Page 2 of 14
Posted: Sunday 07/01/2007 5:13
by Jordi Freixas
Bé, en tot cas, i sobre el debat dirigir a andorrans... em sembla que de cara a la gent que estem aquí, i com a no-andorrans, hauriem de centrar-nos en debatre sobre un model de transport que ens permeti anar a Andorra sense haver d'agafar el cotxe.
PD: Sí, és obvi això que dic, però sembla que no es té en compte, que pel que fa a la connexió amb La Seu d'Urgell, els beneficiaris som la gent que vivim principalment a Catalunya.
Posted: Sunday 07/01/2007 11:11
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:els beneficiaris som la gent que vivim principalment a Catalunya.
Més concretament, els de les províncies de Tarragona i Barcelona (sobretot aquesta). Als gironins ens serviria de ben poc, ja que hauriem d'anar en cotxe fins a Ripoll (no pregunteu sobre autobusos Girona - Ripoll).
Re: Andorra
Posted: Sunday 07/01/2007 12:45
by Sky
Santfeliuenc wrote:También se puede conectar a la línea de La Pobla, claro, pero (sigamos siendo andorranos), ¿para qué? ¿con qué fin? ¿ir a Lleida? ¿a qué?
De fer-se la connexió des de La Pobla, els andorrans sempre podrien intercanviar amb un regional d'Alta Velocitat a Lleida per anar a Barcelona en poc temps...
De tota manera m'oloro que no es farà ni una cosa ni l'altra. Potser d'aquí un any presenten el projecte, a varies dècades vista, i si es perd pel camí "ningú" no se'n recordarà.
Posted: Sunday 07/01/2007 18:17
by Jordi Freixas
aarongilp wrote:Jordi Freixas wrote:els beneficiaris som la gent que vivim principalment a Catalunya.
Més concretament, els de les províncies de Tarragona i Barcelona (sobretot aquesta). Als gironins ens serviria de ben poc, ja que hauriem d'anar en cotxe fins a Ripoll (no pregunteu sobre autobusos Girona - Ripoll).
Per això hi ha també a sobre la taula l'Eix Transversal Ferroviari, no?
Posted: Sunday 07/01/2007 18:24
by aarongilp
L'Eix Transversal Ferroviari és una utopia ara per ara. La inversió és massa alta pels beneficis que se'n traurien. I si es fes, jo hauria de pagar un ull de la cara per anar a Vic, i d'allí em quedaria una bona estona per arribar a Andorra. No, no és una bona idea.
Posted: Sunday 07/01/2007 18:56
by entfe001
Jordi Freixas wrote:aarongilp wrote:[...] Als gironins ens serviria de ben poc, ja que hauriem d'anar en cotxe fins a Ripoll (no pregunteu sobre autobusos Girona - Ripoll).
Per això hi ha també a sobre la taula l'Eix Transversal Ferroviari, no?
L'ETF no passarà pas per Ripoll.
Ara la millor combinació en transport públic per anar de Girona a Ripoll és el tren. Transbordant a Barcelona Sants.
Posted: Sunday 07/01/2007 19:15
by Jordi Freixas
Home... més utòpic resulta potser el ferrocarril fins a Andorra, no?
I no hi va gent de Girona a Andorra? Ah... clar és veritat. En cas d'arribar-se a fer l'ETF, seran tan intel·ligents que ningú hi pensarà en que es podria posar un tren que fes el trajecte Girona - Andorra La Vella (o Cervera de La Marenda - Andorra La Vella)
Posted: Sunday 07/01/2007 19:17
by entfe001
Jordi Freixas wrote:(o Cervera de La Marenda - Andorra La Vella)
Des de Cervera el més pràctic seria donar la volta per Narbona, Tolosa i Foix fins arribar a l'Ospitalet.
Posted: Sunday 07/01/2007 19:24
by Jordi Freixas
Ja, però també es tracta de cobrir tota una serie de poblacions que hi pugin haver entre Cervera i Andorra La Vella (Figueres, Girona, Vic, Ripoll, Ribes, ...).
Posted: Sunday 07/01/2007 19:28
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:I no hi va gent de Girona a Andorra? Ah... clar és veritat. En cas d'arribar-se a fer l'ETF, seran tan intel·ligents que ningú hi pensarà en que es podria posar un tren que fes el trajecte Girona - Andorra La Vella (o Cervera de La Marenda - Andorra La Vella)
Si, el problema està en que com no fos un tren amb rodadura desplaçable, impossible de fer. l'ETF serà en UIC, i la línia de Puigcerdà és en ibèric. I dubto que la renfe posi un Talgo per fer Girona - Andorra...
Posted: Sunday 07/01/2007 19:28
by entfe001
Jordi Freixas wrote:Ja, però també es tracta de cobrir tota una serie de poblacions que hi pugin haver entre Cervera i Andorra La Vella (Figueres, Girona, Vic, Ripoll, Ribes, ...).
OLOT
Posted: Sunday 07/01/2007 19:38
by aarongilp
Posted: Sunday 07/01/2007 19:42
by Jordi Freixas
aarongilp wrote:Jordi Freixas wrote:I no hi va gent de Girona a Andorra? Ah... clar és veritat. En cas d'arribar-se a fer l'ETF, seran tan intel·ligents que ningú hi pensarà en que es podria posar un tren que fes el trajecte Girona - Andorra La Vella (o Cervera de La Marenda - Andorra La Vella)
Si, el problema està en que com no fos un tren amb rodadura desplaçable, impossible de fer. l'ETF serà en UIC, i la línia de Puigcerdà és en ibèric. I dubto que la renfe posi un Talgo per fer Girona - Andorra...
Un TALGO no, però potser un Mitja Distancia d'aquests que faran amb el sistema Brava de rodadura desplaçable, sí que es podria fer.
Posted: Monday 08/01/2007 11:00
by Ecomobisostrans
aarongilp wrote:Ophani wrote:jo crec sincerament que es positiu que ens impliquem en que el tren arribi a andorra. i jo la veritat soc mes partidari que arribi via puigcerda... aixo podria servir per potenciar la linia
Jo sóc més partidari de que s'inverteixi en el que ja existeix i de crear ferrocarrils que tinguin una demanda més regular (a Andorra sobretot s'hi va a l'hivern).
El que s'ha de tenir en compte es la mitjana de viatgers que tindra una linia durant l'any. Es igual que tingui una mitjana de 50000 viatgers al dia per que cada dia hi passen mes o menys 50000 viatgers, o que la tingui per que la meitat de l'any n'hi passen 99000 i l'altra meitat nomes 1000.
El que jo faria amb Andorra es el seguent:
faria la connexio amb 3 linies des de Barcelona i 2 desde Lleida:
1#Barcelona - Vic - Ripoll - La Molina - Bellver - La Seu - Andorra - L'Höpitalet Pres l'Andorre
2#Barcelona - Manresa - Berga - Bagá - Bellver - La Seu - Andorra
3#Barcelona - Manresa- Solsona - Oliana - La Seu - Andorra
4#Lleida - Balaguer - Oliana - La Seu - Andorra - L'Höpitalet Pres l'Andorre
5#Lleida - Balaguer - La Pobla de Segur - Sort - La Seu - Andorra
Per la linia 2 hi faria passar aves procedents de Valéncia i per la 4 aves procedents de Madrid, per que es pugui anar a Andorra amb el minim temps possible.
------------------
Una altra cosa: Algu ha parlat dels horaris de Girona a Ripoll... No ho entenc, tant bon servei que hi ha de Olot a Girona, i tant dolent de Ripoll a Girona.
http://195.214.44.143/cgi-bin/horaris.p ... OLL&GIRONA
http://195.214.44.143/cgi-bin/horaris.p ... OLL&GIRONA
Posted: Monday 08/01/2007 11:24
by Guigui
Repeteixo: l'opció de perllongar la línia de La Pobla cap a La Seu és contra natura, ja que el túnel des de Sort seria molt llarg i no cobriria pràcticament gens de població. La sortida natural cap al sud és per la Vall del Segre, i aquí proposo dues connexions: amb Balaguer i amb Tàrrega (idealment, perllongable cap a Tarragona). Tot això, a més de la connexió de La Seu amb Puigcerdà.
Posted: Monday 08/01/2007 12:29
by Ophani
jo ho tinc clarisim lo mes prioritari es extendre la linia de puigcerda. Despres ja vurem que es fa
Connexió ferroviària amb Andorra
Posted: Monday 21/04/2008 19:50
by victorcasta
El Periódico de Catalunya 21/4/2008 wrote:
3 comarques plantegen connectar BCN i Andorra amb ferrocarril
• Osona, el Ripollès i la Cerdanya proposen allargar la línia de Puigcerdà per la Seu
PERE PRATDESABA
VIC
El Govern d'Andorra i els consells comarcals d'Osona, el Ripollès i la Cerdanya han desenterrat un ambiciós i estratègic projecte que pretén unir Barcelona i el Principat a través del ferrocarril. La proposta passa per potenciar la línia Barcelona-Puigcerdà i connectar-la amb Andorra la Vella a través de la Seu d'Urgell (Alt Urgell). La connexió es faria des de Puigcerdà o des d'una bifurcació que naixeria a Toses.
La iniciativa augmentaria la mobilitat entre els dos països i permetria aprofitar les inversions realitzades i també facilitar les futures en el traçat Barcelona-Puigcerdà, i s'incrementaria així en 110.000 el nombre potencial d'usuaris. A finals d'aquest any finalitzaran les obres entre Vic- Puigcerdà, que han suposat la renovació de totes les vies i la catenària en aquest tram. A més, la Generalitat ja té a sobre de la taula el projecte de desdoblament entre Barcelona i Vic.
ENTREVISTA AMB NADAL
Per analitzar les possibilitats de la connexió, els presidents dels consells comarcals d'Osona, el Ripollès i la Cerdanya, Miquel Arisa (PSC), Enric Pérez (PSC) i Joan Pous (CiU) respectivament, van mantenir una reunió la setmana passada a Andorra amb el cap de Govern d'aquest país. Tots van coincidir a qualificar el ferrocarril com "una eina estratègica per a la zona i l'equilibri territorial". Durant els pròxims dies, s'entrevistaran amb el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, per transmetre-li la proposta i demanar-li que impulsi un estudi de mobilitat i viabilitat econòmica. A la trobada s'incorporarà el representant de l'Alt Urgell.
Els impulsors són conscients dels elevats costos del projecte i de la necessitat de plantejar-lo a llarg termini. Tot i així, al tractar-se d'una línia internacional, Enric Pérez opina que les inversions estarien més que justificades: "Es podria aconseguir finançament espanyol, andorrà i fins i tot europeu", afegeix.
ASSEGURAR EL FUTUR
En aquests moments, el tren Barcelona-Puigcerdà connecta amb França a l'estació de la Tor de Querol. "Si també aconseguim arribar fins a Andorra, estaríem parlant de dues connexions internacionals de pes, cosa que asseguraria el futur de la línia ferroviària", defensa Arisa.
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Posted: Monday 21/04/2008 20:07
by UT440_132M
D'aixo ja fa mooooooolts anys que s'en parla aqui, igual que la doble via, que ves a saber quan començara.
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Posted: Monday 21/04/2008 20:50
by jordidr
En el primer missatge s'ha dit que la Generalitat ja t'he previst desdoblar de Barcelona a Vic? pero si aixo es competencia de l'estat i es aquest qui ho esta planejant
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Posted: Monday 21/04/2008 20:53
by UT440_132M
Això és per quan hi hagi l'hipotètic traspàs de rodalies a FGC.