Page 2 of 2
Re: Pla Tren 2014 de la PTP
Posted: Friday 25/01/2008 14:48
by Ecomobisostrans
neroon wrote:Per una altra banda, i analitzant les propostes de la PTP, trobo, des d'el meu parer, que s'han deixat Olot
i sobre tot Berga. de fet el pla deixa pràcticament igual la les xarxes de les Catalunyes central i nord (nord del sud del pirineus, que de la Nord real ja s'en "ocupa" en Sarkozy...
)
Pel que fa a Berga et dono tota la rao (a Olot tambe, pero parlo de Berga que es lo que coneixo): La connexio que tenim amb Barcelona es el bus de l'Alsa que cobra 13,50€ per fer 101 km. en 2 hores (1:20 en cas del bus directe, que nomes n'hi ha un al dia per sentit). I amb Manresa tenim autobus per 5,50€ trigant 1h15min, ja que no n'hi ha cap de directe, que amb 35 min. es podria fer de sobres.
Amb mes autobusos i mes baratos es podria fer un apanyo temporal, pero esta clar el tren es necessita (si no l'haguessin tret...
).
Adjunto una foto del tren a Berga que surt al Bergueda actual de la semana passada:
Re: Pla Tren 2014 de la PTP
Posted: Saturday 26/01/2008 22:34
by entfe001
Hmmmm, se'ls ha colat Roses.
Re: Pla Tren 2014 de la PTP
Posted: Friday 01/02/2008 10:13
by Minotaure
Deixat de banda aquestes baralles em sembla que s'ha obviat una cosa molt important: l'horitzó temporal del Pla.
El pla contempla que totes les propostes (o la major part d'elles) podrien estar llestes el 2014, és a dir, només d'aquí a 7 anys.
Per tan és normal que moltes obres costoses i que no serveixen grans nuclis de població no es contemplin al Pla (el Pla no deixa sense servei cap comarca amb més de 50.000 habitants ni tampoc cap municipi amb més de 30.000).
D'altra banda haig de dir que ha deixat de banda Barcelona ciutat perquè és on ja s'està construint i invertint més en transport públic de tot Catalunya. Per això ha volgut ser un Pla global que posés accent en els greus dèficits que té la resta del país, que com demostra el Pla moltes vegades es poden solucionar sense grans obres faraòniques com li agrada a l'Administració Pública. Ara bé, està clar que és fonamental la construcció d'un tercer túnel per Rodalies a Barcelona per poder augmentar el servei de forma important.
Per cert UT... si no m'equivoco el tren a Castellar ja s'ha inclòs a la nova versió del Pla.
M'ha sorprès molt que es presenti un Pla Ferroviari per Catalunya amb cara i ulls, a més dient clarament que és un Pla obert i que es poden enviar propostes i suggeriments i que les reaccions siguin viscerals de crítica ferotge per no haver inclòs una determinada infraestructura que us afecta personalment. En canvi no hi ha hagut ni valoració global, ni tampoc cap crítica constructiva.
Per cert, de moment el Pla Tren 2014 de la PTP té el suport de ICV-EUiA i ERC.
Re:
Posted: Friday 01/02/2008 15:43
by RodalinesCatalanes
EUKibo wrote:Trobo indignant que Badalona - Santa Coloma de Gramenet, amb una població de 350.000 habitants només disposin de mitja línia de rodalies! amb una sola estació! Vaja quin pla...
Insultant també és una nova línia de ferrocarril exprés a Igualada i a Castellar del Vallès no hi han posat cap estació!
Bé, personalment crec que el pla PTP és força bó. Tot i que IMHO té els seus punts febles:
- El Maresmes està arribant a 400mil habitants i la línia de la costa està saturada. L'opció PTP de via un nou
enllaç amb Granollers i la construcció d'una 3a via en Granollers-BCN per fer semidirectes no és tan dolenta,
i econòmicament no crec que fos excessiva (tenim uns recursos públics limitats!).
- Jo hi afegiria una línia nova de trinca que connectés la Sagrera via St Coloma - Badalona fins
Mataró, fent-la paral.lela a l'autopista/ronda de dalt nord i amb estacions dissenyades com
ParK&Ride i servei d'autobusos llançadora. Crec que seria l'alternativa per poder fer un servei més ràpid
del Maresme a Barcelona sense trinxar més la ja malmesa comarca. El Badalona-Sagrera es podria fer amb tuneladora (ara que està de moda entre els polítics catalans).
- El Camp de Tarragona és un punt feble del pla de la PTP. Es una zona molt fragmentada urbanisticament (només cal mirar Tarragona) i difícil de planificar. P.ex. s'hauria de pensar com fer arribar tramvia/tren lleuger a l'estació de l'AVE de manera que fos mitjanament facil d'arribar-hi en transport públi i poder-li així treure-li profit.
Re: Pla Tren 2014 de la PTP
Posted: Friday 01/02/2008 15:55
by RodalinesCatalanes
Minotaure wrote:Deixat de banda aquestes baralles em sembla que s'ha obviat una cosa molt important: l'horitzó temporal del Pla.
El pla contempla que totes les propostes (o la major part d'elles) podrien estar llestes el 2014, és a dir, només d'aquí a 7 anys.
....
En canvi no hi ha hagut ni valoració global, ni tampoc cap crítica constructiva.
Per cert, de moment el Pla Tren 2014 de la PTP té el suport de ICV-EUiA i ERC.
Estic totalment d'acord. El Pla Tren 2014 és un pla-xoc davant les mancances del sistema Rodalies.
El PTP porta més d'una dècada denunciant la desídia i abandó de RENFE i el ministeri de Foment respecte a la
xarxa de Rodalies.
Mostren dades reals d'aquest fet. Aquest pla s'aprofita de la promesa del PSOE davant
l'estatutet (recuperar parcialment el dèficit en inversions acumulat en la darrera dècada) en quant a
inversions previstes els propers anys i intenta fer un pla per rendibilitzar al màxim aquests diners en
transport ferroviari, enlloc de malgastar-lo en recuperar peatges i construir més autopistes/autovies,
o construir eixos transversals ferroviaris faraònics i amb un impacte real sobre la població gairebé nul.
Hi han rumors que algun altre partit de Ruc-landia també podria donar suport al pla de la PTP
Re: Pla Tren 2014 de la PTP
Posted: Friday 01/02/2008 17:28
by Minotaure
neroon: el Pla contempla tren-tramvia a Olot (línia Olot - Banyoles - Sarrià de Ter - Girona).
UT596001: confirmat: el Pla preveu el tren a Castellar amb 2 estacions.
A més, també incorpora una segona línia del TramVallès per Sabadell seguint la Gran Via, Av. Estrasburg, Rda. Europa fins Ctra. de Terrassa, i per el sud (tot i que no ho indica el mapa) la PTP proposa que la línia es perllongui fins a Badia del Vallès (t'ho puc dir en raó de causa, ja que aquesta proposta la he elaborat principalment jo). Ben aviat sentiràs a parlar del TramVallès al seu pas per Badia, Barberà i Sabadell (ja hem iniciat els contactes).
Igualment s'ha incorporat una segona línia de tramvia a Terrassa.
RodalinesCatalanes: el Pla preu veu 4 (quatre) vies entre Sagrera i Granollers. El trajecte Mataró - Barcelona via Granollers es preveu amb 24 minuts (6 menys que en l'actualitat).
Per accedir a l'estació del TGV del Camp de Tarragona preveu una línia de Rodalies entre Sant Vicenç de Calders i Reus (passant per Roda de Bara). Tot i això estic d'acord amb tu que la connexió Tarragona - estació TGV no queda del tot resolta.
Podeu consultar el mapa de l'última versió a la següent adreça:
http://www.documentsptp.org/activitats/ ... -xarxa.pdf
Re: Pla Tren 2014 de la PTP
Posted: Monday 04/02/2008 13:01
by genissimon
Si enlloc d'acabar (o començar) a Reus s'acaba a Tarragona, el problema ja queda millor resolt:
Tarragona -> aeroport de Reus -> Reus -> AVE Camp de Tarragona -> Sant Vicenç de Calders i viceversa.
Només caldria restablir la via entre La Pobla de Mafumet i l'estació AVE Camp de Tarragona i d'aquí a Roda de Barà. A més d'una connexió entre les línies de Perafort i Picamoixons, a Reus per evitar un canvi de sentit a Reus (menys de 600 metres de nova via). I el ramal de connexió amb l'Aeroport de Reus.
Minotaure wrote:[...]Per accedir a l'estació del TGV del Camp de Tarragona preveu una línia de Rodalies entre Sant Vicenç de Calders i Reus (passant per Roda de Bara). Tot i això estic d'acord amb tu que la connexió Tarragona - estació TGV no queda del tot resolta.
Podeu consultar el mapa de l'última versió a la següent adreça:
http://www.documentsptp.org/activitats/ ... -xarxa.pdf
Re: Pla Tren 2014 de la PTP
Posted: Monday 04/02/2008 13:41
by Minotaure
genissimon, si us plau, podries enviar aquest suggeriment a l'adreça
tren2014@laptp.org, que és l'adreça on es canalitzen totes les observacions i suggeriments al Pla.
Gràcies.
Re: Pla Tren 2014 de la PTP
Posted: Monday 04/02/2008 14:07
by trainman
¿Habrá alguna línea de TramVallès que llegue a Cerdanyola?¿Se podría ampliar la línea Sabadell-Barberà-Badia hasta Cerdanyola y Ripollet?
Minotaure wrote:
UT596001: confirmat: el Pla preveu el tren a Castellar amb 2 estacions.
A més, també incorpora una segona línia del TramVallès per Sabadell seguint la Gran Via, Av. Estrasburg, Rda. Europa fins Ctra. de Terrassa, i per el sud (tot i que no ho indica el mapa) la PTP proposa que la línia es perllongui fins a Badia del Vallès (t'ho puc dir en raó de causa, ja que aquesta proposta la he elaborat principalment jo). Ben aviat sentiràs a parlar del TramVallès al seu pas per Badia, Barberà i Sabadell (ja hem iniciat els contactes).
Igualment s'ha incorporat una segona línia de tramvia a Terrassa.
Re: Pla Tren 2014 de la PTP
Posted: Monday 04/02/2008 14:44
by genissimon
Ho intentaré.
Minotaure wrote:genissimon, si us plau, podries enviar aquest suggeriment a l'adreça
tren2014@laptp.org, que és l'adreça on es canalitzen totes les observacions i suggeriments al Pla.
Gràcies.
Re: Pla Tren 2014 de la PTP
Posted: Monday 04/02/2008 15:14
by Minotaure
trainman wrote:¿Habrá alguna línea de TramVallès que llegue a Cerdanyola?¿Se podría ampliar la línea Sabadell-Barberà-Badia hasta Cerdanyola y Ripollet?
Sí, la línia troncal de la proposta de TramVallès de la PTP passa per Cerdanyola. El seu recorregut és:
Montcada i Reixac (estació C2 Renfe) > Ripollet > Cerdanyola Renfe > Cerdanyola Parc Tecnològic > Cerdanyola Centre Direccional > UAB > Badia > Barberà > Sabadell > Terrassa