El teu plantejament no és dolent, però per comunicar La Seu d'Urgell amb la línia de La Pobla de Segur és més interessant (i més fàcil i barat) des de Balaguer remuntant el Segre que no pas un túnel de base des de Sort fins a La Seu que tindria uns 20 Km de llarg.
Altra cosa és que es vulgui connectar l'àrea de Barcelona amb la SNCF amb una línia especialment pensada per a trens de mercaderies en ample europeu i doble via, amb radis de corba de més de 1300 metres per a permètre almenys els 160 Km/h, amb apartadors de més de 1000 metres de llarg i pendents inferiors a les 20 milèssimes, per on, a més podrien passar trens de viatgers. Aquesta línia bé que podria remuntar la vall del Llobregat i connectar amb la SNCF a Puigcerdà.
I una altra cosa seria prolongar la línia de La Pobla de Segur cap a Sort i Esterri d'Àneu d'on, a través d'un túnel sota la Bonaigua, arribaria a Salardú i Vielha. De Vielha podria prolongar-se fins a Marignac-St. Beat, a la línia SNCF entre Louchon i Montréjeau.
La Pobla de Segur a Sort -> 28 Kms.
De Sort a Vielha, per un túnel sota la Bonaigua. 30 Kms Sort-Esterri + 20 Kms túnel Esterri-Salardú + 10 Kms Salardú-Vielha.
De Vielha a França enllaçant amb la línia transversal Narbona-Baiona. 19 Kms Vielha-Les + 20 Kms Les-Marignac, a la línia Montréjeau-Luchon a 25 Kms de Montréjeau, on enllaça amb la línia Narbona-Baiona.
Això permetria Barcelona -> Vall d'Aran en 3 hores, Madrid -> Vall d'Aran en 4 hores i Tolosa -> Vall d'Aran en 2 hores.
I de passada, es trasvassaria al ferrocarril el trànsit actual de camions de pinso i cereals entre Lleida i Tolosa que colapsa l'actual carretera pel túnel de Viella.
Salut !!
Julià wrote:Bones! Soc nou al forum i posats a dir iniciatives he fet un panol que les meves propostes, pensat a fer a l'estil de Suissa.