Abans de votar, m'agradaria saber fins a quin límit es pot forçar el funcionament del metro sense que el manteniment se'n ressenti (si és que ja no ho fa ara), i quant costa la broma de tenir-lo obert en sessió golfa en comparació amb el manteniment d'un transport nocturn prou dens en superfície que, no oblidem, no pateix ni de lluny el trànsit que hi ha de dia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Guigui wrote:Abans de votar, m'agradaria saber fins a quin límit es pot forçar el funcionament del metro sense que el manteniment se'n ressenti (si és que ja no ho fa ara), i quant costa la broma de tenir-lo obert en sessió golfa en comparació amb el manteniment d'un transport nocturn prou dens en superfície que, no oblidem, no pateix ni de lluny el trànsit que hi ha de dia.
una molt bona pregunta. Com a contestació et diré que estem en una fase "apagafocs": s'arreclen les coses quan han petat o estan a punt. Et posaré un exemple: la velocitat del tractor que revisa la catenària a les línies 2,3,4, 5 i 11 es de 3-5 km/h mentre està treballant. Multiplica aquesta velocitat pels kilometres de catenària que hi ha. Afegeix-li el temps necessari per desplaçar-se a la zona de treball darrere del útlims trens. Afegeix el temps necessari per arreglar les incidències que es trobin. Quan de temps queda per fer una revisió com déu mana? Quan de temps es tarda en revisar tota la catenària?. Doncs així amb tot.
Per això: prolonguem l'horari pels que van a sopar entre setmana i en quatre dies els que agafen el metro per anar a treballar hauran d'anar a peu.
Hola em presento com a nova usuaria d'aquest fòrum. Jo soc de les que penso que s'hauria d'ampliar l'horari de metro. Ideal seria ampliar fins la 1h de la matinada o fins i tot més tard, és ridícul ampliar només mitja hora com algú diu i després 24 hores durant tot el cap de setmana seria també fantàstic. En el meu cas jo em mareixo en bus i només tinc l'alternativa del Tram i el Metro (soc treballadora d'un restaurant i surto tard, tinc carnet de conduïr però no em puc permetrem comprarme un cotxe ara mateix i gràcies al meu nen que em ve a buscar quan pot, fins i tot a vegades m'he agut de gastar en un taxi que surt molt car). Si costa mantenir un metro 24 hores que ho pagui l'Estat o qui sigui o que treguin els cotxes oficials als polítics i ho estalviin per el transport públic.
Al no viure a Bcn. las mevas posibilitats de anar en metro son mes habiat minsas, quan vivia allá per descomptat era el meu transport favorit, ara amb queda luny i sols hi vaig quan estic per Bcn. i amb fá falta com a mitjá rápid i segur.
I votat que estigi en marxa fins la 1 entre setmana i non-stop els caps de setmana, també crec que necesitan estona per las nits per fer las inspeccions a la xarxa, per aixó fins la 1 crec que no está malament i sino está el Nit-bús.
Com que m'has dit que hem passes per aquest fli ho faig, això que no sóc de Barcelona ni utlitzo el metro... Jo he votat per FINS LES 1.30H O 2.00H ENTRE SETMANA I FINS LES 3.00H ELS DIVENDRES I NON-STOP DISSABTES I VIGÍLIES FESTIU ESPECIALS. Així crec que la gent fara servir més el metro, i també el podra fer servir la gent que el té d'agafar a aquestes hores.
Platanito wrote:Hauria de tancar a les dotze tots els dies de l'any. Els golfos que vulguin anar tard a dormir que pateixin el Nitbus o que agafin un taxi.
ViscAuna ciutat on dia rere dia passa gent beguda a altes hores de la matinada cridant per sota de la meva finestra.
si els afters fossin legals la gent agafaria el metro a les 10 del matí
Jo apostaria per un servei fins les 12.30-1 els dies feiners i non stop els caps de setmana i festius, ara jo cop a cap de setmana entenc la nit de divedres-dissabte i la de dissabte-diumenge, ja que la gent no només es limita a sortir dissabte, sinó que divedres també, i moltes vegades m'he trobat jo que no tinc metro per tornar...
Jo opino que ara com està ja és suficient i potser és pasa una mica. Jo crec que el manteniment és vital a la xarxa de metro, no crec que sigui gaire bo tenir moltes hores els trens circulant, com heu dit els operaris de manteniment necessiten temps per no fer nyaps, y com ha dit El Llop, si revisen la instal·lació a 3-5 Km/h en un recorregut de 15-20 Km, tenim per hores, i jo opino que la seguretat abans de tot.
Per cert El Llop, quants grups d'operaris hi han per línia amb les maquines i el trenet groc aquell?
Platanito wrote:Hauria de tancar a les dotze tots els dies de l'any. Els golfos que vulguin anar tard a dormir que pateixin el Nitbus o que agafin un taxi.
ViscAuna ciutat on dia rere dia passa gent beguda a altes hores de la matinada cridant per sota de la meva finestra.
Home, també hi ha gent que treballa a aquelles hores i que li pot anar bé utilitzar el metro... ja sabem que no és la immensa majoria, però per aquesta regla de tres només caldria que el metro anés de 5 a 10 del matí, una estona al migdia i a la tarda de 5 a 8. Ja sé que al matí també hi ha metges i altres històries però que també hi ha treballadors a la nit, no només "golfos".
Platanito wrote:Hauria de tancar a les dotze tots els dies de l'any. Els golfos que vulguin anar tard a dormir que pateixin el Nitbus o que agafin un taxi.
Home, també hi ha gent que treballa a aquelles hores i que li pot anar bé utilitzar el metro... ja sabem que no és la immensa majoria, però per aquesta regla de tres només caldria que el metro anés de 5 a 10 del matí, una estona al migdia i a la tarda de 5 a 8. Ja sé que al matí també hi ha metges i altres històries però que també hi ha treballadors a la nit, no només "golfos".
Basant-nos en aquest criteri de servei als quatre gats que hi treballen, ni el metro, ni les rodalies de Renfe i FGC, ni les línies de bus diürnes no haurien d'aturar-se mai.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Potser una alternativa seria modernitzar les maquinaries de manteniment per tal d'agilitzar-ne les tasques...
Estava mirant una web d'una notícia sobre el metro de Pekin, està en angles, però allí es diu que el Metro de Pekin obre cada dia de 5 del matí a 2 de la matinada ininterrompudament... perquè a Xina es pot fer i aquí no ?
uriol108 wrote:Estava mirant una web d'una notícia sobre el metro de Pekin, està en angles, però allí es diu que el Metro de Pekin obre cada dia de 5 del matí a 2 de la matinada ininterrompudament... perquè a Xina es pot fer i aquí no ?
Espera't a veure com estarà el tema a Pequín d'aquí a uns quants anys. I, per cert, les petites incidències causades per un mal manteniment no solen aparèixer a les notícies. Si el desgavell de rodalia a Barcelona no va tenir ressò a l'estranger...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
santmarti wrote:Bien pues hemos votado la mayoría absoluta a favor de una ampliación de horario de Metro que tomen nota nuestros gobernantes
Però, com apuntava en un missatge anterior, sense saber quines conseqüències això implica per la seguretat, a més del cost en comparació amb el Nitbus, que és prou àgil.
Hi ha vegades on la democràcia ha de supeditar-se a criteris tècnics, perquè no tothom sap de tot.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver