Page 2 of 3

Re: Cacau per fer transbordaments a Rodalies a Sants

Posted: Thursday 17/04/2008 14:48
by metring
Realmente es un desastre, no puede ser que reformen profundamente la estación, y luego no tengan en cuenta algo tan importante como los problemas de transbordo entre líneas de cercanías. No era más sencillo hacer pasar los trenes de C2 y C10, dirección EdF y Maçanet- Massanes por la vía 10, y los regionales exclusivamente por las vías 13 y 14???????? >:(

Re: Cacau per fer transbordaments a Rodalies a Sants

Posted: Thursday 17/04/2008 15:26
by UT440_132M
Jo diumenge vaig estar a Sants i vaig passar de la Via 14 la de l'aeroport, a la via 7 per agafar el rodalies cap a Balenyà sense passar per les barreres xD. Però si que és un cacau passar de les vies de les C1 C3 C4 i C7 a les vies de les C2 i C10, que estan a gairebe l'altre punta de les andanes.

Elitisme? Què va!

Posted: Thursday 17/04/2008 16:11
by Guigui
Tot plegat és una demostració més de que, per a Renfomentadif, només existeix l'AVE. La resta, unes caixes amb rodes per a quatre desgraciats.

Re: Cacau per fer transbordaments a Rodalies a Sants

Posted: Thursday 17/04/2008 16:18
by UT440_132M
Això ja ho havies escrit en algun altre lloc?

Re: Cacau per fer transbordaments a Rodalies a Sants

Posted: Thursday 17/04/2008 16:23
by Guigui
UT440_132M wrote:Això ja ho havies escrit en algun altre lloc?
Sí, però per què ho preguntes?

Re: Cacau per fer transbordaments a Rodalies a Sants

Posted: Thursday 17/04/2008 16:24
by UT596001
Doncs jo no sé a que ve tanta queixa. La distància entre les vies 13-14 i les vies 7-8 és ridícula, a peu es fa en un minut o menys, a part que no sé quina és la molèstia en treure la tarjeta i marcar-la dos cops... això ja ho has de fer quan canvies entre dos autobusos. Ara, almenys que el tema de la cancel·lació funcioni mínimament bé, fins aquí no sóc tan curt.

Potser és que a Can Fanga us heu tornat tant, però tant mandrosos que us hernieu per treure una trista tarjeta de la cartera?

No rondinem perquè sí

Posted: Thursday 17/04/2008 16:30
by Guigui
No es tracta d'haver de marcar dos cops, es tracta de que ho han fet tant amb les potes que, a sobre, cancel·len dos viatges. D'altra banda, si cal fer un minut més de recorregut perquè no hi ha altre remei, passi; però això no és clarament el cas aquí. O, si no, que expliquin què fan els AVEs a la banda més propera a l'estació de metro i els rodalies, que són els que generen infinitament més transbords, a l'altra punta.

Poquet a poquet, estimat UT596001, comencen a cansar les teves catilinàries contra Barcelona.

Re: No rondinem perquè sí

Posted: Thursday 17/04/2008 16:40
by UT596001
Guigui wrote:No es tracta d'haver de marcar dos cops, es tracta de que ho han fet tant amb les potes que, a sobre, cancel·len dos viatges.
Doncs he deixat ben clar que això s'ha de deixar lligat.
D'altra banda, si cal fer un minut més de recorregut perquè no hi ha altre remei, passi; però això no és clarament el cas aquí. O, si no, que expliquin què fan els AVEs a la banda més propera a l'estació de metro i els rodalies, que són els que generen infinitament més transbords, a l'altra punta.
La queixa no venia per aquí, la queixa ve a que és "difícil" fer transbord entre les vies 13-14 i les vies 7-8. Mai s'ha esmentat el metro per aquí, així que no ens inventem coses. Ara, sóc dels primers a pensar que els AVE no haurien de ser a les vies on són, per tant no manipulis les coses.
Poquet a poquet, estimat UT596001, comencen a cansar les teves catilinàries contra Barcelona.
I a mi em comença a cansar el ja gastat "Tot és culpa de Madrid! Madrid és dolent! Barcelona és fantàstic"!, quan bona part dels problemes que patim al país és precisament per culpa de la ineficiència de Barcelona. O és que "*******-se" en Madrid és políticament correcte i en canvi, dir la realitat del centralisme de Barcelona és ser antipatriota? No fotem.

No es tracta del centralisme

Posted: Thursday 17/04/2008 16:48
by Guigui
UT596001 wrote:La queixa no venia per aquí, la queixa ve a que és "difícil" fer transbord entre les vies 13-14 i les vies 7-8. Mai s'ha esmentat el metro per aquí, així que no ens inventem coses. Ara, sóc dels primers a pensar que els AVE no haurien de ser a les vies on són, per tant no manipulis les coses.
Doncs ve a ser el mateix que dic: estan tan separades perquè no hi havia més remei o haurien pogut tenir-les més juntes si hi haguessin esmerçat alguna neurona més? És més: per què no poden fer com a altres països, on no tenen cap problema per a fer cisallaments per tal de que dos trens amb destinacions diferents però que vagin en el mateix sentit quedin aturats a la mateixa andana?

Per cert, no manipulem el terme "manipular". :D
UT596001 wrote:I a mi em comença a cansar el ja gastat "Tot és culpa de Madrid! Madrid és dolent! Barcelona és fantàstic"!, quan bona part dels problemes que patim al país és precisament per culpa de la ineficiència de Barcelona. O és que "*******-se" en Madrid és políticament correcte i en canvi, dir la realitat del centralisme de Barcelona és ser antipatriota? No fotem.
En cap moment m'he referit a la vessant político-nacional d'aquesta qüestió, sinó que, com en el missatge anterior, aprofites qualsevol ocasió per llançar un dard contra els urbanites pixapins que sembla que som tota la gent de Barcelona.

D'altra banda, tens raó: bona part del que ens passa és a causa de la inoperància dels polítics catalans, que miren primer quina poltrona toca a qui abans de cuidar-se dels problemes de la gent. Però com que tant aquí com a Madrid hi ha mala fe, despotrico de tots dos.

Re: No es tracta del centralisme

Posted: Thursday 17/04/2008 16:56
by UT596001
Guigui wrote:Doncs ve a ser el mateix que dic: estan tan separades perquè no hi havia més remei o haurien pogut tenir-les més juntes si hi haguessin esmerçat alguna neurona més? És més: per què no poden fer com a altres països, on no tenen cap problema per a fer cisallaments per tal de que dos trens amb destinacions diferents però que vagin en el mateix sentit quedin aturats a la mateixa andana?
Però si és el que passa ara!

Via 7 trens que venen de Plaça Catalunya destinació L'Hospitalet-Martorell-St.Vicenç
Via 8 trens a la inversa que via 7
Vies 9 i 10 trens que venen del túnel de Passeig de Gràcia destinació Bellvitge-Prat
Via 11 ídem però per als trens de Llarg Recorregut
Via 12 Llarg recorregut servei idèntic vies 13-14
Vies 13 i 14 trens que venen de Prat-Bellvitge i destinació túnel Passeig de Gràcia

Explica'm alguna manera de fer-ho diferent d'explotar-ho... (ah, el mateix passaria si les vies 7-8 fossin les 1-2, la 9-10 la 3-4 ,la 11 per la via 5, la 12 per la 6 i les 13-14 per a la 7-8) l'únic problema és que hi ha l'espai "reservat" per als trens de llarg recorregut al vestíbul, situació que personalment (i imagino que estaràs d'acord) absurda i que es podria eliminar i fer com a Atocha Cercanías (un torniquet amb una persona controlant deixant passar a persones amb bitllet de llarg recorregut). Però a part d'això, no veig un drama fer servir una mica les cames i anar de les vies 13-14 a les vies 7-8.

Re: Cacau per fer transbordaments a Rodalies a Sants

Posted: Thursday 17/04/2008 17:06
by UT440_132M
Guigui wrote:
UT440_132M wrote:Això ja ho havies escrit en algun altre lloc?
Sí, però per què ho preguntes?
Perquè havia llegit la frase no se on i m'en recordo xD.

Re: Cacau per fer transbordaments a Rodalies a Sants

Posted: Thursday 17/04/2008 19:54
by metring
Vejam, UT596001, no és problema de fer servir o no una mica més les cames, sino de que no pots cancel·lar dos cops el mateix bitllet , com passava abans de que reformessin Sants, i van deixar la via 3 tancada, amb la qual cosa, no podies desplaçar-te de les vies 1 i 2 a les 4 i 5. aquell cop ho van fer bé: tenies uns minuts de marge entre sortir de les primeres, fins anar a les altres, sense que et cancel·lés un altre viatge. És això i res més.
Una cosa que feien bé, i ara van i deixen de fer-la. Qui els entengui, que els compri!

Re: Cacau per fer transbordaments a Rodalies a Sants

Posted: Thursday 17/04/2008 20:52
by victorcasta
metring wrote:Vejam, UT596001, no és problema de fer servir o no una mica més les cames, sino de que no pots cancel·lar dos cops el mateix bitllet , com passava abans de que reformessin Sants, i van deixar la via 3 tancada, amb la qual cosa, no podies desplaçar-te de les vies 1 i 2 a les 4 i 5. aquell cop ho van fer bé: tenies uns minuts de marge entre sortir de les primeres, fins anar a les altres, sense que et cancel·lés un altre viatge. És això i res més.
Una cosa que feien bé, i ara van i deixen de fer-la. Qui els entengui, que els compri!
I tant que et donen temps, i jo crec que més dels 5 minuts esmentats, doncs jo ho he fet més d'una i de dues vegades. Que hagi marcat dues vegades el bitllet deu ser o un error de la banda magnètica del bitllet, error de la màquina, que hi hagi una gran diferència en les hores de les màquines de sortida i d'entrada, o que s'hagués superat el temps de permanència en el servei.

D'altra banda, la persona que va d'Hospitalet a Sant Celoni podria fer el canvi a Clot-Aragó, on hi hauria menys gent i menys alderulls i sense cap barrera.

Re: Cacau per fer transbordaments a Rodalies a Sants

Posted: Thursday 17/04/2008 20:55
by daneel
Supongo que esta configuración de vias es "provisional". La situación de las vias de largo recorrido (11 y 12) ya es correcta dónde está; enmedio de las vias de cercanias y regionales que salen por la costa hacia el sur.

Esto creo que se hizo para evitar en lo máximo posible que el tráfico de largo recorrido se cizalle con los cercanias y regionales (y ocasione más retrasos de los que ya tenemos), con el handicap que estamos comentando aquí (tener que pasar dos veces por los tornos para transbordar en cercanias).

En un "futuro", cuando Camp de Tarragona esté conectada con el corredor Mediterráneo y Sants con Sagrera y Francia, TODOS los trenes de largo recorrido y muchos regionales circularan por las vias ancho UIC, quedando libres las vias 11 y 12.
En ese momento está previsto convertir las vias 7 y 8 de ancho ibérico a UIC; y supongo que las seis vias que quedarán (de la 9 a la 14) serán para cercanias y regionales, unificándose en ese momento la zona de cercanias.

Nótese que he puesto provisional y futuro entrecomillado, por si acaso me jubilo antes de que todo eso sea realidad...

"Provisional" segons Renfomentadif

Posted: Thursday 17/04/2008 20:58
by Guigui
daneel wrote:Supongo que esta configuración de vias es "provisional".
Segons el prestigiós Diccionari Renfomentadifès, "provisional" i "sempitern" són sinònims. :evil:
daneel wrote:Nótese que he puesto provisional y futuro entrecomillado, por si acaso me jubilo antes de que todo eso sea realidad...
Eccoliquà

Re: Cacau per fer transbordaments a Rodalies a Sants

Posted: Thursday 17/04/2008 20:59
by daneel
victorcasta wrote:...D'altra banda, la persona que va d'Hospitalet a Sant Celoni podria fer el canvi a Clot-Aragó, on hi hauria menys gent i menys alderulls i sense cap barrera.
Si, pero también menos combinaciones de trenes, ya que de Hospitalet a Sants tengo 4 líneas y de Hospitalet a Clot sólo 1. Además, es más fácil encontrar asientos "al gusto" si subes en Sants que si lo haces en Clot.

Re: Cacau per fer transbordaments a Rodalies a Sants

Posted: Thursday 17/04/2008 21:07
by victorcasta
De totes maneres, crec que l'accés als trens de Llarga Distància de les vies 11 i 12 s'hauria de fer a l'andana. D'aquesta manera, a més de no tallar la zona delimitada a rodalies, es podrien aprofitar les citades vies quan no hi ha haguésin circulacions de LD per a rodalies i MD com a desviades en casos de saturació de les andanes principals.

Re: Cacau per fer transbordaments a Rodalies a Sants

Posted: Thursday 17/04/2008 22:15
by metring
victorcasta wrote:
I tant que et donen temps, i jo crec que més dels 5 minuts esmentats, doncs jo ho he fet més d'una i de dues vegades. Que hagi marcat dues vegades el bitllet deu ser o un error de la banda magnètica del bitllet, error de la màquina, que hi hagi una gran diferència en les hores de les màquines de sortida i d'entrada, o que s'hagués superat el temps de permanència en el servei.

D'altra banda, la persona que va d'Hospitalet a Sant Celoni podria fer el canvi a Clot-Aragó, on hi hauria menys gent i menys alderulls i sense cap barrera.

Però amb els Devolució xpress també es pot? Ho dic perquè les màquines per anar cap a les vies 7 i 8 no deixaven passar.

Re: Cacau per fer transbordaments a Rodalies a Sants

Posted: Thursday 17/04/2008 22:40
by josep_serre
La situació actual de les vies a Sants encara que es vulgui descriure com la menys dolenta possible és bastant inadequada, doncs el fet de validar dos cops el bitllet pot suposar i de fet ho ha fet en molts casos el descompte d'un nou viatge, és de suposar que si el nombre d'incidències per aquest motiu s'ha reduït bastant darrerament sigui perquè el programa que porten els torniquets ja sigui millor que l'anterior, tot i això en el seu moment va ser motiu de molts problemes, a part de la molèstia especialment si algú va carregat d'aturar-se dos cops per validar un bitllet.

Ara bé si el problema és el que s'ha de caminar no és gaire més del que s'havia de caminar de la via 1 a la via 6.

Re: Cacau per fer transbordaments a Rodalies a Sants

Posted: Thursday 17/04/2008 22:49
by metring
Què va, pel caminar no és, sino per no tenir les cancel·ladores en el mateix sentit, i haver de passar dos cops, aquesta si és la gran molèstia.