Page 2 of 3

Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)

Posted: Thursday 20/08/2009 16:28
by metring
Doncs fràncament, si.

Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)

Posted: Saturday 29/08/2009 15:26
by solde13
Des de ben petit, quan vaig l'estació de passeig de gracia he tingut aqueta idea:

Quan passes del vestibul a la via 2 (direcció Girona) has de pujar unes escales i desprès les tornes a baixar (per esquivar el túnel), i sempre m'he preguntat si no seria més fàcil baixar el nivell de les vies per aixi no haver de pujar el nivell de les andanes i evitar haver de pujar i baixar escales inutilment?

Salutacions.

Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)

Posted: Monday 31/08/2009 9:14
by Trenscat
solde13 wrote:Des de ben petit, quan vaig l'estació de passeig de gracia he tingut aqueta idea:

Quan passes del vestibul a la via 2 (direcció Girona) has de pujar unes escales i desprès les tornes a baixar (per esquivar el túnel), i sempre m'he preguntat si no seria més fàcil baixar el nivell de les vies per aixi no haver de pujar el nivell de les andanes i evitar haver de pujar i baixar escales inutilment?

Salutacions.
El problema de baixar el nivell de les vies és que uns metres més enllà direcció Sants hi passa la línia L3 del metro per sota i possiblement no hi hagi gàlib. A més, també hi deu haver altres serveis com clavegueram, xarxa elèctrica, gas, aigua, etc.

Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)

Posted: Monday 31/08/2009 15:23
by victorcasta
solde13 wrote:Des de ben petit, quan vaig l'estació de passeig de gracia he tingut aqueta idea:

Quan passes del vestibul a la via 2 (direcció Girona) has de pujar unes escales i desprès les tornes a baixar (per esquivar el túnel), i sempre m'he preguntat si no seria més fàcil baixar el nivell de les vies per aixi no haver de pujar el nivell de les andanes i evitar haver de pujar i baixar escales inutilment?

Salutacions.
Quina manera de complicar-se la vida, doncs. Fas pujar les escales una mica més perquè queda al mateix nivell i llestos.

Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)

Posted: Monday 07/09/2009 0:01
by Jordi Freixas
Per anar bé, i fer competitiva l'estació del Passeig de Gracia, s'hi haurien de realitzar alguns canvis en profunditat que de passada podrien ajudar a descongestionar significativament el túnel:

1- Inclusió de dues vies desviades, tal i com està a Sant Andreu Arenal. Això comportaria haver de disposar de més terrenys de cara a aquesta ampliació. Disposar de dues ves, ajudaria significativament a que hi haguéssin menys trens aturats a dins del túnel, i tanmateix permetria adelantaments.Evdentment, caldria suprimir el passadís que va directe, de l'andana en sentit Sant Celoni-Maçanet-Girona-Portbou amb el passadís d'accés al metro i canviar-ho si s'escau, pr una altra cosa.

2- Canvi d'ubicació de la cafeteria i els comerços. Per exemple, modificant el passadís que comunica el vestíbul amb les escales que accedeixen a les andanes i traslladar aqests establiments a aquesta zona.

3- (la qual cosa sembla mentida que encara no hi sigui) Instal·lació de cintes per a desplaçar-se, en el famós passadís de la mort, del mateix estil que hi havia en el pont de l'Aeroport que comunica l'estació amb la Terminal B (i que per cert, fa un temps vaig veure que ho van treure...), o del mateix estil que et trobes en els metros d'altre ciutats europees (com per exemple, París).

I de coses segur que m'en deixo moltíssimes. En definitiva, l'estació del Passeig de Gracia necessita una remodelació integral.

Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)

Posted: Monday 07/09/2009 17:46
by trensmat
Una estació molt important com Passeig de Garcia no la poden tancar seria una desgracia per Barcelona per que la gent que ve de Girona o Tarragona no tindrien estació al centre de la ciutat.

Alternatives

Posted: Monday 07/09/2009 19:08
by Guigui
Baixant al Clot o a Sants, els enllaços amb metro són prou decents, especialment si es tracta d'una situació temporal.

Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)

Posted: Tuesday 08/09/2009 9:01
by Platanito
trensmat wrote:Una estació molt important com Passeig de Garcia no la poden tancar seria una desgracia per Barcelona per que la gent que ve de Girona o Tarragona no tindrien estació al centre de la ciutat.
Llavors la desgràcia no és per a Barcelona, sino per a Girona i Tarragona... :x

Re: Alternatives

Posted: Tuesday 08/09/2009 15:15
by Jordi Freixas
Guigui wrote:Baixant al Clot o a Sants, els enllaços amb metro són prou decents, especialment si es tracta d'una situació temporal.
Temporal sí, però no definitiva.

Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)

Posted: Tuesday 08/09/2009 15:32
by Jordi Freixas
Platanito wrote:
trensmat wrote:Una estació molt important com Passeig de Garcia no la poden tancar seria una desgracia per Barcelona per que la gent que ve de Girona o Tarragona no tindrien estació al centre de la ciutat.
Llavors la desgràcia no és per a Barcelona, sino per a Girona i Tarragona... :x
Però a Girona no tenien previst fer passar les vies per sota del mateix viaducte?

Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)

Posted: Sunday 13/09/2009 16:25
by trensmat
per que tancar una estacio tan util com passeig de gracia

No es tancarà

Posted: Sunday 13/09/2009 16:44
by Guigui
Excepte a la pregunta que obre el fil, no hi ha absolutament res que ho indiqui: ni els projectes ni el sentit comú.

Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)

Posted: Sunday 13/09/2009 16:51
by Platanito
trensmat wrote:per que tancar una estacio tan util com passeig de gracia
Per fer-ne una tan inútil com faraònica a Sagrera.

Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)

Posted: Sunday 13/09/2009 22:34
by Jordi Freixas
El que és realment inútil és que Fabra i Puig tingui vies desviades que amb prou feines s'utilitzen, mentre que a Passeig de Gracia només hi haginles dues passants. Cada vegada que em trobo aturat abans de la intersecció amb el ramal cap a l'Estació de França i la posterior entrada, em ve el cap que podria ajudar-hi i molt que aquesta estació disposés de dues vies més.

De fet, fins i tot es podrien plantejar d'eliminar l'actual intersecció, i que les dues vies del ramal accedíssin directament a les desviades de l'estació. Seria una cosa similar a això:

\ \__________________________
_\______/____________________\______
__\_________________________________
\__\_________________________/

PD: Que bo que sóc fent mapes... :martell1 :martell1 :martell1

Salt de moltó

Posted: Sunday 13/09/2009 23:49
by Guigui
Jordi Freixas wrote:De fet, fins i tot es podrien plantejar d'eliminar l'actual intersecció, i que les dues vies del ramal accedíssin directament a les desviades de l'estació.
O sigui, estàs proposant un salt de moltó. En bona part, depèn de com pot afectar els fonaments dels edificis adjacents.

Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)

Posted: Monday 14/09/2009 4:22
by Jordi Freixas
Doncs sí. Encara que també podria ser per sota de les vies principals enlloc de per sobre.

Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)

Posted: Tuesday 15/09/2009 10:18
by wefer
L'amplada del c/ Aragó és més que suficient per fer una estació de 4 vies, i accessos amb salt de moltó. De fet, tot el túnel podria tenir 4 vies sense masa complicació (comparat amb d'altres obres que s'han fet).
suposo que el que frena l'obra són tres coses:
1- Falta d'interès.
2- Falta de diners.
3- Pànic al col·lapse circulatori que suposaria tallar el c/ Aragó durant un parell d'anys.

Al final però, les premises 2 i 3 són conseqüència de la 1.

Comparació

Posted: Tuesday 15/09/2009 10:23
by Guigui
Em permeteu una comparació nacionalista-separatista-extremista-terrorista-victimista?

A ciutats com Madrid, París, Londres, Berlín o Zuric, quantes vies hi hauria en un cas com aquest? (Bé, al final queda només Madrid, ja que enlloc més hi ha tanta via soterrada.)

Re: Comparació

Posted: Tuesday 15/09/2009 11:04
by wefer
Guigui wrote:A ciutats com Madrid, París, Londres, Berlín o Zuric, quantes vies hi hauria en un cas com aquest? (Bé, al final queda només Madrid, ja que enlloc més hi ha tanta via soterrada.)
A Madrid en una estació que podríem considerar molt semblant a Pg. de Gràcia com és Nuevos Ministerios, hi ha 4 vies en dues naus diferents.
No obstant, la nova Sol, que vindria a ser una Plaça Catalunya, només té dues vies. Això sí, ambdues estacions tenen uns vestíbuls faraònics on gairebé hi podria caber mig Palau Sant Jordi, res a veure amb les estretors de les estacions barcelonines. Per no parlar de la netedat, il·luminació i informació d'aquestes estacions, a anys llum de qualsevol estació barcelonina.

Estació de Sol:
Image

Imatge obtinguda de http://ecodiario.eleconomista.es/medio- ... l-Sol.html


Nuevos Ministerios (Imatge obtinguda de http://www.madripedia.es/wiki/Estaci%C3 ... inisterios):

Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)

Posted: Tuesday 15/09/2009 18:42
by pol
Nuevos ministerios en te 6 com a mínim les dos de la foto son del túnel antic, i el nou no se si 2 o 4 en te.