Re: Catenaria rígida per a Rodalies
Posted: Wednesday 02/07/2008 19:59
Per entendre'ns, la catenària diguem-ne convencional són cables, i en canvi la rígida son com una espècie de tubs quadrats d'acer. Seria una cosa aixi oi?
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Això no m'ho crec. Segur que hi haurà problemes a la nit els quals es veuran reflectits durant el dia amb talls a les línies.metring wrote:inicialmente se cambiará la catenaria de los túneles de la red de Cercanías y no se tendrá que interrumpir el servicio.
Quan es refereixen a talls de servei, és quan afecta a gairebé tots els trens d'un dia. Si per uns dies puntuals cal suprimir l'últim tren substituit per autobús, no crec que sigui tan dramàtic.cristian26 wrote:Això no m'ho crec. Segur que hi haurà problemes a la nit els quals es veuran reflectits durant el dia amb talls a les línies.metring wrote:inicialmente se cambiará la catenaria de los túneles de la red de Cercanías y no se tendrá que interrumpir el servicio.
El que vull dir és que a la nit hi haurà imprevistos i problemes que afectaran al servei de rodalies de l'endemà.UT596001 wrote:Quan es refereixen a talls de servei, és quan afecta a gairebé tots els trens d'un dia. Si per uns dies puntuals cal suprimir l'últim tren substituit per autobús, no crec que sigui tan dramàtic.cristian26 wrote:Això no m'ho crec. Segur que hi haurà problemes a la nit els quals es veuran reflectits durant el dia amb talls a les línies.metring wrote:inicialmente se cambiará la catenaria de los túneles de la red de Cercanías y no se tendrá que interrumpir el servicio.
Pel que sembla, només pretenen implantar-la als túnels, així que els que mirem per l'estètica podem respirar tranquils, almenys de moment.victorcasta wrote:Realment tinc ganes de saber si seran capaços de dur la catenària rígida a l'Estació de França i destrossar-la visualment...
Però és que dur la catenària rígida fins a Montcada-Bifurcació, Sant Andreu Comtal o L'Hospitalet de Llobregat, ja significa sortir fora de túnels, d'aquí el dubte.Guigui wrote:Pel que sembla, només pretenen implantar-la als túnels, així que els que mirem per l'estètica podem respirar tranquils, almenys de moment.victorcasta wrote:Realment tinc ganes de saber si seran capaços de dur la catenària rígida a l'Estació de França i destrossar-la visualment...
La font, en principi, és relativament fiable dins els estàndards informatius actuals. En qualsevol cas, la relació al final no inclou pas el ramal de l'Estació de França.20minutos, citant EFE, wrote:El Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) ha previsto instalar una catenaria rígida en los túneles urbanos de Barcelona, una obra que tardará 18 meses en ejecutarse.
[...]
La catenaria rígida se montará en un tramo de 47 kilómetros de línea, que comprende los trayectos Montcada Bifurcació-l'Hospitalet, Barcelona Sants-Passeig de Gràcia-Sagrera y los ramales de conexión del interior de los túneles de Barcelona.
1) Des de la sortida del túnel de Glòries fins a l'EdF hi han bastants més d'uns quants metres.EUKibo wrote:Però ja que hi son, per uns metres que hi ha de la sortida del tunel de Glòries fins a Estació de França...
A més l'impacte visual no n'hi haurà no? de fet la catenària actual no es que sigui gaire maca i amb tantes vies infrautilitzades com té l'estació encara s'hi nota més. Potser al contrari es veuria tot millor a l'hora de posar fixacions noves i tot ben posat on cal no com ara fils penjant des de fa ves a saber quant.
La catenària no té perquè ser maca, però almenys la flexible apenes "ni es veu". En canvi, la catenària rígida requereix de més punts de subjecció i per tant, a l'aire lliure, de més pòrtics. Jo no voldria veure l'Estació de França de la mateixa manera que la foto següent. I en quant a canviar fixacions velles, per fixacions noves, només cal veure com era abans l'estació de Ribes de Freser i com és ara amb pòrtics.EUKibo wrote:Però ja que hi son, per uns metres que hi ha de la sortida del tunel de Glòries fins a Estació de França...
A més l'impacte visual no n'hi haurà no? de fet la catenària actual no es que sigui gaire maca i amb tantes vies infrautilitzades com té l'estació encara s'hi nota més. Potser al contrari es veuria tot millor a l'hora de posar fixacions noves i tot ben posat on cal no com ara fils penjant des de fa ves a saber quant.
Concretament 550mProastiakos wrote: 1) Des de la sortida del túnel de Glòries fins a l'EdF hi han bastants més d'uns quants metres.
En què quedem? Ha se ser maca o útil?Proastiakos wrote: 2) No, i ara, impacte visual gens ni mica, només una espècie de teranyines de vigues d'un pam de grandària amb ménsules cada 10 metres, aixó es transparent total...
3)Mai es va pensar en fer la catenària "actual" com a maca, sinò útil, económica i lleugera.
Dubto molt que de l'Estació de França estiguin treient tot el seu potencial. Encara sort de la R10 i de l'Alvia (que per cert ja no està).Proastiakos wrote: 4) Vies infrautilitzades? Hi ha una cosa que s'en diu maniobres per on trens passen per aquest munt de vies infrautilitzades que tu dius
I també estàs d'acord amb els atacs personals? No entenc perquè quan critico a Renfe el que rebo en comptes d'arguments són atacs personals dels quals mai he rebut disculpes.Proastiakos wrote: 5)Jo quan no tinc ni idea de quelcom prefereixo no opinar.
Decididament tal com deia un company, t'estas cobrint de glòria i demanaria que abans d'obrir la boca pensesis dos cops el que escrius, com a fòrum d'opinions estic d'acord en que s'opini i es discuteixi, però el que molta gent dubto que suporti es que es parli amb ignorància, despreci i vehemència a coses que son tant respetables com unes altres.
L'afirmació de que la catenària rígida és millor que "els fils penjant" l'hauries de posar tota entre moltes cometes. La catenària rígida no és ni millor ni pitjor que la 'flexible'. Són diferents, i pensades per a supòsits diferents. La comparació Metro-Adif no és vàlida perquè les circulacions de les dues xarxes no són similars. Per la foto dedueixo que no has entès que el que es vol que quedi lliure de pòrtics de catenària rígida és l'estació -que és la que està catalogada com a patrimoni- i no la platja de vies d'aquesta.EUKibo wrote:En què quedem? Ha se ser maca o útil?Proastiakos wrote: 2) No, i ara, impacte visual gens ni mica, només una espècie de teranyines de vigues d'un pam de grandària amb ménsules cada 10 metres, aixó es transparent total...
3)Mai es va pensar en fer la catenària "actual" com a maca, sinò útil, económica i lleugera.
La catenària rígida és millor que els fils penjant, de fet al metro fa anys que ja la van instal·lar, en canvi, Renfe-ADIF (no cal calificar-la ja que és evident com funciona encara que molts no ho vulguin accepta) sempre va amb retards. I a l'EDF per uns quants pals més no ve d'aquí, a més són pocs metres i en un futur segurament ho soterrin amb les ampliacions del TRAM.
http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 260010.jpg
D'acord que no és l'estació que va ser, però encara té uns quants regionals, i uns quants trens de llarga distància que fan maniobres, ja no només pel moviment de màquina i cotxes sinó també per dur els regionals a neteja en un petit dipòsit a la sortida de l'estació.EUKibo wrote:Dubto molt que de l'Estació de França estiguin treient tot el seu potencial. Encara sort de la R10 i de l'Alvia (que per cert ja no està).Proastiakos wrote: 4) Vies infrautilitzades? Hi ha una cosa que s'en diu maniobres per on trens passen per aquest munt de vies infrautilitzades que tu dius
Precisament són les crítiques, que es fan des de l'estómac.EUKibo wrote: I també estàs d'acord amb els atacs personals? No entenc perquè quan critico a Renfe el que rebo en comptes d'arguments són atacs personals dels quals mai he rebut disculpes.