Page 2 of 5
Re: L'Eix del Llobregat passarà per sobre del pantà de la Baells
Posted: Friday 15/02/2008 17:36
by Pep
merci per la notícia, però no he pogut veure el gràfic amb el traçat proposat.
Tu que n'opines? "Econ"? Fa poc vaig fer la carretera per anar a skiar a la Cerdanya, i no se si fer l'autovia és la millor opció...pero arreglar moooooolts revols tancadets si que són necessaris. Segons el codi de circulació, és una carretera de velocitat màxima 90 km/h, i tot i no estar senyalitzades, fer algunes curves a 90 és una mica "conducció esportiva"...
L'Eix del Llobregat passarà per sobre del pantà de la Baells
Posted: Wednesday 20/02/2008 12:39
by Ecomobisostrans
30/1/2008 OBRA CLAU PER MILLORAR EL MAPA DE LES INFRAESTRUCTURES | BERGUEDÀ
L'Eix del Llobregat passarà per sobre del pantà de la Baells
• La nova autovia transcorrerà a Cercs per un viaducte de més de 400 metres
• Els treballs entre Berga i el túnel del Cadí costaran 700 milions d'euros
JOSEP SALLENT
CERCS
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques,
Joaquim Nadal, va anunciar en l'última sessió de
control parlamentari que el traçat de la futura autovia
C-16, l'Eix del Llobregat, a l'altura del municipi de
Cercs travessarà el pantà de la Baells amb un gran
viaducte. Així, Nadal va descartar el pas de la
carretera per les valls de l'oest del poble, que era
l'opció inicial i que va ser rebutjada per l'ajuntament i
per la plataforma veïnal Vila Viva.
La Generalitat té previst publicar l'estudi informatiu
del desdoblament de la C-16 entre Berga i el túnel
del Cadí abans de l'estiu per completar la llarga
reforma de l'Eix del Llobregat.
"Farem una festa per celebrar-ho". Així de satisfet es
mostra el portaveu de Vila Viva, Yorgo Konstantinou,
després de conèixer el canvi de traçat de la C-16 pel
municipi. L'entitat havia recollit 1.600 firmes contra el
pla inicial de la Generalitat, més que el nombre
d'habitants del poble (1.300). "Al final, hem canviat la
seva decisió gràcies a la mobilització popular", afirma.
Segons Konstantinou, el traçat inicial "destrossava
una de les poques àrees naturals riques del poble i passava a 200 metres d'una escola". El
portaveu recorda que el municipi ja ha patit l'impacte d'infraestructures, "com la central
tèrmica, el pantà, la cimentera, les línies d'alta tensió i la mineria".
L'alcalde del municipi, Ferran Civil (CiU), qualifica la notícia d'"extraordinàriament positiva", ja
que amb l'anterior traçat "Cercs desapareixia del mapa". Civil recorda que en les reunions
amb el director de Carreteres, Jordi Follia, i el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, els van
donar poques esperances: "Veien molt complicat tècnicament fer un viaducte sobre el pantà
sense cap pilastra al mig i en un subsòl inestable". Segons Civil, la Generalitat "ha vist viable
finalment fer un pont de més de 400 metres en una zona més estable".
22 QUILÒMETRES
Les obres de desdoblament entre Berga i el túnel del Cadí afectaran un tram de 22
quilòmetres de la C-16 i costaran 700 milions d'euros, el triple del que ha valgut el tram
desdoblat entre Puig-reig i Berga, a causa sobretot de la complicada orografia de la comarca,
amb muntanyes, valls i el mateix pantà de la Baells.
Segons el conseller Nadal, l'estudi informatiu del traçat de la carretera es publicarà "abans de
l'estiu" amb l'objectiu de licitar les obres "a mitjans del 2009". Guardiola de Berguedà està
ara a l'expectativa de la publicació d'aquest estudi, ja que l'opció inicial de la Generalitat
"impedeix el creixement urbanístic del poble i passa a prop del monestir romànic de Sant
Llorenç", segons explica l'alcaldessa de Guardiola, Montserrat Ribera (CiU), que afegeix: "Ens
agradaria que la Generalitat ens fes el mateix cas que ha fet a Cercs".
Re: L'Eix del Llobregat passarà per sobre del pantà de la Baells
Posted: Wednesday 20/02/2008 12:49
by Ecomobisostrans
Re: L'Eix del Llobregat passarà per sobre del pantà de la Baells
Posted: Wednesday 20/02/2008 13:13
by Platanito
Si no cal ni un viaducte, escolteu! Només fent una rampa i passant pel fons de l'antic pantà... (sí, allà on ara hi ha vegetació, restes de camins i les ruïnes de Sant Salvador de la Vedella, hi hagué fins fa pocs anys un embassament, quan plovia a la capçalera del Llobregat i hi havia per tant aigua per a embassar)
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Tuesday 10/03/2009 9:12
by metring
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... unels.html
L'autovia de Berga a Bagà tindrà 30 viaductes i 9 túnels
La construcció no començarà fins més enllà del 2010
10/03/09 02:00 - Berga - el punt
Les obres del tram desdoblat de la C-16, l'eix del Llobregat, entre Berga i Bagà, s'iniciaran com a mínim d'aquí a dos anys, més enllà del 2010. Aquesta és la previsió del govern de Catalunya, que ha presentat aquest dilluns l'estudi informatiu als alcaldes dels municipis afectats per aquesta obra difícil i complexa. Seran més de 635 milions d'euros d'inversió.
L'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la C-16, entre Berga i Bagà, ha sortit publicat aquest dilluns en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i ha estat presentat als alcaldes dels municipis afectats, en un acte organitzat a l'Ajuntament de Bagà. Els termes municipals afectats per l'obra són: Berga, Bagà, Cercs, la Nou de Berguedà, Vilada, Sant Julià de Cerdanyola i Guardiola de Berguedà. El desdoblament de la C-16 entre les dues poblacions berguedanes tindrà un recorregut de poc menys de 20 quilòmetres i necessitarà 30 viaductes i nou túnels –el 60% del recorregut– per aconseguir salvar la difícil orografia del terreny. La inversió, avui, representaria un cost superior als 635 milions d'euros. Al llarg del trajecte de la via desdoblada, la carretera travessarà el riu Llobregat per diferents punts. El primer és a Cercs, on travessarà amb dos viaductes el pantà de la Baells, primer cap a l'est i, després, a l'altura de la central tèrmica. Entre altres consideracions, el conseller Nadal ha volgut deixar clar que la voluntat del govern català és tirar endavant la millora d'aquesta via transfronterera, l'E-9, que ha de connectar les capitals de París i Barcelona, i de forma més propera, Catalunya amb l'Arieja occitana –l'E-9 forma part de la xarxa europea d'interès comunitari per unir l'àrea metropolitana de Barcelona amb Tolosa, París i Rotterdam a través del Pirineu i Puigcerdà–. Nadal ha indicat que els tràmits d'exposició pública dels estudis, més l'anàlisi de les al·legacions, a banda de l'estudi de viabilitat econòmica que s'haurà de fer a posteriori, fa que l'inici de les obres es plantegi per a més enllà del 2010. Nadal no ha concretat si aquest tram serà un projecte de peatge a l'ombra, però sí que ha matisat que inicialment no es preveu el desdoblament del túnel del Cadí i que el disseny de la nova via permetrà una velocitat màxima de 100 km/h. Nadal ha explicat als alcaldes que aquesta via té un important valor transfronterer i que per això té sentit impulsar aquest projecte «ambiciós i difícil, que té un alt cost però també un alt valor estratègic». En una primera valoració del projecte, l'alcaldessa de Guardiola de Berguedà, Montserrat Ribera, diputada al Parlament, ha estat qui més inconvenients ha plantejat al recorregut proposat pel departament, basant-se en el futur creixement urbanístic del municipi i en l'afectació de l'abastiment d'aigua. Per la seva banda, l'alcalde de Cercs, Ferran Civil, s'ha felicitat pel fet que finalment l'aposta del govern sigui traslladar el recorregut de la via lluny del nucli, i que la carretera, després de travessar l'embassament de la Baells, circuli per la banda dreta del pantà, direcció nord. L'obra serà la continuació del desdoblament entre Puig-reig i Berga que es va completar l'any 2007.
Com tracten una cosa i l'altra
Posted: Tuesday 10/03/2009 9:45
by Guigui
Comparem: al Govern no li tremola el pols per fer el Quart Cinturó, el Túnel de Bracons, l'Eix Diagonal, i ara, fer 30 viaductes i 9 túnels en 20 km perquè els urbanites puguin anar a la torreta de la Cerdanya (què caram "trànsit transfronterer", només cal veure les matrícules i cap a on tira la gent en sortir del Túnel del Cadí!)
I el tren? Reobertura de Súria i Sallent amb tramvies, LOF embrionària amb giragonses, ETF mixt de velocitat alta i tren-tram (fa patxoca!), també acabat de sortir de la proveta, i para de comptar.
No cal que s'omplin la boca, que amb la cara ja paguen.
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Tuesday 10/03/2009 12:24
by brito_cat
635 M€ ara, un cop s'hagi construït (2012) i s'hagin resolt les alegacions que es presentin i tots els problemes que es poden trobar fent els túnels i els viaductes (un 60% del traçat), aposteu que el cost pujarà als 1000 M€.
Re: Com tracten una cosa i l'altra
Posted: Wednesday 11/03/2009 14:43
by genissimon
Guigui wrote:Comparem: al Govern no li tremola el pols per fer el Quart Cinturó, el Túnel de Bracons, l'Eix Diagonal, i ara, fer 30 viaductes i 9 túnels en 20 km perquè els urbanites puguin anar a la torreta de la Cerdanya (què caram "trànsit transfronterer", només cal veure les matrícules i cap a on tira la gent en sortir del Túnel del Cadí!)
I el tren? Reobertura de Súria i Sallent amb tramvies, LOF embrionària amb giragonses, ETF mixt de velocitat alta i tren-tram (fa patxoca!), també acabat de sortir de la proveta, i para de comptar.
No cal que s'omplin la boca, que amb la cara ja paguen.
Se t'ha oblidat el transpirinenc oriental (clar, que està oblidat de la mà de Déu, vist el servei que podria donar).
Salut !!
Re: Com tracten una cosa i l'altra
Posted: Sunday 15/03/2009 0:38
by wefer
Guigui wrote:Comparem: al Govern no li tremola el pols per fer el Quart Cinturó, el Túnel de Bracons,
Home... i tant que li ha tremolat el pols. Són obres que acumulen anys (fins i tot dècades) de retard, i a sobre en general s'estan fent malament, com per exemple el túnel de Bracons, un despropòsit pels quatre costats (caríssim, insegur i obsolet ja abans d'inaugurar-se per culpa de pseudoecologisme barrejat amb el no a tot).
Diferència de conceptes
Posted: Sunday 15/03/2009 0:46
by Guigui
Però la idea hi ha estat des de sempre. En canvi, la LOF, l'ETF, la reobertura dels ramals a Súria i Sallent, etc. han costat Déu i ajuda perquè calessin en les ments dels polítics que tallen el bacallà. I ja ni parlem de reobrir fins a Berga, fer el ramal a Lloret, tancar l'anella de les Gavarres, etc.
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Monday 27/04/2009 13:47
by genissimon
Pujo aquest tema per penjar la notícia de la protesta legítima que els afectats van muntar divendres passat, a la C-16 al seu pas per Sallent. Els han prohibit circular amb els tractors pel tram de la C-16 entre Sallent i Sant Fruitós de Bages degut a que han elevat el límit de velocitat a 120 Km/h (abans era de 100), malgrat que no hi ha vial de servei paral·lel a l'autovia.
3Cat24.cat:
Uns quaranta tractors fan una marxa per protestar contra la prohibició de pas de vehicles lents a la C-16
Actualitzat a les 13:01 h 25/04/2009
Sant Fruitós de Bages (ACN).- Uns quaranta tractors han protagonitzat, aquest divendres a la tarda, una marxa lenta per protestar contra la prohibició de pas de vehicles lents, tractors i maquinària agrícola en el tram del desdoblament de la C-16 entre Sant Fruitós de Bages i Sallent (Bages). Joan Tatjé, coordinador comarcal d'Unió de Pagesos, ha explicat que la prohibició comporta un 'greu' perjudici per als pagesos, sobretot ara que està a punt de començar la campanya de sega. Per aquest motiu els pagesos reclamen a la Direcció General de Carreteres del Departament de Política Territorial i Obres Públiques que els ofereixi un altre tram alternatiu 'digne' per on puguin circular amb els vehicles agrícoles.
Regió-7:
Tractorada per reclamar el pas per la C-16
Uns quaranta tractors han protagonitzat, aquest divendres a la tarda, una marxa lenta per protestar contra la prohibició de pas de vehicles lents, tractors i maquinària agrícola en el tram del desdoblament de la C-16 entre Sant Fruitós de Bages i Sallent (Bages).
ACN Joan Tatjé, coordinador comarcal d'Unió de Pagesos, ha explicat que la prohibició comporta un 'greu' perjudici per als pagesos, sobretot ara que està a punt de començar la campanya de sega. Per aquest motiu els pagesos reclamen a la Direcció General de Carreteres del Departament de Política Territorial i Obres Públiques que els ofereixi un altre tram alternatiu 'digne' per on puguin circular amb els vehicles agrícoles.
Els pagesos han tapat, amb una bossa negra, un del senyals de prohibit el pas que hi ha en un dels accessos a la C-16, a l'alçada de la gasolinera del Lleó i tot seguit ha començat la marxa lenta.
El coordinador comarcal d'Unió de Pagesos, Joan Tatjé, ha explicat que estan 'nerviosos' i que, per aquest motiu, han volgut donar a conèixer la problemàtica que afecta els pagesos de la zona.
Més imatges de la notícia
Salut !!
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Thursday 30/04/2009 17:56
by tren250
I quin problema hi ha? Considerant que és de doble via, els tractors es poden adelantar fàcilment, molt més que si sigués una carretera de 2 vies. La mesura de prohibir el pas de vehicles lents és totalment ilògica i fora de lloc.
Problema
Posted: Thursday 30/04/2009 23:47
by Guigui
tren250 wrote:I quin problema hi ha? Considerant que és de doble via, els tractors es poden adelantar fàcilment, molt més que si sigués una carretera de 2 vies. La mesura de prohibir el pas de vehicles lents és totalment ilògica i fora de lloc.
Tu t'imagines que vas a 120 i et trobes, de sobte, amb un vehicle que va a 20? O que vas a 100 i tens dues opcions: esquivar-lo i tallar qui ve darrere a 120, o reduir brutalment 80 km?
La solució seria posar-hi vies de servei, com existeixen en alguns trams de l'A-2.
No només tractors
Posted: Friday 01/05/2009 0:31
by UT440_132M
No només són els tractors qui t'obliguen a reduïr la velocitat de cop, els ciclistes també (que consti que soc un ciclista amteur). Més d'un cop m'hi he trobat a la C-17, en trams que tenen prohibit el pas, com el tram de la variant de Les Masies de Voltregà o d'Hostalets a Tona, que són considerats autovia. Amb les obres s'han suprimit alguns camins laterals, però tot i haver-hi la senyalització, tant pagesos, com ciclistes, es passen la norma per on tots sabem, i passen pel mig de la carretera, com si fossin els amos, obligant als conductors frenar en sec, i provocar un accident. Jo mateix farà gairebé un any de poc em va anar que m'emporto a un ciclista que campava tant panxo per la recta de Malla sentit Tona, tenint un camí lateral per on pot passar sense molestar a la resta d'usuaris.
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Saturday 02/05/2009 11:02
by Santfeliuenc
Hola,
El problema es la manera que se tiene de hacer autovías que es más propia de los primeros años de los gobiernos socialistas de Felipe González que otra cosa.
Las autovías modernas y más recientes se hacen exactamente igual que si se tratase de una autopista. Simplemente tenemos la diferencia de que no nos encontraremos casetas de peaje. Por lo demás, todo igual. Pero existe la forma de construir autovías inicial con la que se comenzó en España en la época de Felipe González que consistía en desdoblar simplemente la carretera existente. Es decir, había una carretera nacional de dos vías de circulación, construían otra idéntica en paralelo y habilitaban una de las dos vías en un sentido y la otra en el otro. Pero el peligro era que las curvas no se suavizaban, los radios de giro eran los que eran, al haber desdoblado no existía una vía de servicio en paralelo para que la utilizasen todos esos vehículos que no pueden entrar en una autovía, etc...
La mayoría de carreteras nacionales radiales y algunos ejes importantes del país se convirtieron en esa época en autovía, y tenemos en estos tramos verdaderas deficiencias de construcción. La autovía del cantábrico en el tramo de Bilbao a Santander, la A-8, es desastrosa, tiene unas curvas lamentables. La A-2 entre Martorell y Lleida exactamente igual. Y así un larguísimo etcétera. Y como no existe vía de servicio, se plantea un grave problema a las circulaciones de ciclistas, ciclomotores, tractores, vehículos agrícolas y demás.
Las autopistas de peaje, siempre y en todos los casos tienen asociada una vía en paralelo de doble sentido que realiza el mismo itinerario pero ofreciendo la alternativa de no pagar el peaje. Por esta vía se deben introducir todos aquellos vehículos que no tienen autorizada su entrada a la autopista por seguridad. En las autovías debería ser igual, pero como hay tramos que se construyeron según los parámetros explicados anteriormente y solamente consisten en desdoblamientos de antiguas carreteras nacionales, pues pasa lo que pasa. En esta carretera y eje catalán elemental de norte a sur, lo que se debería realizar o haberse previsto desde el principio es la realización de una vía en paralelo.
Saludos,
Sergio
Posted: Thursday 24/06/2010 18:40
by Ecomobisostrans
L´autovia de Berga a Bagà serà tota de nou traçat i tindrà un cost de 631 milions d´euros
Imatge simulada del pas de l´eix a l´enllaç nord de Berga, entre l´institut i Casampons Regió7
El 60% de la nova carretera el formen 30 viaductes i 9 túnels per ser més respectuosos amb el medi ambient.
ENRIC BADIA-DOLORS CLOTET / BAGÀ
La Generalitat ha decidit que l’anunciada transformació de l’eix del Llobregat en autovia entre Berga i Bagà es farà creant una via nova, amb una plataforma de quatre carrils, dos en cada sentit. Aquesta decisió, que comporta fer una agressió mediambiental menor a la vall del Llobregat, implicar fer un total de 30 viaductes i 9 túnels en un tram de 19,5 quilòmetres. El 60% d’aquesta carretera seran obres d’enginyeria, algunes de les quals d’un interès especial, com ara el pont que ha de creuar el pantà de la Baells al sud del nucli de Cercs.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va presentar ahir l’estudi informatiu del nou traçat als alcaldes afectats per la nova carretera, en una reunió que va tenir lloc a Bagà. Ahir va sortir publicat l’anunci d’obertura d’informació pública al Diari Oficial de la Generalitat i els ajuntaments van rebre els dos volums amb tot l’estudi per tenir-lo a disposició de qui els vulgui consultar i, si és el cas, fer-hi al·legacions.
La construcció del tram d’autovia de Berga a Bagà implica donar continuïtat al desenvolupament de l’eix del Llobregat, que forma part de la ruta europea E9, de Barcelona a Rotterdam, passant per Tolosa i París. Però no hi ha data perquè aquesta carretera quedi completament transformada en autovia o autopista. La part catalana portarà, sense data, l’autovia fins a l’inici de la concessió del túnel del Cadí, poc després de Bagà, però Nadal va assegurar ahir que no es preveu, ara per ara, la possibilitat de transformar en autovia ni el túnel del Cadí (per la qual cosa caldria fer una segona perforació) ni el tram que passa per la Cerdanya. La informació que té Nadal és que des de la regió de l’Arièja, a França, no s’aspira a res més que a tenir una carretera de dos carrils i un per a vehicles lents a la zona del Pimorent, i el conseller català creu que mentre no hi hagi una previsió de fer autovia a la part francesa no cal fer-ne tampoc a la part catalana. A més a més, en aquests moments, les dades de trànsit del túnel no arriben al nivell d’exigir una autovia.
El conseller Nadal va destacar ahir el «valor transfronterer» del projecte i va reclamar que aquesta obra quedés inclosa dins els fons europeus. Les dificultats econòmiques del Govern català fan difícil assumir una obra d’aquestes característiques, però Nadal també va admetre que en aquests moments no se sap com pot quedar el repartiment dels fons europeus. L’obra superarà els 630 milions d’euros, una xifra que gairebé triplica el cost dels desdoblament entre Puig-reig i Berga, que es va acabar el 2007, i que va costar 234 milions.
Va definir els 19,5 quilòmetres de nova autovia com un «un projecte ambiciós, difícil, d’alt cost, però també d’alt valor estratègic» i va insistir que es tracta d’una mostra del compromís del Govern per contribuir al desenvolupament.
Sortint de Berga, la nova carretera transcorrerà en primer terme per la traça actual, després canviarà de marge de riu al pantà de la Baells, per salvar Cercs, i retornarà a la part oest del riu enfilant cap a Guardiola. El Llobregat se salva en diverses ocasions. A Guardiola, passarà per la part oest del poble, per sobre de Sant Llorenç prop Bagà, «però a força distància», segons Nadal. Guardiola tem per una captació d’aigua que hi ha a l’indret.
Entre Berga i Bagà es preveu que hi hagi un total de cinc enllaços, Berga, Cercs, Vilada, Guardiola i Bagà.
No anaven curts de calers?
Posted: Friday 25/06/2010 1:45
by Guigui
La informació que té Nadal és que des de la regió de l’Arièja, a França, no s’aspira a res més que a tenir una carretera de dos carrils i un per a vehicles lents a la zona del Pimorent, i el conseller català creu que mentre no hi hagi una previsió de fer autovia a la part francesa no cal fer-ne tampoc a la part catalana.
Precisament per això tampoc cal en absolut desdoblar cap tram més de la C-16. Total, només beneficiaria els urbanites del jeep mira'm-i-no-em-toquis. Per la gent que utilitza la carretera per necessitat, n'hi ha prou i de sobres tal com està ara.
Talls del túnel de Guardiola de Berguedà (C-16)
Posted: Monday 16/04/2012 9:24
by genissimon
Departament de Territori i Sostenibilitat wrote:
Divendres, 13 d'abril de 2012
El Departament de TES inicia obres de millora al túnel de la C-16 a Guardiola de Berguedà
El Departament de Territori i Sostenibilitat començarà dimarts vinent, 17 d’abril, les obres de manteniment i millora del túnel de la C-16 de Guardiola de Berguedà. Aquesta actuació inclourà aspectes com el sanejament i reforç del túnel, la renovació del paviment i la senyalització i la millora d’elements de seguretat viària. Els treballs, que compten amb un pressupost de 2,9 MEUR, tenen un termini d’execució de sis mesos i comportaran restriccions al trànsit.
El Departament de Territori i Sostenibilitat (TES) iniciarà dimarts vinent, 17 d’abril, obres de manteniment i millora del túnel de la C-16 a Guardiola de Berguedà. Aquesta actuació, que comporta una inversió de 2,9 MEUR, té com a objectius garantir un òptim estat de conservació del túnel i afavorir la seguretat viària. El túnel on s’actuarà té una longitud de 368 metres i dos carrils de circulació.
En concret, els treballs que es duran a terme són:
Sanejament de la volta del túnel
Reforç del sosteniment
Millora de la base del túnel, reforçant-ne la impermeabilització
Execució d’un nou sistema per a facilitar el drenatge
Construcció d’un muret per a instal·lacions de seguretat, així com l’execució d’apartadors per estacions d'emergències.
Renovació del ferm i de la senyalització vertical i horitzontal.
Restriccions al trànsit
L’execució d’aquests treballs de millora comportaran afectacions al trànsit i es desenvoluparan en tres fases:
17 d’abril – mitjan juliol: En aquesta fase, s’executaran els treballs de reforç estructural de la volta del túnel, així com de la nova base. Per fer-ho, és necessari
tallar totalment el trànsit a l’interior del túnel. Durant aquest període, els dos sentits del trànsit de la C-16 es desviaran per la C-1411z, per la travessera de Guardiola de Berguedà.
Mitjan juliol – mitjan agost: Es treballarà principalment en el drenatge i la impermeabilització del túnel. Durant aquest període,
es tancarà el túnel a la circulació de dilluns a divendres al migdia i es reobrirà durant els caps de setmana.
Mitjan agost – mitjan octubre: Per dur a terme les tasques finals,
el trànsit circularà en un sol sentit pel túnel, de dilluns a divendres a migdia, mentre l’altre es desviarà per la travessera de Guardiola de Berguedà. Divendres al migdia i durant tot el cap de setmana, es restituirà el trànsit en ambdós sentits de la circulació.
Nota de premsa en PDF
Salut !!
Re: peatge autopista C-16 (Manresa-Terrassa)
Posted: Wednesday 25/09/2013 9:13
by genissimon
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Wednesday 25/09/2013 10:50
by wefer
El cas de la C-16 és el d'un fracàs absolut, derivat d'una nefasta política d'infraestructures només pensada per enriquir a uns quants. Algunes qüestions:
- És lògic que la C-55, la carretera gratuïta, tingui el triple de trànsit que l'autopista?
- És lògic haver de pagar 15 euros per anar i tornar en un tram d'autopista que no arriba a 30 Km?
- És lògic que el tram restant fins a Berga, de més de 40 Km, sigui absolutament gratuït (peatge a l'ombra)?
- És lògic que la C-55 sigui la carretera amb més accidents de Catalunya?
- És lògic que aquesta autopista estigui limitada a 120 Km/h tenint en compte que hi ha autovies i autopistes gratuïtes amb millors traçats que estan limitades a 100 Km/h?
En conclusió:
Estem avantposant el benefici d'una concessionària a la vida de les persones? Per mi la resposta és evident: sí.
Després, que vingui la Generalitat amb històries com la setmana de la mobilitat sostenible i segura. Pura façana.