JaMiRo! wrote:A mi m'agrada el nou Fiat 500, com més d'una vegada he comentat per aquí...
He de reconèixer que Fiat comença a dissenyar uns vehicles força atractius estèticament. Altra cosa serà la mecànica, que ho desconec.
La Fiat de avui dia no te gens a envejar a cap fabricant alemany o francès. Has de tenir present que la qualitat dels seus productes està a un nivell excelent. Poder encara estan un mica enrera (però nomès una miqueta), en allò referent als acabats, però la millora és persistent. Pensa que a dia d'avui, és un dels fabricants amb una millor relació qualitat/preu. De fet tu mateix ho has pogut comprovar amb el seu últim producte, el 500, que li ha reventat les previsions de vendes.
La mala fama (des d'el meu punt de vista, inmerescuda) se la va guanyar durant la seva crisi dels anys 80 i principis dels 90, en la qual, per tal de posar-hi fré, va haver de reduir costos en forma de materials mès barats, controls de qualitat menys estrictes, etc. i això sense parlar dels ajustaments de plantilla a les seves factories. De fet, aquesta crisi va afectar a tota l'industria italiana, i marques com Lancia o Alfa Romeo, per exemple, en van sortir pitjor parades (Tant és això que avui dia formen part del consorci Fiat). La recuperació de Fiat es va consolidar a mitjans dels 90 amb el llançament del Punto (que va arribar a ser el cotxe mès venut d'Europa) i dels Bravo/Brava millorant en continu fins a l'actualitat.
Referent als motors no tinguis cap por; Fiat en fa de molt bons tot i que les "llegendes populars" s'escarrassin en dir el contrari. Pensa que els motors "Fire" de 1.0, 1.1, 1.2 i 1.4 de mitjans dels 90 varen ser considerats els millors motors de benzina d'europa, per sobre dels motors VW o Citroën per posar dos exemples. Eren motors económics, fiables i molt robusts. De fet l'actual gama del models de la casa italiana encara els fa servir (Panda, 500, Punto i Seicento).
La millora en motors Diesel va arribar un mica tard respecte la competència. Quan a Europa VW es menjava el mercat amb els seus TDI, Fiat encara feia servir els seus diesel i turbo diesel dissenyats a mitjans dels 80. Això ho van compensar a finals del 90 amb la presentació dels motors JTD, els hereus dels quals motoritzen avui dia a moltes marques alienes a Fiat. A part de Lancia i Alfa Romeo, els motors diesel de Fiats són fets servir per Opel, Saab, Suzuki i Subaru (el petit Justy fa servir el 1.3 JTD del Panda). Amb això ja pots fer-te una idea de la qualitat del producte ofertat per la casa italiana.
Jo mateix tinc un Fiat Brava 1.9 JTD de 100 Cv de desembre de 2000 i que la setmana pasada va fer 200.000 kms. En aquest set anys i mig, a part de les revisions periódiques, nomès li he hagut de canviar la bomba d'aigua (és va trencar l'eix amb 180.000 km). L' "embrague" és l'original i, segons el mecànic que em fa el manteniment, encara li quedarà corda per uns 30 ó 40.000 kms mès. Fa poc m'he quedat amb el Fiat Tempra del meu pare (ell ha deixat de conduir). És un 1.4 de benzina de l'any 93. Té 217.000 kms i a part de quedar-se sense aire condicionat per una fuita al circuit (corrossió per dormir al ras) i perdre una mica d'oli per una junta de culata que comença a demanar un canvi, el cotxe tampoc ha tingut cap avaria en els seus 15 anys de vida (Aquest també porta al mateix embrague amb que va sortir de fàbrica). Ara mateix, si m'haguès de canviar de cotxe, no m'ho pensaria, repetiria amb Fiat (tot i que ara em conformaria amb un Panda). Abans que el Fiat vaig tenir un Citroën ZX que, malauradament, em va donar tots els problemes del món (ocasionats, segurament, pel tracte que li va dispensar el seu anterior propietari).
Com pots veure, JaMiRo, pots confiar plenament en qualsevol dels motors que pot equipar el Fiat 500.
Salutacions, i disculpes per el totxo (feia molt de temps que no pasava pel fòrum).