Page 2 of 2

Ecoloxistes

Posted: Sunday 02/12/2007 20:52
by Guigui
JaMiRo! wrote:Dec suposar que no ho són pas, d'ecologistes. >:(
En tot cas, seran ecoloxistes, almenys un d'ells. :x

Posted: Sunday 02/12/2007 21:17
by Alfredo_21
A mi lo que em gustaría saber es como van a solucionar los cacaos que siempre se forman en la C-58. Porque ese túnel me veo que poco solucionará (a los estudiantes y a los que vengan de las zonas urbanas del vallés para las zonas úrbanas de bcn, genial!), permitirá eso sí desdoblar el trazado de la C-4 que no le vendría mal todo sea dicho.
Pero eso la mobilidad para los polígonos sigue siendo nefasta, al menos podría llegar a Santiga, ni que sea, mientras la futura linea orbital no llegue a esa zona.

Terminis

Posted: Sunday 02/12/2007 21:21
by Guigui
Alfredo_21 wrote:Pero eso la mobilidad para los polígonos sigue siendo nefasta, al menos podría llegar a Santiga, ni que sea, mientras la futura linea orbital no llegue a esa zona.
Pots posar la mà al foc que la línia orbital estarà enllestida abans no es comenci a foradar el túnel d'Horta. La primera ja té estudis en ferm, mentre l'últim no passa, de moment, d'elucubració.

Posted: Sunday 02/12/2007 22:25
by Alfredo_21
Todo sea que no empiecen con manifestaciones, ¡porque si ya costo que la B-40 pasase entre Abrera y Terrassa no quiero ni imaginar que ahora además les digas a los vallesanos que pasará un corredor ferroviario de vía doble! :) Pero no llamemos al mal tiempo que últimamente llueve mucho...

Cambres volen túnel viari i ferroviari

Posted: Wednesday 19/12/2007 16:09
by Guigui
Notícia d'El Punt:

--------------------------------------------------------------------------------------

dimecres, 19 de desembre de 2007

Les cambres volen fer el túnel d'Horta per a trens i cotxes amb els diners del pacte Solbes-Castells

Les tretze institucions de Catalunya reclamen avui les infraestructures de futur

XAVIER MIRÓ. Barcelona

Les cambres de comerç de Barcelona, Sabadell i Terrassa volen que la construcció del túnel ferroviari i viari d'Horta formi part de la llista d'infraestructures que s'han de finançar els propers vuit anys amb els diners del pacte entre el ministre Solbes i el conseller Castells. Les tretze cambres catalanes presenten avui conjuntament la llista de les infraestructures de futur que creuen que el país necessita i que s'haurien de finançar amb els 643 milions anuals de la disposició addicional de l'Estatut.

Els tretze presidents de les cambres de comerç de Catalunya faran pública avui la llista d'infraestructures de futur que, segons el seu punt de vista, el país necessita per ser competitiu i estar territorialment cohesionat. Ho fan a menys de tres mesos de les eleccions generals, després que el ministre Solbes i el conseller Castells ja han pactat els diners concrets que l'Estat haurà d'invertir anualment de manera extraordinària a Catalunya d'acord amb la disposició addicional tercera de l'Estatut. També ho fan en un moment d'incertesa per al futur de diversos projectes clau, com ara els traspassos de Rodalies i dels aeroports, l'arribada del tren d'alta velocitat a Barcelona i la construcció del túnel ferroviari pel centre de la ciutat. Les cambres reafirmaran la necessitat d'esvair incògnites sobre dates i terminis en aquestes i altres infraestructures que arrosseguen retards a Catalunya, però també volen presentar els projectes de futur que s'haurien de finançar amb els 643 milions d'euros addicionals del pacte Solbes-Castells.

Per a les cambres de Barcelona, Sabadell i Terrassa, una de les infraestructures estratègiques és el debatut però congelat túnel d'Horta, previst en el pla general metropolità de 1976 i que mai s'ha abordat. Les tres cambres explicitaran avui la seva aposta per a la construcció d'aquest pas que ha de travessar la serra de Collserola per unir Barcelona amb el Vallès a través de Cerdanyola. Consideren que el projecte s'ha d'abordar per permetre el pas del transport públic ferroviari però també pensant en el trànsit de carretera. Tot i que es reivindicaran conjuntament projectes de país com ara la necessitat de l'alta velocitat al tram mediterrani entre Castelló i Tarragona, que avui no està previst, les cambres de cada territori exposaran els seus reptes de futur. Per exemple, mentre la de Sabadell posarà sobre la taula la necessitat de projectar la circumval·lació oest de la ciutat des de l'N-150 al futur quart cinturó, la Cambra de Tarragona reclamarà que es dissenyi ja el segon cinturó de la ciutat, quan encara no s'han acabat les obres del primer. Les cambres del Camp de Tarragona també reclamaran que es comencin a fer passos per fer realitat una xarxa pròpia de trens de rodalies en la naixent segona àrea metropolitana del país.

Però també hi haurà mencions als projectes congelats que avui ja haurien de tenir una definició clara segons les promeses del govern de l'Estat. Així es reivindicarà el canvi urgent de model aeroportuari perquè Catalunya pugui assumir aviat els aeroports de Sabadell, Reus i Girona i participar en la gestió del del Prat en un moment en què el mateix govern català ha refredat les presses. El pla inversor a Rodalies de Barcelona és un altre dèficit històric que el president de la Cambra, Miquel Valls, ja va qualificar al setembre de «prioritat número 1».