Page 2 of 2
Re: S'està degradant el servei que dóna FGC?
Posted: Thursday 30/04/2009 18:43
by tren250
A mi no em quadra una cosa:
tren250 wrote:En esta última cifra no se incluyen causas ajenas a la compañía, como por ejemplo actos de vandalismo o incidentes protagonizados por los pasajeros.
Quan renfe té moltíssims actes de vandalisme al seu costat, molts més dels que té FGC, això està clar. I renfe... si tenim en conte que la majoria d'avaries són catalogades com d'ADIF (per ser d'infraestructura, senyalització, control, catenària...) i FGC acumula totes les avaries de trens, infraestructura... i les dades no em semblen certes. Tots sabem com els dirigents d'aquest país acostumen a manipular dades.
Sí que és cert que hi ha més avaries que abans, però...
Mitja veritat
Posted: Thursday 30/04/2009 23:35
by Guigui
A mi, el que no em quadra en absolut, són els 133 retards de Renfe. Només una dada: el 2008, les avaries de Renfomentadif a Barcelona van ocupar 38 pàgines del fil corresponent. D'acord que hi havia molts comentaris sobre una incidència, però segur que no hi van sortir totes.
Com diu en tren250, això fa molt tuf de voler separar Renfe d'Adif, mentre FGC ho gestiona tot. I ja sabem de quin peu calcen l'ABC i el PP.
Re: S'està degradant el servei que dóna FGC?
Posted: Friday 01/05/2009 13:30
by metring
http://www.abc.es/20090501/catalunya-ca ... 90501.html
La Generalitat niega que Ferrocarrils duplique a Renfe en averías
ABC | BARCELONA
La consellería de Política Territorial y Obras Públicas (PTOP) negó ayer que los Ferrocarrils de la Generalitat dupliquen a Cercanías de Renfe en cuanto a número de incidencias acumuladas. En relación a dos respuestas parlamentarias a preguntas del grupo parlamentario del PP, desde PTOP se recordó que la comparativa no es ajustada, en cuanto equipara parámetros distintos.
Así, las 133 incidencias atribuidas a Renfe sólo aluden a incidentes durante los días laborables, y únicamente se contabilizaron aquellos casos en los que el percance tuvo una repercusión superior a los diez minutos de retraso sobre el servicio.
Por contra, se insiste desde la consellería, los 321 incidentes en Ferrocarrils incluyen todos los percances, fueran estos en día festivo o laborable. De igual forma, en la lista se incluyen todas las averías, tuvieran estas o no repercusión sobre la prestación del servicio. Por tanto, y en defensa de la calidad del servicio de los Ferrocarrils, desde PTOP se señaló que ambas cifras no son comparables.
Comparacions mal fetes
Posted: Friday 01/05/2009 13:33
by Guigui
Crec que la resposta és incompleta. Haurien de mirar també quantes avaries són atribuïbles a Adif, ja que FGC uneix les dues funcions, la de material mòbil i la d'infraestructura.
I una altra cosa: diuen que la xarxa d'FGC és molt menys extensa que la de rodalia de Renfomentadif. Però, quants trens circulen al dia en una i altra?
Re: S'està degradant el servei que dóna FGC?
Posted: Wednesday 13/04/2011 17:30
by Mako448
Enumero algunes coses que últimament trobo em trobo a dins dels trens:
-Trens cada cop més bruts,sobretot el terra.Els vidres cada cop més bruts.
-Seients sovint bruts i amb ratllades
-Grafitis a dins del tren,i cada cop més grossos(dilluns per exemple una porta interior de la 213.20 estava amb un grafitti ben emorme).
-Reducció dels agents de seguretat,jo cada cop em veig menys.
Pel que veig desde el traspàs de Rodalies,és concentren més en Rodalies deixant de banda FGC.Mentres que a Renfe Martorell per posar un exemple,quan ve un tren immediatament una dona és posa a netejar el frontal,i en el cas dels R7 que estàn una hora aturats,els netejan a fons,servidor ho ha vist,i surten de Martorell com nous,a FGC aixó no ho he vist.
Óbiament la majoria dels casos no és culpa d'FGC sinó dels incivics,peró està clar que cal posar-hi remei i netejar més sovint els trens.
Està bé que millorin Rodalies,peró aixó no vol dir que deixin de banda FGC.
Re: S'està degradant el servei que dóna FGC?
Posted: Wednesday 13/04/2011 17:51
by PoLeTe124
Mako448 wrote:Enumero algunes coses que últimament trobo em trobo a dins dels trens:
-Trens cada cop més bruts,sobretot el terra.Els vidres cada cop més bruts.
-Seients sovint bruts i amb ratllades
-Grafitis a dins del tren,i cada cop més grossos(dilluns per exemple una porta interior de la 213.20 estava amb un grafitti ben emorme).
-Reducció dels agents de seguretat,jo cada cop em veig menys.
Pel que veig desde el traspàs de Rodalies,és concentren més en Rodalies deixant de banda FGC.Mentres que a Renfe Martorell per posar un exemple,quan ve un tren immediatament una dona és posa a netejar el frontal,i en el cas dels R7 que estàn una hora aturats,els netejan a fons,servidor ho ha vist,i surten de Martorell com nous,a FGC aixó no ho he vist.
Óbiament la majoria dels casos no és culpa d'FGC sinó dels incivics,peró està clar que cal posar-hi remei i netejar més sovint els trens.
Està bé que millorin Rodalies,peró aixó no vol dir que deixin de banda FGC.
També a l'R4 Martorell-Terrassa fan una repassada ràpida al tren.
Jo, a FGC n'he vist centenars de seients PINTATS en negre, portes amb firmes (no arriben a grafiti), el terra ni parlar-ne...
Tags
Posted: Wednesday 13/04/2011 18:01
by Guigui
PoLeTe124 wrote:portes amb firmes (no arriben a grafiti)
Els anomenats tags s'insereixen en el mateix quadre psicològic dels graffiti, i són igualment punibles.
Re: S'està degradant el servei que dóna FGC?
Posted: Tuesday 19/04/2011 18:50
by pedrofgc
Mako448 wrote:Enumero algunes coses que últimament trobo em trobo a dins dels trens:
-Trens cada cop més bruts,sobretot el terra.Els vidres cada cop més bruts.
-Seients sovint bruts i amb ratllades
-Grafitis a dins del tren,i cada cop més grossos(dilluns per exemple una porta interior de la 213.20 estava amb un grafitti ben emorme).
-Reducció dels agents de seguretat,jo cada cop em veig menys.
Pel que veig desde el traspàs de Rodalies,és concentren més en Rodalies deixant de banda FGC.Mentres que a Renfe Martorell per posar un exemple,quan ve un tren immediatament una dona és posa a netejar el frontal,i en el cas dels R7 que estàn una hora aturats,els netejan a fons,servidor ho ha vist,i surten de Martorell com nous,a FGC aixó no ho he vist.
Óbiament la majoria dels casos no és culpa d'FGC sinó dels incivics,peró està clar que cal posar-hi remei i netejar més sovint els trens.
Està bé que millorin Rodalies,peró aixó no vol dir que deixin de banda FGC.
Quanta raó,jo ja n´estic tip,agafaré FGC el necessari i quan n tingui més remei
Re: S'està degradant el servei que dóna FGC?
Posted: Friday 22/04/2011 22:13
by wefer
Mako448 wrote:Óbiament la majoria dels casos no és culpa d'FGC sinó dels incivics,
Sí que és culpa de FGC.
Si això passa cada vegada més, és perquè estan reduïnt personal (menys gent netejant, menys vigilants de seguretat, etc) fent que FGC acabi donant pitjor servei.
És evident que si no hi hagués incívics això no caldria, però aquesta ara no és la qüestió. De vàndals n'hi havien, n'hi han i n'hi continuaran havent. En canvi, FGC abans estava net i ara no. Es poden posar mesures per minimitzar els incívics i la brutícia com es feia abans... o bé es pot abandonar tot a la seva sort. FGC avui dia està agafant aquesta segona via, i n'està recollint els resultats.
Donar la culpa de la brutícia al fet de que hi hagi incívics, és com donar la culpa de que caigui una casa a la força de la gravetat. Sí, ja sabem que existeix la gravetat, però si la casa cau és per falta de manteniment. Igual que FGC.
Re: S'està degradant el servei que dóna FGC?
Posted: Saturday 23/04/2011 0:20
by josep_serre
Quant a la neteja és evident la degradació del servei de fa uns anys i és que s'han fet successives retallades en aquest aspecte en els darrers 10 anys, de vandalisme n'hi ha hagut a totes les èpoques i els tags que s'han anomenat abans també han existit a totes les èpoques, ara bé pel que dius ara se'n veuen més que abans, però sí que era molt estrany veure trens grafitats fa uns anys i ara és quasi normal.
Quan a Rodalies de Catalunya no hi veig la relació amb el que dius, jo per exemple sí que veig en els darrers anys una notable millora en el manteniment de les estacions i els trens al metro i la situació contrària a FGC, a Rodalies de fa temps és normal que almenys un cop cada dos trajectes el tren sigui netejat per dins, a FGC es feia alguna cosa fa molts anys quan el ritme del servei ho permetia ara crec que no es fa.
Mako448 wrote:Enumero algunes coses que últimament trobo em trobo a dins dels trens:
-Trens cada cop més bruts,sobretot el terra.Els vidres cada cop més bruts.
-Seients sovint bruts i amb ratllades
-Grafitis a dins del tren,i cada cop més grossos(dilluns per exemple una porta interior de la 213.20 estava amb un grafitti ben emorme).
-Reducció dels agents de seguretat,jo cada cop em veig menys.
Pel que veig desde el traspàs de Rodalies,és concentren més en Rodalies deixant de banda FGC.Mentres que a Renfe Martorell per posar un exemple,quan ve un tren immediatament una dona és posa a netejar el frontal,i en el cas dels R7 que estàn una hora aturats,els netejan a fons,servidor ho ha vist,i surten de Martorell com nous,a FGC aixó no ho he vist.
Óbiament la majoria dels casos no és culpa d'FGC sinó dels incivics,peró està clar que cal posar-hi remei i netejar més sovint els trens.
Està bé que millorin Rodalies,peró aixó no vol dir que deixin de banda FGC.