Re: Trens preservats espanyols (de qualsevol companyia).
Posted: Friday 26/06/2009 17:04
Exactament, per això tampoc tindrien problemes locomotores com la Garrat que estan restaurant a l'ARMF.
Però també influeix, i molt, en el seu manteniment.
Parlant de preservacions, també diria la 280-002, potser la sèrie més breu de RENFE en la seva història (13 anys).
Degut a la necessitat de trobar per part de RENFE un material bitensió al haver dos tensions diferents a Espanya per uns motius molt concrets (la 1500V i la 3000V, l mateixa situació a França). Per aquest motiu, i estar-se rebent locomotores franceses Alsthom 7600/8600, s'encarrega a Alsthom quatre locomotores de la sèrie 10000. Aquesta mateixa sèrie era una prototip, al incorporar unes novetats molt característiques de cara al futur del ferrocarril:
Es treballa en les locomotores Bitensió.
Incorporen bogies monomotor (Bo' Bo', o B' B'), molt més lleugers i també una mica més eficients que les Co' Co' de la època.
Incorporen, per primera vegada, la relació d'engranatges (ja aplicada com a prova a les ''Danseuses'' BB16500), que encara segueixen permetent, en funció del servei que faci la locomotora, aplicar la relació PV (en les 10000 era 70km/h), i la GV (en les 10000 era de 120km/h).
Els seus primers serveis foren a la línia Barcelona-Ax-Les-Thermes (o el Transpirinenc), per substituïr a les 1000 que estaven de revisió a Alsàsua per canvials-hi la tensió (enlloc de 1500V, 3000V), essent les 10000 circulant a 1500 primer i després a 3000.
Després d'unes incursions per Catalunya, passa per Espanya, on succesius problemes amb la electrònica fan apartar del servei les quatre locomotores. RENFE no vol més material d'Alsthom fins als 90 amb l'AVE. Es conserva la 10002 al MNF de Madrid-Delicias.
Després de veure (he tret la conclusió) el seu molt bon rendiment al Transpirinenc, no devia ser tan com la locomotora ''pupas'' i va acabar com tots els prototips de RENFE, apartats molt aviat (en aquest cas al cementiri de Miranda de l'Ebro, on volien transformar-les en 7600 i 8600 bitensió).
Per mi que una locomotora com aquesta, tindria que estar almenys en estat operatiu, la veritat .
No tinc fotos d'ella meves, perquè no sóc de la època (1964 ).
Però també influeix, i molt, en el seu manteniment.
Parlant de preservacions, també diria la 280-002, potser la sèrie més breu de RENFE en la seva història (13 anys).
Degut a la necessitat de trobar per part de RENFE un material bitensió al haver dos tensions diferents a Espanya per uns motius molt concrets (la 1500V i la 3000V, l mateixa situació a França). Per aquest motiu, i estar-se rebent locomotores franceses Alsthom 7600/8600, s'encarrega a Alsthom quatre locomotores de la sèrie 10000. Aquesta mateixa sèrie era una prototip, al incorporar unes novetats molt característiques de cara al futur del ferrocarril:
Es treballa en les locomotores Bitensió.
Incorporen bogies monomotor (Bo' Bo', o B' B'), molt més lleugers i també una mica més eficients que les Co' Co' de la època.
Incorporen, per primera vegada, la relació d'engranatges (ja aplicada com a prova a les ''Danseuses'' BB16500), que encara segueixen permetent, en funció del servei que faci la locomotora, aplicar la relació PV (en les 10000 era 70km/h), i la GV (en les 10000 era de 120km/h).
Els seus primers serveis foren a la línia Barcelona-Ax-Les-Thermes (o el Transpirinenc), per substituïr a les 1000 que estaven de revisió a Alsàsua per canvials-hi la tensió (enlloc de 1500V, 3000V), essent les 10000 circulant a 1500 primer i després a 3000.
Després d'unes incursions per Catalunya, passa per Espanya, on succesius problemes amb la electrònica fan apartar del servei les quatre locomotores. RENFE no vol més material d'Alsthom fins als 90 amb l'AVE. Es conserva la 10002 al MNF de Madrid-Delicias.
Després de veure (he tret la conclusió) el seu molt bon rendiment al Transpirinenc, no devia ser tan com la locomotora ''pupas'' i va acabar com tots els prototips de RENFE, apartats molt aviat (en aquest cas al cementiri de Miranda de l'Ebro, on volien transformar-les en 7600 i 8600 bitensió).
Per mi que una locomotora com aquesta, tindria que estar almenys en estat operatiu, la veritat .
No tinc fotos d'ella meves, perquè no sóc de la època (1964 ).