Dues coses voliía dir:
1. Una mesura per a mi totalment lògica, i que ja he dit altres vegades a algun altre Fòrum, sería segregar la Branca del Tibidabo, fent-la una línia autèntica, de Gràcia fins a la Pl. Catalunya i per sota la Rambla Catalunya, i destinar tota la malla horària alliberada a reforçar el Metro-Vallès (i per cert, aprofitant les obres a la Rambla Cat. a sota, fer una branca al Tramvía a alt per a que tingui accès directe al Centre);
2. Actualment, les estacions dels FGC nomès admeten trens de quatre cotxes, per a mí insuficent. ¿S´ha previst una ampliació general d´andanes, com es va fer fa anys, de manera que permetin trens de cinc o sis cotxes i/ó dues UTs. juntes?.
El metro del Vallès incrementarà un 40% la freqüència de pas
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Estic d'acord amb considerar insuficients els trens de 4 cotxes per al servei de FGC, i seria ideal poder comptar amb andanes aptes per a trens de 6 cotxes i que permetessin adaptar segons la demanda a 3 o 6 cotxes.
Ampliar les andanes a 6 cotxes jo crec que és tècnicament inviable doncs ens trobaríem amb els següents inconvenients:
Dificultat d'executar les obres en els túnels.
Les estacions tindrien la meitat de l'estació o més en declivitat, la majoria ja estan així tot i que amb una declivitat feble.
En el cas de Muntaner suposaria renunciar a l'andana central.
La majoria d'estacions quedarien situades en corba, malgrat els mitjans auxiliars per observar la baixada i pujada de viatgers sempre és un problema.
En el tram suburbà és en general més fàcil d'ampliar les andanes tot i que en alguns casos ens trobaríem amb els mateixos problemes, i en algunes estacions les andanes ja són aptes per a trens de 6 cotxes (Les Fonts, Hospital General, Terrassa...)
En conclusió, poques coses es poden fer per millorar la capacitat d'aquesta línia i a més a més encara que es fes no suposaria cap millora en el transport de viatgers (a part de la millor capacitat de transport) ja que no permetria millorar els temps de viatge, que és el problema més gran d'aquesta línia i sobre el qual no s'ha pres cap tipus de mesura.
Ampliar les andanes a 6 cotxes jo crec que és tècnicament inviable doncs ens trobaríem amb els següents inconvenients:
Dificultat d'executar les obres en els túnels.
Les estacions tindrien la meitat de l'estació o més en declivitat, la majoria ja estan així tot i que amb una declivitat feble.
En el cas de Muntaner suposaria renunciar a l'andana central.
La majoria d'estacions quedarien situades en corba, malgrat els mitjans auxiliars per observar la baixada i pujada de viatgers sempre és un problema.
En el tram suburbà és en general més fàcil d'ampliar les andanes tot i que en alguns casos ens trobaríem amb els mateixos problemes, i en algunes estacions les andanes ja són aptes per a trens de 6 cotxes (Les Fonts, Hospital General, Terrassa...)
En conclusió, poques coses es poden fer per millorar la capacitat d'aquesta línia i a més a més encara que es fes no suposaria cap millora en el transport de viatgers (a part de la millor capacitat de transport) ja que no permetria millorar els temps de viatge, que és el problema més gran d'aquesta línia i sobre el qual no s'ha pres cap tipus de mesura.
hospitalenc wrote:Dues coses voliía dir:
1. Una mesura per a mi totalment lògica, i que ja he dit altres vegades a algun altre Fòrum, sería segregar la Branca del Tibidabo, fent-la una línia autèntica, de Gràcia fins a la Pl. Catalunya i per sota la Rambla Catalunya, i destinar tota la malla horària alliberada a reforçar el Metro-Vallès (i per cert, aprofitant les obres a la Rambla Cat. a sota, fer una branca al Tramvía a alt per a que tingui accès directe al Centre);
2. Actualment, les estacions dels FGC nomès admeten trens de quatre cotxes, per a mí insuficent. ¿S´ha previst una ampliació general d´andanes, com es va fer fa anys, de manera que permetin trens de cinc o sis cotxes i/ó dues UTs. juntes?.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Descol·lapsar creant nous corredors
Foradar nous túnels a tocar d'on ja n'hi ha, en una ciutat com Barcelona, que segueix tenint àrees desabastides de TP d'alta capacitat, és desviar inútilment fons per a infraestructures. Per això trobo també tan descabellada la cua de maniobres de Pl. Catalunya, embrió d'un hipotètic llaç de Gràcia.hospitalenc wrote:Una mesura per a mi totalment lògica, i que ja he dit altres vegades a algun altre Fòrum, sería segregar la Branca del Tibidabo, fent-la una línia autèntica, de Gràcia fins a la Pl. Catalunya i per sota la Rambla Catalunya, i destinar tota la malla horària alliberada a reforçar el Metro-Vallès (i per cert, aprofitant les obres a la Rambla Cat. a sota, fer una branca al Tramvía a alt per a que tingui accès directe al Centre)
En lloc d'això, més valdria que pensessin com matar d'un tret dos pardals i cobrir noves àrees amb metro, al mateix temps que descongestionen els túnels que estan a la vora del col·lapse.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Descol·lapsar creant nous corredors
Clar que si!Guigui wrote: Foradar nous túnels a tocar d'on ja n'hi ha, en una ciutat com Barcelona, que segueix tenint àrees desabastides de TP d'alta capacitat, és desviar inútilment fons per a infraestructures. Per això trobo també tan descabellada la cua de maniobres de Pl. Catalunya, embrió d'un hipotètic llaç de Gràcia.
Extensió Fondo-BadalonaCentre ja! només queden 2 anys per complir el PDI 2010 i no han començat les obres! Montigalà té metro previst des del 1988, ja fa 20 anys!