centro Nacional de Inteligencia.
h) Personal del Banco de España y Fondos de Garantía de Depósitos en Entidades de Crédito.
[...]
Artículo 5. Personal de la Sociedad Estatal de Correos y Telégrafos
Last edited by victorcasta on Thursday 13/09/2007 0:34, edited 1 time in total.
Correcte!
Totalment d'acord.josep_serre wrote:Treballar per una empresa pública o fins i tot per una administració pública no implica ser funcionari.
Però quan hi ha oposicions pel mig, llavors ja no ets un simple "empleat"...Millor que esperem a veure si algún foraire sap com s'optava a una plaça de maquinista per la renfe. Les meves informacions (l'experiència d'un maquinista de la vieja escuela) són que es feia mitjançant oposicions.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Una oposició no és res més que una prova de selecció. És erroni pensar que una oposició és necessàriament pública.
Les oposicions o proves de selecció, que es fan per garantir igualtat d'oportunitats per a tots els aspirants a una empresa pública, i no l'arbitrarietat que podria suposar una selecció a base d'entrevistes personals, com en una empresa privada.
No conec bé les de Renfe, però sí les de TV3, i puc dir que allà no hi ha cap funcionari.
Les oposicions o proves de selecció, que es fan per garantir igualtat d'oportunitats per a tots els aspirants a una empresa pública, i no l'arbitrarietat que podria suposar una selecció a base d'entrevistes personals, com en una empresa privada.
No conec bé les de Renfe, però sí les de TV3, i puc dir que allà no hi ha cap funcionari.
Para zanjar la discusión:
Los funcionarios son trabajadores de la Administración Pública que tienen una relación "administrativa" con la misma. Por tanto no tienen un contrato laboral.
El personal laboral al servicio de la administración pública son contratados mediante un contrato laboral .
Todo el personal de la Administración Pública, funcionarios y laboral, se rige por la Ley 7/2007 estatuto del empleado público.
Se puede acceder a la Administración Pública por:
Oposición. examen
Concurso-Oposición. examen y méritos
Concurso. meritos
Por tanto, funcionarios (de carrera, interinos, de refuerzo....) son aquellos que sustentan la relación con la Administración mediante el Derecho Administrativo, y por supuesto no tienen contrato laboral alguno.
Los funcionarios son trabajadores de la Administración Pública que tienen una relación "administrativa" con la misma. Por tanto no tienen un contrato laboral.
El personal laboral al servicio de la administración pública son contratados mediante un contrato laboral .
Todo el personal de la Administración Pública, funcionarios y laboral, se rige por la Ley 7/2007 estatuto del empleado público.
Se puede acceder a la Administración Pública por:
Oposición. examen
Concurso-Oposición. examen y méritos
Concurso. meritos
Por tanto, funcionarios (de carrera, interinos, de refuerzo....) son aquellos que sustentan la relación con la Administración mediante el Derecho Administrativo, y por supuesto no tienen contrato laboral alguno.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vaga contra una llei en vigor
Tornant al tema de la vaga, a mi em sembla un escàndol que un sindicat tingui la barra de convocar-ne una per anar contra una llei en vigor com és l'Estatut, que a més té el segon rang més alt en l'ordenament jurídic espanyol darrere la Constitució. I això són els paladins de l'"Espanya constitucional"?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.lavanguardia.es
---------------------------------------
Los trabajadores de Adif se suman a la huelga convocada por los de Renfe a causa del traspaso de Cercanías
Madrid. (EFECOM).- Los sindicatos de Adif acordaron sumarse a las seis jornadas de huelga -los días 25 y 26 de septiembre y 1, 2, 11 y 15 de octubre-, convocadas por los de Renfe, para exigir al Gobierno que les explique el nuevo modelo de gestión de los servicios de Cercanías.
Fuentes sindicales señalaron hoy a Efe que "no nos oponemos" a la transferencia de competencias sobre la gestión de los servicios de Cercanías a las comunidades autónomas, sino "pedimos al Gobierno que explique el proceso a los trabajadores de ambas empresas y defina el nuevo modelo de gestión".
El Comité de Empresa de Adif, formado por representantes de los sindicatos CCOO, UGT, SCF y CGT Sindicato Ferroviario, decidió hoy secundar el paro convocado ayer por el Comité de Empresa de Renfe, que cuenta con representantes también de CCOO, UGT, SEMAF y CGT Sindicato Ferroviario.
Los sindicatos han solicitado al Ministerio de Fomento que convoque "sin dilación y con urgencia" una reunión al máximo nivel para que se les informe sobre la "situación exacta en la que se encuentra el proceso de transferencias y los modelos de gestión que se están definiendo".
Denuncian la falta de transparencia informativa por parte del Ministerio de Fomento, que está tomando decisiones sobre "el futuro de miles de trabajadores como si se tratara de un simple acto administrativo".
Por tanto, piden al Gobierno que explique el nuevo modelo que temen podrá llegar a ser distinto en cada comunidad autónoma, mientras que "el único que funciona bien es el que conocemos".
Este modelo se basa en un ferrocarril "público, viable, seguro y vertebrador del territorio, con elementos de solidaridad que permitan corregir desigualdades", así como en la igualdad en la dotación de infraestructuras entre los distintos territorios y la participación de los gobiernos autonómicos en su planificación y gestión.
El nuevo modelo, que negocian Fomento y la Generalitat catalana, "amenaza con romper los actuales criterios de solidaridad y eficacia en beneficio del capital y con convertirse en el aplicable al resto de comunidades autónomas", según los sindicatos.
Los máximos responsables de Renfe y Adif "no quieren darse cuenta todavía de las condiciones en las que el ferrocarril presta sus servicios en la actualidad", en referencia al régimen de competencia, apertura de mercados y un marco legal que contempla múltiples soluciones para la gestión y administración de los servicios ferroviarios.
Los representantes de los trabajadores opinan que las administraciones autonómicas deben tener participación en la definición de las políticas de transporte, pero esto no supone "en ningún caso que deban asumir la titularidad" de las empresas que prestan el servicio.
---------------------------------------
Los trabajadores de Adif se suman a la huelga convocada por los de Renfe a causa del traspaso de Cercanías
Madrid. (EFECOM).- Los sindicatos de Adif acordaron sumarse a las seis jornadas de huelga -los días 25 y 26 de septiembre y 1, 2, 11 y 15 de octubre-, convocadas por los de Renfe, para exigir al Gobierno que les explique el nuevo modelo de gestión de los servicios de Cercanías.
Fuentes sindicales señalaron hoy a Efe que "no nos oponemos" a la transferencia de competencias sobre la gestión de los servicios de Cercanías a las comunidades autónomas, sino "pedimos al Gobierno que explique el proceso a los trabajadores de ambas empresas y defina el nuevo modelo de gestión".
El Comité de Empresa de Adif, formado por representantes de los sindicatos CCOO, UGT, SCF y CGT Sindicato Ferroviario, decidió hoy secundar el paro convocado ayer por el Comité de Empresa de Renfe, que cuenta con representantes también de CCOO, UGT, SEMAF y CGT Sindicato Ferroviario.
Los sindicatos han solicitado al Ministerio de Fomento que convoque "sin dilación y con urgencia" una reunión al máximo nivel para que se les informe sobre la "situación exacta en la que se encuentra el proceso de transferencias y los modelos de gestión que se están definiendo".
Denuncian la falta de transparencia informativa por parte del Ministerio de Fomento, que está tomando decisiones sobre "el futuro de miles de trabajadores como si se tratara de un simple acto administrativo".
Por tanto, piden al Gobierno que explique el nuevo modelo que temen podrá llegar a ser distinto en cada comunidad autónoma, mientras que "el único que funciona bien es el que conocemos".
Este modelo se basa en un ferrocarril "público, viable, seguro y vertebrador del territorio, con elementos de solidaridad que permitan corregir desigualdades", así como en la igualdad en la dotación de infraestructuras entre los distintos territorios y la participación de los gobiernos autonómicos en su planificación y gestión.
El nuevo modelo, que negocian Fomento y la Generalitat catalana, "amenaza con romper los actuales criterios de solidaridad y eficacia en beneficio del capital y con convertirse en el aplicable al resto de comunidades autónomas", según los sindicatos.
Los máximos responsables de Renfe y Adif "no quieren darse cuenta todavía de las condiciones en las que el ferrocarril presta sus servicios en la actualidad", en referencia al régimen de competencia, apertura de mercados y un marco legal que contempla múltiples soluciones para la gestión y administración de los servicios ferroviarios.
Los representantes de los trabajadores opinan que las administraciones autonómicas deben tener participación en la definición de las políticas de transporte, pero esto no supone "en ningún caso que deban asumir la titularidad" de las empresas que prestan el servicio.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Xerrameca ideològica centralista
Aquests facinerosos són clavats a la Maleni. Molta xerrameca des del pur il·lusionisme ideològic, però ja m'agradarà saber si, el dia que es dignin a agafar qualsevol tren a Catalunya, hi veuran qualsevol vestigi de la seva rebregada "solidaritat".El nuevo modelo, que negocian Fomento y la Generalitat catalana, "amenaza con romper los actuales criterios de solidaridad y eficacia en beneficio del capital y con convertirse en el aplicable al resto de comunidades autónomas", según los sindicatos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Tot i no estar d'acord amb els sindicats em sembla una postura una mica més assenyada, de tota manera no entenc que vulguin fer una vaga sense haver fet cap mena de negociació i que es basin en arguments demagògics com "amenaza con romper los actuales criterios de solidaridad y eficacia en beneficio del capital" llenguatge propi dels moviments obrers del segle XIX, o "Este modelo se basa en un ferrocarril "público, viable, seguro y vertebrador del territorio, con elementos de solidaridad que permitan corregir desigualdades", no crec que sigui la funció del ferrocarril aquesta, més aviat la seva funció és transportar gent que no s'hagi de moure en transport privat, jo em conformo amb què funcioni, "así como en la igualdad en la dotación de infraestructuras entre los distintos territorios y la participación de los gobiernos autonómicos en su planificación y gestión." bé, doncs aquest sistema ha permès en el seu moment el tancament de milers de km de línies, o "el único que funciona bien es el que conocemos" flipant que algú pugui dir que la Renfe funciona bé.
Denuncian la falta de transparencia informativa por parte del Ministerio de Fomento, que está tomando decisiones sobre "el futuro de miles de trabajadores como si se tratara de un simple acto administrativo".
Por tanto, piden al Gobierno que explique el nuevo modelo que temen podrá llegar a ser distinto en cada comunidad autónoma, mientras que "el único que funciona bien es el que conocemos".
Este modelo se basa en un ferrocarril "público, viable, seguro y vertebrador del territorio, con elementos de solidaridad que permitan corregir desigualdades", así como en la igualdad en la dotación de infraestructuras entre los distintos territorios y la participación de los gobiernos autonómicos en su planificación y gestión.
Los máximos responsables de Renfe y Adif "no quieren darse cuenta todavía de las condiciones en las que el ferrocarril presta sus servicios en la actualidad", en referencia al régimen de competencia, apertura de mercados y un marco legal que contempla múltiples soluciones para la gestión y administración de los servicios ferroviarios.
Denuncian la falta de transparencia informativa por parte del Ministerio de Fomento, que está tomando decisiones sobre "el futuro de miles de trabajadores como si se tratara de un simple acto administrativo".
Por tanto, piden al Gobierno que explique el nuevo modelo que temen podrá llegar a ser distinto en cada comunidad autónoma, mientras que "el único que funciona bien es el que conocemos".
Este modelo se basa en un ferrocarril "público, viable, seguro y vertebrador del territorio, con elementos de solidaridad que permitan corregir desigualdades", así como en la igualdad en la dotación de infraestructuras entre los distintos territorios y la participación de los gobiernos autonómicos en su planificación y gestión.
Los máximos responsables de Renfe y Adif "no quieren darse cuenta todavía de las condiciones en las que el ferrocarril presta sus servicios en la actualidad", en referencia al régimen de competencia, apertura de mercados y un marco legal que contempla múltiples soluciones para la gestión y administración de los servicios ferroviarios.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: ...
Jo sóc treballador del Ministeri de Cultura. Vaig accedir a la meva plaça a través d'unes oposicions convocades a través del B.O.E. Tinc nombrament amb el membret de l'Estat i signat pel ministre i NO SÓC FUNCIONARI. El meu règim és de laboral fix.JaMiRo! wrote:Hola!
Dir-te que el comentari-recriminació que em fas per precisament, Renfe era una empresa pública i per accedir-hi calia opositar...Per tant, els treballadors de l'empresa eren funcionaris.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
mmmm.... sóc treballador públic contractat laboralment per l'Ajuntament de Barcelona i vaig tenir fase d'oposició i fase de mèrits i no sóc funcionari, si bé a la meva empresa n'hi ha.
Fins i tot ara que estic de promoció interna tinc fase de concurs i fase d'oposició.
on estàs? em pica la curiositat. mp...
Fins i tot ara que estic de promoció interna tinc fase de concurs i fase d'oposició.
on estàs? em pica la curiositat. mp...
fantito wrote:l'Administració Pública pot tenir treballadors funcionaris o laborals, ambdós han d'haver passat un procés opositiu per accedir al càrrec, amb la diferència que en el cas del funcionariat pot ser un concurs-oposició, però en el cas laboral no hi intervé el concurs.
Ni Renfe ni Adif són una Administració Pública, són una Empresa Pública, per tant els seus treballadors són laborals malgrat que per accedir al lloc laboral calgui passar unes oposicions, però no un concurs de mèrits que sols s'aplica al personal foncionari.
Jo he estat treballant per l'Ajuntament de Barcelona, és una Administració Pública, com a laboral i vaig haver de fer les meves oposicions.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.