Page 2 of 2
Re: Espai propi per a motos als semàfors
Posted: Saturday 20/09/2008 21:12
by automotorserie 436
En primer lugar corroborar que los motoristas en la ciudad de Barcelona están excesivamente consentidos, parrillas de salida, impuestos, permisos de conducción para ciclomotores, aparcar en la acera…vayan sumando.
Que contaminan menos… en cuanto al CO si, pero en cuanto a la contaminación acústica…
Pero a todo esto, las normas de tráfico se pueden modificar.No me parece una mala idea para evitar accidente el hecho de ponerlos delante en los semáforos.
Sobre el slalom, por otra parte necesario para posicionarse delante debería estar permitido por el código de circulación cuando la circulación de vehículos está parada.
Los problemas vienen después, en el siguiente semáforo, o en el siguiente… ( típica situación de cualquier calle del Eixample), cuando los vehículos arrancan al tráfico y las motos hacen su slalom particular, ahí sí, que los multen a todos.
No seamos más papistas que el papa y critiquemos a los motoristas por el simple hecho de ir en moto.
Saludos al Foro
Aj.BCN duplicarà espai per motos als semàfors
Posted: Monday 04/05/2009 19:53
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
L'Ajuntament de Barcelona duplicarà abans del juny l'espai per a motos als semàfors
• La Guàrdia Urbana proposa reduir el límit d'alcoholèmia dels motoristes
EUROPA PRESS
BARCELONA
El regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Francesc Narváez, ha anunciat avui que de cara al juny tenen previst "més que duplicar" l'espai reservat als semàfors per a motocicletes i ciclomotors, un any després que pintessin aquesta mena de graelles a la confluència del carrer de Balmes i la Gran Via, dels carrers d'Aragó i Vilamarí, i de Ganduxer i el passeig de la Bonanova.
L'experiència evita accidents a les cruïlles amb semàfor quan una moto avança entre els vehicles per col·locar-se a la primera línia en el moment que la llum es posa verda. Així, mentre el semàfor està en vermell, les motos es poden anar situant a la primera fila, i així evitent maniobres que poden provocar situacions de risc quan els vehicles estan en marxa.
En declaracions als periodistes durant el 16è Fòrum Barcelona de Seguretat Viària, el regidor ha explicat que des del consistori volen ser "agosarats" i incorporar polítiques que millorin la seguretat de les motos, motiu pel qual també instal·laran a finals d'any una càmera especial en cruïlles "per detectar el comportament erràtic" d'aquests vehicles, per exemple, utilitzant els carrils específics de gir per seguir recte.
Nou límit d'alcoholèmia
El cap de la Guàrdia Urbana de Barcelona, Xavier Vilaró, ha proposat, durant la seva intervenció en el fòrum, que es redueixi la taxa màxima d'alcoholèmia permesa entre els motoristes a 0,15 mil·ligrams d'alcohol per litre d'aire espirat --la dels conductors principiants-- almenys durant els dos primers anys, ja que es tracta d'un vehicle que requereix més traça en la conducció que els vehicles de quatre rodes.
Aquesta proposta ha estat ben rebuda per Narváez i pel director del RACC, Sebastià Salvadó, encara que el regidor ha fet èmfasi en la necessitat de fer un estudi previ per determinar l'efectivitat que pot tenir la proposta.
Per la seva part, el responsable de l'Oficina del Pla de Seguretat Viària del Servei Català de Trànsit (SCT), Xavier Almirall, considera que el límit d'alcoholèmia "ha d'estar on diuen els científics que hi ha una minva de capacitats", i que els vehicles de dues rodes són "més vulnerables", encara que la seva capacitat de fer mal "és inferior".
A complir, com tothom!
Posted: Monday 04/05/2009 22:49
by Guigui
Perquè fer complir la llei, sembla que no entra en la ment de cap polític, oi?
Preferència de les motos a 36 encreuaments a BCN
Posted: Tuesday 29/09/2009 8:34
by metring
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
Las motos tendrán preferencia en 36 cruces de la ciudad
1. • Los accidentes disminuirán entre un 12% y un 20%, según el ayuntamiento
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA
Ser conductor en Barcelona requiere una destreza y unos reflejos extraordinarios. Bicicletas, peatones, taxis, coches, camionetas, autobuses, patinadores, ambulancias y, sobre todo, motos convierten el manejo en un ejercicio de precisión aeronáutica. Semejante galimatías requiere tomar medidas que suavicen el tráfico y pacifiquen la movilidad. ¿El objetivo? Eliminar riesgos y situaciones que puedan derivar en un accidente. Bajo esta premisa, el ayuntamiento presentó ayer la red de zonas avanzadas para motos, una especie de parrilla de salida en los semáforos que se colocará en 36 puntos conflictivos de la ciudad.
La que ayer se estrenó en Gran Via a la altura de Pau Claris provocaba ciertas dudas entre los motoristas. No ayudaba la presencia de dos urbanos, ante los cuales uno siempre tiende a quedarse detrás de la primera línea que encuentra. Mientras, en la acera, el concejal de Movilidad, Francesc Narváez, compartía las bondades del proyecto al tiempo que los periodistas invadían sin querer el carril bici y un turista paseaba con un sombrero mexicano. «La prueba piloto que hemos realizado en tres cruces ha demostrado que los accidentes se reducen entre un 12% y un 20% y que se evita que las motos zigzagueen antes de que se detenga el tráfico y que invadan el paso de peatones», resumió el edil.
ANTES DE NAVIDAD / El consistorio prevé dibujar 12 nuevas áreas avanzadas para motos en los próximos días y otras 24 antes de acabe el año. La mayoría estarán en el Eixample, en especial, en aquellas arterias que concentran mayor densidad de vehículos –como Aragó, Gran Via, Balmes, Diputació y paseo de Gràcia– y la proporción de motos respecto al total de vehículos supera el 25%.
Los motoristas consultados ayer por este diario en el cruce de Gran Via y Pau Claris aplaudían la iniciativa. Uno de ellos, Jorge, aseguraba que situarse delante de los coches te da «mayor capacidad de reacción y evita que te sientas en medio de un sandwich» de vehículos de cuatro ruedas. Belén, harta de «tragar el humo» de los utilitarios, también estaba encantada aunque aprovechaba la ocasión para reclamar «más aparcamiento y menos multas».
No lo veía tan claro un agente de la policía local que ayer patrullaba por el barrio. «Creo que es un peligro. No me gusta porque convierte el semáforo en una especie de parrilla de salida para que las motos salgan disparadas cuando vean el verde», aseguraba. Le respalda la experiencia, ya que muchos accidentes de moto –sobre todo en Balmes, a la altura de General Mitre y Diagonal– se producen porque el piloto da gas a fondo antes de hora.
Otras de las medidas que el ayuntamiento prevé extender es la cámara de control de maniobras erráticas que ya funciona en el cruce de Balmes-Diagonal. El objetivo, según señaló Narváez, es evitar el zigzagueo mientras los coches aún están en movimiento y frenar cualquier conducta que ponga en peligro la seguridad de peatones y conductores. El concejal de Movilidad concluyó que Barcelona, a nivel de motos «es un modelo a seguir a nivel europeo».
Carta oberta
Posted: Tuesday 29/09/2009 9:04
by Guigui
Uno de ellos, Jorge, aseguraba que situarse delante de los coches te da «mayor capacidad de reacción y evita que te sientas en medio de un sandwich» de vehículos de cuatro ruedas.
Estimats Jorges d'aquest món:
Per si no us n'heu adonat, existeix una cosa anomenada lleis. Ens agradaran més o menys, però estan pensades per a regular la convivència entre tots. I entre aquestes lleis n'hi ha una anomenada Codi de Circulació, que és la norma que regula el trànsit de vehicles, dels quals les motos també formen part i, per tant, també hi estan sotmeses. I aquesta llei anomenada Codi de Circulació prohibeix explícitament l'ocupació de l'espai entre dos cotxes que es troben -ja sigui en moviment o aturats- en dos carrils contigus.
Ho dic per si a la classe de teòrica estàveu jugant al Tetris mentre es tractava el tema o si directament no us heu pres la molèstia de treure-us el carnet. I el mateix dic per l'Ajuntament, que sembla que no sap en què consisteix una norma legal. Però per invents
fashion que ens posen al capdavant d'Europa i del món (en què?), que no quedi...
Re: Espai propi per a motos als semàfors
Posted: Tuesday 29/09/2009 22:13
by Vilarrubla
no es un invent fashion, pots qualificar l'invent de qualsevol cosa, però de fashion? Crec que al fòrum utilitzeu aquesta paraula d'una forma bastant fàcil i pejorativa i quan no toca.
Pejoratiu, i tant que sí!
Posted: Wednesday 30/09/2009 0:10
by Guigui
Exacte, utilitzo el terme en sentit pejoratiu, per a significar en aquest cas un pegot que no fa sinó consagrar una clara infracció del Codi de Circulació. És a dir, en lloc de quadrar els motoristes, els premien la barra de colar-se entre els cotxes, "no fos cas que prenguessin mal" per la seva conducta inconscient.
Si això no és la llei de l'embut...
Re: Espai propi per a motos als semàfors
Posted: Wednesday 30/09/2009 0:29
by Vilarrubla
em sembla perfecte que utilitzis termes pejoratius per a parlar d'una cosa que no t'agrada, però no crec que aquesta paraula sigui la correcta a emprar aquí, no li vec el fashion al posar unes graelles per a motos, serà equivocat, etc. però fashion no ho vec. En tot cas el que pot estar de moda és que les motos facin el q vulguin.
Re: Espai propi per a motos als semàfors
Posted: Wednesday 30/09/2009 1:01
by Nozomi
En un país normal una moto no aniria zigzaguejant els cotxes per anar a primera fila, simplement es ficaria darrere del cotxe esperant el seu torn, però aqui hem de ser més guais que ha enlloc i ara fomentar la mala conducció permitint el zigzagueig per a que els motoristes puguen sortir a la POLE
Re: Espai propi per a motos als semàfors
Posted: Wednesday 30/09/2009 13:24
by Lluita1714
Jo hi estic d'acord amb els comentaris anteriors, em embla irònic el que fan, un acte d'hipocresia que demostra que l'ajuntament no fa les coses en base a les lleis i necessitats de la ciutadania sinó que fa tot amb una finalitat partidista,
Jo reconec que més d'un cop he fer "zigzac" entre cotxes, ja sigui per evitar un camió o per pressa, però sóc plenament conscient de que és una infracció, i que, òbviament, cadascú paga pel que fa. I només faltaria que multessin a qui volgués posar-se a la zona aquesta que ha fet l'ajuntament, per ficar-se entre els cotxes i per parar en una zona d'estacionament prohibit, amb la senyalització tant ridícula que han posat, on sembla un delicte posar-s'hi sobre.
Re: Espai propi per a motos als semàfors
Posted: Wednesday 30/09/2009 19:29
by Vilarrubla
En un país normal?
Realment hem quedo parat, a la majoria de paisos del món: pobres, rics, més o menys civilitzats; és una pràctica habitual, crec que als països on no es fa es poden contar amb els dits d'una mà. Amb lo qual la normalitat es la que podeu veure als carrers; una altra cosa es si és lo ideal, lo aconsellable o lo cívic, però això ja és un altre tema.
Posats a idealitzar, seria ideal que visquessim en un país on el transport públic fos 98% eficient, on el 98% de la població que el pot utilitzar, ho fes, etc.
País ideal
Posted: Wednesday 30/09/2009 20:50
by Guigui
Vilarrubla wrote:Posats a idealitzar, seria ideal que visquessim en un país on el transport públic fos 98% eficient, on el 98% de la població que el pot utilitzar, ho fes, etc.
Doncs en conec uns quants que, si bé no arriben a complir aquests requisits al peu de la lletra, s'hi acosten força.
Aplicació del Codi de Circulació
Posted: Thursday 10/12/2009 9:03
by Guigui
Aquest dies estava barrinant una cosa: si, conduint un cotxe, m'aturo en aquesta graella de motos al semàfor, en funció de quin article del Codi de Circulació em poden clavar una multa, si les motos han de saltar-se'l per força per a poder-s'hi aturar?
Re: Espai propi per a motos als semàfors
Posted: Thursday 10/12/2009 13:06
by Santfeliuenc
Hola,
Exacto, si las motos quieren alcanzar la parrilla de salida y la "pole position" han de sortear los coches, pasar a menos del 1,5 metros reglamentarios e infringir el Código a la vez que poner en peligro su propia integridad física... pero si ellos hacen eso y se les fomenta y motiva para que lo hagan... ?nos multarán a los demás si invadimos ese espacio que ni siquiera figura en el Código ni tampoco se contempla?
Ya empezamos a ver por dónde van los tiros: más multas y acciones recaudatorias.
Saludos,
Sergio
Altra tendència
Posted: Thursday 10/12/2009 13:43
by Guigui
Jo diria més aviat que els trets van per una altra banda: fer les coses sense pensar-les.
En posaran més
Posted: Friday 06/08/2010 10:21
by Guigui
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... iques.html
Barcelona reserva més espai a les motos a les cruïlles semafòriques
06/08/10 02:00 - Barcelona - F. Espiga
Es tracta d'una mesura que es va implantar el 2008 per dotar d'un perímetre de seguretat les motocicletes que esperen per creuar un semàfor. Se les coneix com a zones avançades per a motos (ZAM) i, per ara, són a 36 cruïlles de Barcelona, que registren una densitat viària especialment intensa. Abans que acabi l'any, però, n'hi haurà 60 al conjunt de la ciutat, ja que, segons els responsables del consistori, la seva implantació ha ajudat a reduir en un 90% conductes potencialment perilloses per a un tipus de vehicle, els de dues rodes, especialment vulnerables.
Les ZAM sempre estan a tocar d'un pas de vianants, i són fàcilment identificables per un cridaner dibuix pintat en groc a la calçada en forma de reixat. Només s'hi poden col·locar les motos, cosa que assegura que són les primeres a arrencar quan el semàfor es posa verd. De retruc, això també evita, per exemple, que facin maniobres temeràries entre els cotxes. Un altre avantatge que tenen és que el motorista té una visió idònia de les persones que creuen el carrer. “És un sistema bo per a les motos, els vianants i, en general, per a la mobilitat” resumeix el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez. A hores d'ara s'estan habilitant 13 d'aquestes zones al llarg del carrer Aragó. Les previsions són que pels volts de Nadal també se'n pintin 11 més en cruïlles del passeig de Gràcia i el carrer Pau Claris.