Page 2 of 2

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 21/01/2008 22:31
by Jordi Freixas
evarujo wrote:des de l'altre costat de l'Atlàntic estan esperant automotors 592, de 593 ja no.
Què vol dir que els estan esperant???? Si aquí estan funcionant!!

Quelcom d'útil

Posted: Monday 21/01/2008 22:33
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Què vol dir que els estan esperant???? Si aquí estan funcionant!!
No pretendràs que se les arreglin amb el tramvia de Tiana, oi?

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 22/01/2008 0:19
by Jordi Freixas
No, però estem parlant de vendre a l'altre cantó'Atlàntic, uns trens que estan sent utilitzats, que no sembla que hi hagi intenció de substituir-los per altres de nous NI DE CONYA, i que a sobre amb una operadora que té un parc ferroviari diesel bastant escas.

Com que... no pinta massa bé la cosa que diguem.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 22/01/2008 15:30
by 252-071
Jordi Freixas wrote:
252-071 wrote:
jordidr wrote:Abans estavem comentant amb en david el sentit de que conservin una unitat 593, pensem que la hipotesis més correcte es pensar que està de reserva per si alguna 592.2 o la 596 de la Pobla tenen alguna avaria... Pero tot i aixi és dificil d'entendre

No serà que estan esperant a enviar una nova comanda de trens a Argentina i ja que comparteixen mecanica amb el 596 aguantar-lo de reserva?

[edito:paso de ficarme en embolics]
Et refereixes, mentre no el venen? Jo ja ho vaig dir fa dies. El que haurien de fer amb aquest tren és reformar-lo pr donar-li uns anyets més de vida.
El tren segurament l'acabarán manant a Argentina però no el manen de moment perque s'ha d'arribar a un acord per enviar UTs Electriques,diesel locomotores i cotxes amb argentina.

I les reformes s'haurien d'haver fet abans amb un canvi de transmisió,interior remodelat i frontal tipues Superman etc. però ja es massa tard...

Salutacions

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 22/01/2008 15:51
by jordidr
Distingit senyor,

En resposta al vostre correu, us comuniquem que la unitat 593 es segueix fent servir a la línia Lleida - Cervera, concretament per a dos serveis:

Lleida 20:50 - Cervera 21:43 i
Cervera 06:53 - Lleida 07:44

Aquesta programació és vàlida per a tots els dies, tret dels dissabtes.

Atentament,

RENFE MITJA DISTÀNCIA

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 22/01/2008 17:31
by 252-071
jordidr wrote:Distingit senyor,

En resposta al vostre correu, us comuniquem que la unitat 593 es segueix fent servir a la línia Lleida - Cervera, concretament per a dos serveis:

Lleida 20:50 - Cervera 21:43 i
Cervera 06:53 - Lleida 07:44

Aquesta programació és vàlida per a tots els dies, tret dels dissabtes.

Atentament,

RENFE MITJA DISTÀNCIA
Tu vols fer un pique,OWNED o similar amb mi oi?

Ja es sabia que el 593 segueix en marxa així que no se que aporta de nou aquest missatge.

[Mode sarcastic:on]
Muy señor nuestro

La línea Lleida-Manresa se encuentra operativa con varios regionales al día.

Le recordamos que para dentro de poco el AVE llegará a Barcelona ya que se están ultimando los trabajos en el tramo l'Hospitalet-Bcn Sants

Atentamente:

Renfe Media Distancia

[Mode sarcastic=off] :P


Salutacions

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 22/01/2008 21:43
by jordidr
Jo no vull crear cap pique, simplement confirmava els horaris de la 593

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 23/01/2008 11:19
by genissimon
Una altra hipòtesi del manteniment del 593 a Lleida és que els 596 són més fàcilment remolcables amb els 593, ja que els enganxalls, conexions elèctriques i pneumàtiques son totalment compatibles, cosa que no passa entre aquests (593 i 396) i els Man i SuperMan (592 i 592.2). Tinc entès que els 592 només poden remolcar els 596 amb moltes limitacions.

I amb els preus que tenen els serveis "entre UNE's" de renfe, no els surt a compte llogar una 319 de mercaderies o LD (si és que n'hi ha cap prop de Lleida) per a remolcar un 596 avariat.

Llavors suposo que mantenen aquest 593 per a remolcar algun 596 que es quedi tirat.

Salut !!

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 23/01/2008 12:59
by 252-071
genissimon wrote:Una altra hipòtesi del manteniment del 593 a Lleida és que els 596 són més fàcilment remolcables amb els 593, ja que els enganxalls, conexions elèctriques i pneumàtiques son totalment compatibles, cosa que no passa entre aquests (593 i 396) i els Man i SuperMan (592 i 592.2). Tinc entès que els 592 només poden remolcar els 596 amb moltes limitacions.

I amb els preus que tenen els serveis "entre UNE's" de renfe, no els surt a compte llogar una 319 de mercaderies o LD (si és que n'hi ha cap prop de Lleida) per a remolcar un 596 avariat.

Llavors suposo que mantenen aquest 593 per a remolcar algun 596 que es quedi tirat.

Salut !!
Es que un 596 es quasi totalment igual que un 593 mecanicament.Lo únic que canvien son els grups electrógens.Sabent que els 596 donen problemes perque són unitats a les quals no se lis han subsanat les averies que donaven quan eres uns 593.

Pel que jo se,els 596 tenen les mateixes conexions pneumàtiques que els 596 així que si poden els MAN remolcar els 596(que patirien molt per la gran diferencia de transmisions)segurament puguin remolcar els 593 i una 447 podria remolcar unitats dels dos tipus de series perque amb els 592 és possible.


Salutacions

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 23/01/2008 13:43
by Jordi Freixas
A propòsit dels 596... quan eren 593, al remodelar-los, què s'en va fer dels altres dos vagons de cada unitat? Es van deixar de recanvi, o directament es van enviar al desguaç?

D'altra banda, a propòsit del tema dels enganxalls... podria un 592, un 593, o un 596 acoplar-se a una 440? (és que mai m'en recordo de si les 447 són les 440 reformades, o les "Dodotis" -quina parida d'argot-).

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 23/01/2008 14:15
by aarongilp
Cada cotxe motor dels 593 es va convertir en un 596, excepte en un cas que només se'n va convertir un (es van reconstruir 25 596'os). El cotxe intermig es va desguaçar, suposo.

Les 440 reformades són les 440 reformades, les 446 són les dodotis (per no tenir lavabos) i les 447 són les 447. De poder acoplar-se, si es pogués seria amb moltes restriccions (tant de velocitat com de serveis), ja que no estan a la mateixa alçada generalment.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 30/01/2008 18:09
by 252-071
252-071 wrote:
jordidr wrote:Abans estavem comentant amb en david el sentit de que conservin una unitat 593, pensem que la hipotesis més correcte es pensar que està de reserva per si alguna 592.2 o la 596 de la Pobla tenen alguna avaria... Pero tot i aixi és dificil d'entendre

No serà que estan esperant a enviar una nova comanda de trens a Argentina i ja que comparteixen mecanica amb el 596 aguantar-lo de reserva?

[edito:paso de ficarme en embolics]
Aqui poso la prova del perquè s'està conservant aquest 593

Cito el tros de missatge del post de tranvia

ee1400 wrote:[...]Renfe venderá a la Secretaría de Transporte de Argentina 11 automotores diesel de la serie 593 (33 vehículos), 21 automotores diesel de la serie 592 (63 vehículos), 53 locomotoras diesel-eléctricas de la serie 319 (46 en su estado actual y 7 rehabilitadas), 16 composiciones Talgo III (134 vehículos), 113 coches de pasajeros y 20 furgones para paquetes.[...]


Salutacions

Re: Seguiment unitats dièsel Renfe regionals 592, 593, 596, ...

Posted: Friday 01/02/2008 0:23
by jordidr
Ara sembla que si que han portat a desguaçar la 593... la rao per la qual la mantenien era pel nombre de km

Re: Dubto, dubto, dubto...

Posted: Friday 01/02/2008 11:53
by neroon
Jordi Freixas wrote:
Esta fet pols el tren aquest... i les 596 no entren en el pla de futur de renfe
Vols dir que els enviaran al desguaç? I si això passa, amb què es subsituiran?
Doncs crec que hi han motius per ductar d'aquesta afirmació.

Recentement Renfe ha demanat oferta per dotar de GPS al seu material en servei. Per aquest motiu ha presentat un Plec de condicions en el qual s'adjunta un llistat amb les unitats de tren que s'han de dotar amb aquest sistema. El llistat es pot consultar en el següent fil de tranvia.org

http://tranvia.org/modules.php?op=modlo ... 85&forum=1

Curiosament, consultant aquesta llista, es pot veure com s'ha previst instal·lar localitzador per satèlit a moltes UT's que previsiblement havien de quedar fora de servei a curt termini. Entre elles destaquen, les següents:

596 (nomès les reformades, les no reformades i les que vagin a l'Argentina posiblement seran presa del bufador)

440R (Al igual que les anteriors, nomès les reformades. Les no reformades al bufador i la resta a l'altra banda de l'Atlàntic)

432 (Aquesta si que és realment sorprenent...)

Això comporta que:

- Tots els Fiats (593), o bè s'en van cap a Buenos Aires, o bè s'els crospeix el bufador. Tot i això hauríem de ser prudents amb el futur del nostre 024 (no se jo, però veig que aquest igual es queda a Lleida, a càrrec de FGC...)

- Cap de les 440 sense reformar pasi probablement d'aquest any.

- Renfe asumeix, de moment, la necesitat de disposar de tota la flota de 470's per serveis de mitja distància.

- Al mateix que he dit al punt anterior és aplicable per a la serie 592.200. Els 592.0 acabaran ballant a ritme de tango...

- Els 592 de rodalies es quedaran aquí, com a mínim, fins que no estiguin enllestides les electrificacions dels nuclis de rodalies que ara mateixc no ho estan. Calculant, aixi, a ull, de dos a cinc anys.

Si algú no poguès veure el fil indicat adalt, que m'ho faci saber i li envïo l'informe per mail. Es massa gran per poder adjuntar-lo.

Salutacions

Re: Seguiment unitats dièsel Renfe regionals 592, 593, 596, ...

Posted: Saturday 02/02/2008 16:14
by 252-071
jordidr wrote:Ara sembla que si que han portat a desguaçar la 593... la rao per la qual la mantenien era pel nombre de km
Em podries donar la font d'aixó?

Cada vegada queden menys 593.Es tenen previstos manar 11 593 a Argentina.A més la FF.EE vol preservar un altre 593 per al museu.Així que no té sentit desguasar una unitat podent-la enviar juntament amb les seves amb les gunyances economiques per a renfe...

Salutacions

Re: Seguiment unitats dièsel Renfe regionals 592, 593, 596, ...

Posted: Monday 04/02/2008 14:30
by jordidr
No puc dir que sigui una informacio segura, em limito a exposar el que em va comentar un revisor i un treballador de Lleida.

Re: Seguiment unitats dièsel Renfe regionals 592, 593, 596, ...

Posted: Monday 04/02/2008 17:44
by 252-071
jordidr wrote:No puc dir que sigui una informacio segura, em limito a exposar el que em va comentar un revisor i un treballador de Lleida.
Jo t'exposo la meva tesis i arguments que crec que són prou llógics més tenint en comptes que la xatarra cada cop val menys y que renfe surt guanyant venent-les a altres països.


Salutacions

Re: Seguiment unitats dièsel Renfe regionals 592, 593, 596, ...

Posted: Wednesday 06/02/2008 19:52
by 252-071
El 593-024 està donat d'alta res de baixes.

Font:renfe.


Salutacions

Re: Seguiment unitats dièsel Renfe regionals 592, 593, 596, ...

Posted: Wednesday 06/02/2008 22:38
by victorcasta
jordidr wrote:No puc dir que sigui una informacio segura, em limito a exposar el que em va comentar un revisor i un treballador de Lleida.
Agafa sempre amb pinces el que et pugui dir el personal de Renfe o Adif, perquè si no es tracta de quelcom amb el que hi treballin directament, poden saber tant o menys que els aficionats.

Re: Seguiment unitats dièsel Renfe regionals 592, 593, 596, ...

Posted: Wednesday 06/02/2008 22:50
by jordidr
Ja ho he pogut comrpovar, com es diu al fil de la linia lleida - Manresa