trensmat wrote:Tant Anà Pastor (per no comprar material nou) com Josep Rull i Santi Vila (per tunnegar les 447 que no son aptes per fer trajectes de més de 200 Km) son els culpables de aquesta situació del material rodant a Catalunya.
El problema és que les dues administracions públiques no són capaces de buscar material decent per línies de alta capacitat de passatgers com són les línies R11, R15 i R16.
El problema de les 470 es que es mouen massa (fins i tot algunes vegades ens han dit que canviem de vagó per la nostra seguretat), si van en composició simple no hi ha molt lloc, també passa que s'he enganxen massa sovint amb les catenàries, Renfe està treien els seients que es canvien de posició per seients fixos i per acabar no tenen PMR per discapacitats físics.
Els problemes a Catalunya i a tot arreu es que el material rodant no te el manteniment que hauria de tenir, sigui la unitat una 470, una 447, un civia, un 449 o qualsevol tren amb més de 100 anys.
Ana Pastor (i els seus predecessors) no s'han preocupat enlloc d'Espanya de que els trens tinguin un manteniment adequat (digui's, preventiu). El que passa a Catalunya passa a tot l'estat dia sí, dia també.
El motiu de posar 447 a fer regionals és per la norma que corre a Catalunya de que un tren amb més de 30 anys és ferralla. Com que les 470 no són moderns ni aerodinàmics, poder no els podien pintar amb els colors de rodalies, doncs algún atontat va decidir posar els trens de rodalies a fer regionals i així treure's del damunt la ferralla. Doncs a Catalunya si no tenim el més modern del planeta, es que van en contra nostra o passem a ser un país del tercer món
Per combatre amb la flota actual l'alta capacitat, la solució és simple.
1- Trens en Doble
2- Augment de freqüències per repartir el passatge en diferents trens.
No es pot pretendre comprar trens enormes si d'aquí a quatre dies es podrà millorar la freqüència i el material actual anirà perfectament per fer el recorregut.
Sobre que les 470 es mouen molt, bé, si es mouen molt el problema és l'estat de la via. Tal com passa per exemple a l'R12 entre Lleida i Mollerussa. I a l'R12, un cop surts de la zona feta una caqueta, la 470 va fina fina.
Mateix cas a la línia de la costa (via R13/14) , on es posa a 140 i va perfectament. Per tant, per a que no sacsegi en excés, el que cal es actuar a la via.
Ara bé, també diré que no em crec que us diguessin que canviessiu de cotxe per seguretat. S'entén que la seguretat es que el cotxe surti de la via, i molt em sospito de que si el tren te perill de descarrilament, per començar no hagués sortit a circular, però en cas que ho hagués fet el maquinista hagués afluixat la velocitat, i per si fos poc, si descarrila a 140Km/h es veurà afectat tot el tren. Així que personalment dubto moltíssim d'això que comentes.
Si van en simple es decisió de Renfe, no del tren. A Lleida dijous hi havia estacionades 3 470 per la tarda. L'R14 que sortia a les 15:45 d'avagades va en doble, dijous va sortir en simple.
Sobre que s'enganxen massa sovint. Caldria veure si de totes les enganxades, la majoria són amb 470, però molt em sospito que no ho sap ningú més enllà del "em dona la sensació". I abans de donar les culpes al tren, em preguntaria per quin motiu s'ha enganxat. Per que si ve pot ser cosa d'una falta o excés de pressió al braç del pantògraf derivat potser d'un manteniment inexistent, també pot ser que la catenària per x motius s'hagi descompensat, o que el tren anterior l'hagués danyat i al passar el servei següent se la carrega.
Els motius poden ser taants, que em sembla que la 470 és més una afectada que no pas una culpable.
Està molt bé voler que us posin la modernitat de les 449, però en cap cas ha de ser a costa de desprestigiar la resta d'unitats. I per si fos poc, ningú s'ha de creure que les 449 no s'espatllen.
Estic molt cansat de veure com la gent (especialment els "fanboys" del conseller) tiren caqueta contra tot el que el senyor conseller critica, sovint sense tenir punyetera idea. Porta uns dies que s'està retratant fins el punt que vergonya llegir-lo.