Page 2 of 3

Re: Descomptes familia nombrosa

Posted: Friday 15/02/2008 22:45
by orique
Que entrin tres nòmines a casa no té per què voler dir que una família és rica.

Re: Descomptes familia nombrosa

Posted: Saturday 16/02/2008 1:18
by FGC
Bona nit!!

tres dels fills més dos dels pares = 5 nòmines, que per cutres que siguin totes elles, posem-les de 700 euros.....x 5 = 3500€ més de mig kilo!!!!

a lo que....3500 x 12 mesos = 42000 € anuals i que consti que he posat un import per nòmina molt baix !!!! :)

"Cate, nene!" (l'altre Rockefeller)

Posted: Saturday 16/02/2008 1:45
by Guigui
FGC wrote:Hola Guigui, ja m'extrenyava que no diguesis res !!! :)
Qui ho té al néixer, mai ho deixa... :D
FGC wrote:Si encara no ets ricachón, ja ho seràs, tingues paciència a que comencin a treballar i portin un parell de nòmines o tres cap a casa.
En principi, no tinc previst confiscar als meus fills el seu sou perquè en tirem els pares. En principi, és clar...
FGC wrote:En cuant al transport públic, només has de obrir els ulls per veure si belluguen "rockefellers" o obrers, decideix tu mateix.
Rockefellers no, però crec que s'hi veu força gent amb vestit i corbata (inclòs un servidor, quan li toca). Per tant, em reitero: contràriament al que alguns creuen (i d'altres que ho voldrien creure), la P de TP no significa "pobrissalla". I això és quelcom tant saludable com desitjable.
FGC wrote:Una salutació i espero no encendre gaire la "foguera". :) :)
No, home, no! Una polèmica sana sempre és enriquidora. ;)

Anar amb nens en TP surt més car que en cotxe privat

Posted: Monday 24/03/2008 16:10
by Guigui
Notícia d'El Periódico:

----------------------------------------------

24/3/2008 EL PREU DEL TRANSPORT PÚBLIC A LA CAPITAL CATALANA

Anar amb nens per BCN en metro i bus és més car que fer-ho en cotxe

• L'obligació de comprar bitllet a partir dels 4 anys, que s'estudia ampliar, encareix el cost
• La targeta familiar integrada, amb 70 viatges en 30 dies sense límit d'usuaris, tampoc surt rendible

ALBERT OLLÉS / RICARD GRÀCIA
BARCELONA


La cada vegada més intensa reivindicació ciutadana i política a favor d'ampliar la gratuïtat del transport públic de Barcelona fins als 12 anys (actualment només arriba fins als 4 anys) té un fonament sòlid. Tant com per poder afirmar, amb xifres reals a la mà, que viatjar amb nens en metro i bus és més car que fer-ho en cotxe. Una tesi que posa en qüestió l'esperit bàsic de qualsevol sistema públic de mobilitat que es preï, i que s'uneix a la petició que va fer l'ajuntament de la capital catalana a la Generalitat --amb el vot unànime de tots els grups municipals-- el mes de desembre passat perquè elabori un document sobre la viabilitat d'ampliar la franja d'edat exempta de pagament.
Un estudi que ha estat portat a terme per EL PERIÓDICO, a partir de tres situacions habituals amb què es troba una família de quatre membres, arriba a la conclusió que en tots els casos surt més cara la factura del metro i el bus. La primera situació real és la més tòpica i freqüent: portar els nens al col.le al matí i recollir-los a la sortida. Si es fa en un vehicle privat, la despesa mitjana de gasolina i la d'aparcar a la zona blava suma un dispendi de 4,20 euros per dia.
En transport públic, l'operació suposa vuit viatges i les seves corresponents validacions de la targeta integrada multipersonal que s'esculli. La més utilitzada a Barcelona és la T-10 que, aplicada a aquest cas, suma un cost de 5,76 euros diaris (28,8 a la setmana i 144 euros al mes).

ÚS MÉS ASSEQUIBLE
Per fer més assequible l'ús del transport en aquesta mena de situacions, l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ofereix la denominada T-Familiar, que permet 70 viatges en 30 dies, sense límit d'usuaris, per 43,80 euros. No obstant, l'aplicació d'aquest abonament al cas comentat també suposa un cost més alt (5,04 euros per dia) que fer servir el cotxe.
El mateix passa en la segona situació real: una tarda d'activitats i oci en la qual un dels progenitors va amb un fill a buscar l'altre a la sortida d'una activitat esportiva. Després es traslladen al centre de treball del quart membre, se'n van a sopar i tornen a casa. La factura del cotxe puja a 5,50 euros, mentre que amb la T-10 (nou viatges) s'arriba fins als 6,48, i amb la T-Familiar, a 5,67.

SORTIDA FESTIVA
La tercera situació és la d'un cap de setmana o dia festiu en què la família es desplaça a la platja i després va a un centre comercial i al cine. Aplicant els mateixos barems que en els anteriors casos (amb l'excepció que el pàrquing al centre comercial acostuma a ser gratuït les primeres hores), moure's en cotxe costa 7,19 euros. Amb la T-10 (seria necessari comprar-ne dues, ja que es fan 12 viatges), el preu és de 8,64 euros, i amb la T-Familiar es queda en 7,56 euros.
Davant d'aquesta evidència, i sota la iniciativa del grup municipal de CiU, l'ajuntament va demanar a la Generalitat en el ple del 22 de desembre passat l'encàrrec "amb celeritat" d'un estudi que faci menys costosa la vida de les famílies. De moment, encara no hi ha hagut cap resposta.

Re: Descomptes familia nombrosa

Posted: Monday 24/03/2008 22:06
by josep_serre
A València per 8,25 hi ha lliure circulació entre les 15h del divendres fins a les 24 h de diumenge per tota la xarxa del metro a aquelles famílies amb carnet F2 que emet FGV, desconec les condicions per emetre l'esmentat carnet però permet viatjar fins a 8 membres de la mateixa família.

Per a model, Hamburg

Posted: Tuesday 25/03/2008 0:54
by Guigui
I a Hamburg, els titulars d'un abonament mensual poden dur durant el cap de setmana fins a 10 acompanyants de franc. Però sembla que les polítiques ecolòxiques i socials a Barcelona van per una altra banda...

TMB, més car per a nens

Posted: Tuesday 25/03/2008 16:25
by Guigui
Notícia d'El Periódico:

------------------------------------------

25/3/2008 POLÈMICA PEL PREU DEL TRANSPORT PÚBLIC A LA CAPITAL CATALANA

El metro i el bus de BCN són a la cua en descomptes per a nens

• Madrid i Bilbao donen més facilitats als pares que viatgen per la xarxa amb fills
• El suburbà de Londres és gratuït fins als 10 anys, i l'autobús, fins als 15

ALBERT OLLÉS
BARCELONA


Viatjar en metro i bus amb infants a Barcelona no només és més car que fer-ho en cotxe, tal com va informar ahir aquest diari, sinó que també costa més que en altres ciutats d'Espanya i d'Europa. La comparació amb Madrid, Bilbao, París, Londres i Berlín --subjecta sempre a matisacions de superfície, mitjans de transport integrats i inversions en infraestructures-- deixa el transport públic barceloní a la cua de la llista. Un fet que recolza la necessitat, reconeguda per l'ajuntament, de revisar l'actual política de tarifes i descomptes per a usuaris infantils de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM).
A nivell espanyol, Madrid fixa la mateixa edat màxima de gratuïtat que Barcelona (fins als 4 anys), però ho compensa oferint un abonament mensual destinat a menors de 21 anys que permet a una sola persona fer un nombre il.limitat de viatges per 27,20 euros (0,90 al dia). El més semblant amb el que competeix la capital catalana és amb la T-Familiar, de 70 viatges en 30 dies sense límit d'usuaris per 43,80 euros (0,63 per viatge). La ciutat de Barcelona també té una targeta jove unipersonal fins als 21 anys (ampliable als 23) amb viatges il.limitats per 108 euros durant tres mesos (1,2 euros per dia).

A BILBAO, FINS ALS 5 ANYS
A Bilbao, es viatja gratis fins als 5 anys i, a més, hi ha una oferta específica per a "famílies nombroses", en la qual el bitllet senzill --que costa 1,30 euros, com a Barcelona-- es redueix a 1,05 euros per persona i viatge si es pertany a una família amb quatre fills. Si n'hi ha cinc o més, el descompte arriba a 0,65 euros per validació. També s'ofereix un carnet jove unipersonal fins als 26 anys amb viatges il.limitats en un any per 184 euros (0,50 al dia).
A la resta d'Europa s'evidencia una cultura de promoció del transport públic que segueix lluny de l'espanyola. A Londres, anar en metro és gratis fins als 10 anys i costa la meitat fins als 15. Aquesta última edat és la que marca el límit de gratuïtat en el bus. També hi ha títols especials com el que permet viatjar un dia en metro --fins als 15 anys-- per 1,28 euros (una lliura). Un sol viatge d'adult costa quatre lliures, al canvi, 5,13 euros.

BERLÍN I PARÍS
A Berlín es viatja gratis fins als 6 anys, i d'aquesta edat als 13 es paga 1,40 euros per viatge (el preu per als adults és de 2,10 euros) si es fa un trajecte llarg i un euro si és més curt. A París no es paga fins als 4 anys, i fins als 9 el preu d'un viatge (1,50 euros) i de l'abonament de 10 (11,50 euros) es redueix a la meitat. També destaquen dues targetes per a joves de fins a 26 anys. La primera permet viatjar un dia de forma il.limitada per 3,20 euros (un adult en paga 5,60) i la segona, per a estudiants, costa 30,93 euros al mes.

Re: Per a model, Hamburg

Posted: Tuesday 25/03/2008 19:19
by UT596001
Guigui wrote:I a Hamburg, els titulars d'un abonament mensual poden dur durant el cap de setmana fins a 10 acompanyants de franc. Però sembla que les polítiques ecolòxiques i socials a Barcelona van per una altra banda...
S'agrariria que a la resta de territori ATM també s'apliqués (per bé que lo ideal és que s'apliqués a TOT Catalunya). Cada cop que veig a una persona gran a la zona 1 anar gratis o gairebé gratis al bus o metro m'indigno al pensar que fora de la zona 1 han de pagar 6,65 per la T-10, si tenen la sort de ser de només 1 zona el seu desplaçament.

EL PREU DEL TRANSPORT PÚBLIC A BCN

Posted: Wednesday 26/03/2008 16:20
by Peter
26/3/2008 15:47 h EL PREU DEL TRANSPORT PÚBLIC A BCN

L'ATM preveu aplicar descomptes per a nens i joves al bus i al metro a partir del 2009
ACN
BARCELONA
L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) està elaborant un estudi comparatiu per valorar la possibilitat d'incloure descomptes en els bitllets del transport públic per a col·lectius com els nens, els joves i les persones grans.

Segons ha explicat el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, l'ATM ho està estudiant i la previsió és poder incloure les variacions tarifàries a partir de l'any que ve.

Tarifes socials

Així, l'ATM ha iniciat un estudi per conèixer la situació de la demanda a Catalunya i comparar-la amb altres ciutats espanyoles i europees en què s'estan portant a terme tarifes socials amb el fi de poder proposar també aquí polítiques de descomptes, especialment per als nens i els joves, i reforçar així l'ús del transport públic per a uns col·lectius que seran els usuaris del futur.

Una de les línies d'estudi és ampliar l'edat de la gratuïtat per als nens. Actualment, a partir dels 4 anys no tenen cap descompte en el bitllet.

Redistribució del cost

No obstant, Nadal ha remarcat la necessitat d'equilibrar aquests descomptes o la gratuïtat dels bitllets amb una sostenibilitat econòmica del mateix sistema, que actualment té un cost de 1.000 milions d'euros que assumeixen en un 55% les diferents administracions, mentre que la resta se sufraga amb el preu del bitllet.

S'haurà d'estudiar, ha dit, com es redistribueix aquest cost per evitar el deteriorament del servei, com ha passat en algunes ciutats europees que van optar per la gratuïtat dels bitllets i al cap de cinc o deu anys van haver de tornar a instaurar tarifes.

Revisió dels títols

Nadal ha explicat que l'objectiu de l'ATM és que aquest estudi i les corresponents propostes estiguin definides el novembre vinent, moment en què s'aprovaran les revisions de les tarifes del transport públic per al 2009. De manera que els descomptes es podrien aplicar a partir de l'any que ve.

Nadal també ha explicat que es revisaran els títols de la T-Jove i la T-Familiar, per la poca penetració que tenen entre els usuaris. Segons les dades del 2007, només l'1,16% i el 0,75% dels viatgers, respectivament, opten per aquestes targetes.

Que vagin una mica pel món

Posted: Wednesday 26/03/2008 16:32
by Guigui
Ja que els agrada tant fer el provincià i importar de fora qualsevol bajanada, que ho facin, per una vegada, quan la cosa comporta beneficis i es fixin, per exemple, en les tarifes de Viena. Alguns exemples: transport gratuït per a nens fins a 5 anys inclosos, meitat de preu dels 6 als 15 anys, abonament anual equivalent a 10 mensuals, abonaments a meitat de preu per a nens i gent gran... Ah, i tot plegat sense reduir freqüències ni altres coses amb les que amenacen per aquí per vendre la seva moto (perdó, el seu A8 oficial).

Descomptes a les tarifes del transport públic

Posted: Saturday 31/05/2008 22:36
by orique
Nota d'administració.
Aquest fil ve d'aquest altre:
http://transport.cat:8080/viewtopic.php?f=8&t=7667

No me parece mal, pero yo también revisaría la política de descuentos. Por ejemplo, no me parece justo que un "hijo de papá" tenga el mismo descuento que una persona de clase humilde, por el simple hecho de ser "joven" o menor de 21 años.

Re: Tots els bitllets en un xip

Posted: Sunday 01/06/2008 10:56
by Santfeliuenc
Hola,

Perfecto, revisa los descuentos y puedes añadir también descuentos para parados con nº del paro, alguna tarjeta, etc. Pero es difícil eso de clasificar a las personas por si son o no son "hijos de papá" o no. En cualquier caso siempre será mejor que un "hijo de papá" vaya en transporte público, aunque sea con descuento, que no que vaya en su Audi o su todoterreno.

Saludos,
Sergio

Re: Tots els bitllets en un xip

Posted: Sunday 01/06/2008 13:44
by UT596001
Santfeliuenc wrote:crear un abanico de títulos de transporte por número de viajes (de 10 a los que quieras) y otro gran abanico de opciones por tiempo (1 día, 2, 3... una semana, 1 mes, etc.).
Bueno, en la ATM léridana puedes recargar tu T-10 hasta con 30 viajes, también se puede con 20. No es posible en la T-10/30.

Re: Tots els bitllets en un xip

Posted: Sunday 01/06/2008 13:52
by orique
Santfeliuenc wrote:Hola,

Perfecto, revisa los descuentos y puedes añadir también descuentos para parados con nº del paro, alguna tarjeta, etc. Pero es difícil eso de clasificar a las personas por si son o no son "hijos de papá" o no. En cualquier caso siempre será mejor que un "hijo de papá" vaya en transporte público, aunque sea con descuento, que no que vaya en su Audi o su todoterreno.

Saludos,
Sergio
Es muy fácil saber eso... pregunta a FGC como distingue a los pensionistas que tienen un 50% de los que tienen un 75%.

Re: Tots els bitllets en un xip

Posted: Saturday 07/06/2008 15:56
by Santfeliuenc
Hola,

Pues ni idea, explícamelo... aunque no sé qué aplicación tiene con lo de los "hijos de papá".

;)

Saludos,
Sergio

Re: Tots els bitllets en un xip

Posted: Sunday 08/06/2008 13:39
by orique
Muy fácil... todo va en función del patrimonio y de la renta de cada uno. De la misma manera que se aplica a los pensionistas, se podría aplicar a cualquier persona.

A una persona que cobra 600 euros mensuales (que las hay), pagar 7,20 € cada semana le supone un esfuerzo económico muchísimo mayor que a una persona que cobra 2000.

Re: Tots els bitllets en un xip

Posted: Sunday 08/06/2008 14:32
by josep_serre
Fer una discriminació de preu d'un servei basant-se en el patrimoni o la renda del client, és una cosa que pot resultar molt injusta, més encara que la situació actual, de fet és una cosa que s'ha experimentat en diversos àmbits i ha acabat fracassant per la senzilla raó que la renda o el patrimoni d'una persona és una cosa molt elàstica, especialment en el cas de treballadors autònoms, mestresses de casa o persones que realitzen activitats econòmiques no declarades.
orique wrote:Muy fácil... todo va en función del patrimonio y de la renta de cada uno. De la misma manera que se aplica a los pensionistas, se podría aplicar a cualquier persona.

A una persona que cobra 600 euros mensuales (que las hay), pagar 7,20 € cada semana le supone un esfuerzo económico muchísimo mayor que a una persona que cobra 2000.

Re: Tots els bitllets en un xip

Posted: Sunday 08/06/2008 14:55
by orique
Bé, els sistemes perfectes no existeixen; jo penso que el que proposo és més just que no pas el sistema actual; d'altra banda; algú que realitza activitats econòmiques no declarades està quedant-se uns diners que no li pertoquen. I en els altres casos que exposes, caldria veure si és adequat o no fer una tarifa especial.

Re: Tots els bitllets en un xip

Posted: Saturday 14/06/2008 13:55
by Santfeliuenc
Hola,
orique wrote:Muy fácil... todo va en función del patrimonio y de la renta de cada uno. De la misma manera que se aplica a los pensionistas, se podría aplicar a cualquier persona.

A una persona que cobra 600 euros mensuales (que las hay), pagar 7,20 € cada semana le supone un esfuerzo económico muchísimo mayor que a una persona que cobra 2000.
Entonces, por esa misma razón... ¿le cobrarías el pan, la leche, una camiseta, un jersey, etc. de manera diferente a una persona que a otra? a mi me parece completamente equivocado y además inútil esa forma de facturarle a nadie el billete o cualquier otra cosa.

No veo yo tampoco la legalidad a eso de saber el patrimonio de nadie o sus ingresos económicos, que la verdad, no le importan a nadie más que a uno mismo y a Hacienda, y con esos ya estamos todos pillados pues manejan nuestros datos. Pero... ¿mostrar nuestros datos, ingresos, patrimonio a alguien más o que figuren en un montón de bases de datos? no, no, no y no.

Yo creo que el transporte público es para todos, tenemos el objetivo de que todos lo usen y así contaminemos menos, ahorremos más y desatasquemos las carreteras, vías urbanas, etc. por lo tanto ha de tener un precio relativamente bajo y asequible para todos pero ha de ser el mismo para todo hijo de vecino. Estableciendo esas diferencias y esas trabas al acceso al transporte, al final lo conseguimos es lo que ya existe ahora, y es que quien tenga un poquito más se compre un coche y vaya con él a todas partes porque recordemos que eso es ahora lo que sale más barato, más rápido y es más eficaz. Si se pretende fomentar el transporte lo primero es crearlo para que sepueda usar, después fomentarlo poniendo trabas no a su uso por parte de nadie, sino poniendo trabas al coche y por último utilizarlo, tanto el ciudadano de a pie como el peón de obra como el ejecutivo o empresario. De cualquier otra forma se crean ghettos o la idea de que ir en cercanías, bus o metro es de pobretones, de clases desfavorecidas y que esos lugares y transportes son puntos donde da igual la seguridad, el mantenimiento, el cuidado, etc. Si hacemos que ahí vaya todo el mundo, que lo use todo el mundo y que sea el medio de todos para moverse, todos se preocuparán de estos medios, si los encasillamos como medios degradados o de clase inferior, seintroducirá en la gente la idea de que quien use esos medios es inferior y que esos medios son para clases degradadas incluyendo en ellas a cualquiera que los utilice, con lo que la gente, para no ser tachada por la sociedad de esa forma, no los utilizará y se degradarán más aún.

Para diferenciar el precio del billete ya hay o puede haber medios para realizarse descuentos de muchos tipos en taquilla como lo son o lo podrían ser el carnet de familia numerosa, la tarjeta del paro, etc. y debería valer con mostrar ese documento al vendedor o teclearen las máquinas autoventa el número de dicho documento para identificarse uno como beneficiario del descuento correspondiente.

El problema es que aquí siempre vamos luego con la picaresca de a ver cómo viajo gratis o pagando menos y se le buscan los tres pies al gato para todo. Siempre saldría alguien ideando cómo colarse, cómo usar la tarjeta del paro de un hermano, amigo, familiar, etc. o cómo usar el número de carnet de familia numerosa de alguien que no es uno mismo... y como aquí lo que faltan son medios de control, seguridad en los transportes públicos y además eso parece que no le preocupa a nadie porque efectivamente se tiene una total falta de respeto a quienes utilizan estos medios como el tren, el bus, el metro, etc. pues da lo mismo controlar que no hacerlo. ¿Hace cuánto que no se ve un revisor en las cercanías de BCN? pues eso.

Cada uno de nosotros debería de poder identificarse, ahora que vamos con tanta tecnología por delante, con el DNI electrónico o alguna forma análoga, en cuyo chip se contendría toda la información de la persona, si es familia numerosa, si no lo es, si está en el paro, si no lo está... y así cuando a uno le pidiesen el billete (el día que controlen eso como Dios manda, ya que pasan de todo), enseñarías el billete y si tienes descuento por alguna razón o motivo especial, tendría uno que acreditarlo debidamente pero sin enseñarle a nadie dato alguno. Ni el revisor no los demás pasajeros de al lado sabrían que estás en el paro o que tienes 5 hermanos más, solamente se escucharía un pitido de aprobación con lucecita verde y punto.

Saludos,
Sergio

Re: Descomptes a les tarifes del transport públic

Posted: Monday 16/06/2008 0:53
by wefer
Personalment, crec que és un error fer descomptes a la gent perquè és gran, jove, té fills, o el que sigui.
Crec que quan fas servir un servei, el que has de pagar és aquest servei i els costos que genera, independentment de la teva condició personal.
Evidentment, no nego en cap cas que cal redistribuir la riquesa, però això s'hauria de fer a través d'impostos i, sobretot, fer un impost de la renda amb cara i ulls, i no l'animalada que hi ha ara que no té cap ni peus i que només aconsegueix que pagui la classe mitjana la que els pobres no paguen perquè no arriben al límit, i els rics ja tenen bons gestors que els amaguen tot el patrimoni.
Amb un bon impost de la renda, que permetés donar diners directament a qui els necessita, no caldria tot aquest reguitzell de descomptes arbitaris que hem d'anar posant per tot arreu: els pensionistes tindrien un bon sou, a l'igual que les mestresses de casa o els joves estudiants, mentre els pares amb diversos fills o gent amb persones al seu càrrec pagarien menys impost o fins i tot rebrien diners, etc.
Però a partir d'aquí... ja ens sortiríem del tema del fòrum.