Page 2 of 14

Re: Nous horaris Rodalies RENFE

Posted: Monday 02/06/2008 10:48
by EUKibo
Molins de Rei 23.544
Sant Feliu de Llobregat 42.273
Sant Joan Despí 31.671
Cornellà 86.955

Aquestes quatre ciutats (o pobles si les entenem com a municipis de menys de 100.000 habitants) ja queden superades amb escreix en quant a població per Badalona, un únic municipi que només té una línia de Rodalies. A més, el fil tracta d'horaris d'estiu. Els 4 municipis de la R1 "robada" del seu recorregut legítim a l'Aeroport no tenen platja i els trens anirien més buit en comparació a la saturació de guiris i banyistes que hi ha a la R1 tradicional Barcelona-Maresme.

Sant Adrià del Besòs 32.734
Badalona 216.201
Montgat 9.778
El Masnou 21.935
Premià de Mar 27.590
Vilassar de Mar 19.052
Mataró 119.035

En quant a població evidència més gran impossible. Fixeu-vos que tots els municipis tenen platja i que només he posat les poblacions fins Mataró, però les platjes i els turistes van més enllà (Blanes, Lloret de Mar).

Re: Nous horaris Rodalies RENFE

Posted: Monday 02/06/2008 12:53
by Mako448
EUKibo wrote:Molins de Rei 23.544
Sant Feliu de Llobregat 42.273
Sant Joan Despí 31.671
Cornellà 86.955

Aquestes quatre ciutats (o pobles si les entenem com a municipis de menys de 100.000 habitants) ja queden superades amb escreix en quant a població per Badalona, un únic municipi que només té una línia de Rodalies. A més, el fil tracta d'horaris d'estiu. Els 4 municipis de la R1 "robada" del seu recorregut legítim a l'Aeroport no tenen platja i els trens anirien més buit en comparació a la saturació de guiris i banyistes que hi ha a la R1 tradicional Barcelona-Maresme.

Sant Adrià del Besòs 32.734
Badalona 216.201
Montgat 9.778
El Masnou 21.935
Premià de Mar 27.590
Vilassar de Mar 19.052
Mataró 119.035

En quant a població evidència més gran impossible. Fixeu-vos que tots els municipis tenen platja i que només he posat les poblacions fins Mataró, però les platjes i els turistes van més enllà (Blanes, Lloret de Mar).
L'estació de Molins de Rei l'ultilizen molta gent de Cervelló,Vallirana,Corbera,La Palma i fins i tot Sant Vicenç i Pallejà que van fins a Molins amb bus i allà continuen viatge amb renfe.Suma-hi tota aquesta població.

Clar que a la R1 l'hem de sumar la gent de pobles com Cabrera de Mar,VIlassar de Dalt,Premià de Dalt i Teià que van en cotxe o bus fins a les estacions de la renfe dels pobles de la costa.

Re: Nous horaris Rodalies RENFE

Posted: Monday 02/06/2008 13:53
by Platanito
EUKibo wrote: Aquestes quatre ciutats (o pobles si les entenem com a municipis de menys de 100.000 habitants)
Definició que t'has tret de la màniga de manera capciosa. El títol de Ciutat és això, un títol que s'atorgar "des de dalt", i en tot cas no té a veure només amb el nombre d'habitants, sino també amb la seva història, serveis afegits (mercats, seus episcopals) i, com no, amb les influències dels seus governants, com és el cas de l'Hospitalet, on la bona relació de l'alcalde Tomás Giménez (si no recordo malament) va fer que el govern de Primo de Rivera li tramités el nomenament de ciutat per part d'Alfons XIII l'any 1925.

A què ve tot això?

Posted: Monday 02/06/2008 14:49
by Guigui
Es pot saber a què ve enfrontar els quatre municipis del Baix Llobregat per on discorre la R1 a les poblacions del Maresme? Que potser "us" roben trens? Per la mateixa dubtosa regla de tres estadística que empres, cal incloure-hi tot municipi per on passi a partir de Sants: per tant, també l'Hospitalet, segona ciutat de Catalunya. Però això ja no sembla comptar, oi?

Re: Nous horaris Rodalies RENFE

Posted: Monday 02/06/2008 16:52
by UT596001
Guigui wrote: Per la mateixa dubtosa regla de tres estadística que empres, cal incloure-hi tot municipi per on passi a partir de Sants: per tant, també l'Hospitalet, segona ciutat de Catalunya. Però això ja no sembla comptar, oi?
Quan li vaig preguntar jo sobre si eren poblets, no vaig incloure l'Hospitalet, per, a part que és més gran que Badalona, disposa de 2 línies de metro i una frequència de trens bastant superior a Cornellà, Sant Joan Despí...

Encara que si bé es cert que Cornellà té metro. Cosa que també disposa Badalona (i no una, dues línies! I a sobre es queixen...)

Re: Nous horaris Rodalies RENFE

Posted: Monday 02/06/2008 17:00
by UT596001
EUKibo wrote:(o pobles si les entenem com a municipis de menys de 100.000 habitants)
Llavors explica'm perquè consideres el meu poble com a ciutat, si és menys habitants que qualsevol de les poblacions del Baix Llobregat esmentades. Bé, sí ho sé...
ja queden superades amb escreix en quant a població per Badalona, un únic municipi que només té una línia de Rodalies. A més, el fil tracta d'horaris d'estiu. Els 4 municipis de la R1 "robada" del seu recorregut legítim a l'Aeroport no tenen platja i els trens anirien més buit en comparació a la saturació de guiris i banyistes que hi ha a la R1 tradicional Barcelona-Maresme.
Ah, és que els baixllobregatins no van a la platja? A part, et recordo que no tothom té la sort de fer vacances a l'estiu (i cada vegada més) i, per tant, hem de tirar el país endavant, o el que és el mateix: TREBALLAR. Per alguna cosa RENFE és l'únic operador que manté l'horari de laborables a l'Agost... (cosa que ja podrien fer companyies d'autobús que jo em conec). Per tant no només dels banyistes s'ha de viure.
En quant a població evidència més gran impossible. Fixeu-vos que tots els municipis tenen platja i que només he posat les poblacions fins Mataró, però les platjes i els turistes van més enllà (Blanes, Lloret de Mar).
Més enllà de Calella poca gent fa servir el tren per anar a Barcelona, a l'Alt Maresme es fa servir el tren molt per a desplaçaments de caire comarcal (entre elles o per anar a Mataró, et recordo que Mataró és la capital de comarca i disposa de molts serveis, si no la coneixes visita-la i te n'adonaràs...), només els guiris ja que el temps de viatge és molt (massa) alt. És molt habitual veure els busos de la Sarfa sortir plens de Blanes o Lloret cap a Barcelona en el servei directe per autopista, que trigen la meitat que el tren... i a l'estiu hi ha un bus cada hora :roll: i tot això sense comptar la gent que va en cotxe per la C-32 o la mateixa N-II trigant força menys que el tren.

Re: Nous horaris Rodalies RENFE

Posted: Monday 02/06/2008 20:51
by UT440_132M
Llavors Vic que en té prop de 40.000 i és capital de comarca i seu episcopal és un poble????? Jo si que soc d'un poblet de 7.000 i poc habitants xD

Re: Nous horaris Rodalies RENFE

Posted: Monday 02/06/2008 21:26
by Vox
UT596001 wrote:Encara que si bé es cert que Cornellà té metro. Cosa que també disposa Badalona (i no una, dues línies! I a sobre es queixen...)
Badalona te dos linees de metro?

Vox

Dues línies de metro a Badalona

Posted: Monday 02/06/2008 21:51
by Guigui
Vox wrote:Badalona te dos linees de metro?
Sí: una (L2) i dues a mig fer, o sigui, mitges (L1, L9). :)

Re: Nous horaris Rodalies RENFE

Posted: Monday 02/06/2008 22:15
by Vox
:)

Re: Nous horaris Rodalies RENFE

Posted: Monday 02/06/2008 22:31
by buertu
Be, jo només vull afegir que hi ha cops que els municipis amb més habitants no són els que més viatgers aporten.
Buscant algunes dades de desplaçaments he trobat les del 2005, que tot i que ja fa tres anyets, els podriem aplicar a la situació actual. A part de les de Barcelona (més de 1.500.000), les següents estacions amb més nombre de viatgers són Mataró, Cerdanyola, Castelldefels, L'Hospitalet, Vilanova, Badalona, Terrassa i Sant Feliu.
I, es comprova que, Badalona amb 158.443 habitants més que Cerdanyola (que no te platja), va generar el 2005 2.474 desplaçaments menys.
Aplicant-ho al cas Maresme-Baix Llobregat, Badalona amb 173.928 habitants més que Sant Feliu, només en va generar 2.342 desplaçaments més l'any 2005.
Així que, queda clar que la linia del Maresme és la més utilitzada, però això no vol dir que la resta de línies no estiguin col·lapsades a certes hores.

Re: Nous horaris Rodalies RENFE

Posted: Tuesday 03/06/2008 0:08
by Vox
Badalona, per situació de l'estació i possibilitat d'altres combinacions (Metro L2 i bus, bàsicament) és normal que tingui menys moviment del que podria arrivar a tenir per importancia i població.

Vox

Re: Nous horaris Rodalies RENFE

Posted: Tuesday 03/06/2008 13:30
by buertu
Vox wrote:Badalona, per situació de l'estació i possibilitat d'altres combinacions (Metro L2 i bus, bàsicament) és normal que tingui menys moviment del que podria arrivar a tenir per importancia i població.

Vox
Exacte, i per això he fet aquesta petita recerca. Només volia fer veure que un major nombre d'habitants no sempre va lligat amb un major ús del mode de transport, sinó que hem d'estudiar les característiques del municipi, situació de l'estació, qualitat del servei...

Re: Dues línies de metro a Badalona

Posted: Tuesday 03/06/2008 19:53
by EUKibo
Guigui wrote:
Vox wrote:Badalona te dos linees de metro?
Sí: una (L2) i dues a mig fer, o sigui, mitges (L1, L9). :)
"te has pillado los dedos"

això està derivant en offtòpic. la idea a desenvolupar del missatge original era que la R1 s'hauria d'acotar al tram Blanes-Hospitalet.

Barcelona i Hospitalet no els he comptat a la llista perquè:
- no són ni d'una ni d'altra banda perquè formen part del tronc comú Hospitalet-Arc de Triomf per on hi circulen la R1 i R4 solapades a més de la R3 i R7.

- Aquestes dues ciutats ja disposen de totes les línies de Rodalies pels seus municipi (R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R10) mentre que a Badalona amb població molt similar a Hospitalet diposa d'una única estació amb una sola línia de Rodalies amb una situació poc estretègica (a no ser que sigui pels barcelonesos i vallesans que venen a la platja) i 3 parades de metro pròpies amb 1 compartida amb Sant Adrià d'una mateixa línia (mentre que Cornellà amb una quarta part de població respecte Badalona disposa d'una infrastructura de metro i Rodalies similar i a sobre tenen FGC i molt TRAM) !Atenció, en cap cas em queixo que a Cornellà li sobri, el que em queixo és que a Badalona li falta (i a altres municipis també, clar que sí)!

Efectivament els santfeliuencs venen a la platja de Badalona, així com els que viuen a Nou Barris, els egarencs, els que viuen a Glòries... però tots es concentren en dues línies la R2 sud i la R1 "legítima o tradicional". És com dir que a Almería (Sant Feliu) hi ha vols d'Iberia, que no només s'utiliza Madrid (Badalona) per a agafar l'avió (anar a la platja).

Re: Dues línies de metro a Badalona

Posted: Tuesday 03/06/2008 20:46
by victorcasta
EUKibo wrote:Efectivament els santfeliuencs venen a la platja de Badalona, així com els que viuen a Nou Barris, els egarencs, els que viuen a Glòries... però tots es concentren en dues línies la R2 sud i la R1 "legítima o tradicional". És com dir que a Almería (Sant Feliu) hi ha vols d'Iberia, que no només s'utiliza Madrid (Badalona) per a agafar l'avió (anar a la platja).
Si vols una línia del Maresme legítima o tradicional, doncs perfecte, fem morir la R1 a l'Estació de França, com a l'estiu passat. Que és d'on van sortir els trens durant bastant més de 100 anys. No és pas tradicional, això?

Re: Dues línies de metro a Badalona

Posted: Thursday 05/06/2008 10:45
by EUKibo
victorcasta wrote:
EUKibo wrote:Efectivament els santfeliuencs venen a la platja de Badalona, així com els que viuen a Nou Barris, els egarencs, els que viuen a Glòries... però tots es concentren en dues línies la R2 sud i la R1 "legítima o tradicional". És com dir que a Almería (Sant Feliu) hi ha vols d'Iberia, que no només s'utiliza Madrid (Badalona) per a agafar l'avió (anar a la platja).
Si vols una línia del Maresme legítima o tradicional, doncs perfecte, fem morir la R1 a l'Estació de França, com a l'estiu passat. Que és d'on van sortir els trens durant bastant més de 100 anys. No és pas tradicional, això?
No et dic que no, de fet es podrian augmentar les freqüències ja que d'aquesta manera no es trepitjarien línies i s'evitarien les retencions que hi ha als sobresaturats túnels de Barcelona. Això sí, tothom hauria de baixar a la madriguera de rates de Clot per a fer alguna correspondència ja que poca gent aniria a Estació de França. Però per a fer reforços de trens ja aniria prou bé perquè molts habitants de Mataró baixen a Badalona i Barcelona Clot de manera habitual i massiva.

Mataró-Barcelona

Posted: Thursday 05/06/2008 11:03
by Guigui
EUKibo wrote:Però per a fer reforços de trens ja aniria prou bé perquè molts habitants de Mataró baixen a Badalona i Barcelona Clot de manera habitual i massiva.
És més, Pl. Catalunya i Sants són uns baixadorets insignificants que fan feredat de tan deserts.

Re: Mataró-Barcelona

Posted: Thursday 05/06/2008 18:09
by Platanito
Guigui wrote:
EUKibo wrote:Però per a fer reforços de trens ja aniria prou bé perquè molts habitants de Mataró baixen a Badalona i Barcelona Clot de manera habitual i massiva.
És més, Pl. Catalunya i Sants són uns baixadorets insignificants que fan feredat de tan deserts.
Guigui, si el tram Arc de Triomf-Sants està col.lapsat i és veritat que un bon nombre d'usuaris del Maresme transborden a Badalona o Clot (cosa que desconec), potser no és una idea tan descabellada intercalar nous trens via EdF-Clot, no?

Re: Mataró-Barcelona

Posted: Friday 06/06/2008 9:21
by genissimon
I fins i tot es podrien unificar la C10 amb la C1, simplement continuant els trens de la C10 des de l'Estació de França cap a Mataró, passant per Clot-Aragó.

Salut !!
Platanito wrote:Guigui, si el tram Arc de Triomf-Sants està col.lapsat i és veritat que un bon nombre d'usuaris del Maresme transborden a Badalona o Clot (cosa que desconec), potser no és una idea tan descabellada intercalar nous trens via EdF-Clot, no?

Re: Mataró-Barcelona

Posted: Friday 06/06/2008 10:06
by EUKibo
Guigui wrote:
EUKibo wrote:Però per a fer reforços de trens ja aniria prou bé perquè molts habitants de Mataró baixen a Badalona i Barcelona Clot de manera habitual i massiva.
És més, Pl. Catalunya i Sants són uns baixadorets insignificants que fan feredat de tan deserts.
No sé d'on treus aquesta frase de que Pl. Catalunya i Sants són insignificants.