Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports. Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
És incompatible l'entrada simultània de dos trens a les vies 2 i 4 de l'estació de Gràcia, recordo que fa anys no era així, i no em sorprendria que per aquest motiu hi hagués hagut algun ensurt que decidís deixar de fer-ho, tot i que és evident que és una situació que no es pot fer amb condicions de seguretat suficients.
Per cert, la descripció que has fet de la situació és conceptualment incorrecta, ja que no té res a veure que es tracti d'un tren L6 o L7 la situació de la que estem parlant si fos un S1 o un S2 passaria exactament el mateix.
Guigui wrote:Aprofitant el fil, una altra cosa que m'intriga d'aquesta mateixa estació: Com és que un L6 es queda aturat al túnel entre St. Gervasi i Gràcia, quan el cantó de la via 2 (és aquest el nombre correcte?) ja deu estar lliure ja que el tren que el precedeix en el tronc comú és un L7 procedent de l'Av. Tibidabo? Potser ho fan per no saturar l'andana?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
josep_serre wrote:Per cert, la descripció que has fet de la situació és conceptualment incorrecta, ja que no té res a veure que es tracti d'un tren L6 o L7 la situació de la que estem parlant si fos un S1 o un S2 passaria exactament el mateix.
Era per a ressaltar el cas de que l'arribada d'un tren per una via impedeix l'entrada per l'altra. Un S1 o S2 va precedit per un L6, S5 o S55, que circulen per la mateixa via.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
no és habitual, però segueix passant de tant en tant que coincideixin un tren procedent d'avinguda tibidabo i un de sarrià, el normal això sí és quedar-se aturat al túnel.
L'afirmació torna a ser conceptualment incorrecta, un S1 oun S2 pot estar precedit per un altre S1 o un altre S2 o també per una circulació de material buit.
La descripció és molt més fàcil mentre un tren és a la via 4 un tren que ha d'arribar per la via 2 no entra a l'estació si no resta aturat a la senyal d'entrada tot i que la via 2 està desocupada.
Pel que fa a la coincidència a l'estació de dos trens a les vies 2 i 4 no es fan en cap cas moviments d'entrada ni de sortida d'aquestes vies de forma simultània, i quan coincideixen pot ser per diferents motius, com el retard d'un d'ells, la retirada de la circulació d'un 111 que estigui cobrint un L7 que a l'arribar a Plaça Catalunya farà un L6 i un cop allà serà retirat de la circulació canviant a Gràcia els maquinistes, entre d'altres coses.
Guigui wrote:
josep_serre wrote:Per cert, la descripció que has fet de la situació és conceptualment incorrecta, ja que no té res a veure que es tracti d'un tren L6 o L7 la situació de la que estem parlant si fos un S1 o un S2 passaria exactament el mateix.
Era per a ressaltar el cas de que l'arribada d'un tren per una via impedeix l'entrada per l'altra. Un S1 o S2 va precedit per un L6, S5 o S55, que circulen per la mateixa via.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
josep_serre wrote:L'afirmació torna a ser conceptualment incorrecta, un S1 oun S2 pot estar precedit per un altre S1 o un altre S2 o també per una circulació de material buit.
En hora punta d'un feiner, quan l'interval de pas al tronc comú Gràcia-Pl. Catalunya és de dos minuts, la seqüència és S1/S2-L7-L6/S5/S55. O molt m'equivoco...
Però vaja, per al tema que tractem aquí, ja ens hem entès.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Vaja És força interesant això de la cinquena via i la subestació elèctrica. Per cert quan la L7 finalitzi a l'estació de Gràcia... Com ho faran perque l'estació faci de terminal a l'estació? Faran que la linia tingui origen i final a la via actual direcció Av.Tibidavo? O l'altre?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
sortrens wrote:Per cert quan la L7 finalitzi a l'estació de Gràcia... Com ho faran perque l'estació faci de terminal a l'estació? Faran que la linia tingui origen i final a la via actual direcció Av.Tibidavo? O l'altre?
No està gens clar que la L7 quedi finalment escurçada. D'altra banda, també hi ha plans per a suprimir les vies 3 i 4 (les del ramal de l'Av. Tibidabo) per ampliar les andanes i encabir-hi els ascensors.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Això por ser un desastre. Tota la gent provinent d'Av Tibidabo haurà de canviar de via per tal de continuar cap a Pça Catalunya. O al revés, tota la gent procedent de Pça Catalunya haurà de canviar de via per anar cap a Av Tibidabo. Imagineu-vos els embussos de gent a les escales mecàniques i a les escales convencionals, tot plè de gent que vol pujar i baixar a l'hora. La planificació a FGC va de mal en pitjor. També lamentaran la pèrdua d'una via a Sarrià, el dia que es perpetri l'aberració. Fa un cert temps que la meva percepció d'FGC davalla.
El transbord entre els trens del ramal d'Avinguda Tibidabo i la resta està previst poder-lo realitzar a Sant Gervasii per això s'hi han realitzat obres d'interconnexió de les dues estacions.
En el cas de Sarrià si es duu a terme serà per realitzar el servei amb llençadora com ja s'està fet des de fa anys en unes franges horàries molt àmplies.
awe wrote:Això por ser un desastre. Tota la gent provinent d'Av Tibidabo haurà de canviar de via per tal de continuar cap a Pça Catalunya. O al revés, tota la gent procedent de Pça Catalunya haurà de canviar de via per anar cap a Av Tibidabo. Imagineu-vos els embussos de gent a les escales mecàniques i a les escales convencionals, tot plè de gent que vol pujar i baixar a l'hora. La planificació a FGC va de mal en pitjor. També lamentaran la pèrdua d'una via a Sarrià, el dia que es perpetri l'aberració. Fa un cert temps que la meva percepció d'FGC davalla.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
I les vies de Gràcia que ara corresponen a Av Tibidabo només s'utilitzarien per fer-hi entrar els trens que faran la llençadora?
Amb tot, crec que s'està prioritzant l'ús de la línia troncal Pça Catalunya-Sarrià pel tràfic suburbà, relegant a un paper secundari el trafic pels ramals d'Av Tibidabo i Reina Elisenda, i per tant disminuint notablement el servei que s'ofereix a aquests ramals. Ja no s'hi podrà viatjar fins a Pça Catalunya sense fer transbordament. Això ho veig molt malament perquè Pça Catalunya és un hub de transbordaments molt important: metro, regionals, rodalies, i bus urbà. Qui vulgui accedir-hi des dels ramals d'Av Tibidabo o Reina Elisenda haurà de transbordar pel camí. Em sembla fatal.
I pel que fa al tema de Sarrià, obro un fil específic perquè considero que el tema és prou gros com per parar-hi l'atenció en exclusiva.
awe wrote:Amb tot, crec que s'està prioritzant l'ús de la línia troncal Pça Catalunya-Sarrià pel tràfic suburbà, relegant a un paper secundari el trafic pels ramals d'Av Tibidabo i Reina Elisenda, i per tant disminuint notablement el servei que s'ofereix a aquests ramals. Ja no s'hi podrà viatjar fins a Pça Catalunya sense fer transbordament. Això ho veig molt malament perquè Pça Catalunya és un hub de transbordaments molt important: metro, regionals, rodalies, i bus urbà. Qui vulgui accedir-hi des dels ramals d'Av Tibidabo o Reina Elisenda haurà de transbordar pel camí. Em sembla fatal.
Cal tenir en compte que, un cop estigui oberta la L9, la interconnexió entre FGC i el metro deixarà de dependre exclusivament de Provença i Catalunya. Tanmateix, tot el que no sigui segregar els serveis urbans dels suburbans, obrint un túnel nou, no passarà de pegot per anar tirant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
El dimecres vaig passar per l'estació de Gràcia i vaig veure que hi avia moviment; estaba il·luminada amb un focus el tunel de la cinquena via, la que no s'utilitza, hi havia material d'obres,em va semblar veure una formigonera, sembla que hi estan fent alguna cosa, no se si renovant-la o que...
Com ja heu dit, a la línia Barcelona-Vallès dels FGC no hi cap tot. Per tant, una de dues: o es fa un túnel nou entre Sarrià i Pl.Catalunya o es segreguen els serveis L6 i L7. De tota manera, imagino que les intencions de FGC, considerant que es construirà la famosa cua de maniobres de Pl.Catalunya, de mantenir els L7, S1 i S2 fins a la terminal barcelonina, ja que amb un tren cada 90 segons com diuen que es podrà fer es podria compatibilitzar tot. I a Gràcia, els plànols d'estudis previs que havia vist sí que quedava amb 3 vies, però si no recordo malament per la via 1 passarien els S1, S2 i L7, la via 3 es mantenia però no tenia enllaç amb la general i la via 4 es mantenia més o menys tal qual. De tota manera, al final no sé com quedarà ja que les darreres informacions eren que obririen l'estació de dalt a baix (que li treurien la coberta i quedaria "a l'aire lliure" temporalment) per carregar-se les columnes actuals i que farien una nova sortida al costat Pl.Catalunya que serviria de vestíbul provisional i després potser com a emergència. Però vaja, crec que Gràcia està previst que sigui la darrera estació de FGC que s'adapti donada la seva gran complexitat.
Em permeto reprendre el tema origen d'aques fil: la 5a via de Gràcia. Fins una nit de finals de 1980 (no recordo la data exacta), en aquesta via van estar estacionats els 3 darrers cotxes 300: el 301, el 305 i el 307. Aquella nit, es va connectar temporalment l'esmentada via 5 a la via 3 (cal recordar que la via 5 estava aïllada i no connectada per cap agulla a la línia) i es van treure els 3 cotxes 300, que, empentats per una composició de 'metàl·lics', es van portar al taller de Sarrià. Les setmanes següents, el 305 va ser totalment restaurat i pintat del marró original (sense motorització), es va renumerar com 301 i, cap a finals de gener, va ser portat al Born amb motiu de 'Trens i estacions'. Uns anys després va ser remotoritzat a Tallers Rocafort (Lleida) recuperant un equip d'un dels 600 desballestats. I avui el tenim en perfecte estat com tots ja sabem. Simultàniament a la restauració del 305 (ara 301), els altres dos cotxes van ser desballestats, sent aprofitades algunes de les seves peces per al 305.
* Foto de l'antic baixador
* Foto feta darrera dels panells dels que es parlen en la primera aportació d'aquest fil
* Foto del interior de la sotcentral
Attachments
gracia 150.jpg (96.66 KiB) Viewed 4992 times
darrera reixa.JPG (118.65 KiB) Viewed 4993 times
sotcentral.JPG (93.78 KiB) Viewed 4992 times
http://redferroviariabcn.blogspot.com/ Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Sobre un plànol de l'estat actual de l'estació he grafiat, d'acord amb les aportacions que s'han fet aquest fil, com deuria ser la cinquena via.
Podriem donar per bo aquest esquema? Per cert això de l'economato, que era? estaba a superficie, en vestíbul...?
Gràcies per avançat.
Attachments
esquema 5 via gracia.jpg (67.31 KiB) Viewed 4984 times
http://redferroviariabcn.blogspot.com/ Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.