Page 2 of 33
Posted: Friday 29/06/2007 9:14
by genissimon
Tenia entès que la via del solleric era d'una iarda mallorquina, tant del tren com del tramvia.
Salut !!
liniadelRipollés wrote:
[...]
Tot és curiós al Sóller...començant per la via d'ample variable.
Posted: Friday 29/06/2007 13:59
by entfe001
genissimon wrote:Tenia entès que la via del solleric era d'una iarda mallorquina, tant del tren com del tramvia.
Diria que es refereix a la nul·la linealitat del carril, una mica com la via del funicular de Gelida abans que el tanquessin una temporada no fa gaire.
Llàstima que no tingui aquí les fotos d'aquella via d'
ample variable
Posted: Friday 29/06/2007 14:52
by genissimon
Ah !!
Aquelles juntes de carril sense soldar i embridat !!!
Salut !!
entfe001 wrote:Diria que es refereix a la nul·la linealitat del carril, una mica com la via del funicular de Gelida abans que el tanquessin una temporada no fa gaire.
Llàstima que no tingui aquí les fotos d'aquella via d'
ample variable
Bitllet per a utilitzar les escales mecàniques
Posted: Wednesday 04/07/2007 18:51
by liniadelRipollés
Com sé que a tots els integrants del Fòrum excepte a un
els agraden els bitllets, us adjunto un bitllet per a poder pujar a les escales mecàniques, a l'Exposició Universal de 1929.
L'empresa Locomoción y Transportes, és la que després explotà el Funicular de Núria, ja desaparegut (per desgràcia)
Una de les condicions de tarifa és:
Conserve el billete (il.limitadament entenc, no es podien llençar, doncs...
). Ja ho faig, ja, de conservar-lo indefinadament.
"Expendición"
Posted: Wednesday 04/07/2007 19:22
by Guigui
I també diu "billete personal y únicamente utilizable en el día de su expe
ndición".
Depende de si se expende o si se expande...
Re: Bitllet per a utilitzar les escales mecàniques
Posted: Thursday 05/07/2007 11:36
by genissimon
liniadelRipollés wrote:[...]L'empresa Locomoción y Transportes, és la que després explotà el Funicular de Núria, ja desaparegut (per desgràcia)[...]
Ara entenc perquè el funicular de Núria era el que durant l'exposició de 1929 va estar funcionant pel carrer Lleida. Tot el funicular es va desmontar i traslladar: material mòbil, vies, motors, etc...
Encara hi ha restes d'aquest funicular entre els edificis del Palau Nacional (actual seu del Museu Nacional d'Art de Catalunya) i l'actual seu de l'Institut Cartogràfic de Catalunya. Concretament unes estructures de formigó que, probablement, sustentaven el tram final de la via fins que aquesta arribava al nivell del Palau Nacional. I un dels cotxes estava a Castellar de n'Hug, després de ser recuperat de Núria.
Salut !!
Re: Bitllet per a utilitzar les escales mecàniques
Posted: Thursday 05/07/2007 13:18
by metring
genissimon wrote:
Ara entenc perquè el funicular de Núria era el que durant l'exposició de 1929 va estar funcionant pel carrer Lleida. Tot el funicular es va desmontar i traslladar: material mòbil, vies, motors, etc...
Encara hi ha restes d'aquest funicular entre els edificis del Palau Nacional (actual seu del Museu Nacional d'Art de Catalunya) i l'actual seu de l'Institut Cartogràfic de Catalunya. Concretament unes estructures de formigó que, probablement, sustentaven el tram final de la via fins que aquesta arribava al nivell del Palau Nacional. I un dels cotxes estava a Castellar de n'Hug, després de ser recuperat de Núria.
Salut !!
Nois, ho sabeu tot!!!!!!! Aquesta era la sorpreseta de la trobada a Montjuïc!!!!
Per cert, no era el tram final de la via, sino tot el tram, perquè era un recorregut molt curtet. Ara, està brutíssim i ple d'herbes. Poca gent sap que hi és aquesta rel·líquia.
Així que si voleu veure-la, ja sabeu...
Re: Bitllet per a utilitzar les escales mecàniques
Posted: Thursday 05/07/2007 14:17
by genissimon
metring wrote:Nois, ho sabeu tot!!!!!!! Aquesta era la sorpreseta de la trobada a Montjuïc!!!!
Sento haver aixafat la guitarra de la sorpreseta d'aquesta manera. Algú te una galleda (per a l'altre peu)?
Per cert:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=31 ... highlight=
Salut !!
Re: Bitllet per a utilitzar les escales mecàniques
Posted: Thursday 05/07/2007 14:54
by liniadelRipollés
Ja portarem la desbrossadora, el xerrac i la motoserra per obrir camí explorador.
Hem d'anar-hi!!!
metring wrote:genissimon wrote:
Ara entenc perquè el funicular de Núria era el que durant l'exposició de 1929 va estar funcionant pel carrer Lleida. Tot el funicular es va desmontar i traslladar: material mòbil, vies, motors, etc...
Encara hi ha restes d'aquest funicular entre els edificis del Palau Nacional (actual seu del Museu Nacional d'Art de Catalunya) i l'actual seu de l'Institut Cartogràfic de Catalunya. Concretament unes estructures de formigó que, probablement, sustentaven el tram final de la via fins que aquesta arribava al nivell del Palau Nacional. I un dels cotxes estava a Castellar de n'Hug, després de ser recuperat de Núria.
Salut !!
Nois, ho sabeu tot!!!!!!! Aquesta era la sorpreseta de la trobada a Montjuïc!!!!
Per cert, no era el tram final de la via, sino tot el tram, perquè era un recorregut molt curtet. Ara, està brutíssim i ple d'herbes. Poca gent sap que hi és aquesta rel·líquia.
Així que si voleu veure-la, ja sabeu...
Posted: Thursday 05/07/2007 15:00
by metring
Per mi, val, així podem fer neteja, per tal que es pugui veure tal meravella!!
Bitllets de vaixell edmonson
Posted: Thursday 19/07/2007 20:50
by liniadelRipollés
D'aquest país algú en té cap altre?
Posted: Friday 20/07/2007 0:08
by Brill_13
UOU COM MOLA
Posted: Friday 20/07/2007 10:58
by genissimon
Tenia entès que el que dóna dret a viatjar en una embarcació és un passatge i no un bitllet.
Salut !!
Bitllet dels Ferrocarriles de Cataluña expès a València
Posted: Sunday 29/07/2007 19:55
by liniadelRipollés
Curiós carnet de familiar d'empleat dels Ferrocarriles de Cataluña, expès a València, amb el segell en sec d'un Brill, etapa de guerra, zona republicana.
Col.lecció Adolf Ripollés.
2 bitllets gironins
Posted: Wednesday 01/08/2007 21:33
by liniadelRipollés
Doncs aixô:
Curiositat, i ben curiosa
Posted: Wednesday 01/08/2007 23:03
by Guigui
"San Jordi"??? Ja era permès aquest sacrilegi lingüístic a la "grande y libre"?
Perquè dient-hi RENFE i amb el disseny que té, suposo que el bitllet és de l'època d'en Paco el Rana, oi?
Posted: Thursday 02/08/2007 10:05
by orique
Té pinta dels anys 40 o 50...
Posted: Thursday 02/08/2007 21:48
by entfe001
Sant Jordi Desvalls sempre ha sigut mística
Posted: Thursday 02/08/2007 22:19
by liniadelRipollés
1943
orique wrote:Té pinta dels anys 40 o 50...
bitllets dels valencians
Posted: Sunday 07/10/2007 15:43
by liniadelRipollés
l'última adquisició d'avui, bitllets de la via estreta valenciana (especialment difícils d'aconseguir)