Page 2 of 3

Re: 450/451 cap a Mitjana Distància

Posted: Friday 19/10/2007 22:45
by Jordi Freixas
Túnels del Garraf wrote:Hola!

No creieu que les 450 o les 451 farien un millor servei a línies de Mitjana Distància de Gran Demanda (Tarragona-Reus i Girona-Figueres) que a Rodalies? Més que res per aspectes com els temps de càrrega i descàrrega de viatgers, l'acceleració i la velocitat màxima.

A la R2, un cop que es millorin les freqüències amb l'entrada en funcionament del túnel de la LAV no caldran trens amb tanta capacitat perquè passaran més sovint i la veritat és que més aviat molestarien perquè s'estarien massa temps aturades a les estacions. L'únic problema seria la pèrdua dels pocs trens de Rodalies (a excepció de les 440) que poden assolir velocitats de 140 km/h si no m'equivoco.

Si es traspassen a Mitjana Distància, s'haurien de reformar per tal de fer-les més còmodes i millorar aspectes com la distància entre seients i l'estretor dels passadissos, que es podria millorar fent una disposició de seients 2+2, no 3+2 com a l'actualitat.
PERÒ SI FINS I TOT ELS TRENS DE DOS PISOS EXISTENTS ACTUALMENT A VEGADES RESULTEN INSUFICIENTS!!!!!

Com els vols treure de Rodalies, si hi ha vegades que no s'hi pot ni respirar gairebé? Una altra cosa diferent, és que em diguis que s'encarreguésin noves unitats 450/451 adequades al servei en qüestió per fer els serveis de Mitjana Distancia.

Re: Les 448 ja fan el seu fet

Posted: Sunday 21/10/2007 1:41
by entfe001
Guigui wrote:Considero que les 448 ja fan un molt bon servei a MD. Anant en composició doble i cada mitja hora a Tarragona i Girona, no hauria d'haver-hi cap problema de capacitat.
Avui dia ja hi ha problemes de capacitat amb els trens de les sis, dos quarts de set i les set de la tarda, tres separats en 30 minuts cadascun i en doble composició. Els divendres ni en parlem.

Menció a part mereix l'operació tornada dels caps de setmana de la línia de Girona: vuit cotxes de 448R en una hora (2+(1+2)+(1+2)) són molt justos.

Re: Les 448 ja fan el seu fet

Posted: Sunday 21/10/2007 9:23
by aarongilp
entfe001 wrote:Menció a part mereix l'operació tornada dels caps de setmana de la línia de Girona: vuit cotxes de 448R en una hora (2+(1+2)+(1+2)) són molt justos.
Eloi, són 24 cotxes (8 trens de 3 cotxes).

Re: Les 448 ja fan el seu fet

Posted: Sunday 21/10/2007 23:26
by wefer
entfe001 wrote:Avui dia ja hi ha problemes de capacitat amb els trens de les sis, dos quarts de set i les set de la tarda, tres separats en 30 minuts cadascun i en doble composició. Els divendres ni en parlem.
Doncs si hi ha problemes de capacitat cal pensar en posar un tren cada 15 minuts, o fins i tot cada 10.
Si amb això no fos suficient... d'acord en posar unitats de dos pisos.

Re: Les 448 ja fan el seu fet

Posted: Sunday 21/10/2007 23:41
by orique
wefer wrote:
entfe001 wrote:Avui dia ja hi ha problemes de capacitat amb els trens de les sis, dos quarts de set i les set de la tarda, tres separats en 30 minuts cadascun i en doble composició. Els divendres ni en parlem.
Doncs si hi ha problemes de capacitat cal pensar en posar un tren cada 15 minuts, o fins i tot cada 10.
Si amb això no fos suficient... d'acord en posar unitats de dos pisos.
Pensa que a banda dels regionals també tens els rodalies per la mateixa via, els mercaderies a partir de Mollet i algun tren de llarg recorregut.

Re: Les 448 ja fan el seu fet

Posted: Sunday 21/10/2007 23:44
by wefer
orique wrote:Pensa que a banda dels regionals també tens els rodalies per la mateixa via, els mercaderies a partir de Mollet i algun tren de llarg recorregut.
L'únic problema el poden representar els rodalies, ja que pocs mercaderies i/o trens de llarg recorregut passen per aquesta línia. Desgraciadament.

Re: Les 448 ja fan el seu fet

Posted: Sunday 21/10/2007 23:59
by orique
wefer wrote:L'únic problema el poden representar els rodalies, ja que pocs mercaderies i/o trens de llarg recorregut passen per aquesta línia. Desgraciadament.
No ho discuteixo pas, però encara en circulen... i els mercaderies són especialment lents (amb alguna excepció no passen de 100 km/h). Els rodalies necessitarien de vies d'apartat a gairebé totes les estacions per no molestar als regionals.

Posats a proposar, es podrien repartir els regionals per les dues línies, la de Granollers i la de Mataró. D'aquesta manera poblacions com ara Mataró, Arenys o Blanes tindrien servei directe de regionals.

També es podria fer quàdruple via a la part més propera a Barcelona, però això sembla estar reservat a Madrid... :roll:

Re: Les 448 ja fan el seu fet

Posted: Monday 22/10/2007 9:21
by wefer
orique wrote:i els mercaderies són especialment lents (amb alguna excepció no passen de 100 km/h).
Però no paren a les estacions. això vol dir que un tren de passatgers, per arribar a la mateixa mitjana de 100 Km/h ha d'agafar puntes molt més altes per recuperar el temps que perd a les estacions. I la línia o està per massa alegries per sobre de 120 Km/h en molts trams. potser és més probable que els trens de viatgers destorbin als mercaderies que no pas al revés.
orique wrote:Posats a proposar, es podrien repartir els regionals per les dues línies, la de Granollers i la de Mataró. D'aquesta manera poblacions com ara Mataró, Arenys o Blanes tindrien servei directe de regionals.
La de Mataró sí que està col·lapsadíssima ja que té via única. Mentre no s'hi pugui fer doble via, impossible fer-hi passar res més.
En canvi la línia de l'interior sí permet més circulacions si es gestiona bé.
orique wrote:També es podria fer quàdruple via a la part més propera a Barcelona, però això sembla estar reservat a Madrid... :roll:
Evidentment, aquesta és la solució definitiva.
Però BCN deu ser la única ciutat d'Europa on aquestes coses ni es plantegen :'(

Re: Les 448 ja fan el seu fet

Posted: Monday 22/10/2007 11:17
by megapauer
wefer wrote:La de Mataró sí que està col·lapsadíssima ja que té via única. Mentre no s'hi pugui fer doble via, impossible fer-hi passar res més.
En canvi la línia de l'interior sí permet més circulacions si es gestiona bé.
El que jo veig és que ara s'està patint les conseqüències de la idea de Adif de que 'baixador' significa eliminar qualsevol mecanisme de via (vegis desviaments) o fins i tot deixar-ne molts que no hi cap un tren de mercaderies parat, com passa en algunes parades de la línia de Vilanova.

A Alemanya pràcticament totes les línies amb CTC tenen punts d'encreuament en tots els baixadors i estacions. Un clar exemple n'és la línia de Manresa.

Manresa a Alemanya?

Posted: Monday 22/10/2007 11:57
by Guigui
megapauer wrote:A Alemanya pràcticament totes les línies amb CTC tenen punts d'encreuament en tots els baixadors i estacions. Un clar exemple n'és la línia de Manresa.
Ja voldríem molts que la línia de Manresa formés part de l'Alemanya ferroviària!

Això és el que es dedueix de la sintaxi...

Posted: Monday 22/10/2007 17:38
by Túnels del Garraf
A la línia de Vilanova ja no hi ha trens de Mercaderies, ara tots van per Vilafranca.

Millor dit...

Posted: Monday 22/10/2007 18:41
by Guigui
Túnels del Garraf wrote:A la línia de Vilanova ja no hi ha trens.
Deixem la frase així, d'acord? :evil:

Posted: Tuesday 23/10/2007 13:02
by neroon
Home, Si que n'hi han:

La C2 nord, entre BCN-Sants i Maçanet (bé, mès aviat fins a Sant Celoni...)

La C2 Sud, entre Sant Vicenç de Calders i la gran estació intermodal de Gavà. :twisted:

Salutacions

Re: Manresa a Alemanya?

Posted: Tuesday 23/10/2007 13:51
by megapauer
Guigui wrote:
megapauer wrote:A Alemanya pràcticament totes les línies amb CTC tenen punts d'encreuament en tots els baixadors i estacions. Un clar exemple n'és la línia de Manresa.
Ja voldríem molts que la línia de Manresa formés part de l'Alemanya ferroviària!

Això és el que es dedueix de la sintaxi...
Sens dubte, però em refereixo que una línia on en 50 kms (i dues hores de trajecte) sols hi hagi un punt d'encreuament...

Amb les locomotores d'avui en dia no hi hauria cap problema per pujar les rampes d'Aguilar de Segarra. I jo m'emocionaria cada cop que vaig al poble :D

De totes maneres, estic flipant, perquè a Espanya en pocs anys les mercaderies per ferrocarril seran història.

Posted: Monday 29/10/2007 20:48
by sigfrid440s
El ''conceto'' de trens de doble planta per a serveis regionals a mi emb sembla exelent, aobretot per a lines d'alta demanda on les 470 van a rebentar....


Perfectament Tenfe podria adquirir noves unitats de doble planta, ja que Alstom encara disposa dels ''motlles :) '' per a unitats de dos pisos similars als nostres estomats 450...Ah no! Tenfe no esta per aquest asumptes....


Que MD segueixi alquilant 447's per que ademes tinguin que circular en triple....

Posted: Tuesday 30/10/2007 20:41
by 252-071
Los TGV de dos pisos serian una buena opcion para regionales.

Claro que deberian de caparlos y reducirles la potencia pero aumentando la capacidad de aceleración con una velocidad máxima de 160km/h.

Así se podrían usar para los Bcn-Portbou que siempre van llenos.

Saludos

Posted: Tuesday 30/10/2007 21:07
by Túnels del Garraf
Un poco exagerado, eso de utilizar TGV para servicios regionales...

Aver, yo proponía el tema del hilo porque lo que está claro es que las 450 las hicieron con el culo en tema de comodidad... En otros países europeos los trenes de dos pisos son mucho más cómodos, en temas como la separación entre asientos y la tapicería, por ejemplo.

Solo hace flata ver imágenes de los trenes de FERTAGUS, en Lisboa, que son una especie de 450 de 4 coches mucho mejores en cuanto a comodidad que las de aquí.

Tanto en Portugal como en Italia o Holanda hay trenes de cercanías o regionales mucho més decentes que en España... Es patética la situación de los trenes no AVE en este país...

Por otro lado, como puede ser que el único regional de la tarde hacia Tarragona se haga siempre con doble de 440R? No lo entiendo, sale (bueno, salía :evil: ) a las 19:01 de Paseo de Gracia lleno hasta arriba y para en las estaciones del núcleo de Cercanías como si fuera un tren a Sant Vicenç.... Y no son capaces ni de poner una 470!!!!! No, una 440R con asientos de plásticos para que nos j*****s... Y no lo entiendo, si a veces llegan 447 a Tortosa, por qué no 450/451 a Tarragona/Reus?

Posted: Tuesday 30/10/2007 23:33
by sigfrid440s
Desde luego e suna verguenza, en esas situaciones los 448R y las 470 se pierden en otra dimension, por lo que recurren a los cercalatas.....


Esos malditos sucedaneos de asientos que incorporan las unidsdes de Cercanías no sirven para mas que para que te destrozes la espalda.


Por cierto, respecto a los 450 con la nueva tapiceria Civia: Pues es una chapuza de cuidado, y el reposaculos lo puedes quitar como si nada y llevartelo a casa si quieres....
:?

Posted: Friday 02/11/2007 13:11
by neroon
Vamos a calmar un poco los ánimos, que nos estamos saliendo de madre...

Ya lo he dicho antes; transformar una 450/1 para servicios regionales es relativamente sencillo, y pasaríamos de unas unidades angostas y, hasta cierto punto, agobiantes, a unos trenes con unas salas muy acogedoras. Como también he dicho antes, sólo tenemos que remitirnos a los trenes protugueses de Fertagus, que son prácticamente idénticos a nuestras 450/1 (salvando las distancias, evidentemente...) y son la gloria en cuanto a comodidad (quiza no tanto en cuanto a aislamiento acústico, pero aún así mucho mejores que las "nuestras").

En lo referente a los asientos tapizados estilo Civia, pues que os voy a decir, mejor eso (aunque sean "fácilmente desmontables") que las actuales tablas de tortura.

Saludos

Posted: Friday 02/11/2007 13:26
by Jordi Freixas
Jo ja vaig dir que abans que fer això que dius tu, el millor seria adquirir unitats noves de dos pisos. D'altra manera seria com solucionar un problema (de capacitat per afegir-ni un altre). El problema de capacitat seguiria existint.