Page 2 of 16
Posted: Thursday 30/03/2006 0:22
by wefer
Del Diari de Girona:
---------------------------
L´Ajuntament de Banyoles vol un tren lleuger que uneixi la ciutat amb Girona
ASÒNIA TUBERT, BANYOLES.
L´Ajuntament de Banyoles ha demanat a la Generalitat que prevegi una xarxa de tren lleuger, també anomenat Tram-Tren, entre la ciutat i Girona. La petició s´ha fet a través d´una moció que reclama la connexió de la capital del Pla de l´Estany amb la xarxa ferroviària nacional i que el ple municipal va aprovar dilluns a la nit per unanimitat. La petició també s´inclourà com a al·legació al Pla d´infrastructures de Transport de Catalunya 2006-20026 (PITC).
Segons la regidora de mobilitat del consistori banyolí, Anna Bronsó, les comarques del Pla de l´Estany i la Garrotxa «són especialment deficitàries en transport ferroviari». Bronsó, que va reclamar el «dret a l´equilibri territorial», va reconèixer que «és difícil incrementar els desplaçaments en transport públic si no posem mitjans». L´opció de l´Ajuntament per la xarxa de Tram-Tren es deu, en paraules de la regidora, al fet que «és menys agressiu per al territori».
El tren lleuger té la particularitat que pot funcionar com un ferrocarril entre les diferents comarques i alhora de tramvia a l´interior de la ciutat. El que demana l´Ajuntament hauria de connectar Banyoles amb Girona passant per Porqueres i Cornellà del Terri i constituiria l´eix vertebrador entre la conurbació de Girona i el Pla de l´Estany. Des del consistori banyolí també demanen que el PITC inclogui una xarxa de tren de rodalies que enllaci les capitals de cada comarca, quatre de les quals (Banyoles, la Bisbal d´Empordà, Olot i Santa Coloma de Farners) encara no disposen de serveis ferroviaris. A més, també exigeixen la millora del transport públic de Catalunya.
Les dades de la darrera enquesta de mobilitat obligada, feta el 2001, assenyalen que diàriament hi ha 34.194 desplaçaments cada dia entre Banyoles i Girona, que representen un 6,7% de la mobilitat de l´àrea de Girona. Això representa que la capital del Pla de l´Estany és, després de Salt, la zona que genera més desplaçaments cap a la capital de la província. A més, de Banyoles també es produeixen nombrosos desplaçaments als municipis del voltant, especialment a Porqueres (3.792 cada dia) i a Cornellà del Terri (2.210). El PITC preveu desdoblaments en les carreteres d´accés al Pla de l´Estany, però no inclou el ferrocarril.
Posted: Friday 31/03/2006 16:39
by Brill_13
OLEEEE PER FI!!!
BANYOLES és VIVA
Celebrem-ho :begut
Algu em pot explicar qeu es un tram tren?
jo vull un tren sense tram
Posted: Friday 31/03/2006 19:09
by aarongilp
Posted: Friday 31/03/2006 21:48
by abegot
Posted: Friday 31/03/2006 22:38
by Brill_13
uuuu
Aquest de salt començen demanant un tramvia i ja demanen trens directes a BCN, espero que aquest "tren" passi per sobre montilivi.
Posted: Friday 31/03/2006 22:50
by aarongilp
Posted: Friday 31/03/2006 22:51
by aarongilp
Està força lluny de Girona...els 5km fins la uni se'm solen fer eterns...
Posted: Saturday 01/04/2006 22:40
by Cahorand
aarongilp wrote:Està força lluny de Girona...els 5km fins la uni se'm solen fer eterns...
Vinga, va, però si Salt és un barri de Girona!
Posted: Saturday 01/04/2006 23:26
by aarongilp
Posted: Saturday 01/04/2006 23:38
by entfe001
Com que fora Girona? En tot cas, reagregació municipal i rebateig de la plaça per commemorar la tornada de Salt dins la gran metròpoli gironina
Posted: Saturday 01/04/2006 23:44
by aarongilp
entfe001 wrote:Com que fora Girona? En tot cas, reagregació municipal i rebateig de la plaça per commemorar la tornada de Salt dins la gran metròpoli gironina
Buuuuuu!!! I aleshores què, hauriem de suportar la TMG dins les propies carns?
No gràcies, estem bé solets...no us necesitem per res
Posted: Thursday 13/04/2006 21:32
by entfe001
Del
Diari de Girona
Diari de Girona wrote:ICV proposa fer un tren tram a les Gavarres i a la Garrotxa per unir les zones amb Girona
ANNA GRABALOSA, GIRONA.
Iniciativa per Catalunya Verds -Esquerra Alternativa (ICV-EA) aposta per fomentar a Catalunya el transport amb tren per davant del viari. Per aconseguir-ho presentaran al Govern una proposta per construir una anella ferroviària a les Gavarres i una altra línia que uneixi la Garrotxa amb el Pla de l´Estany i el Gironès, unes iniciatives que ja s´han començat a plantjar en l´àmbit local.
La connexió entre les comarques gironines es faria a través d´un tren tram, que permetria unir les ciutats i, a més, podria entrar a la ciutat i donar servei en forma de tramvia. Aquesta idea és una de les que va presentar ahir a Girona el portaveu del grup parlamentari d´ICV-EA, Joan Boada, que està inclosa en les al·legacions que presentarà la formació al Pla d´Infraestructures del Transport de Catalunya (PITC). Igualment, Boada va presentar la seva proposta per fomentar una mobilitat sostenible a les comarques gironines.
Aquesta mobilitat sostenible passa per donar un impuls al transport públic i reduir al màxim el transport amb vehicle privat, un objectiu que es podria assolir amb les propostes de tren tram. En el primer cas el traçat ferroviari aniria de Girona fins a la Costa Brava, passant per la Bisbal d´Empordà, Palafrugell, Palamós i Sant Feliu de Guíxols i tornaria a Girona passant per Llagostera i l´aeroport de Vilobí d´Onyar.
Boada va assenyalar que aquest tren ajudaria a comunicar aquests municipis entre sí, al mateix temps que serviria de llançadora per els passatgers de l´aeroport. Segons el portaveu ecosocialista, tota l´obra i el material mòbil -calculen que es necessitarien uns 16 trens- tindria un cost avui dia de 480 milions d´euros, per la qual cosa consideren que és l´obra «no seria cara» i donaria servei a molta gent que ara no en pot disposar.
Els canvis a la Garrotxa
A més d´aquest traçat, ICV-EA també proposa la construcció d´una línia entre Olot i Girona per Banyoles i descartar definitivament la proposta que diversos col·lectius i institucions de la Garrotxa han demanat i que és el pas de l´eix ferroviari per la comarca. Els ecosocialistes consideren que aquesta opció és inviable per l´alt impacte que tindria i aposten per l´aquesta altra proposta que, segons va explicar Boada, presentaran aviat als empresaris i als sectors que es mostren favorables per l´eix ferroviari.
La formació ja ha fet també els seus càlculs i preveu que la distància entre Olot i Girona es podria fer en 35 minuts, i quan efectués parada a les poblacions intermèdes seria de 45 minuts. Aquest tren entraria a Girona per Sarrià de Ter, on es connectaria a la via convencional soterrada de Renfe.
Aquesta no és però l´única proposta dels ecosocialistes que afecta la Garrotxa. Un dels principals projectes del Govern català és la construcció de l´autovia entre Besalú i Figueres per donar continuïtat a la que ja hi ha entre Besalú i Olot. Boada, però, va indicar ahir que existeix un acord de Govern per el qual aquesta via ha de ser intercomarcal i no de caire internacional com està previst i que, per tant «no pot tenir les dimensions ara projectades».
Una altra infraestructura viària a la qua s´oposen també és a la perllongació de l´Eix Transversal fins a Llagostera i ala nova carretere entre Maçanet de la Selva i Riudarenes. Igualment consideren que cal avaluar «amb més precisió» la capacitat que tenen les terres gironines per suportar un corredor d´infrastructures que inclou l´AP-7 amb tres i quatre carrils, el desdoblament de la N-II i el pas del tren d´alta velocitat.
Connexió de bus
A més de millorar i incrementar els serveis a través de la xarxa ferroviària, ICV també considera prioritari que les inversions del PITC a les comarques gironies fomentin una xarxa de busos que connecti les capitals de comarca amb una freqüència horària d´una hora i de mitja hora en les rutes de més demanda. Segons les pervisions de la formació, el cost del projecte seria de 40 milions d´euros i implicaria l´elaboració de plans comarcals de millora del trasport públic. Boada va instar les administracions a treballar en aquest àmbit aprofitant la futura creació del Consorci Metropolità de Transport al Gironès, el Pla de l´Estany i la Selva.
ICV-EA també proposa partir el Pla en dos períodes i fer que el la primera fase (2006-2016), es tirin endavant les infreaestructures «imprescindibles», com ara impular el ferrocarril i el bus i deixar de banda alguna proposta viària que ara es considera prioritària. Sembla que aquesta proposta d´invertir els períodes i estudiar les necessitats ha estat acollida amb bons ulls per el secretari de mobilitat, Manel Nadal, una acceptació que no ha obtingut, però, la proposta del tram tren.
Posted: Thursday 15/02/2007 20:08
by Guigui
Reobro el fil perquè ve a volta d'una idea que surt periòdicament quan es parla de segons quin tema. A segons qui li agrada molt parlar de tren-tram a cada ocasió que es presenta però no en considera la utilitat. A veure, voler fer un tren-tram a les Gavarres és espantar el públic ja que qui vulgui anar de Llagostera a Palamós s'haurà d'empassar tots els carrers de St. Feliu de Guíxols, Platja d'Aro i St. Antoni de Calonge. O sigui, que té molt més sentit fer-hi una línia de rodalies amb cara i ulls i amb estacions prou cèntriques i que possibilitin la intermodalitat.
Un tren-tram només serveix si el tram tram (ja m'enteneu la redundància) es troba a l'extrem del trajecte, permetent d'aquesta manera recollir o deixar la gent més a prop del seu origen o destinació abans de passar a camp obert. Però en un trajecte de vàries desenes de quilòmetres mai no pot alternar trams oberts amb trams urbans ja que perdria velocitat i, per tant, competitivitat respecte a d'altres mitjans de transport.
Posted: Friday 16/02/2007 0:04
by U-Bahn
Sí, però per exemple, si hi ha línies que surten de Girona capital, poden fer aquest tipus de servei.
Posted: Friday 16/02/2007 0:30
by Guigui
U-Bahn wrote:Sí, però per exemple, si hi ha línies que surten de Girona capital, poden fer aquest tipus de servei.
Vols dir, de tren-tram? Aleshores, quan arribin a St. Feliu, es ficarien pels carrers, tornarien a camp obert i altre cop la mateixa operació a Platja d'Aro, St. Antoni de Calonge, Palamós i Palafrugell? S'estarien dues hores per fer un trajecte que en tren normal tardaria menys de la meitat.
Posted: Friday 16/02/2007 11:23
by aarongilp
Efectivament, millor rodalies amb cara i ulls que no pas tram-tren. Aquesta solució només va bé en trajectes relativament curts (25-30 km, l'anella de les Gavarres són uns 100). És a dir, que realment on aniria bé és des de St. Feliu a Palamós (i potser en via única fins a Calella, serveis parcials fins a Platja d'Aro). Però fer tota l'anella en la fórmula tram-tren implicaria, a més de empassar-se els nuclis de la costa, empassar-se també els de Cassà de la Selva, Llagostera, Sta. Cristina d'Aro, Palafrugell, La Bisbal, Flaçà...massa complicacions, crec jo, i massa demora. Amb l'autobús t'estàs 1h05 per anar de Girona a Palamós via La Bisbal, 1h30 si vas per Cassà. Amb la fórmula del tram-tren passariem a vora 1h35 via La Bisbal i més de 2h via Cassà. No interessa...
Posted: Friday 16/02/2007 12:13
by genissimon
A veure.
Primer que posin la infraestructura ferroviària:
1.- Flaçà - Palamós - St. Feliu - Llagostera - Caldes de Malavella.
2.- Sils - sta. Coloma - Anglès - Olot - Besalú - Figueres
3.- Besalú - Banyoles - Campdorà (T.M. de Girona) - Salt - Bescanó - Anglès.
4.- Riudellots - Aeroport.
5.- Blanes - Lloret.
6.- Figueres - Roses.
Després que posin noves línies de rodalies:
RG1 Lloret-Blanes-Aeroport-Girona-Figueres
RG2 Lloret-Blanes-Olot per Sils i sta. Coloma
RG3 Olot - Girona per Bescanó i per Besalú
RG4 Olot - Figueres - Roses
RG5 Ronda de Les Gavarres en els dos sentits, per l'Aeroport.
I després ja parlarem de si falten tramvies, que en part poden circular per les línies fèrries abans esmentades:
T1 Calella (del Maresme) - Blanes - Lloret
T2 Aeroport - Riudellots - Banyoles
T3 Sta. Cristina d'Aro - st. Feliu de G. - Palamós - Palafrugell - La Bisbal d'E.
T4 St. Jordi Desvalls - Flaçà - Girona - Salt - Bescanó - Amer
T5 Figueres - Roses
Salut !!
Posted: Friday 16/02/2007 15:24
by UT596001
La idea del tram-tren em semblaria bé només si es fés per entrar a Girona ciutat, però amb infraestructura ferroviària convencional a la resta del traçat (incloses totes les altres poblacions)
Posted: Friday 16/02/2007 15:38
by aarongilp
Posted: Friday 16/02/2007 22:44
by U-Bahn
Guigui wrote:U-Bahn wrote:Sí, però per exemple, si hi ha línies que surten de Girona capital, poden fer aquest tipus de servei.
Vols dir, de tren-tram? Aleshores, quan arribin a St. Feliu, es ficarien pels carrers, tornarien a camp obert i altre cop la mateixa operació a Platja d'Aro, St. Antoni de Calonge, Palamós i Palafrugell? S'estarien dues hores per fer un trajecte que en tren normal tardaria menys de la meitat.
Jo, el que deia, era que fos tramvia a Girona capital, i, fora de Girona, fer servei de rodalies, sense fer de tram a cap altre població.