Page 2 of 3
Qüestió de fons
Posted: Friday 19/10/2007 23:29
by Guigui
Llegint el caire que està prenent aquest fil, hom podria interpretar (cosa que no faig) que el principal problema del cas és la imprudència de la gent. Si Renfomentadif no tingués el passatge tancat durant hores dins el tren sinó que apliqués un protocol de rescat d'actuació immediata, la discussió no hauria arribat a aquest grau de surrealisme. I em refereixo, concretament, a que a algun insensat se li hagi passat pel cap desactivar el desbloqueig manual de les portes.
Re: Qüestió de fons
Posted: Friday 19/10/2007 23:35
by orique
Guigui wrote:Llegint el caire que està prenent aquest fil, hom podria interpretar (cosa que no faig) que el principal problema del cas és la imprudència de la gent. Si Renfomentadif no tingués el passatge tancat durant hores dins el tren sinó que apliqués un protocol de rescat d'actuació immediata, la discussió no hauria arribat a aquest grau de surrealisme. I em refereixo, concretament, a que a algun insensat se li hagi passat pel cap desactivar el desbloqueig manual de les portes.
Això mateix... perquè per la mateixa regla de tres, desactivem els pals SOS de les autopistes, no sigui cas que se'n faci un mal ús, i sobretot, eliminem els telèfons d'emergència (091,092,061,088,112)... perquè clar, es fan tantes bromes que s'han de tancar!!
No s'hauria de caminar per les vies? d'acord. ÉS INTOLERABLE LA SITUACIÓ ACTUAL? TAMBÉ.
És allò de "se'ns pixen a sobre i ens diuen que plou"...
Posted: Friday 19/10/2007 23:47
by FGC
Evidentment si hi ha una emergència REAL s'ha de fer servir i baixar amb les dents si convé, no cal pas dir-ho, crec que desde el punt de vista del passatge ja està tot dit, en dues paraules: sentit comú.
Per part de renfe, és ben clar que no estan fent bé gairebé res del que tracten entre mans, incloses les evacuacions de pasatge dels trens avariats a plena via, així com plantejarse treure la possibilitat del desbloqueig de portes, al qui se l'hi hagi ocurregut aquesta idea, o té ganes d'acabar a la presó, o no sap el que es diu, és obvi.
Tinc una idea, perque no posem una reclamació a renfe dient que entrin al forum i demanin consell abans de fer / tocar res?
a veure si així començen a "dar pie con bola"
Posted: Friday 19/10/2007 23:51
by Jordilar
Per sort, que jo sàpiga, no hi ha cap interruptor tant en el pupitre com al quadre elèctric d'un tren que permeti desactivar l'obertura manual de les portes. És més, al tractar-se d'un tema mecànic ( tant a les 447, com les 440 ) és una dificultat afegida.
Posted: Friday 19/10/2007 23:59
by orique
FGC wrote:Evidentment si hi ha una emergència REAL s'ha de fer servir i baixar amb les dents si convé
Doncs amb l'anul·lació de portes comdemnada es faria un "xic" difícil. A més, cal tenir en compte l'ingent quantitat de col·leccionistes de martells d'emergència que campen per aquestes terres...
Quan es va fer el test d'evaquació de l'Airbus A380, una trentena dels 870 passatgers van acabar ferits (un amb una cama trencada), representant un 3,5%. En aquella prova, la meitat de les portes estaven bloquejades simulant sortides impracticables en un accident (foc, fum, etc). Aquests passatgers sabien que feien un simulacre. Així i tot 3 de cada 100 passatgers van acabar ferits.
Ara posa una 447 en doble o una 450, en hora punta, en la que es declari una emergència, com per exemple, un incendi. A saber quants ferits i MORTS hi hauria...
Posted: Saturday 20/10/2007 0:08
by FGC
Potser millor que no em fem gaires de "simulacres" d'aquests no?
Ja ens ho trobarem "in situ" en tot cas....
Posted: Saturday 20/10/2007 1:02
by josep_serre
En primer lloc no sóc favorable a l'anul·lació de l'obertura manual de les portes.
L'obertura manual està pensada per el seu ús en cas d'emergència tot i que normalment es fa servir per gamberrades.
En cas d'avaria, excepte si es produís una situació de risc evident (fum, incendi) o la situació de salut d'algun viatger esdevingués prou greu que aconsellés la seva retirada decidida i coordinada per equips d'emergència i el personal del tren, el que ha de fer el passatge és quedar-se al tren.
Les evacuacions excepte si es produeix una situació d'evident risc no es poden decidir a la brava pels viatgers, les ha de coordinar el personal del tren.
La majoria de la gent no està acostumada a caminar pels túnels on a més s'hi sol acumular molts elements estranys que poden generar ensurts, i tampoc sol conèixer la situació de les sortides d'emergència i a més a més llevat d'aquell tren aturat la circulació per la via contrària no està aturada necessàriament i per la via del tren aturat pot venir un tren de rescat que evidentment també és un perill amb gent a la via.
I per últim després de totes les coses que heu dit, on són els mecanismes d'anul·lació d'obertura de les portes als trens 1100, 2000, 2100, 3000, 4000 i 500 del metro de Barcelona?
Posted: Saturday 20/10/2007 1:42
by orique
josep_serre wrote:Les evacuacions excepte si es produeix una situació d'evident risc no es poden decidir a la brava pels viatgers, les ha de coordinar el personal del tren.
Només una observació, en el país de l'agent únic hi ha més possibilitats de que aquest agent no estigui "disponible", per dir-ho finament. Sempre es bo tenir un mecanisme a l'abast dels viatgers, encara que en aquest reialme bananer (que no República) gairebé sempre s'utilitzi per tocar els bemols al personal.
I per últim després de totes les coses que heu dit, on són els mecanismes d'anul·lació d'obertura de les portes als trens 1100, 2000, 2100, 3000, 4000 i 500 del metro de Barcelona?
Bona pregunta. Els 1100 podrien tenir un "pase" per antiguitat, desconec des de quan s'instal·len aquests mecanismes (i ja sé que hi ha hagut temps per instal·lar-lo)... els altres no sé, tot i que es va dir que les portes dels 5000 no costava gaire obrir-les!
Posted: Saturday 20/10/2007 8:20
by El LLOP
josep_serre escrigué:
Les evacuacions excepte si es produeix una situació d'evident risc no es poden decidir a la brava pels viatgers, les ha de coordinar el personal del tren.
has donat al clau. L'única situació on es pot abandonar el tren es quan el perill es troba a dins del mateix, no pel caprici o les presses per molts coneixements ferroviaris que es tinguin, perquè t'hi pot anar la vida.
Pel que fa al metro, els protocols d'evacuació es compleixen rigorosament. Si l'avaria està al tren i no es pot bellugar ni remolcar, en primera instància s'evaqua el passatge transbordant'lo a un tren que vingui per l'altre via. Si aquesta operació tampoc es possible, el que es fa es dessallotjar el passatge per la via. Com qualsevol de les opcions les ha de coordinar el motorista, una vegada coneix les instruccions, dòna la informació al passatge si no es que ho fa directament el CCM mitjançant la megafonia del tren. Tot aixó no s'allarga més de mitja hora.
Posted: Saturday 20/10/2007 11:19
by josep_serre
Molt bé, el maquinista no va actuar correctament, però això no justifica el que va fer el passatge, a més el passatge va consultar amb el maquinista que saben on és? en tal cas alguna cosa els deuria dir.
El que s'ha de fer és que la gent compleixi bé els protocols d'actuació en aquests casos tant pel que fa a les accions a realitzar com a la informació.
Posted: Saturday 20/10/2007 12:47
by nooiler
Siguent realistes, quan hi ha una avaria d'aquest tipus sol ser pq tota la xarxa renfe ha fet figa i no pq el tren concret no funcioni (parlo generalment, clar), pel que si surts a la via es probable que no vegis cap tren en molta molta estona.
Després, cal dir que la llei impedeix retenir a algú, ja sigui dins d'un vagó o fins i tot, dintre d'una estació per culpa de les canceladores de comprovació. Qualsevol guardia jurat no te cap dret a retenir-te ni a demanar-te documentació si no ets tu qui voluntariament es presta o si qui ho fa no es membre d'algun cos policial oficial (policia nacional, mossos, ...)
Jo tinc coses a fer més importants que estar fent el panolis en un vagó de Renfe, així que si algun dia estic més de 3/4 d'hora dins d'un dells sens dubte no confiaré en el seu gran servei de solució d'avaries i me n'aniré on tingui que anar.
Ells s'ho prenen tot a mode de burla. Aquest estiu alguns recordaran quan viatjava en un tren de Rodalies que es va començar a incendiar (el mateix dia d'avaries per culpa de l'euromed descarrilat) i qualsevol servei que Renfe va prestar als usuaris en màteria d'informació o d'activació d'algun pla d'emergencies va ser NUL.
Posted: Saturday 20/10/2007 13:08
by josep_serre
El més probalbe no és un condicionant suficient alhora d'actuar en una situació d'aquest tipus, n'has d'estar completament segur, d'altra banda, un incendi és un motiu suficient per decidir l'evacuació del tren sense que ningú ho ordeni, però perquè és una situació d'extrema emergència.
I bé, seguint el teu plantejament quan ens trobem amb un embús a la carretera deixarem el cotxe allà baixarem del cotxe i seguirem tots a peu.
Posted: Saturday 20/10/2007 17:42
by megapauer
El LLOP wrote:Estic totalment d'acord amb FGC. La seguretat de les persones està devant de tot, de les presses, del horaris, de les obligacions, de tot.
Sens dubte, però la millor mesura de seguretat l'exerceix el propi individu sobre si mateix.
Perquè per aquesta màxima no s'hauria de poder permetre fumar, ni beure alcohol, ni practicar esports de risc.
Despropòsit total
Posted: Saturday 20/10/2007 22:53
by Guigui
El LLOP wrote:Pel que fa al metro, els protocols d'evacuació es compleixen rigorosament. Si l'avaria està al tren i no es pot bellugar ni remolcar, en primera instància s'evaqua el passatge transbordant'lo a un tren que vingui per l'altre via. Si aquesta operació tampoc es possible, el que es fa es dessallotjar el passatge per la via. Com qualsevol de les opcions les ha de coordinar el motorista, una vegada coneix les instruccions, dòna la informació al passatge si no es que ho fa directament el CCM mitjançant la megafonia del tren. Tot aixó no s'allarga més de mitja hora.
Precisament per això, al metro no hi ha queixes per retenció i manca d'informació als viatgers en trens avariats. I aquesta és la mare dels ous d'aquest nou despropòsit de Renfomentadif. Si tinguessin un protocol amb cara i ulls (que potser sí que el tenen, però només en teoria) i l'apliquessin al peu de la lletra, no hauríem arribat a aquest grau de surrealisme i discutir si cal tancar el passatge al tren a pany i forrellat.
L'individu que ha ideat aquesta barrabassada hauria de ser acomiadat immediatament per incitació al segrest i conducta negligent amb possible resultat de mort i ferides greus.
Posted: Saturday 20/10/2007 23:35
by EUKibo
Exacte Guigui.
I faig un incis, al metro hi ha també desblocatge de portes i no hi ha aquests problemes, a mi el metro mai m'ha deixat més de 10min dins un tren. De fet mai m'ha deixat ni 10 seg. Quan hi ha avaria s'aturen a les estacions, deixen les portes obertes, diuen el que hi ha i tu valores si vols sortir, que et tornin el bitllet i agafar un altre transport o quedar-te els 10min que triguen en fer servei parcial.
Posted: Sunday 21/10/2007 2:21
by entfe001
Em sona que tinc per Girona (aquest cap de setmana em quedo a Barcelona) un PDF amb un informe de la SNCF d'un incident al RER, crec que a Villeneuve, on un tren quedà aturat parcialment a l'andana i el maquinista ordenà l'evacuació a l'andana sense adonar-se que no tot el tren hi tenia accés. La gent dels últims cotxes veia l'andana contrària, i van baixar creuant l'altra via per on venia un tren a tota velocitat. Per sort ningú prengué mal.
L'hauré de buscar perquè em sona que es parlava de dissenyar un sistema que bloquegés les portes del tren de tal forma que només es podien obrir si anteriorment s'accionava el dispositiu d'alarma. És a dir, sense tirar de l'alarma no les podies desbloquejar. Amb això es pretenia que, mitjançant l'intèrfon de l'alarma, el maquinista digués per quin costat podia baixar la gent si era necessari.
P.S: Haig de confessar que en una ocasió vaig desbloquejar una porta d'una 447. Aquesta es trobava correctament estacionada a Cerdanyola Universitat, però després d'un minut llarg en què el maquinista no va autoritzar l'obertura de les portes pel botó verd vaig optar per desbloquejar-la manualment abans que algú altre aconseguís sortir trencant una finestra a cops de motxilla.
Posted: Sunday 21/10/2007 9:56
by Jordilar
En el cas de TMB es poc possible quedar-se atrapat dins del túnel, doncs això només succeeix quan el tren s'espatlla. Per motius de tràfic és encara menys probable, doncs la disposició de senyals fa que els trens només es puguin quedar aturats a les estacions.
Salut,
Posted: Sunday 21/10/2007 21:39
by FGC
Es sorprenent, increible,
que encara hi hagi gent questionant el tema de la seguretat, de debó. No pasa res, d'altra banda les empreses que fan mantes tèrmiques també s'han de guanyar la vida......i caixes de pi.....floristes....etc.....
En cuant els protocols d'evacuació, dubto que a dia d'avui ni hagi cap de perfecte, doncs per desgracia vivim en una societat que salvant honroses excepcions, està ben plena d'animals e inconscients que per molt que els hi diguin, faran els que els hi roti, rebentant qualsevol intent d'aplicació "correcte" de qualsevol pla.
Posted: Sunday 21/10/2007 21:46
by megapauer
FGC wrote:Es sorprenent, increible,
que encara hi hagi gent questionant el tema de la seguretat, de debó. N
Doncs una pregunta: ¿per què quan una cosa se'ns diu que és per seguretat tendim a considerar-ho inqüestionable, sigui o no veritat?
Gràcies...
Àngelamaria!
Posted: Sunday 21/10/2007 22:51
by Guigui
fantito wrote:Renfe ens tracta a hòsties, doncs a hòsties sortirem del problema. Així de clar.
Exacte! I com que parem l'altra galta en lloc de tornar-los la garrotada, ens violenten desbocadament.