Page 2 of 2

Posted: Saturday 20/10/2007 10:01
by Rafa Monty
Jo, personalment, penso que ja es hora que es planteji una línia que communiqui amb l' estat andorrá.
Precisament, jo ja havía pensat en algunes propostes pero per fer-ho
a lo millor s' hauria de reobrir al servei la línia Manresa - Guardiola,

Estic preparant un vídeo on s' explica la meva idea... :x

Salutacions!

Posted: Saturday 20/10/2007 13:40
by Túnels del Garraf
Manresa - Guardiola és relativament fàcil, comparat amb el traçat més enllà de Guardiola... (Túnel del Cadí ferroviari)

Posted: Saturday 20/10/2007 13:46
by Rafa Monty
Doncs sí, podría haver-hi un túnel del Cadí Ferroviari, no us preocupeu... :D

Posted: Saturday 20/10/2007 15:49
by EUKibo
Rafa Monty wrote:Doncs sí, podría haver-hi un túnel del Cadí Ferroviari, no us preocupeu... :D
Però que primer acabin la L9 ehhh

I després per tenir-la parada la tuneladora, que venguin totas menys una o dues i les fiquin a fet tunels per tot arreu, a més la tuneladora aquesta fa 4 vies...

Posted: Tuesday 23/10/2007 13:24
by genissimon
El teu plantejament no és dolent, però per comunicar La Seu d'Urgell amb la línia de La Pobla de Segur és més interessant (i més fàcil i barat) des de Balaguer remuntant el Segre que no pas un túnel de base des de Sort fins a La Seu que tindria uns 20 Km de llarg.

Altra cosa és que es vulgui connectar l'àrea de Barcelona amb la SNCF amb una línia especialment pensada per a trens de mercaderies en ample europeu i doble via, amb radis de corba de més de 1300 metres per a permètre almenys els 160 Km/h, amb apartadors de més de 1000 metres de llarg i pendents inferiors a les 20 milèssimes, per on, a més podrien passar trens de viatgers. Aquesta línia bé que podria remuntar la vall del Llobregat i connectar amb la SNCF a Puigcerdà.

I una altra cosa seria prolongar la línia de La Pobla de Segur cap a Sort i Esterri d'Àneu d'on, a través d'un túnel sota la Bonaigua, arribaria a Salardú i Vielha. De Vielha podria prolongar-se fins a Marignac-St. Beat, a la línia SNCF entre Louchon i Montréjeau.

La Pobla de Segur a Sort -> 28 Kms.
De Sort a Vielha, per un túnel sota la Bonaigua. 30 Kms Sort-Esterri + 20 Kms túnel Esterri-Salardú + 10 Kms Salardú-Vielha.
De Vielha a França enllaçant amb la línia transversal Narbona-Baiona. 19 Kms Vielha-Les + 20 Kms Les-Marignac, a la línia Montréjeau-Luchon a 25 Kms de Montréjeau, on enllaça amb la línia Narbona-Baiona.

Això permetria Barcelona -> Vall d'Aran en 3 hores, Madrid -> Vall d'Aran en 4 hores i Tolosa -> Vall d'Aran en 2 hores.

I de passada, es trasvassaria al ferrocarril el trànsit actual de camions de pinso i cereals entre Lleida i Tolosa que colapsa l'actual carretera pel túnel de Viella.

Salut !!
Julià wrote:Bones! Soc nou al forum i posats a dir iniciatives he fet un panol que les meves propostes, pensat a fer a l'estil de Suissa.