Posted: Monday 17/09/2007 0:08
Doncs la via 7 deu ser l'única via de Sants la sortida de la qual la dóna el factor, perquè gent d'Adif em va comentar que havien tret tots els OT de Sants amb les noves vies.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
fantito wrote:Amb la nova estructuració en que la gestió de la infraestructura està separada de la gestió de l'explotació ferroviària no té sentit matenir els senyals d'OT (Operacions acabades) i MT (Marxi el Tren); doncs ambdues indicacions tenien a veure amb l'explotació comercial dels trens.
Ara, els encarregats de circulació obren el senyal de sortida de les estacions tenint en compte la circulació dels trens, no tenint en compte si el passatge ha tingut temps de pujar o baixar del tren, d'aixó se n'ha d'encarregar el propi maquinista, l'Agent d'acompanyament o l'Agent comercial dit també interventor.
L'agent de circulació a la via 7 de Sants sols fa de "senyal repetidor" del de sortida de l'estació, no indica en cap moment el senyal d'Operacions Acabades".
fantito wrote:Vaig estar vora una hora parlant amb l'agent de circulació i em va confirmar que es limitava aindicar al maquinista quant es posava el senyal en via lliure o anunci de parada. Al llarg de la tarda vaig veure repetides vagades que la indicació la feia amb els passatgers pujant i baixant del tren.
I, insisteixo, l'OT no té a veure amb la circulació dels trens, és a dir ni tan sols surt recollit en l'actual reglamet, i el MT sols es circumscriu a estacions on els documents relatius a la marxa del tren es dóna en llocs diferents a la sortida del tren, com per exemple als dipòsits.
Alfred en Tranvia.org wrote:
En la vía 7 ha puesto la señal de salida tan lejos que desde el tren parado no se ve. No han instalado todavía las señales de salida repetidoras, por lo que la señal "repetidora" la da un agente de circulación.
Como es lógico con la nueva estructura gestionada segregadamente de las diferentes operadoras, en Sants no han instalado la señal de Operaciones Terminadas. La señal de Operaciones Terminadas tenía que ver con la explotación económica de los trenes y para nada interviene en la circulación, por lo que en Sants ya no han instalado estas señales, ya que Circulación le trae sin cuidado si el tren ha terminado las operaciones económicas , subida y bajada del pasaje, a la hora de dar o no vía libre.
sequera wrote:como me parece interesante, os copio la opinión del forero Alfred en Tranvia.org
http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... te=1&mod=0
Alfred en Tranvia.org wrote:
En la vía 7 ha puesto la señal de salida tan lejos que desde el tren parado no se ve. No han instalado todavía las señales de salida repetidoras, por lo que la señal "repetidora" la da un agente de circulación.
Como es lógico con la nueva estructura gestionada segregadamente de las diferentes operadoras, en Sants no han instalado la señal de Operaciones Terminadas. La señal de Operaciones Terminadas tenía que ver con la explotación económica de los trenes y para nada interviene en la circulación, por lo que en Sants ya no han instalado estas señales, ya que Circulación le trae sin cuidado si el tren ha terminado las operaciones económicas , subida y bajada del pasaje, a la hora de dar o no vía libre.
victorcasta wrote:Dimecres veuré a una persona que dóna l'MT/OT a L'Hospitalet i en sortirem de dubtes.
Això no és del tot cert. No se a quin RGC et deus referir al actual, però des de luego el que esta en vigor ara no és, doncs no he trobat l'apartat que tu dius. L'apartat d'OT queda escrit al "Título III. Circulación"a la secció "Entrada, Salida y Paso de los Trenes" i al artícle 313.fantito wrote:I, insisteixo, l'OT no té a veure amb la circulació dels trens, i en l'actual Reglament queda recollit en l'apartat de "Operaciones del Tren en Paradas Comerciales", i el MT sols es circumscriu a estacions on els documents relatius a la marxa del tren es dóna en llocs diferents a la sortida del tren, com per exemple als dipòsits.
Salut,En Estaciones de BA con CTC y en estaciones AC cerradas, cuando no sea visible la señal de salida y no exista indicadora de salida, el agente que corresponda comunicará la terminación de las operaciones de tren y el Maquinista iniciará la marcha en condiciones de cumplir lo que ordene la señal de salida.
Jo penso que el 469 es refereix al MT si l'estació disposa d'un bloqueig manual i en el cas de ser un BA el 313 diu que ha de ser un OT. Però el problema em ve amb l'última frase del punt 2 del 413 que diu "el Maquinista iniciará la marcha en condiciones de cumplir lo que ordene la señal de salida.", cosa que dóna a entendre que la senyal d'OT no és per confirmar l'estat obert de la senyal si no per comprobar que no puja cap més viatjer...
Cuando la señal de salida no sea visible desde el punto de estacionamiento, el Maquinista se atendrá, según los casos, a:
La señal de marche el tren.
La señal indicadora de salida.
La señal de movimiento autorizado en la señal de salida interior.
Estas señales le autorizan a emprender la marcha hasta el lugar en que pueda ver la señal de salida y cumplir lo que ésta ordene.
Jordilar wrote:Estem discutin amb un altre usuari i jo sobre qué s'ha de presentar quan el maquinista no veu la senyal de sortida i no disposa d'un repetidor per veure-la.
L'article 313 diu que es un OT, però el 469 diu el següent:
Jo penso que el 469 es refereix al MT si l'estació disposa d'un bloqueig manual i en el cas de ser un BA el 313 diu que ha de ser un OT. Però el problema em ve amb l'última frase del punt 2 del 413 que diu "el Maquinista iniciará la marcha en condiciones de cumplir lo que ordene la señal de salida.", cosa que dóna a entendre que la senyal d'OT no és per confirmar l'estat obert de la senyal si no per comprobar que no puja cap més viatjer...
Cuando la señal de salida no sea visible desde el punto de estacionamiento, el Maquinista se atendrá, según los casos, a:
La señal de marche el tren.
La señal indicadora de salida.
La señal de movimiento autorizado en la señal de salida interior.
Estas señales le autorizan a emprender la marcha hasta el lugar en que pueda ver la señal de salida y cumplir lo que ésta ordene.
Salut,
fantito wrote:Per fi algú altre se n'ha adonat que l'OT no te res a veure amb la circulació.
A la via 7 de Sants, l'agent de circulació ve amb la llanterna destellant en blanc des de la part invisible de l'andana per part del maquinista, per tant aquest senyal, lluny d'estar consignat o reglamentat, té més a veure amb el senyal repetidor que amb l'OT.
És més, així m'ho va dir el propi agent; i així ho interpreten els maquinistes que he tingut el plaer de saludar.
Sobre el reglament, es cert que hem baso en l'actual reglament en que està treballant ADIF i de moment encara està en fase d'estudi per part del col·lectiu de maquinistes. En aquest nou reglament quasi bé no es contempla el senyal d'Oeracions Acabades (OT) per part dels agents de circulació, doncs queden totalmet separades les funcions de l'agent de circulació de les dels agents acopanyants o comercials de les diferents operadores que en el futur actuaran. Sols contempla el senyal de OT en el cas que l'estació no tingui senyal de sortida o sigui preceptiu per al bloqueig de la circulació, és a dir, en línies on no hi hagi bloqueig automatitzat.
Jordilar wrote:Estem discutin amb un altre usuari i jo sobre qué s'ha de presentar quan el maquinista no veu la senyal de sortida i no disposa d'un repetidor per veure-la.
L'article 313 diu que es un OT, però el 469 diu el següent:
Jo penso que el 469 es refereix al MT si l'estació disposa d'un bloqueig manual i en el cas de ser un BA el 313 diu que ha de ser un OT. Però el problema em ve amb l'última frase del punt 2 del 413 que diu "el Maquinista iniciará la marcha en condiciones de cumplir lo que ordene la señal de salida.", cosa que dóna a entendre que la senyal d'OT no és per confirmar l'estat obert de la senyal si no per comprobar que no puja cap més viatjer...
Cuando la señal de salida no sea visible desde el punto de estacionamiento, el Maquinista se atendrá, según los casos, a:
La señal de marche el tren.
La señal indicadora de salida.
La señal de movimiento autorizado en la señal de salida interior.
Estas señales le autorizan a emprender la marcha hasta el lugar en que pueda ver la señal de salida y cumplir lo que ésta ordene.
Salut,
josep_serre wrote:A l'Hospitalet només es presenta la senyal MT als trens amb origen a l'estació i a determinats trens passants que canvien de número a l'estació, no es presenta la senyal d'OT.
Sobre la senyal presentada a Sants, i repassant el reglament, i intentant liar-la una mica més per què no dir-ho, si es presenta perquè des del punt de parada no hi ha visibilitat de la senyal de sortida i no hi ha indicadora de sortida, la senyal corresponent és la de MT, en cas contrari el maquinista hauria d'anar fins a la senyal de sortida en condicions d'obeir la indicació més restrictiva que aquesta pugui oferir, és a dir parada, fins que vegi el seu aspecte, que és el que fan a Rubí quan s'avaria la indicadora de sortida costat Castellbisbal.
victorcasta wrote:Dimecres veuré a una persona que dóna l'MT/OT a L'Hospitalet i en sortirem de dubtes.
liniadelRipollés wrote:Sí, però l'OT no pot donar-se sense que el senyal estigui obert.
Jordilar wrote:Estem discutin amb un altre usuari i jo sobre qué s'ha de presentar quan el maquinista no veu la senyal de sortida i no disposa d'un repetidor per veure-la.
L'article 313 diu que es un OT, però el 469 diu el següent:
Jo penso que el 469 es refereix al MT si l'estació disposa d'un bloqueig manual i en el cas de ser un BA el 313 diu que ha de ser un OT. Però el problema em ve amb l'última frase del punt 2 del 413 que diu "el Maquinista iniciará la marcha en condiciones de cumplir lo que ordene la señal de salida.", cosa que dóna a entendre que la senyal d'OT no és per confirmar l'estat obert de la senyal si no per comprobar que no puja cap més viatjer...
Cuando la señal de salida no sea visible desde el punto de estacionamiento, el Maquinista se atendrá, según los casos, a:
La señal de marche el tren.
La señal indicadora de salida.
La señal de movimiento autorizado en la señal de salida interior.
Estas señales le autorizan a emprender la marcha hasta el lugar en que pueda ver la señal de salida y cumplir lo que ésta ordene.
Salut,
josep_serre wrote:Tal com està redactat el punt 313.3 en preveu una excepció, doncs únicament es comunica que ha pujat i baixat tothom però, no que la senyal de sortida no indiqui parada atès que no es pot comprovar.
Per tant si es presenta l'indicació OT jo entenc que es fa incorrectament i la que s'ha de presentar és MT, sempre que no sigui que estigui regulat per una consigna especial.
Per cert, ho heu aconseguit demà a la feina amb tren per passar amb el primer tren per Sants i observar correctament com es fa.
liniadelRipollés wrote:Sí, però l'OT no pot donar-se sense que el senyal estigui obert.
Jordilar wrote:Estem discutin amb un altre usuari i jo sobre qué s'ha de presentar quan el maquinista no veu la senyal de sortida i no disposa d'un repetidor per veure-la.
L'article 313 diu que es un OT, però el 469 diu el següent:
Jo penso que el 469 es refereix al MT si l'estació disposa d'un bloqueig manual i en el cas de ser un BA el 313 diu que ha de ser un OT. Però el problema em ve amb l'última frase del punt 2 del 413 que diu "el Maquinista iniciará la marcha en condiciones de cumplir lo que ordene la señal de salida.", cosa que dóna a entendre que la senyal d'OT no és per confirmar l'estat obert de la senyal si no per comprobar que no puja cap més viatjer...
Salut,