Page 2 of 5

Drapaire

Posted: Sunday 20/04/2008 21:48
by Guigui
EUKibo wrote:o_O estem avançant tecnologicament a un ritme trepidant...

Fa només 20 anys qui diria la de chatarra que circulava!
Amb autodesqualificacions com aquesta, t'estàs cobrint de glòria!

Suposo que deus considerar que aquí som al tercer món i que les ciutats més avançades del planeta canvien de tecnologia ferroviària cada cinc anys. Doncs fes una volteta per Londres, París, Viena, Hamburg, Berlín, etc. i ja diràs. Però fins aleshores, fes-nos a tots (tu inclòs) un gran favor i documenta't abans de deixar anar les coses pel broc gros.

Re: Drapaire

Posted: Sunday 20/04/2008 21:52
by metring
Guigui wrote:
EUKibo wrote:o_O estem avançant tecnologicament a un ritme trepidant...

Fa només 20 anys qui diria la de chatarra que circulava!
Amb autodesqualificacions com aquesta, t'estàs cobrint de glòria!

Suposo que deus considerar que aquí som al tercer món i que les ciutats més avançades del planeta canvien de tecnologia ferroviària cada cinc anys. Doncs fes una volteta per Londres, París, Viena, Hamburg, Berlín, etc. i ja diràs. Però fins aleshores, fes-nos a tots (tu inclòs) un gran favor i documenta't abans de deixar anar les coses pel broc gros.
Tens raó. Només cal anar a Londres i París per veure quan de temps fan durar els seus trens. A Londres, pots trobar-te trens del 1969, reformats, i que funcionen de meravella, i per a res "desentonen" ni funcionen malament!

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Posted: Sunday 20/04/2008 22:10
by victorcasta
Jo penso que vol fer una mica de troll i picar el personal amb aquests comentaris.

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Posted: Monday 21/04/2008 17:30
by 437.001
Bones fotos. Llàstima que no n´hi hagi cap de Barcelona-Poble Nou ni cap bona perspectiva de l´antiga estació de Rodalies.
Tampoc n´hi ha cap de Glòries amb les vies en superfície. Un es posa nostàlgic i comença a exigir, com les jaies... :P

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Posted: Monday 21/04/2008 19:09
by UT440_132M
I més ara que es veu que han retirat les ultimes 440 sense reformar que quedaven i d'aqui a poc les 440R de dos cotxes que aniran cap a Santander segurament. :'( :'( :'( :'(

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Posted: Monday 21/04/2008 19:48
by BCN2008
UT440_132M wrote:I més ara que es veu que han retirat les ultimes 440 sense reformar que quedaven i d'aqui a poc les 440R de dos cotxes que aniran cap a Santander segurament. :'( :'( :'( :'(
I com pujarem a Puigcerdà? Caminant? Bufant darrera de la 440 de 3 cotes? Amb les "porqueries ambulants" o Civies?
Per cert, boniques fotos.

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Posted: Monday 21/04/2008 19:56
by UT440_132M
amb 447 :'( :'( :'( :'( :'(

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Posted: Monday 21/04/2008 23:31
by sirhall
Jo, perquè tinc la sensació de que tots els trens i estacions que no he conegut per culpa de la meva "relativa curta edat" molen més que les actuals? :cop

Per cert, en la primera foto falta aquell cartellet que portaven els trens de "aquesta unitat està equipada amb aire acondicionat", com si fos una cosa excepcional, jeje.

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Posted: Tuesday 22/04/2008 13:07
by Platanito
sirhall wrote:Jo, perquè tinc la sensació de que tots els trens i estacions que no he conegut per culpa de la meva "relativa curta edat" molen més que les actuals? :cop
Perquè és veritat :D

Bé, abans els trens eren unes caixes una mica atrotinades i sorolloses, però podies obrir la finestra i respirar l'aire pur (quan el tren anava en superfície), i tenies un seient mullit (val, també hi havia els d'alumini dels 300 del GMB), i pel que fa a les estacions eren obertes, a l'aire lliure, i hi podies veure material rodant molt més divers que ara.

El tema és que abans et venia de gust agafar el tren per respirar aquest ambient. Avui dia, anar a la Tour de Carol suposa de entrada un parell d'hores dins d'una caixa molt menys sorollosa però més mal cuidada i tremendament incòmoda, i on si et toca un vidre brut ja t'has quedat sense paisatge. Sense el que igualment no veuràs fins que portis mitja hora circulant per túnel des de Sants!

Sense paisatge

Posted: Tuesday 22/04/2008 13:10
by Guigui
Platanito wrote:Sense el que igualment no veuràs fins que portis mitja hora circulant per túnel des de Sants!
... i, en un futur no massa llunyà, fins que no hagis sortit 30 km de Barcelona! >:(

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Posted: Tuesday 22/04/2008 20:45
by 252-071
Magnifiques fotos d'aquella época amb molt bona qualitat.

UT440_132M wrote:i la 440 131M 118C l'enviaran a Xile...
Em podries dir en que et bases per afirmar aixó?

Salutacions

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Posted: Tuesday 22/04/2008 21:18
by UT440_132M
Rumors que corren per can Renfomentoadif

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Posted: Wednesday 23/04/2008 0:47
by Jordilar
UT440_132M wrote:Rumors que corren per can Renfomentoadif
M'agradiaria saber qui ha dit això, doncs és totalment falç

Salut,

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Posted: Wednesday 23/04/2008 8:54
by Platanito
Bon cop de
Jordilar wrote:falç
...

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Posted: Wednesday 23/04/2008 12:53
by UT440_132M
Platanito wrote:Bon cop de
Jordilar wrote:falç
...
Si xD , en tot cas deu ser fals! xD el català correcte passa'l! xD

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Posted: Wednesday 23/04/2008 15:44
by 252-071
UT440_132M wrote:Rumors que corren per can Renfomentoadif
Doncs que sapigues que a Xile no volen més 440 perque consumeixen molt i els hi surt més a compte comprar automotors a Alstom.

Salutacions

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Posted: Sunday 20/07/2008 18:45
by nooiler
Hola nois, se'm fa imprescindible actualitzar el llistat de fotos amb el que vaig començar aquest post.

És tracta del flickr de chausson_bs http://www.flickr.com/photos/chausson_b ... 413158205/. :o Jo no tinc paraules per comentar el que molts veureu a continuació.

Image
Tren de la sèrie 3000 del metro i tren de la sèrie 282 de FGC exposats a la Fira de Mostres. Barcelona, juny de 1986.

Image
Tren de la sèrie 282 de FGC exposat a la Fira de Mostres. Barcelona, juny de 1986.

Image
Unitat de tren de la sèrie 437 a la Rambla de Badalona. Novembre de 1981.

Image
Locomotora 269.105 amb el color verd d'origen remolcant una composició de cotxes 8000 amb els colors Estrella a la línia C1 de Rodalies de Barcelona, lloc inhabitual d'aquest tipus de composicions.
Badalona, 1 de novembre de 1991.

Image
Locomotora 269.235 remolcant una composició de cotxes de dos pisos de la sèrie 450.
Sant Andreu Comtal, 31 de març de 1991.

Image
Estació de França, Barcelona, febrer de 1981.

Image
Trens de les sèries 600 i 111 a les cotxeres de Sarrià dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
Barcelona, 12 d'octubre de 1985.

Image
Trens de les sèries 600 i 111 a les cotxeres de Sarrià dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
Barcelona, 12 d'octubre de 1985.

Image
Automotor 440 en doble tracció a Montgat, a la línia C1 de rodalies de Barcelona, camí de Mataró.
Montgat, 20 de juny de 1992.

Image
Estació de Monsolís, amb una unitat 436 estacionada camí de Barcelona.
Montgat, 1983.

Image
Automotor elèctric sèrie 440 de la línia C1 de Rodalies de Barcelona. Provenia de l'Aeroport i el seu destí era Mataró.
Montgat, 25 de març de 1990.

Image
Automotor elèctric 444.007 a l'estació de Sant Andreu Comtal.
Barcelona, gener de 1990.

Image
Una doble tracció d'unitats de la sèrie 436 surt de l'estació de Badalona en direcció a Mataró.
Badalona, agost de 1988.

Image
Una doble tracció d'unitats de la sèrie 436 surt de l'estació de Badalona en direcció a Mataró.
Badalona, agost de 1988.

Image
Una doble tracció d'unitats de la sèrie 436 surt de l'estació de Badalona en direcció a Mataró.
Badalona, agost de 1988.

Image
Unitat de tren 440.075M estacionada a Sant Andreu Comtal.
Barcelona, juliol de 1995.

:wc :wc :wc

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Posted: Sunday 20/07/2008 20:00
by El LLOP
Moltes felicitats i moltes gràcies per les fotos. Son magnífiques. xD

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Posted: Sunday 20/07/2008 20:33
by josep_serre
Com ja he dit altres cops en casos semblants em sembla un error conceptual gravíssim denominar C1 a la línia fèrria que uneix Barcelona i Maçanet Massanes per Mataró, doncs C1 no és la denominació de cap infrastructura, sino la d'un servei de trens que la recorre entre els quals a més alguns dels trens que apareixen a la fotografia ni tan sols en formen part, i tenint en compte la data d'una de les fotografies amb aquesta cita, 25 de març de 1990 a més a més molt probablment en aquella data aquesta denominació de les línies de Rodalies ni tan sols existia.

C1 no és la denominació de cap infrastructura, com ja he dit, per tant no és correcte anomenar-la així, en tot cas podem dir la línia de Barcelona a Maçanet Massanes per Mataró o menys formalment línia de Mataró, o denominacions semblants.
nooiler wrote: Locomotora 269.105 amb el color verd d'origen remolcant una composició de cotxes 8000 amb els colors Estrella a la línia C1 de Rodalies de Barcelona, lloc inhabitual d'aquest tipus de composicions.
Badalona, 1 de novembre de 1991.

Automotor 440 en doble tracció a Montgat, a la línia C1 de rodalies de Barcelona, camí de Mataró.
Montgat, 20 de juny de 1992.

Automotor elèctric sèrie 440 de la línia C1 de Rodalies de Barcelona. Provenia de l'Aeroport i el seu destí era Mataró.
Montgat, 25 de març de 1990.

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Posted: Sunday 20/07/2008 20:49
by nooiler
josep_serre wrote:Com ja he dit altres cops en casos semblants em sembla un error conceptual gravíssim denominar C1 a la línia fèrria que uneix Barcelona i Maçanet Massanes per Mataró, doncs C1 no és la denominació de cap infrastructura, sino la d'un servei de trens que la recorre entre els quals a més alguns dels trens que apareixen a la fotografia ni tan sols en formen part, i tenint en compte la data d'una de les fotografies amb aquesta cita, 25 de març de 1990 a més a més molt probablment en aquella data aquesta denominació de les línies de Rodalies ni tan sols existia.

C1 no és la denominació de cap infrastructura, com ja he dit, per tant no és correcte anomenar-la així, en tot cas podem dir la línia de Barcelona a Maçanet Massanes per Mataró o menys formalment línia de Mataró, o denominacions semblants.
nooiler wrote: Locomotora 269.105 amb el color verd d'origen remolcant una composició de cotxes 8000 amb els colors Estrella a la línia C1 de Rodalies de Barcelona, lloc inhabitual d'aquest tipus de composicions.
Badalona, 1 de novembre de 1991.

Automotor 440 en doble tracció a Montgat, a la línia C1 de rodalies de Barcelona, camí de Mataró.
Montgat, 20 de juny de 1992.

Automotor elèctric sèrie 440 de la línia C1 de Rodalies de Barcelona. Provenia de l'Aeroport i el seu destí era Mataró.
Montgat, 25 de març de 1990.
Bé, tens raó, el que en veritat es vol dir en comptes de "per la línia C1" es "per on actualment transcorre la linia C1". Segurament seria mes correcte dir "per la infraestructura Barcelona-Mataró" pero també crec que tots sabiem perfectament a que es refereix. ;)

Posats al tiquismiquisme ningú podria dir "vaig a agafar la linea 4 del metro" ja que 1) no agafes, puges 2) no hi ha cap linia al metro, sino linies de servei i 3) metro? allò per mesurar coses o es que ens estem referint al ferrocarril metro_polità? :D Perdoneu la comèdia. :martell1