Posted: Friday 12/10/2007 18:36
El que sí seria bo es tornar a crear el Projecte de la Estació "Travessera" a La L3, El trajecte entre Fontana i Lesseps es bastant llarguet.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Yo creo que entre Sagrada Familia y Clot no hacer ninguna estación de metro hubiera sido un error. Por las mañanas siempre he visto batsante gente allí. Además tambien esta la zona comercial dels Encants.entfe001 wrote: Finalment, potser no s'hauria d'haver fet mai Encants (L2) per permetre un traçat més favorable entre Sagrada Família i Clot, si bé això és llençar-me pedres al propi teulat perquè la tinc al costat.
Voldràs dir entre Diagonal i Fontana, no?Rafa Monty wrote:El que sí seria bo es tornar a crear el Projecte de la Estació "Travessera" a La L3, El trajecte entre Fontana i Lesseps es bastant llarguet.
Cal mirar les coses racionalment.Jordilar wrote:Doncs jo no suprimiria cap parada, doncs crec que la funció del Transport Public és més aviat social que no comercial i que penseu que aquestes 2 o 3 persones que utilitzen l'estació els hi va molt bé i que si els hi treuen, probablement buscaran algun altre tipus de mitjà per arribar a les seves destinacions.
Per a ser justos no seria una equació així de senzilla, ja hauríem de parlar de funcions d'utilitat agregades... ja q no és el mateix el benefici q n'obté la persona q s'estalvia un minut entre Terrassa i BCN; q el perjudici q li causes a la persona q es queda sense poder agafar el tren a la seva estació i ha d'anar a una altra agafant un bus o el q sigui.wefer wrote: Caldria estudiar quan temps es perd parant en una estació concreta, i quins beneficis i problemes comporta.
Posem, per exemple, que eliminant l'estació de Baixador de Vallvidrera entre BCN i St Cugat ens estalviem un minut (és només un exemple). Caldria veure quants viatgers més captaries a Terrassa, Sabedell, Rubí, etc. retallant un minut el temps de viatge. Segurament serien molt pocs donat que el temps guanyat és poc, però posem que fossin només un +0,05%
Si resulta que aquest 0,05% són més passatgers que els que reculls a l'estació en qüestió... ja tens la resposta. Cal eliminar-la i donar una alternativa a la gent que es quedi sense transport. En cas contrari, cal deixar-la com està.
Ostres, no m'imagino els FGC amb parades facultatives al Baixador de Vallvidrera per exemple... ara que el botonet de "STOP" darrera la porta de les cabines per als PMR ja hi és.orique wrote:I allò de parades facultatives?
Tal com ja he explicat, es tracta de quants viatgers més pots agafar des de Terrassa (que actualment no agafen el tren per ser massa lent) en comparació dels viatgers que perds tancant una estació.javi82 wrote:Per a ser justos no seria una equació així de senzilla, ja hauríem de parlar de funcions d'utilitat agregades... ja q no és el mateix el benefici q n'obté la persona q s'estalvia un minut entre Terrassa i BCN;
No és la veu d'en Jordi Royo, però servirà: Tin ton...Trenscat wrote:no m'imagino els FGC amb parades facultatives
Donat que no la puc escoltar... és la megafonia de FGV que anuncia allò de "Pròxim baixador... cal sol·licitar parada per abaixar"?orique wrote:No és la veu d'en Jordi Royo, però servirà: Tin ton...Trenscat wrote:no m'imagino els FGC amb parades facultatives
Per això no cal suprimir parades perquè no hi pari cap tren. Simplement s'ha d'adecuar la infraestructura per permetre trens el més semidirectes possible, però en cap cas tancar estacions. El fet de tancar estacions només em sembla una actitud egoista de la gent de les ciutats en dir "vull anar el més ràpid possible de A i B, i que els que viuen entremig es fotin, total, són cuatre gats..."wefer wrote:Tal com ja he explicat, es tracta de quants viatgers més pots agafar des de Terrassa (que actualment no agafen el tren per ser massa lent) en comparació dels viatgers que perds tancant una estació.
Es tracta de transportar el màxim de viatgers possible, treient-los de la carretera.
De la mateixa manera que ho fas en una parada de bus. El tren ja porta una velocitat que li permeti aturar-se de forma segura. I invertint una mica, es poden instal·lar botons a les estacions (o millor: coordinar-ho amb torniquets: si no es paga no es puja al tren)Túnels del Garraf wrote:Això de les parades facultatives mai ho he entès, i si és al revès, és una persona la que està a l'andana i vol pujar al tren? Com avisa al maquinista?
Crec que no m'has entès. De totes maneres: per aturar un tren en una parada facultativa li has de fer un senyal amb la mà al maquinista. Jo proposava d'instal·lar botons a les estacions que avisin al maquinista amb prou antelació (encara que si arribes just de temps, de ben poc serveix...)Túnels del Garraf wrote:Gràcies
Aquests botons existeixen a Catalunya?
Aixo está be si algu hi vol pujar desde la parada facultativa pero... per baixar-hi?orique wrote:Crec que no m'has entès. De totes maneres: per aturar un tren en una parada facultativa li has de fer un senyal amb la mà al maquinista. Jo proposava d'instal·lar botons a les estacions que avisin al maquinista amb prou antelació (encara que si arribes just de temps, de ben poc serveix...)Túnels del Garraf wrote:Gràcies
Aquests botons existeixen a Catalunya?
D'una banda, no hi ha problema en crear parades facultatives, sempre que es tracti de línies amb una freqüència relativament baixa. Té l'avantatge de ser més flexible de cara a l'usuari que no pas decretar que s'hi aturi un de cada tants trens a una hora determinada (que potser ve pitjor a molts usuaris que no pas una altra). Ara bé, en termes de servei, no hi veig l'avantatge, ni tan sols en un regional o rodalies, ja que, d'alguna manera o altra, cal preveure aquestes parades a l'horari.fredebcnteatre wrote:Les parades aquestes on pujen o baixen poques o nules persones... no podria fer-se servei parcial? es a dir.. que pari un de cada 3 , 4 o 5 trens? No se... bueno clar a renfe seria més complexe aixo, pero em refereixo a metro i f.g.c
És que aquests botons si que existeixen dins dels trens que fan parades facultatives (a FGV, per exemple). Sinó és tan senzill com avisar al revisor (línia de La Pobla).fredebcnteatre wrote:Aixo está be si algu hi vol pujar desde la parada facultativa pero... per baixar-hi?orique wrote:Crec que no m'has entès. De totes maneres: per aturar un tren en una parada facultativa li has de fer un senyal amb la mà al maquinista. Jo proposava d'instal·lar botons a les estacions que avisin al maquinista amb prou antelació (encara que si arribes just de temps, de ben poc serveix...)Túnels del Garraf wrote:Gràcies
Aquests botons existeixen a Catalunya?
Es complicat... La pregunta es : Les parades aquestes on pujen o baixen poques o nules persones... no podria fer-se servei parcial? es a dir.. que pari un de cada 3 , 4 o 5 trens? No se... bueno clar a renfe seria més complexe aixo, pero em refereixo a metro i f.g.c