Afegir que també he vist publicada la carta a la revista valenciana "El Temps" d'aquesta setmana.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Monday 09/06/2008 10:49
by Alex_C4
No os ho creureu pero Acabo d'avistar un catalunya exprés amb totes les portes obertes, no se exactament quin tipus d'unitat era, pero la he vist antiga, podia veure la R antiga ho acabo de veure ara a les 10:40 a sants, jo estic viatjan en la C4 manresa i no m'equivoco ja que el tren anava en direcció girona i m'he quedat alucinant quan surtin de sants he pogut veure el tren al costat del nostre el separaven 10 metres. El tren era tenia totes les portes obertes y hi havia una noia a pocs metres d'una de les portes, m'hi he pogut fixar un parell de minuts i si, hi havia passatgers no anava de vuit, INCREIBLE!
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Monday 09/06/2008 10:55
by Jordilar
Es tracta d'un 444, aquest trens ténen les portes manuals.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Monday 09/06/2008 11:32
by metring
Alex_C4 wrote:No os ho creureu pero Acabo d'avistar un catalunya exprés amb totes les portes obertes, no se exactament quin tipus d'unitat era, pero la he vist antiga, podia veure la R antiga ho acabo de veure ara a les 10:40 a sants, jo estic viatjan en la C4 manresa i no m'equivoco ja que el tren anava en direcció girona i m'he quedat alucinant quan surtin de sants he pogut veure el tren al costat del nostre el separaven 10 metres. El tren era tenia totes les portes obertes y hi havia una noia a pocs metres d'una de les portes, m'hi he pogut fixar un parell de minuts i si, hi havia passatgers no anava de vuit, INCREIBLE!
Això ja s'està estenent com una plaga. Ja és prou greu que surti un tren amb una sola porta oberta, però això...Com pot ser que cap operari se'n adonés?????? Espero que els viatjers reclamin, davant d'aquesta mostra d'inseguretat tant bestial. Et recomano que escriguis també una carta als mitjans de comunicació.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Monday 09/06/2008 14:37
by victorcasta
Alex_C4 wrote:No os ho creureu pero Acabo d'avistar un catalunya exprés amb totes les portes obertes, no se exactament quin tipus d'unitat era, pero la he vist antiga, podia veure la R antiga ho acabo de veure ara a les 10:40 a sants, jo estic viatjan en la C4 manresa i no m'equivoco ja que el tren anava en direcció girona i m'he quedat alucinant quan surtin de sants he pogut veure el tren al costat del nostre el separaven 10 metres. El tren era tenia totes les portes obertes y hi havia una noia a pocs metres d'una de les portes, m'hi he pogut fixar un parell de minuts i si, hi havia passatgers no anava de vuit, INCREIBLE!
Com ja s'ha dit més amunt, es tracta d'un tren de sèrie 444 i les portes les obren i les tanquen els propis usuaris i no el maquinista o interventor, i fa anys i panys que circulen així i, com és obvi, hi ha hagut accidents mortals amb gent que s'asseu als graons i ha sortit disparada cap a fora del tren, en algun moviment a força velocitat. Ara, crec que la noia que anava asseguda als graons tindrà (o hauria de tenir) el seu grau de responsabilitat en cas d'incident, per un comportament imprudent.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Monday 09/06/2008 15:04
by metring
Doncs no em sembla gens normal que els usuaris les puguin obrir, i que els maquinistes no les bloqueigin. A aquestes alçades, haurien d'haver-lo sol·lucionat. Apart, m'estranya moltíssim que tots els usuaris es posessin d'acord per obrir totes les portes a la vegada.
Sincerament, no em serveix d'excusa que no hagin reformat els trens, per evitar que els obrin tan tranquil·lament els usuaris. Això no s'hauria de permetre.
Normes de seguretat
Posted: Monday 09/06/2008 15:59
by Guigui
Tanta normativa que hi ha per complir les normes de seguretat i posar al dia les instal·lacions que venen d'abans de la implantació d'aquestes normes, i Renfomentadif és de les empreses que menys ganes hi posa. No em serveix d'excusa que els 444 no hi estiguin equipats.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Monday 09/06/2008 17:27
by Alex_C4
Sí, acabo de veure la foto a google i era una 444, pero totes les portes estaven obertes, i m'hi fixat ja que jo sempre estic mirant per la finestra quan me donat compte li he volgut fer una foto però el reflex del flash al vidre me la tirat pel terra.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Tuesday 10/06/2008 0:18
by Jordilar
El 444 anava amb totes les portes obertes perque acabava de sortir de Barcelona sants i allà es puja molta gent...
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Friday 09/01/2009 18:25
by canalcole
No hi ha 444, que mai no porti una porta oberta...
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Wednesday 11/04/2012 13:50
by metring
No es tracta d'una carta, però segons aquest tweet, torna a passar:
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Friday 24/08/2012 1:45
by ABB_Traccion
Les 447 no disposen de frè de retenció (això vol dir que s'ha de mantenir el tren sempre amb frè al manipulador per a que no es mogui mentres està parat) a les parades (les Civia i 449 sí disposen d'aquest frè i encara que el manipulador de tracció estigui en "0" hi ha un quilo o mig quilo de frè per a inmobilitzar el tren) i Terrassa Est fa una bona baixada, podria ser per descuit que el tren es mogués uns metres, sense voler abans de tancar portes i arrencar.
Per altra banda cap tren modern, dóna ordre de tracció si el circuit de llaç (el qual s'inclou si les portes estan obertes o no) està obert.