Page 2 of 3

Re: Nous trens Mitja Distancia

Posted: Monday 04/02/2008 18:07
by victorcasta
Perdó, he sigut jo qui ha tingut el lapsus. Les que es van renegociar van ser les 114, que van quedar finalment en 13, i no les 121.

Re: Nous trens Mitja Distancia

Posted: Monday 04/02/2008 21:48
by jordidr
Crec que lo llogic fora que fossin akestes unitats i no les 121 les qui fesin el servei...

Posted: Monday 04/02/2008 21:58
by victorcasta
En principi estan pensats per a relacions Girona-Barcelona-Camp-Lleida per LAV. Per a relacions Barcelona-Tortosa, per exemple, caldrà fer servir les 121, doncs només aquestes últimes són d'ample variable.

Re: Nous trens Mitja Distancia

Posted: Monday 04/02/2008 22:57
by jordidr
Pero diria que s'ha descartat oferir servei fins a Girona

Girona, també

Posted: Monday 04/02/2008 23:01
by Guigui
jordidr wrote:Pero diria que s'ha descartat oferir servei fins a Girona
De moment. Quan, en una era geològica futura, la LAV hi arribi, també ho faran els AV regionals, que, si no vaig errat, aniran fins a Figueres. Incloure-hi Perpinyà tampoc estaria gens malament, però suposo que la lògica socioeconòmica haurà de supeditar-se als no-nacionalismes de sempre.

Re: Nous trens Mitja Distancia

Posted: Monday 04/02/2008 23:02
by victorcasta
jordidr wrote:Pero diria que s'ha descartat oferir servei fins a Girona
Esclar. Perquè la LAV no està construïda, ni tampoc està previst un intercanviador a la sortida nord de Sants.

Re: Girona, també

Posted: Tuesday 05/02/2008 11:37
by genissimon
Jo encara crec que cap al 2010 hi haurà alguna solució provisional (*) per a connectar en UIC Barcelona amb Vilafant-Figueres. Crec que veurem trens SNCF pel viaducte de Girona.

Per arribar a Perpinyà hi ha l'«insalvable problema» dels 1500 Vcc a la catenària francesa a partir d'El Soler.

* provisionalment definitiva o definitivament provisional, al més pur estil renfomentadif que ja estem acostumats.

Salut.
Guigui wrote:De moment. Quan, en una era geològica futura, la LAV hi arribi, també ho faran els AV regionals, que, si no vaig errat, aniran fins a Figueres. Incloure-hi Perpinyà tampoc estaria gens malament, però suposo que la lògica socioeconòmica haurà de supeditar-se als no-nacionalismes de sempre.

Re: Nous trens Mitja Distancia

Posted: Wednesday 06/02/2008 13:16
by jordidr
Vaig llegir que havien previst en un inici incloure girona en el servei avant (pasant per via d'ample iberic), es obvi que un cop arribi la LAV a girona hi haura serveis avant fins alla

Re: Nous trens Mitja Distancia

Posted: Wednesday 06/02/2008 13:36
by aarongilp
Jo dubto que els AVANT arribin a Girona abans que la LAV. Primera perquè no hi ha cap canviador d'ample més al nord de Roda de Barà (el qual sembla que es desmantellarà aviat), segona perquè una característica dels AVANT és que són regionals d'alta velocitat, pel que no s'entén la seva posada en marxa en un tram amb velocitats de com a molt 160 km/h, i tercera perquè seria desprestigiar aquest servei, més o menys...

Re: Nous trens Mitja Distancia

Posted: Wednesday 06/02/2008 15:08
by 252-071
jordidr wrote:Vaig llegir que havien previst en un inici incloure girona en el servei avant (pasant per via d'ample iberic), es obvi que un cop arribi la LAV a girona hi haura serveis avant fins alla

Busca la llógica abans d'escriure.Si saps lo que significa AVANT tindràs aquesta resposta.Com bé ha dit l'Aaron seria impensable ja que no te sentit posar-los a fer trens a Girona amb aquesta denominació.

Re: Nous trens Mitja Distancia

Posted: Thursday 07/02/2008 9:37
by genissimon
Hi ha trams entre BCN i Portbou amb la catenària sense compensar, cosa que limita a 120 Km/h la velocitat dels trens elèctrics.

Salut !!
aarongilp wrote:Jo dubto que els AVANT arribin a Girona abans que la LAV. [...]una característica dels AVANT és que són regionals d'alta velocitat, pel que no s'entén la seva posada en marxa en un tram amb velocitats de com a molt 160 km/h[...]

Re: Nous trens Mitja Distancia

Posted: Thursday 07/02/2008 10:26
by aarongilp
He posat "com a molt" perquè, tot i que la catenària està sense compensar entre Maçanet i Caldes i entre Celrà i Portbou, hi ha d'altres trams (Caldes - Riudellots, i algun altre entre Sant Celoni i Montcada) on es pot córrer a 160.

Re: Nous trens Mitja Distancia

Posted: Thursday 07/02/2008 17:25
by daneel
aarongilp wrote:He posat "com a molt" perquè, tot i que la catenària està sense compensar entre Maçanet i Caldes i entre Celrà i Portbou, hi ha d'altres trams (Caldes - Riudellots, i algun altre entre Sant Celoni i Montcada) on es pot córrer a 160.
... y un tramo entre Palautordera y Llinars, dónde están los puentes metálicos, que no se puede pasar de 30 por problemas de vibraciones en uno de los puentes; y lleva así años...

Por la línea actual es imposible ofrecer un servicio decente (entendiendo por decente mejorar lo que tenemos hoy en día) sin arreglar toda la infraestructura. Además, han eliminado las vias de apartadero en Montmelo por las obras de la LAV, sólo quedan las dos vias pasantes.

Los servicios "rápidos" entre Barcelona y Girona tendrán que esperar a que esté terminada la LAV, por qué si los meten antes... :boig

Re: Nous trens Mitja Distancia

Posted: Thursday 07/02/2008 19:05
by Alfredo_21
Una preguntilla, yo en sistemas de electrificación y demás me estoy poniendo ahora, y ya he entendido más o menos conceptos como seccionamiento o aislador de sección. Pero, ¿qué significa que la catenaria "no esta compensada"?
Gracias :)

Re: Nous trens Mitja Distancia

Posted: Thursday 07/02/2008 19:27
by 252-071
Alfredo_21 wrote:Una preguntilla, yo en sistemas de electrificación y demás me estoy poniendo ahora, y ya he entendido más o menos conceptos como seccionamiento o aislador de sección. Pero, ¿qué significa que la catenaria "no esta compensada"?
Gracias :)
http://ferrocarriles.wikia.com/wiki/Catenaria


Mira el apartado "regulación de la tensión mecánica"


Saludos

Re: Nous trens Mitja Distancia

Posted: Thursday 07/02/2008 22:06
by Alfredo_21
Muchas gracias 252-071!
No sabia de la existencia de esta página. Es como la wikipedia de los ferrocarriles y muy completa! :ok

Re: Nous trens Mitja Distancia

Posted: Thursday 07/02/2008 22:35
by jordidr
252-071 wrote:
jordidr wrote:Vaig llegir que havien previst en un inici incloure girona en el servei avant (pasant per via d'ample iberic), es obvi que un cop arribi la LAV a girona hi haura serveis avant fins alla

Busca la llógica abans d'escriure.Si saps lo que significa AVANT tindràs aquesta resposta.Com bé ha dit l'Aaron seria impensable ja que no te sentit posar-los a fer trens a Girona amb aquesta denominació.
Abans de contestar busca coneixements d'adif i renfe com a empreses publiques i no privatitzades abans de contestar (tu ja m'entens)... Per altra banda jo simplement em limito a reproduir el que diu el Periodico... si tens alguna queixa la dirigeixes al periodico

Re: Nous trens Mitja Distancia

Posted: Friday 08/02/2008 16:48
by 252-071
jordidr wrote:
252-071 wrote:
jordidr wrote:Vaig llegir que havien previst en un inici incloure girona en el servei avant (pasant per via d'ample iberic), es obvi que un cop arribi la LAV a girona hi haura serveis avant fins alla

Busca la llógica abans d'escriure.Si saps lo que significa AVANT tindràs aquesta resposta.Com bé ha dit l'Aaron seria impensable ja que no te sentit posar-los a fer trens a Girona amb aquesta denominació.
Abans de contestar busca coneixements d'adif i renfe com a empreses publiques i no privatitzades abans de contestar (tu ja m'entens)... Per altra banda jo simplement em limito a reproduir el que diu el Periodico... si tens alguna queixa la dirigeixes al periodico

Jo m'he limitat a exposar els meus arguments per dir que no es pot posar un servei AVANT Girona-Lleida per una serie de motius.I tu abans de contensatar busca altres fonts que no siguin el periodico.Perque m'hagi equivocat una vegada no vol dir que m'hagi d'equivocar més.

PD:Deixa d'embolicar la troca siusplau que aquest missatge es de fa dies...

Re: Nous trens Mitja Distancia

Posted: Monday 03/03/2008 14:21
by jordidr
Noticia del periodico de aragon:

El 1 de septiembre es la fecha comprometida por CAF con Renfe para entregar las primeras unidades de trenes regionales con los que la compañía ferroviaria tiene previsto modernizar la flota. Cerca de 200 nuevos coches, de nueva generación, conforman un pedido que aún no tiene fecha para su entrada en servicio, ni mucho menos lugar de destino, ya que son muchas las líneas que han demandado una renovación urgente, incluida la que cubre el trayecto Zaragoza-Teruel-Valencia. Son muchas las críticas de los viajeros por el mal estado de los trenes.

Re: Nous trens Mitja Distancia

Posted: Sunday 15/06/2008 16:32
by metring
Les noves sèries de regionals que vindran a Catalunya són la 449 i la 599?

http://es.youtube.com/watch?v=6nCi4cRx06U

http://es.youtube.com/watch?v=1mAaQz7Bdio&NR=1