No cal mencionar explicitament a cap partit polític perquè en el cas de Trens i Tramvies no és una qüestió de tal o qual partit. Dins de tots els partits hi ha partidaris i detractors.Guigui wrote:Ja ho és. Del Periódico Socialista de Catalunya.Danzig wrote:sembla una notícia redactada directament per membres del PSC
El cas més malaltís és potser, el del PP, on un dels seus principals homes a Barcelona és una persona afeccionada, amant i partidària de Ferrocarrils i Tramvies però que després, en l'exercici de la seva funció pública es manifesta obertament en contra i més aviat a favor del vehícle privat.
Quan En Pocioles va suprimir els tramvies, es va donar un cas que no passava des d'abans de la Guerra: Que els partidàris i contraris, no es corresponien amb els bandols clàssics.
En el PSC actualment hi tenim les dues tendències també; En Clos era un antitramvia declarat, descendent de'n Maragall (Que havia format part de l'equip Porcioles com a tècnic), no va parar de fer la punyeta retardant la unió per la Diagonal i posant pals a les rodes del trambaix dificultant i torpedinant la prioritat semafòrica. Mentre que l'actual Batlle Sr. Hereu té una altra sensibilitat i una visió més humana i sostenible de la Ciutat (Potser una mica d'esquerres)
Paradigmàtica va ser la funció de Mercè Sala que fou qui deixà oberta la porta de la reintroducció del Tramvia a Barcelona. A aquesta enèrgica dona, avui desapareguda li hem d'estar agraïts tots aquells que mai ens varem creure les tesis oficials i que sempre varem somiar en el retorn del Tramvia.
Potser no s'ajusta massa amb el tema del debat sobre l'estació de Mercat Nou, però em sembla il.lustratiu i traspolable.