Una proposta interessant:
Del Vilaweb:
El districte i els veïns de Sant Martí proposen allargar el tramvia fins a Colom
Ho han sol·licitat a l'Autoritat del Transport Metropolità, que ho analitzarà en la revisió del pla director d'infraestructures
CLARA RIBAS. Barcelona
El districte de Sant Martí, juntament amb diverses entitats veïnals, ha sol·licitat a l'Autoritat del Transport Metropolità que estudiï la possibilitat de perllongar l'actual traçat del tramvia Sant Martí-Besòs fins a la plaça de Colom. Aquesta nova línia permetria, segons el regidor del districte, Francesc Narváez, connectar aquesta zona amb la part baixa de la ciutat, ja que actualment tots els mitjans de transport porten sobretot cap a la plaça Catalunya o cap a la part alta. La petició, que és un dels punts aprovats en el PAD del districte, té el ple suport dels veïns i, segons el regidor, també té el vistiplau dels responsables de Ciutat Vella. Ara l'ATM ho ha de sotmetre a anàlisi dins de les revisions que es fan en el pla director d'infraestructures.
La proposta de perllongament de la línia del tramvia Sant Martí-Besòs tindria, segons els seus defensors, dues possibilitats. La primera consistiria a fer continuar les línies del tramvia des del final de la Meridiana cap al passeig Pujades. D'aquí seguiria pel passeig Picasso, per l'avinguda del Marquès de l'Argentera, just davant de l'estació de França. Posteriorment creuaria el Pla de Palau i agafaria la calçada del mig del passeig Colom fins a tocar del mirador.
La segona possibilitat té en compte el fet que hi ha les dues estacions al carrer Wellington, i des del final d'aquesta línia allargaria el traçat pel passeig de circumval·lació ocupant un dels actuals carrils de circulació que hi ha. Una vegada a l'estació de França s'enllaçaria amb Marquès de l'Argentera i seguiria el traçat marcat en la primera proposta.
Tant el regidor del districte, Francesc Narváez, com el president de l'Associació de Veïns de Sant Martí de Provençals, Manuel Martínez, defensen que aquesta proposta permetria connectar tot el districte amb la part baixa de Barcelona, amb la qual actualment no hi ha cap lligam directe. El regidor afegeix que les autoritats del districte de Ciutat Vella veuen de bon ull aquesta proposta, ja que uniria la zona amb la part exterior de la ciutat per l'àrea del Besòs.
Per la seva part, fonts de l'Autoritat del Transport Metropolità han assegurat que la proposta de perllongament del tramvia Sant Martí-Besòs podria entrar en el procés de revisió que actualment s'està realitzant del pla director d'infraestructures.
D'altra banda, la possibilitat de portar la línia fins a Colom permetria en un futur plantejar-se fer continuar aquesta via fins a la plaça d'Espanya, via el Paral·lel i fins i tot conduir-la fins a l'entrada del Trambaix, a la part alta de la Diagonal, evitant així haver de fer la connexió de les dues línies a través de la Diagonal. En aquest sentit, però, Narváez ha recalcat que el districte no es pronuncia, ja que és una zona que no li correspon i un debat en el qual no vol entrar.
El representant veïnal, per la seva part, defensa aquesta possibilitat i assegura que el fet que el tramvia arribés a Colom seria «la cirera del pastís» en el llarg procés que ha calgut fer per connectar el barri amb la ciutat, i que, segons creu, culminarà amb la futura construcció de l'estació del TGV a la Sagrera, per on passaran també les línies de rodalies.
Aquesta no és, ni mde bon tros, la primera vegada que l'Associació de Veïns de Sant Martí de Provençals reivindica millores en la mobilitat de la seva àrea i millores en les línies de transport de la zona. La reivindicació veïnal del perllongament de la línia del tramvia Sant Martí-Besòs fins a Colom s'afegeix a una llarga llista de peticions feta per aquesta associació, a vegades sola i a vegades amb altres entitats. Així, segons explica el president, Manuel Martínez, quan el barri de Sant Martí es va començar a poblar de gent arribada de fora de Barcelona i que anava a treballar a diferents zones de la ciutat, només hi havia les línies 43, 44 i 56 que creuaven l'àrea horitzontalment, seguint la rambla Guipúscoa o la Gran Via. En aquells moments ja es va aconseguir que s'instal·lés la línia 40, que venia verticalment des de la Trinitat, i que va ser reforçada posteriorment per la línia 71. També pensant en el gran nombre de treballadors que anaven a la Zona Franca es va fer la reclamació d'una línia cap a aquell sector, però no va ser acceptada. A canvi, però, se'ls va oferir la línia 60, que portava fins a la Vall d'Hebron. Més tard van venir les línies 33 i 34, que van portar els joves del barri a estudiar a la Zona Universitària, fins a l'any passat, que es va estrenar la línia 26 que va des de la Meridiana fins a Poble Nou i que ara els veïns voldrien que es fes arribar fins a l'Hospital del Mar.
I a tot això s'hi afegeix l'eterna reclamació, amb una gran victòria final, del desencallament de la línia 2 del metro.