Page 2 of 8
Desviaments per St. Quirze i Montesquiu per la N152A
Posted: Friday 05/06/2009 15:33
by UT440_132M
http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 35&ed_ov=o
Per anar de Vic a Ripoll s'haurà de passar durant quatre mesos per dins de Sant Quirze i Montesquiu
Retenció a causa de les obres a la C-17 entre les Masies de Voltregà i Ripoll. Foto: Albert Llimós
Les obres de desdoblament de la C-17 entre Orís i Ripoll comencen a afectar plenament els conductors. A partir d’aquest divendres i durant quatre mesos els vehicles que vagin de Vic a Ripoll s’hauran de desviar per l’antiga N-152 i passar per dins els pobles de Sant Quirze de Besora i Montesquiu.
Des del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat (PTOP) ja es va avisar que les obres d’aquest segon tram del desdoblament serien més problemàtiques i afectarien més els usuaris. El pitjor, però, es preveu que sigui el darrer tram, entre la Farga de Bebiè i Ripoll.
La mesura estava anunciada a partir d’aquest divendres a les 6 del matí, moment en què el trànsit es començava a desviar per l’antiga N-152, al seu pas per Sant Quirze i Montesquiu, per tal que els operaris puguin treballar en aquest tram, que comprèn un total de cinc quilòmetres, i així fins a l’octubre vinent.
La restricció de trànsit en aquest tram de la C-17 ha agafat per sorpresa els representants polítics del Ripollès. L’alcaldessa, Teresa Jordà, per una banda aplaudia la notícia “perquè les obres del desdoblament van a un ritme accelerat i això és una cosa bona”, però per l’altra criticava la poca comunicació i informació que es dóna des de la Generalitat.
Jordà es va assabentar de la restricció i desviament del trànsit entre Sant Quirze i Montesquiu per EL 9 NOU dijous al vespre “i això ens sembla de jutjat de guàrdia, sobretot tenint en compte que fa uns dies vam tenir una reunió amb representants del Departament”. Jordà diu que sempre “ens hem prestat a informar els usuaris de les possibles restriccions”, però ara no hi seran a temps. / RUTH ESPUNY
[ Web del Departament de Política Territorial i Obres Públiques ]
http://www.osona.com/noticia/14305/obre ... montesquiu
Societat Redacció osona.com | Actualitzat el 05/06/2009 a les 06:40h
Les obres de la C-17 faran desviar el trànsit per Sant Quirze i Montesquiu
A partir d'aquest divendres i durant quatre mesos.
Els treballs de desdoblament de la C-17 comportaran restriccions de trànsit en el tram comprès entre Sant Quirze de Besora i Montesquiu a partir d'aquest divendres 5 de juny a primera hora del matí. Durant quatre mesos els cotxes s'hauran de desviar per l'antiga N-152, les travesses urbanes d'aquests dos municipis del Bisaura.
Tornarà a tocar patir les interminables cues dels semàfors de St. Quirze, com anys enrere.
En funcionament el soterrament de la C17 a Montcada
Posted: Monday 08/06/2009 19:16
by UT440_132M
http://www.osona.com/noticia/14365/func ... 7/montcada
Societat Redacció osona.com | Actualitzat el 08/06/2009 a les 19:06h
En funcionament el soterrament de la C-17 a Montcada
Era un dels múltiples trams en obres de Barcelona a Ripoll.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha inaugurat aquest dilluns el soterrament de la C-17 a Montcada i Reixac (el Vallès Occidental). En un tram de 730 metres l'autovia esdevé subterrània i evita els múltiples semàfors en superfície. L'obra ha tingut un cost de 25,1 milions d'euros i s'ha afegit a la llista de treballs que esquitxen la C-17 de Barcelona a Ripoll
Re: Seguiment obres desdoblament C17 fins a Ripoll
Posted: Tuesday 09/06/2009 9:48
by Danzig
en aquests casos me'n recordo dels "perquè no soterren les carreteres?"
Fan públiques les expropiacions de C-17
Posted: Wednesday 17/06/2009 0:05
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/elripolles/ ... ora/ripoll
Territori i medi ambient Redacció | Actualitzat el 16/06/2009 a les 08:54h
Fan públiques les expropiacions per les obres de la C-17 de Sora a Ripoll
Afecten 11 finques a les Llosses i 18 a Ripoll.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha tret a informació pública les expropiacions definitives de terrenys entre Sora i Ripoll, a causa de les obres de desdoblament de la C-17 segons publica el Diari de Girona. Els termes afectats són Sora i Montesquiu (el Bisaura, Osona) i les Llosses i Ripoll. En aquests dos darrers municipis s'expropien forçosament 11 i 18 finques respectivament
Re: Seguiment obres desdoblament C17 fins a Ripoll
Posted: Wednesday 17/06/2009 18:21
by BB9200
Una zona tan bonica que quedarà destrossada... Però es necessita desdoblar la carretera. Al tram Centelles-Vic quasibé està instal·lada tota la nova senyalètica i oberts tots els nous i renovats accessos. A Tona estan treballant en asfaltar actualment.
Fa dies
Posted: Wednesday 17/06/2009 19:58
by UT440_132M
A Tona fa almenys 1 setmana que ho van asfaltar tot. Des de casa meva es veu. Aquesta tarda (Fa 20 minuts) estaven pintant a sota les 4 Carreteres, a la carretera de Seva. Ara la pregunta és, al ser considerada autovía (cosa que ja s'hauria d'haver fet des de que la van obrir al 92), es podrà anar a 120? (Ho dubto moltíssim)
Re: Seguiment obres desdoblament C17 fins a Ripoll
Posted: Thursday 18/06/2009 17:02
by BB9200
Per això, la única zona que veig des de l'autobús Vic-BCN directe de Tona és les Quatre Carreteres, i encara estan treballant allà. També a Tona falta asfaltar la part principal de la C17, una vegada instal·lada la nova senyalització.
Ferm del carril central en bon estat
Posted: Thursday 18/06/2009 17:14
by UT440_132M
El ferm dels carrils centrals, es va asfaltar fa 3 anys. Ho recordo perfectament, ja que coincidia moltes vegades quan plegava de treballar a les 19. L'únic tram que estava un pèl malament, era el d'Hostalets de Balenyà, però aquest ja es va asfaltar quan es van ampliar els carrils d'acceleració, i d'entrada. Aquest més acaben les obres, al sector. Per tant, dubto molt que toquin res més.
Re: Seguiment obres desdoblament C17 fins a Ripoll
Posted: Thursday 18/06/2009 17:17
by BB9200
Ho dic perquè en 2 dies els nous carrils laterals (que permeten l'entrada a qualsevol punt de Tona mitjançant la C17) van ésser asfaltats. Per això, que potser amb les obres ho acaben d'asfaltar. De fet, encar ano s'ha acabat les obres, doncs la senyalització encara falta que l'acabin de posar. També a partir de la primera sortida de Vic fins no sé on han asfaltat (enara que aquell tros estava bastant malament també).
Restriccions avui divendres 19
Posted: Friday 19/06/2009 17:26
by UT440_132M
PTOP
Restriccions al trànsit a la C-17 entre Centelles i Vic, avui, 19 de juny
Les obres de millora a la C-17 entre Centelles i Vic que el DPTOP du a terme en el marc de l’Eix Vic - Ripoll, comportaran avui, divendres 19 de juny, les restriccions de trànsit següents:
BB9200 wrote:
Ho dic perquè en 2 dies els nous carrils laterals (que permeten l'entrada a qualsevol punt de Tona mitjançant la C17) van ésser asfaltats. Per això, que potser amb les obres ho acaben d'asfaltar. De fet, encar ano s'ha acabat les obres, doncs la senyalització encara falta que l'acabin de posar. També a partir de la primera sortida de Vic fins no sé on han asfaltat (enara que aquell tros estava bastant malament també).
El carril central no el tocaràn més. Ahir vaig anar fins a Vic, i ja hi ha totes les fites quilomètriques posades en blau, i les senyals que diu que entres a una autovia. Les obres arriben a la recta final, al tram Centelles - Tona - Vic. Falten encara les banderoles i els pòrtics. I el tram de la variant de Vic, ja tocava que l'asfaltessin, des de la seva obertura, coincidint amb la de l'Eix, l'any 97, no s'havia fer cap actuació de reforç del ferm, i hi havia uns forats dignes de trencar més d'una suspensió d'algún cotxe. On hi ha més cacau, és al tram d'Orís a St. Quirze.
Per què no soterren les carreteres?
Posted: Saturday 20/06/2009 1:56
by Guigui
Danzig wrote:
en aquests casos me'n recordo dels "perquè no soterren les carreteres?"
Doncs sí, gent com jo encara ens preguntem per què no soterren més carreteres en un país obsessionat per fer desaparèixer les línies fèrries de la superfície. Al capdavall, molesten molt més (amplada, perill, contaminació...).
"Se va a liar parda"
Posted: Monday 22/06/2009 15:45
by UT440_132M
SocietatRedacció osona.com | Actualitzat el 22/06/2009 a les 15:25h
Tot el trànsit de la C-17 es desviarà per l’interior de Torelló durant un mesEl tram de la carretera entre Conanglell i Borgonyà quedarà tallat per obres.
La setmana vinent quedarà tallat al trànsit el tram de la carretera C-17 entre Conanglell i Borgonyà. Les obres de desdoblament de la carretera, per tant, obligaran a desviar el trànsit entre Vic i Ripoll per l’interior de Torelló.
El trànsit entre Conanglell i Borgonyà es tallarà a partir de dilluns vinent, 29 de juny, i el tram de carretera afectat no es reobrirà fins el 25 de juliol. Donada la magnitud de les obres no hi ha altra alternativa que desviar el trànsit que circula entre Vic i Ripoll per l’interior de Torelló. Per això s’ha dissenyat un itinerari alternatiu per la carretera de Conanglell, avinguda Rafael de Casanova, carrer Borgonyà, carrer Espadamala, Vila-seca i Borgonyà, per tornar a enllaçar amb la C-17 a través del pont. Paral•lelament, també s’aconsellen itineraris alternatius per anar del Voltreganès al centre de Torelló, Sant Pere i Sant Vicenç; per anar de Sant Vicenç i Sant Pere a Vic, Manlleu o el Voltreganès; i per anar als municipis de la Vall del Ges des de Ripoll.
Es calcula que el volum circulatori a Torelló augmentarà de manera notable, aproximadament fins als 14.000 vehicles diaris. Això obligarà a disposar d’elements informatius i de seguretat. Així, a banda dels rètols informatius, hi haurà tres senyalistes, a la rotonda de la carretera de Conanglell i el carrer del Ter; a la cruïlla amb l’avinguda Rafael de Casanova; i a la cruïlla del pont de Can Sala. Al mateix temps, hi haurà un reforç policial de quatre agents per tal d’evitar al màxim qualsevol tipus d’incidència amb aquesta provisional configuració del trànsit.
Al punt conflictiu de les Serrasses es trauran tots els parterres i el trànsit es distribuirà a través de senyalització horitzontal. Finalment, també es faran tres actuacions per tal de garantir la seguretat dels vianants amb tres passos: un al carrer Espadamala, a l’alçada de Cabredisses; i els altres dos a la carretera de Conanglell, a l’alçada del camí del Canal, i entre els carrers Montesquiu i Indústria.
Amb totes aquestes mesures es confia reduir les afectacions en el trànsit interior de Torelló i les molèsties als veïns
Mapa desviaments per Torelló (PDF)
Pobre gent els torellonencs, com els planyo, haver de suportar tant de trànsit. (I al pont de Borgonyà, com s'ho faran? De la manera que és estret)
Re: Seguiment obres desdoblament C17 fins a Ripoll
Posted: Monday 22/06/2009 17:10
by BB9200
M'ho pots dir a mi, desgraciadament visc a Torelló al costat de la carretera BV5224, per on se suposa que es desviaran els cotxes de la C17
.
Sort que encara queda una setmana.
L'autovia a Ripoll, serà realitat a finals del 2011
Posted: Friday 10/07/2009 22:19
by UT440_132M
http://www.osona.com/noticia/14961/auto ... inals/2011
SocietatACN | Actualitzat el 10/07/2009 a les 18:54h
L'autovia a Ripoll, a finals de 2011
A la tardor de 2010 arribarà a Sant Quirze de Besora-
Veure galeria de fotos(Adrià Costa)
Les obres del desdoblament de la C-17 fins a Ripoll estaran enllestides a finals del 2011. Així ho ha assegurat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, que aquest divendres a la tarda ha visitat els treballs a l'alçada del nou túnel de Sant Quirze de Besora -paral·lel a l'actual- i que s'ha acabat de perforar. Han acompanyat al màxim responsable del PTOP alcaldes d'Osona i el Ripollès i els presidents d'ambdós consells comarcals, Miquel Arisa i Enric Pérez.
Nadal ha explicat que a la tardor del 2010 està previst el desdoblament arribi fins a l'enllaç amb Sora i que els treballs fins a Ripoll finalitzin a les acaballes del 2011. El conseller ha destacat que es podran mantenir els terminis i ha assegurat que l'obra està en “plena marxa” en resposta a les veus -especialment des de Convergència i Unió- que “posaven en dubte la continuïtat dels treballs”, especialment després del “parèntesi” posterior a l'acabament del desdoblament de la variant del Voltreganès-
El conseller ha recordat que la variant de Les Masies de Voltregà es va poder fer “tant de pressa” perquè estava pressupostada, tenia el projecte acabat i “la vam poder anticipar” respecte el conjunt de la concessió. El conseller ha dit que després es va produir un “parèntesi d'espera” ja que calia aprovar la resta del projecte.
Les obres de desdoblament de la C-17, que es van iniciar l'octubre del 2006, abasten una longitud de 25,3 quilòmetres. D'aquests, està en servei des del juny del 2008 un tram de 8,5 quilòmetres corresponent a la variant de les Masies de Voltregà.
L'obra abasta 16,8 quilòmetres i es divideix en tres parts. La primera, entre el final de la variant de les Masies i l'inici de la variant de Sant Quirze de Besora i Montesquiu (el Bisaura). En aquest tram, s'ha completat la perforació del túnel de Sant Quirze. Un cop perforat i executat el sosteniment d’aquest túnel, de 270 metres de longitud, les pròximes tasques a realitzar seran el revestiment, la pavimentació i les instal·lacions. Es preveu que aquest tram pugui entrar en servei la tardor del 2010.
La segona part de l'obra correspon a la variant del Bisaura. Un tram, de 4 quilòmetres, en el que es dupliquen els túnels existents, el de Ginestet i de Codines, de 245 i 317 metres.
Del primer se n'ha excavat la meitat per la boca sud mentre que en el segon s'efectua l'embocament al costat nord. D'altra banda, es desdoblarà el viaducte de la riera de Cussons, de 170 metres de longitud. Caldrà adaptar al nou format d'autovia els enllaços de Sant Quirze de Besora, que connecta amb la BP-4654 (Sant Agustí de Lluçanès) i de Montesquiu, que enllaça amb la BP-4655, cap a Sora. Es preveu que aquest tram pugui ser operatiu a finals del 2010.
Finalment, el tercer tram comprèn des de la variant del Bisaura fins a Ripoll, amb un total de 7,1 km. la finalització de la variant de Montesquiu – Ripoll. Destaca la perforació dels túnels de Montesquiu (790 metres), de la Farga (423 metres), de Bellavista (529 metres) de Tarradellas (653 metres) i de Ripoll (890 metres de longitud). Caldrà millorar l'enllaç amb la Farga de Bebié i la connexió amb la depuradora i les finques llindants de Ripoll. Ja s'han iniciat els treballs de desbrossada a l’enllaç de la Farga de Bebié i d’embocament del túnel del turó de la Farga.
Per cert, ara ja anuncien Olot als cartells a partir de Vic:
Defecte de senyalització
Posted: Thursday 16/07/2009 20:16
by UT440_132M
Acabo de tornar de Vic amb cotxe, i he observat un defecte, al meu cas greu, en un panell informatiu de distàncies, just després de la sortida Malla Nord, sentit BCN (la que hi ha just després de la sortida de Vic, davant de l'hípica). Allà hi ha tres poblacions citades, amb la seva respectiva distància, diu el següent:
- Granollers (no ho he vist bé, no m'hi he fixat) 38
- Barcelona (ara bé l'errada gran) 65 (quan en realitat són 56, i així ho diu l'indicador de sortida de Malla Nord, i la fita quilomètrica, metres més endavant)
Fixeu-vos-hi, quan hi passeu alguna vegada
Coses pitjors a les indicacions
Posted: Thursday 16/07/2009 20:19
by Guigui
PItjors defectes són les indicacions incoherents. Per exemple, sortint de Barcelona per la C-58, tant et pots trobar indicacions de Sabadell, Terrassa o Manresa. Qui no conegui el terreny, pensarà que s'ha perdut.
Contra això, equivocacions en el quilometratge són menudències.
Reobertura tram Orís - Borgonyà
Posted: Thursday 23/07/2009 20:34
by UT440_132M
http://www.osona.com/noticia/15146/tran ... s/borgonya
Societat Redacció osona.com | Actualitzat el 23/07/2009 a les 16:04h
El trànsit es restitueix a la C-17 entre Orís i Borgonyà
A partir d’aquest divendres a la tarda. Els cotxes s’han hagut de desviar durant un mes per dins de Borgonyà, Vila-seca i Torelló.
A partir de demà, a les 19 hores aproximadament, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques reobrirà el trànsit al tronc central de la C-17 un cop superat els punts més complexes de l’excavació necessària en aquest punt d’eixamplament de la calçada de la via en el tram entre Orís i Borgonyà que obligaven a tallar completament la circulació. D’aquesta manera, es finalitza el desviament de trànsit per l’interior dels nuclis de Borgonyà, Vila-seca i Torelló, habilitat des del passat 29 de juny.
Aquesta actuació s’ha fet en el marc del desdoblament d’aquesta carretera que es duu a terme entre Vic i Ripoll. A partir d’ara, les tasques de desdoblament continuaran tant en aquest punt com en la resta de la via. Així, segons les necessitats de l’obra, es produiran altres restriccions a la circulació, en un règim d’afectacions similar al que hi havia durant la passada primavera
http://el9nou.cat/noticies.php?ed_ov=o
La Generalitat compleix els terminis i torna a obrir la C-17 aquest divendres
La construcció dels quatre carrils fins a Ripoll ha obligat a desviar el trànsit per les carreteres de la Vall del Ges. Foto: Albert Llimós
La fase més complexa de les obres de desdoblament de la C-17 fins a Ripoll –en el tram entre l’antic túnel d’Orís i el pont de Borgonyà– van obligar a tallar el trànsit des de principis de juliol. Els 14.000 vehicles que circulen cada dia per aquest territori s’han desviat durant un mes per les carreteres de Conanglell i Vila-seca, un itinerari alternatiu que implica el pas pel centre de Torelló.
Resignats pels inconvenients dels treballs, els municipis de la Vall del Ges que en resultaven afectats van exigir que es complissin els terminis pactats: el 24 de juliol s’havien d’acabar les obres i, de retruc, el desviament, per minimitzar les molèsties a conductors i veïns. Ho havia promès el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal (PSC), i així serà. La conselleria de Nadal ha confirmat a EL 9 NOU que aquest divendres (a les 7 de la tarda) es tornarà a obrir la C-17. Els vehicles ja no hauran de circular pel recorregut secundari.
La Generalitat era conscient de la incidència del desviament –pas de trànsit pesant per nuclis urbans i embussos en hores punta–, fet que recomanava acotar el tall de la carretera. La coincidència amb la festa major de Torelló i el fet que en els propers dies hi hagi un moviment important de vehicles per l’operació sortida de vacances d’agost eren més arguments per concretar el termini d’execució de les obres. Tot i que els cotxes ja no passaran pel centre de Torelló, sí que ho continuaran fent pels nuclis de Sant Quirze i Montesquiu. Les afectacions del trànsit es repetiran en les properes setmanes. La Generalitat preveu talls puntuals per voladures. / JOAN SERRA
Vaig passar-hi diumenge passat, i em semblava que encara quedaven bastants dies de feina. Si que s'han afanyat!
Re: Seguiment obres desdoblament C17 fins a Ripoll
Posted: Monday 03/08/2009 11:15
by Via Ràpida
Hola, sóc nou per aquí. Voldria informar-vos que teniu la possibilitat de posar en coneixement d´aquestes disfuncions en la senyalització vertical d´orientació, tant en el tema de la distància entre Vic i Barcelona, mala indicació de destins..., en les carreteres de titularitat Generalitat i/o Diputació a l´adreça:
http://www.racc.es/externos/gencat/
i en les de titularitat estatal a l´adreça:
http://www.fomento.es/MFOM/LANG_CASTELL ... eteras.htm
Personalment crec que mantenir un destí en tots els accessos d´una via és una millora en seguretat vial perquè quan algú va perdut i troba el seu destí no hi més rabia que perdres en les següents enllaços per manca de senyalització. Per això és important donar continuïtat als destins que des de l´administració creuen que han d´estar senyalitzats.
Re: Seguiment obres desdoblament C17 fins a Ripoll
Posted: Monday 03/08/2009 11:19
by metring
Hola, benvingut al fòrum! Quanta raó tens en el que dius!!!!!!! I moltes gràcies pels enllaços!
Re: Seguiment obres desdoblament C17 fins a Ripoll
Posted: Saturday 29/08/2009 22:49
by Pamboli
Hola a tothom. M'acabo d'apuntar a aquest fòrum perquè m'interessa molt tot el tema del transport, noves carreteres, etc.
Vull donar una opinió sobre el kilometratge nou a la C-17. Crec que els kilòmetres que donen deuen ser fins a Plaça Catalunya o Glòries, però el kilòmetre 0 de la C-17 és a la sortida de la Meridiana. Per tant, les distàncies fins a Barcelona seran més llargues que els kilòmetres que marquen les fites de la carretera. Què us sembla?