S'està degradant el servei que dóna FGC?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Creieu que el servei de FGC s'està degradant? I si és que sí, per què?

No s'està degradant, ara és millor que fa 10 anys
5
11%
No s'està degradant, ara és igual que fa 10 anys
4
9%
És pitjor que abans, però és puntual degut a les noves inversions i canvis de futur que es realitzen
5
11%
És pitjor que abans. La culpa la té la saturació
10
22%
És pitjor que abans. La culpa la té el govern anterior
0
No votes
És pitjor que abans. La culpa la té l'actual govern
11
24%
És pitjor que abans. La culpa la tenen els gestors tècnics actuals
7
16%
És pitjor que abans. La culpa la té la falta de personal per atendre els viatgers i l'excessiva automatització
3
7%
És pitjor que abans, per causes diferents a les descrites (explicar quines són)
0
No votes

Total votes: 45

tren250

Re: S'està degradant el servei que dóna FGC?

Post by tren250 »

A mi no em quadra una cosa:
tren250 wrote:En esta última cifra no se incluyen causas ajenas a la compañía, como por ejemplo actos de vandalismo o incidentes protagonizados por los pasajeros.
Quan renfe té moltíssims actes de vandalisme al seu costat, molts més dels que té FGC, això està clar. I renfe... si tenim en conte que la majoria d'avaries són catalogades com d'ADIF (per ser d'infraestructura, senyalització, control, catenària...) i FGC acumula totes les avaries de trens, infraestructura... i les dades no em semblen certes. Tots sabem com els dirigents d'aquest país acostumen a manipular dades.
Sí que és cert que hi ha més avaries que abans, però...
Guigui
Administrador

Mitja veritat

Post by Guigui »

A mi, el que no em quadra en absolut, són els 133 retards de Renfe. Només una dada: el 2008, les avaries de Renfomentadif a Barcelona van ocupar 38 pàgines del fil corresponent. D'acord que hi havia molts comentaris sobre una incidència, però segur que no hi van sortir totes.

Com diu en tren250, això fa molt tuf de voler separar Renfe d'Adif, mentre FGC ho gestiona tot. I ja sabem de quin peu calcen l'ABC i el PP.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
metring
Administrador

Post by metring »

http://www.abc.es/20090501/catalunya-ca ... 90501.html

La Generalitat niega que Ferrocarrils duplique a Renfe en averías

ABC | BARCELONA

La consellería de Política Territorial y Obras Públicas (PTOP) negó ayer que los Ferrocarrils de la Generalitat dupliquen a Cercanías de Renfe en cuanto a número de incidencias acumuladas. En relación a dos respuestas parlamentarias a preguntas del grupo parlamentario del PP, desde PTOP se recordó que la comparativa no es ajustada, en cuanto equipara parámetros distintos.
Así, las 133 incidencias atribuidas a Renfe sólo aluden a incidentes durante los días laborables, y únicamente se contabilizaron aquellos casos en los que el percance tuvo una repercusión superior a los diez minutos de retraso sobre el servicio.
Por contra, se insiste desde la consellería, los 321 incidentes en Ferrocarrils incluyen todos los percances, fueran estos en día festivo o laborable. De igual forma, en la lista se incluyen todas las averías, tuvieran estas o no repercusión sobre la prestación del servicio. Por tanto, y en defensa de la calidad del servicio de los Ferrocarrils, desde PTOP se señaló que ambas cifras no son comparables.
Guigui
Administrador

Comparacions mal fetes

Post by Guigui »

Crec que la resposta és incompleta. Haurien de mirar també quantes avaries són atribuïbles a Adif, ja que FGC uneix les dues funcions, la de material mòbil i la d'infraestructura.

I una altra cosa: diuen que la xarxa d'FGC és molt menys extensa que la de rodalia de Renfomentadif. Però, quants trens circulen al dia en una i altra?

Mako448
N10
N10

Post by Mako448 »

Enumero algunes coses que últimament trobo em trobo a dins dels trens:

-Trens cada cop més bruts,sobretot el terra.Els vidres cada cop més bruts.
-Seients sovint bruts i amb ratllades
-Grafitis a dins del tren,i cada cop més grossos(dilluns per exemple una porta interior de la 213.20 estava amb un grafitti ben emorme).
-Reducció dels agents de seguretat,jo cada cop em veig menys.

Pel que veig desde el traspàs de Rodalies,és concentren més en Rodalies deixant de banda FGC.Mentres que a Renfe Martorell per posar un exemple,quan ve un tren immediatament una dona és posa a netejar el frontal,i en el cas dels R7 que estàn una hora aturats,els netejan a fons,servidor ho ha vist,i surten de Martorell com nous,a FGC aixó no ho he vist.

Óbiament la majoria dels casos no és culpa d'FGC sinó dels incivics,peró està clar que cal posar-hi remei i netejar més sovint els trens.
Està bé que millorin Rodalies,peró aixó no vol dir que deixin de banda FGC.
PoLeTe124
N7
N7
Facebook: pol.bielsa

Post by PoLeTe124 »

Mako448 wrote:Enumero algunes coses que últimament trobo em trobo a dins dels trens:

-Grafitis a dins del tren,i cada cop més grossos(dilluns per exemple una porta interior de la 213.20 estava amb un grafitti ben emorme).

Pel que veig desde el traspàs de Rodalies,és concentren més en Rodalies deixant de banda FGC.Mentres que a Renfe Martorell per posar un exemple,quan ve un tren immediatament una dona és posa a netejar el frontal,i en el cas dels R7 que estàn una hora aturats,els netejan a fons,servidor ho ha vist,i surten de Martorell com nous,a FGC aixó no ho he vist.

Óbiament la majoria dels casos no és culpa d'FGC sinó dels incivics,peró està clar que cal posar-hi remei i netejar més sovint els trens.
També a l'R4 Martorell-Terrassa fan una repassada ràpida al tren.
Jo, a FGC n'he vist centenars de seients PINTATS en negre, portes amb firmes (no arriben a grafiti), el terra ni parlar-ne...
Guigui
Administrador

Tags

Post by Guigui »

PoLeTe124 wrote:portes amb firmes (no arriben a grafiti)
Els anomenats tags s'insereixen en el mateix quadre psicològic dels graffiti, i són igualment punibles.

pedrofgc
N5
N5

Post by pedrofgc »

Mako448 wrote:Enumero algunes coses que últimament trobo em trobo a dins dels trens:

Quanta raó,jo ja n´estic tip,agafaré FGC el necessari i quan n tingui més remei
wefer
Administrador

Post by wefer »

Mako448 wrote:Óbiament la majoria dels casos no és culpa d'FGC sinó dels incivics,
Sí que és culpa de FGC.

Si això passa cada vegada més, és perquè estan reduïnt personal (menys gent netejant, menys vigilants de seguretat, etc) fent que FGC acabi donant pitjor servei.

És evident que si no hi hagués incívics això no caldria, però aquesta ara no és la qüestió. De vàndals n'hi havien, n'hi han i n'hi continuaran havent. En canvi, FGC abans estava net i ara no. Es poden posar mesures per minimitzar els incívics i la brutícia com es feia abans... o bé es pot abandonar tot a la seva sort. FGC avui dia està agafant aquesta segona via, i n'està recollint els resultats.

Donar la culpa de la brutícia al fet de que hi hagi incívics, és com donar la culpa de que caigui una casa a la força de la gravetat. Sí, ja sabem que existeix la gravetat, però si la casa cau és per falta de manteniment. Igual que FGC.
josep_serre
N9
N9

Post by josep_serre »

Quant a la neteja és evident la degradació del servei de fa uns anys i és que s'han fet successives retallades en aquest aspecte en els darrers 10 anys, de vandalisme n'hi ha hagut a totes les èpoques i els tags que s'han anomenat abans també han existit a totes les èpoques, ara bé pel que dius ara se'n veuen més que abans, però sí que era molt estrany veure trens grafitats fa uns anys i ara és quasi normal.

Quan a Rodalies de Catalunya no hi veig la relació amb el que dius, jo per exemple sí que veig en els darrers anys una notable millora en el manteniment de les estacions i els trens al metro i la situació contrària a FGC, a Rodalies de fa temps és normal que almenys un cop cada dos trajectes el tren sigui netejat per dins, a FGC es feia alguna cosa fa molts anys quan el ritme del servei ho permetia ara crec que no es fa.

Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”