Page 2 of 8

Re: Antiguitat mitjana dels cotxes

Posted: Sunday 20/04/2008 22:21
by orique
Guigui wrote:
Fran-Ikarus wrote:[...] mitjana d'edat del parc automobilístic espanyol, segons he llegit avui mateix, de 13 anys [...]
Ostres, no ho hauria dit mai! Sempre he tingut la impressió de que era força més baixa.

:o
El meu d'aquí pocs dies en fa 15... espero que no arribi a complir els 16.

Re: Quins cotxes són millors?

Posted: Sunday 20/04/2008 22:25
by aarongilp
El meu en té 14 i mig...

Re: Quins cotxes són millors?

Posted: Sunday 20/04/2008 22:42
by Estrella_de_Galicia
aarongilp wrote:El meu en té 14 i mig...
si si, peró per l'epoca estaba de ops! mare i per a mi encara ho és.


Per cert, el 106 ja en tindrá 12, es del 96... el C5 es del novembre passat :D bueno, el 106 s'aproxima a l'edat i espero a que arribi alas 25 per ficar-ho com a vehicle classic a la FEVA

Aaron, t'enrecordes d'aquell dia que varem tindre que pujar a Girona amb el 106? jajaja

Re: Quins cotxes són millors?

Posted: Monday 21/04/2008 0:17
by aarongilp
Estrella_de_Galicia wrote:Aaron, t'enrecordes d'aquell dia que varem tindre que pujar a Girona amb el 106? jajaja
Bufff...quin dia! A qui se li acut anar per la nacional en plè setembre de calor? :D

Re: Quins cotxes són millors?

Posted: Monday 21/04/2008 1:22
by wefer
Quins cotxes són els millors?
Per favor, no hi ha color... on estigui un utilitari italià... :D
http://www.youtube.com/watch?v=jzKQRdUO ... re=related

Re: Quins cotxes són millors?

Posted: Monday 21/04/2008 12:45
by vr

Re: Estandardització necessària

Posted: Monday 21/04/2008 20:43
by 252-071
Guigui wrote:
252-071 wrote:
Guigui wrote:Per cert, no hi ha manera que tots els fabricants del món es posin d'acord en el disseny i la posició del regulador de fars, el clàxon, la marxa enrere i els intermitents d'emergència?
Sembla que no,encara que es qüestió d'acostumar-se,que no costa res.

Lo de la marxa enrera sembla més per raons tècniques que no per fer la punyeta.
Doncs trobo que, tan perepunyetes que són en determinades coses, podrien esmerçar-se més en aspectes que són vitals per a la seguretat viària. No pot ser que, quan em vaig comprar el cotxe que tinc ara, el venedor del concessionari es passés dues hores (no exagero!) explicant-me com funcionava tot quan me'l van lliurar. I no em refereixo al venedor, que vaig trobar que em va oferir un servei de cinc estrelles, sinó a la complicació de tot plegat.
En aixó tens raó,alguns cotxes tenen massa botons i cada vegada carreguen el volant amb més botons en els comandaments.Sinò fixeu-vos en alguns cotxes com el C4,que porten botons fins al costat de la tapa de l'airbag del volant.

Per cert quin cotxe portes?

El cotxe del meu pare,un astra F caravan va fer 10 anys el pasat 1 de desembre.Va bé(tenint en compte que els manteniments els fa ell que es mecanic)però es fa present una petita manca de CV(es el 1.7TDS de 82CV).

Salutacions

Re: Estandardització necessària

Posted: Monday 21/04/2008 23:02
by Estrella_de_Galicia
252-071 wrote: En aixó tens raó,alguns cotxes tenen massa botons i cada vegada carreguen el volant amb més botons en els comandaments.Sinò fixeu-vos en alguns cotxes com el C4,que porten botons fins al costat de la tapa de l'airbag del volant
Tu no t'hi has fixat en el nou Peugeot 407? perdó vui dir el Nou citroen C5... (C5 Serie III = Peugeot 407)

http://hydractives.com/viewtopic.php?f=47&t=1167
Image

Y aquest es el meu (com es pot observar el volant queda net, ja en té masses botones el petitó)
Image

El meu cotxe

Posted: Tuesday 22/04/2008 0:03
by Guigui
252-071 wrote:Per cert quin cotxe portes?
VW Touran 1.6 FSI, 4 anys.

Re: Quins cotxes són millors?

Posted: Tuesday 22/04/2008 13:44
by Peter
252-071 wrote:En aixó tens raó,alguns cotxes tenen massa botons i cada vegada carreguen el volant amb més botons en els comandaments.Sinò fixeu-vos en alguns cotxes com el C4,que porten botons fins al costat de la tapa de l'airbag del volant.
Pot semblar que té molts botons al volant però realment és molt comode d'utilitzar. La part central del volant és fixa, no gira i fa que els botons sempre estiguin al mateix lloc. El control de velocitat i la ràdio els pots controlar amb el dit polze de cada ma sense baixar la vista de la carretera. L'unica pega és el botó del clàxon que és massa petit i per gent com jo que no estem acostumats a pitar, quan et fa falta costa de trobar-lo.

Re: Quins cotxes són millors?

Posted: Wednesday 23/04/2008 23:27
by ABB_Traccion
Jo tinc (bé, el té el meu pare :) ) un Renault Mégane II, dels primers que van sortir amb matricula XXXX CCY amb 120cv. (1.9dCi) Luxe-Privilège i Kit Sport (faldons, no gaire exagerats). té 101.000 km fets i tira com una bèstia... va realment bé. ;)

El volant no és gaire "exagerat" en qüestió de botons, només en té 2, els del control del regulador/limitador de velocitat, el primer, és molt útil i va molt bé.

Re: Quins cotxes són millors?

Posted: Saturday 26/04/2008 17:17
by FGC
Hola bona tarda, jo sempre he confiat amb els francesos, tot i que em vaig enganxar els dits amb una Renault Scenic 1.9 dci 92cv, ara tinc el "famós" C4 Picasso 5p HDI 138cv Exclusive CMP i si és ben veritat que de botons no n'hi falten, també ho és que és un cotxe que per a conduir-lo NO CAL SABER-NE de conduir, ho fa tot ell, només et deixa el gas el fre i el volant, prou, la resta és seva, encara que amb tanta informàtica i eletrònica, recomano que si algú es decideix per un cotxe així, es fagi l'assegurança a tot risc i l'ampliació de garantia a 4 anys ( per si de cas ). :D

Re: Quins cotxes són millors?

Posted: Saturday 26/04/2008 17:45
by Estrella_de_Galicia
FGC wrote:...amb tanta informàtica i eletrònica...
i perque no has vist el motor del C5 que porta només una centraleta per controlar la suspensió!!! i una centraltea per controlar la resta de coses del cotxe...

Que si vaig a més de 110 la susspensió ha de baixar uns mm, que sila carretera esta en mal estat i va a menys de 90 kms/h aquest puja uns mm... en fi.. una única centraleta per la suspensió amb aixó ja et dic prou (cosa que amb el xantia, BX això no passava..)

Hay Aaron que al final li cambiaré el cotxe al teu pare...

Re: Quins cotxes són millors?

Posted: Saturday 26/04/2008 20:13
by FGC
Cert, en el cas del C4, la centraleta de la suspensió anul.la l'amagatall guarda-objectes de sota els peus de el passatger dearrere esquerre ( queda lliure el dret ).

Re: Quins cotxes són millors?

Posted: Sunday 27/04/2008 14:22
by aarongilp
Estrella_de_Galicia wrote:Hay Aaron que al final li cambiaré el cotxe al teu pare...
Si segueixes pagant tu el C5 endavant! :D :D xD xD

Re: Quins cotxes són millors?

Posted: Sunday 04/05/2008 21:46
by Rodalíes
Yo sigo contentito con mi Stilo 1.9 Multijet...

... a pesar de pagar los 124,6 € del impuesto de circulación más los 172 de la primera revisión anual (cambio de aceite y filtros de aire y aceite)...

Por cierto, el consumo medio según el ordenador de a bordo me ha subido a los 8 litros a los 100!!! Es decir, que el coche "chupa" nada más pasar de 130 kmh....

Re: Quins cotxes són millors?

Posted: Monday 05/05/2008 8:29
by Estrella_de_Galicia
Rodalíes wrote:Yo sigo contentito con mi Stilo 1.9 Multijet...

... a pesar de pagar los 124,6 € del impuesto de circulación más los 172 de la primera revisión anual (cambio de aceite y filtros de aire y aceite)...

Por cierto, el consumo medio según el ordenador de a bordo me ha subido a los 8 litros a los 100!!! Es decir, que el coche "chupa" nada más pasar de 130 kmh....
mi media no llega a los 7 litros y con automático!!! miratelo porque parece ser que le pisas un rato... .D

Re: Quins cotxes són millors?

Posted: Monday 05/05/2008 22:49
by ABB_Traccion
"Mi" Mégane no sube de los 5.8 l/100km ;)

Re: Quins cotxes són millors?

Posted: Wednesday 07/05/2008 15:16
by 252-071
Us supero a tots,el astra fa 4.3 l/100km :ok

Re: Fiat do meu coraçao...

Posted: Monday 12/05/2008 15:54
by neroon
JaMiRo! wrote:A mi m'agrada el nou Fiat 500, com més d'una vegada he comentat per aquí... :D

Image

He de reconèixer que Fiat comença a dissenyar uns vehicles força atractius estèticament. Altra cosa serà la mecànica, que ho desconec. ;)
La Fiat de avui dia no te gens a envejar a cap fabricant alemany o francès. Has de tenir present que la qualitat dels seus productes està a un nivell excelent. Poder encara estan un mica enrera (però nomès una miqueta), en allò referent als acabats, però la millora és persistent. Pensa que a dia d'avui, és un dels fabricants amb una millor relació qualitat/preu. De fet tu mateix ho has pogut comprovar amb el seu últim producte, el 500, que li ha reventat les previsions de vendes.

La mala fama (des d'el meu punt de vista, inmerescuda) se la va guanyar durant la seva crisi dels anys 80 i principis dels 90, en la qual, per tal de posar-hi fré, va haver de reduir costos en forma de materials mès barats, controls de qualitat menys estrictes, etc. i això sense parlar dels ajustaments de plantilla a les seves factories. De fet, aquesta crisi va afectar a tota l'industria italiana, i marques com Lancia o Alfa Romeo, per exemple, en van sortir pitjor parades (Tant és això que avui dia formen part del consorci Fiat). La recuperació de Fiat es va consolidar a mitjans dels 90 amb el llançament del Punto (que va arribar a ser el cotxe mès venut d'Europa) i dels Bravo/Brava millorant en continu fins a l'actualitat.

Referent als motors no tinguis cap por; Fiat en fa de molt bons tot i que les "llegendes populars" s'escarrassin en dir el contrari. Pensa que els motors "Fire" de 1.0, 1.1, 1.2 i 1.4 de mitjans dels 90 varen ser considerats els millors motors de benzina d'europa, per sobre dels motors VW o Citroën per posar dos exemples. Eren motors económics, fiables i molt robusts. De fet l'actual gama del models de la casa italiana encara els fa servir (Panda, 500, Punto i Seicento).

La millora en motors Diesel va arribar un mica tard respecte la competència. Quan a Europa VW es menjava el mercat amb els seus TDI, Fiat encara feia servir els seus diesel i turbo diesel dissenyats a mitjans dels 80. Això ho van compensar a finals del 90 amb la presentació dels motors JTD, els hereus dels quals motoritzen avui dia a moltes marques alienes a Fiat. A part de Lancia i Alfa Romeo, els motors diesel de Fiats són fets servir per Opel, Saab, Suzuki i Subaru (el petit Justy fa servir el 1.3 JTD del Panda). Amb això ja pots fer-te una idea de la qualitat del producte ofertat per la casa italiana.

Jo mateix tinc un Fiat Brava 1.9 JTD de 100 Cv de desembre de 2000 i que la setmana pasada va fer 200.000 kms. En aquest set anys i mig, a part de les revisions periódiques, nomès li he hagut de canviar la bomba d'aigua (és va trencar l'eix amb 180.000 km). L' "embrague" és l'original i, segons el mecànic que em fa el manteniment, encara li quedarà corda per uns 30 ó 40.000 kms mès. Fa poc m'he quedat amb el Fiat Tempra del meu pare (ell ha deixat de conduir). És un 1.4 de benzina de l'any 93. Té 217.000 kms i a part de quedar-se sense aire condicionat per una fuita al circuit (corrossió per dormir al ras) i perdre una mica d'oli per una junta de culata que comença a demanar un canvi, el cotxe tampoc ha tingut cap avaria en els seus 15 anys de vida (Aquest també porta al mateix embrague amb que va sortir de fàbrica). Ara mateix, si m'haguès de canviar de cotxe, no m'ho pensaria, repetiria amb Fiat (tot i que ara em conformaria amb un Panda). Abans que el Fiat vaig tenir un Citroën ZX que, malauradament, em va donar tots els problemes del món (ocasionats, segurament, pel tracte que li va dispensar el seu anterior propietari).

Com pots veure, JaMiRo, pots confiar plenament en qualsevol dels motors que pot equipar el Fiat 500. :ok

Salutacions, i disculpes per el totxo (feia molt de temps que no pasava pel fòrum).