Regió 7 04/06/2008
Estudien dues noves fórmules per facilitar l’accés fins a SEAT en trens de passatgers
Els treballadors de SEAT podran disposar en el futur de dos sistemes per arribar a la fàbrica de Martorell en transport ferroviari, segons va anunciar ahir Manel Nadal, secretari per a la Mobilitat de la Generalitat. Una de les fórmules, que inclou compartir vehicle des de les estacions actuals pròximes a la fàbrica, és la que està més avançada, i l’altra, la d’un enllaç ferroviari amb l’entorn fabril, sortirà a exposició pública abans de l’estiu.
Manel Nadal va apuntar que «pel que fa al transport de treballadors, hi ha dos projectes». El primer, va assenyalar, s’està treballant conjuntament entre Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), SEAT i Carsharing amb l’objectiu d’«impulsar cotxes compartits a l’estació de Martorell perquè els puguin agafar» els treballadors que arribin amb FGC o Renfe a la ciutat. Aquesta actuació, va dir Nadal, «és més immediata» i està «més avançada». La segona actuació, segons el secretari per a la Mobilitat, consisteix en una nova infraestructura ferroviària de la qual actualment s’està redactant l’estudi informatiu amb la intenció de donar-lo a conèixer abans de l’estiu. Amb tot, Nadal va avançar que serà «una variant ferroviària» entre Martorell i Olesa «passant pel cantó de la SEAT per donar servei al polígon industrial de Martorell» i al futur hospital comarcal. La via passaria pel cantó oest de la línia actual i per l’est de la factoria de SEAT. Per aproximadament aquesta zona, ara fa uns mesos, s’hi dibuixava una part de la nova línia orbital ferroviària entre Vilanova i la Geltrú i Mataró.
Les converses entre SEAT i el Govern català per potenciar el transport ferroviari inclouen diferents projectes, segons va explicar el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal. Aquestes converses, segons Juan Ramón Rodríguez, director de logística de SEAT, s’aniran materialitzant al llarg d’aquest any i del vinent. Rodríguez també va apostar per «dotar el nostre país, Catalunya, de les infraestructures ferroviàries que facin possible que la competitivitat de les empreses augmenti». Ahir a la tarda, Manel Nadal, Juan Ramón Rodríguez i Joan Torres, president de FGC, van subscriure el conveni que permetrà el transport de peces entre les plantes de SEAT de la Zona Franca i de Martorell, complementant així el servei que es va posar en marxa a principi d’any per transportar cotxes entre SEAT Martorell i el Port de Barcelona. El conveni inclou la realització de diferents obres a l’entorn de les plantes de Martorell i de la Zona Franca de SEAT per facilitar el pas dels trens. A Martorell, les obres es faran a les vies existents davant els tallers 1 i 14, i s’adequarà un accés ferroviari al taller 14. A la Zona Franca, es condicionaran les vies existents a l’interior de la planta i es cobriran els trams destinats a la càrrega i descàrrega de mercaderies.A part, es compraran dues noves composicions de trens que tindran, cadascuna, dues locomotores i nou vagons portacontenidors. Cada comboi tindrà més de 200 metres de llarg.
Demà és previst que se signi un conveni entre FGC, Renfe Operadora i COMSA Rail «per articular una societat a través de la qual s’operarà aquest servei nou», va apuntar el conseller Joaquim Nadal. SEAT, per la seva part, es compromet a assumir el cost del transport i utilitzar el servei dels FGC per portar peces durant deu anys. Es preveu que els trens puguin funcionar cap a final d’any i fer sis viatges diaris. El conseller del PTOP va insistir que cal apostar per aquest tipus de transport i va dir que «volem que exemples com aquest es multipliquin».
Estem d'enhorabona, a la Llobregat-Anoia encara podrem gaudir de més varietat de trens amb els portacontenidors i les noves locomotores!
Ara només faltaria que no retiressin les 211, que tornessin els MAN (sèrie 3000) en circulació regular, els Navals (sèrie 5000) i les suïsses (sèrie 8000)