Page 2 of 2

Zona tarifària

Posted: Tuesday 09/02/2010 22:34
by Guigui
CARLOS123456 wrote:¿Que zona es la universidad?
Si et refereixes a zona tarifària de l'ATM, és la 2C.

Re: Autobuses de la Autonoma

Posted: Tuesday 16/02/2010 20:34
by oscar440

Re: Autobuses de la Autonoma

Posted: Wednesday 07/04/2010 12:48
by trainman
El DPTOP introdueix noves connexions en bus entre Igualada, Martorell i la UAB
By dptop
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques posa en servei demà 6 noves expedicions diàries entre Igualada, Martorell i la UAB, en coordinació amb els horaris lectius per a millorar l’accés mitjançant transport públic a la universitat des d’aquests municipis d’una manera més ràpida i directa. Aquesta actuació comportarà una inversió anual de 66.600 euros que serà assumida íntegrament pel DPTOP.


El Govern està implantant un conjunt de millores del transport públic per a facilitar la mobilitat a l’entorn de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), d’acord amb el que estableix el Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2008-2012 aprovat pel Govern, que incideix especialment en la necessitat de garantir l’accessibilitat a punts singulars com les universitats.

En aquest sentit, durant aquest any s’han posat en funcionament noves comunicacions amb la UAB des de Santa Perpètua de la Mogoda i Mollet del Vallès i des de Granollers i Parets del Vallès.

D’altra banda, en compliment del previst en el Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2008-2012 i al Pla director de mobilitat de la regió metropolitana de Barcelona, s’està redactant el projecte constructiu per a habilitar un nou intercanviador de transport públic a la UAB, que donarà servei a més de 30.000 estudiants i 5.000 treballadors. El nou espai es projecta amb 11 andanes per a la parada dels vehicles de transport col·lectiu, de fins a 15 metres.

Ara, continuant amb aquesta línia de millora de les comunicacions mitjançant transport públic a aquest centre universitari, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques incrementa des de demà l’oferta de serveis de transport públic de viatgers per carretera entre Igualada, Martorell i la UAB, que també comportarà la millora de la comunicació entre Igualada i Martorell.

D’aquesta manera, el Govern dóna resposta a les necessitats de mobilitat detectades en diferents corredors en compliment del previst en el Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2008-2012.

6 noves expedicions diàries

Així, a partir de demà, 7 d’abril, s’oferiran 6 noves expedicions entre Igualada, Martorell i la UAB, 3 d’anada i 3 de tornada, que completaran l’actual servei existent que consta d’una expedició d’anada i tornada.

Les noves expedicions han estat fixades en coordinació amb els horaris lectius, amb l’objectiu de millorar els desplaçaments d’alumnes i el personal de la UAB. Així, el servei sortirà des de l’estació d’autobusos d’Igualada a les 6.45, a les 13.50 i a les 18.15 hores, i des del campus de la UAB, a les 9.30, a les 14.50 i a les 19.15 hores. A Martorell, la parada està ubicada a l’avinguda Comte de Llobregat, facilitant el transbordament amb l’estació d’FGC de Martorell-Enllaç.

Aquesta línia és gestionada per l’empresa La Hispano Igualadina, SA i comportarà una inversió anual de 66.600 euros, que serà assumida íntegrament pel DPTOP.

http://dptop.wordpress.com/2010/04/06/e ... -i-la-uab/

Per què a Martorell?

Posted: Wednesday 07/04/2010 13:13
by Guigui
Havent-hi connexió directa entre Martorell i l'Autònoma a través de l'R7, no acabo de veure el sentit de la parada intermèdia de l'autobús d'Igualada.

Re: Per què a Martorell?

Posted: Wednesday 07/04/2010 22:35
by UT596001
Guigui wrote:Havent-hi connexió directa entre Martorell i l'Autònoma a través de l'R7, no acabo de veure el sentit de la parada intermèdia de l'autobús d'Igualada.
Imagino que entre Martorell i Igualada deu parar a tots els pobles, i a diferència de FGC, anant per el Bruc. A excepció d'Abrera, Esparraguera i Collbató, El Bruc i Castellolí tenen una connexió amb Martorell molt deficient, i realment li donaria sentit a aquesta parada.

Demà m'acostaré a fer-la, aviam què en resulta... si trobo la parada a la UAB :x

Re: Autobuses de la Autonoma

Posted: Friday 09/04/2010 0:11
by UT596001
UT596001 wrote:si trobo la parada a la UAB :x
Doncs com havia de ser a pesar de la llista de parades que surt a la nota de premsa no es correspon amb la realitat i després d'estar esperant a la parada suposadament d'origen he vist passar de lluny un autobús de la Hispano Igualadina que ha anat directament a la segona parada i marxar, perdent evidentment l'autobús.

Val a dir que, a excepció del servei intern de l'autònoma i de les línies de Sarbus, per a la resta de serveis saber on para l'autobús és un autèntic misteri i si no preguntes o tens telepatia (això últim un xic difícil :D ) és impossible de trobar.

Demà ho tornaré a intentar, aviam què...

De tota manera, i això és com a complement del que vaig respondre a en Guigui, segons l'horari posat a la pàgina web de la Hispano Igualadina, només para als pobles intermitjos entre Martorell i Igualada l'expedició que ja existia, les altres dues són directes de Martorell a Igualada

Re: Autobuses de la Autonoma

Posted: Saturday 10/04/2010 1:37
by UT596001
Doncs bé, avui he aconseguit fer servir aquest autobús.

Primer dir que el recorregut que fa no té res a veure amb el que diu la nota de premsa: és molt més fiable en aquest sentit la pàgina web de la UAB. L'he agafat a la parada que hi ha just a sota de l'estació de FGC, a l'Eix Central, on hem pujat tres persones. Dues més han pujat a la parada de Medicina. El conductor anava guiant-se per un plànol que li han fet a mà en un paper i preguntant als viatgers, ja que era la primera vegada que feia la línia.

NO hem parat a Martorell i per tant hem fet el trajecte directe fins a Igualada sense parar enlloc, ho hem fet en 50 minuts quan ens donen una hora.

Perspectiva de futur

Posted: Saturday 10/04/2010 14:16
by Guigui
Així té força més sentit. I si, a més, l'Autònoma acaba realment convertint-se en un intercanviador d'autobusos, juntament amb les connexions ferroviàries que hi ha, la línia pot tenir força sortida també per a connectar Igualada i tot el Vallès.

Re: Autobuses de la Autonoma

Posted: Tuesday 01/06/2010 8:26
by metring
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... noma-.html

Bellaterra hará de 'hub' para los autobuses


La instalación permitirá crear al menos diez rutas entre poblaciones que hoy están desconectadas | Las diez líneas de bus se prevé que lleven a 3.270 personas por sentido cada día | El Tramvallès y el tren del túnel de Horta confluirán en el campus universitario

ÓSCAR MUÑOZ | Barcelona | 01/06/2010 | Actualizada a las 01:34h | Ciudadanos

Hay pequeñas actuaciones que pueden comportar grandes beneficios. La máxima sirve para muchos ámbitos, entre ellos el transporte público, que, además de infraestructuras voluminosas, precisa de medidas de menor escala –e incluso imaginativas– para ampliar el servicio y ganar viajeros. Una de ellas se está planeando en Bellaterra. La Generalitat, de acuerdo con la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), promueve una estación de autobuses, hasta cierto punto modesta, que tiene como peculiaridad que funcionará como un hub (punto de intercambio y distribución) para nuevas rutas entre poblaciones hoy desconectadas.

El secreto reside en que estos autobuses pasen por el campus de la UAB, lugar que por ser un centro de gran atracción ubicado junto a importantes vías de comunicación (autopistas y ferrocarril) albergará el hub. Al menos se podrán abrir diez nuevas líneas interurbanas que utilizarán, según las estimaciones de los estudios que se han hecho, 3.270 personas por sentido cada día. Las combinaciones de unas y otras multiplicarán las posibilidades de comunicación entre los municipios enlazados.

Del total de viajes previstos, el 42% corresponden a trayectos con origen o destino en la propia UAB. Por tanto, son más –el 58%– los que usarán el nuevo servicio con inicio o final en otros municipios servidos por las nuevas líneas usando la estación de Bellaterra como punto de enlace. La mayor parte de estos usuarios ya hacen estos trayectos de manera habitual, sobre todo en vehículo privado. Por el contrario, se estima que el 5% de quienes tengan origen o destino en la UAB serán viajes nuevos y en el resto de los recorridos, el 10%. Por tanto, aunque en un volumen pequeño, el hub permitiría generar nuevos desplazamientos, aunque el efecto más destacado es el cambio modal: abandonar el coche y optar por el autobús, un sistema de transporte con grandes posibilidades en trayectos interurbanos que la Generalitat ya está potenciando en otras zonas, en aplicación del plan de transporte de viajeros 2008-2012.

La estación se prevé situar en un terreno próximo a la zona deportiva de la universidad y a tocar con el vial que enlaza con la B-30 y la AP-7. GISA, la empresa de la Generalitat responsable de la actuación, estima que la construcción costará alrededor de tres millones de euros. El proyecto ejecutivo se encuentra en fase de redacción. La idea es que pueda estar listo a finales de año. Las obras deberían durar algo más de un año de tal modo que la infraestuctura podría entrar en servicio, como muy pronto, a principios de 2012. Claro está, siempre que no se vea afectada por el recorte en las inversiones en infraestructuras que la Generalitat va a efectuar, como el resto de administraciones, y cuyo detalle todavía se desconoce.

La conveniencia de esta infraestructura parte del plan de movilidad de la UAB, que propone un paquete de medidas para mejorar la oferta y la calidad del transporte público de carretera en el campus de Bellaterra, que cuenta con 43.500 visitantes entre estudiantes (el 70% del total), y profesores, investigadores y personal de servicios (el 30% restante). El 2008, la Autoritat del Transport Metropolità (ATM) elaboró el primer estudio de diseño de un intercambiador de autobuses, que también recibió la denominación de rótula por las posibilidades de transbordo con otros medios que permite. Nunca antes se había planteado un equipamiento de este tipo, en el que todos los servicios estén sincronizados para permitir los dos tipos de desplazamientos, los que tienen origen y destino en la propia universidad y los que forman parte de itinerarios más amplios.

La propuesta de la ATM es crear diez líneas que funcionen todos los días laborables con frecuencias de una hora, entre las siete de la mañana y las ocho de la tarde, lo que supone 14 expediciones por día y sentido para cada ruta. En las horas punta, se estudiaría la posibilidad de aumentar en algún trayecto esta frecuencia para que pueda haber un vehículo cada 30 minutos. Algunas rutas podrían incorporar líneas que ya están en servicio, como las que enlazan la UAB con Santa Perpètua de Mogoda y Mollet, con Granollers y Parets y con Igualada y Martorell.

La idea original era construir un edificio que reprodujese la arquitectura más característica del campus de la UAB de Bellaterra, que tiene como principal exponente la plaza Cívica. Pero finalmente se ha previsto un diseño más convencional en el que, eso sí, destaque algún elemento como, por ejemplo, la cubierta, tal y como puede observarse en los primeros esbozos, como el que ilustra esta página.

La instalación incluye un edificio central con espacio para la venta de billetes y una zona de espera suficientemente amplia para los viajeros que deseen hacer un transbordo entre líneas, también con las del servicio interno del campus. En el exterior, se prevén once andenes capaces de acoger vehículos de hasta quince metros. Asímismo, se reserva una pequeña zona para servicios y un aparcamiento para bicicletas.

Como actuación complementaria, se prevé construir una nueva pasarela sobre el eje central del campus de entre 200 y 250 metros de longitud destinada a peatones y ciciclistas y conectada con la red de carril bici proyectada en recinto universitario (otra de las propuestas incluidas en el plan de movilidad de la UAB).

La estación hub de autobuses es una primera pieza, la más modesta, de un proyecto mucho más amplio de la Generalitat con un horizonte de ejecución mucho más largo –hoy por hoy todavía impreciso– para convertir el campus de Bellaterra en uno de los principales nodos de transporte público del área metropolitana, una suerte de intercambiador central del Vallès.

Hay dos grandes actuaciones, las dos ferroviarias, en este sentido. Una es la línea de tranvía que conectará Montcada i Reixac con Ripollet, Cerdanyola, el Parc Tecnològic del Vallès, el Centre Direccional y las instalaciones universitarias y cuyos estudios informativo y de impacto ambiental se encuentran en fase de licitación. Este tranvía –el avance del plan director de infraestructuras (PDI) 2009-2018 estima una inversión de 117,7 millones–, además de mejorar la comunicación interna de una zona muy poblada, enlazará varios corredores ferroviarios de Rodalies y de Ferrocarrils de la Generalitat, además del que configurará el túnel de Horta, acortando los tiempos de viaje desde Barcelona y el resto del Vallès. Los responsables de Política Territorial plantean que esta línea de tranvía penetre en la Autònoma por su eje viario principal y tenga paradas en el centro del campus para finalizar en la plaza Cívica donde conectaría con la actual estación de FGC.

La segunda pieza ferroviaria que contribuirá a convertir la UAB en un gran centro de transporte es el túnel de Horta, que se encuentra en la misma fase de tramitación que el Tramvallès, aunque su ejecución se prevé más lenta. Está previsto como una nueva línea de FGC que atraviese Collserola y una, en el extremo de Barcelona, Poblenou, Sagrera, Maragall y Mundet, y, en el del Vallès, el Centre Direccional y Cerdanyola Universitat (Rodalies) para acabar enlazando con la estación de FGC de la misma universidad. El PDI cifra su coste en 1.117,2 millones de euros. La entrada de esta línea en el campus de Bellaterra tiene varias posibilidades. Una es por el lado sur y la otra es por el eje central, donde se situaría la estación terminal, conectada con la actual.

Re: Autobuses de la Autonoma

Posted: Wednesday 12/01/2011 23:46
by m.h.t.
Territori i Sostenibilitat millora l'oferta de serveis de bus per connectar amb la UAB des de Sabadell, Barberà i Badia del Vallès

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha posat en marxa avui millores en la línia d’autobús que actualment connecta els municipis de Sabadell, Barberà del Vallès i Badia del Vallès amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), ubicada al terme municipal de Cerdanyola del Vallès. Així, a partir d’avui, la línia passa a oferir dues expedicions d’anada i tres de tornada els dies lectius, per tal de cobrir les necessitats de mobilitat dels estudiants. L’actuació, acordada a petició dels ajuntaments implicats, comportarà una inversió anual per part de la Generalitat de 45.500 euros.


El Departament de Territori i Sostenibilitat ha posat en marxa avui millores en l’oferta de serveis d’autobús que connecten els municipis de Sabadell, Barberà del Vallès i Badia del Vallès amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

En aquest sentit, a partir d’avui, la línia passa a oferir 2 expedicions d’anada i 3 de tornada els dies lectius, per tal de donar una resposta adequada a les necessitats de mobilitat detectades entre aquests municipis i el centre universitari. Les sortides des de Barberà seran a les 8.00 i a les 15.30 hores, i les sortides des de Cerdanyola seran a les 13.25, a les 17.25 i a les 19.40 hores.

L’actuació respon a les directrius del Pla de transports de viatgers de Catalunya 2008-2012 aprovat pel Govern, que incideix especialment en la necessitat de garantir l’accessibilitat a punts singulars com ara les universitats.

Aquesta millora, acordada amb els ajuntaments implicats, se suma a l’oferta de serveis implementada pel Govern en l’últim any per tal de facilitar l’accessibilitat a la UAB des de diversos punts del territori, com ara les noves comunicacions des de Santa Perpètua de la Mogoda i Mollet del Vallès; des de Granollers i Parets del Vallès, i des d’Igualada i Martorell.

D’altra banda, en compliment del previst en el Pla de transports de viatgers de Catalunya 2008-2012 i al Pla director de mobilitat de la regió metropolitana de Barcelona, s’està redactant el projecte constructiu per a habilitar un nou intercanviador de transport públic a la UAB, que donarà servei a més de 30.000 estudiants i 5.000 treballadors. El nou espai es projecta amb 11 andanes per a la parada dels vehicles de transport col·lectiu, de fins a 15 metres.

Aquest servei és gestionat per l’empresa Marfina Bus, SA, i comportarà una inversió anual de 45.500 euros, que serà assumida íntegrament pel Departament de Territori i Sostenibilitat.

> Nota de Premsa

FONT: Generalitat de Catalunya

Expedició que falta

Posted: Thursday 13/01/2011 0:03
by Guigui
En aquest sentit, a partir d’avui, la línia passa a oferir 2 expedicions d’anada i 3 de tornada els dies lectius, per tal de donar una resposta adequada a les necessitats de mobilitat detectades entre aquests municipis i el centre universitari. Les sortides des de Barberà seran a les 8.00 i a les 15.30 hores, i les sortides des de Cerdanyola seran a les 13.25, a les 17.25 i a les 19.40 hores.
I l'expedició d'anada que falta, la fan de buit o ho compensen amb una altra relació?

Re: Autobuses de la Autonoma

Posted: Sunday 21/07/2013 10:56
by raulitinbcn
Avui he fet una nova xarxa d'autobusos de la UAB, només es una proposta, a veure que us sembla:

Image

Image

Connexions intèrnes

Posted: Sunday 21/07/2013 12:36
by Javi M
raulitinbcn wrote:Avui he fet una nova xarxa d'autobusos de la UAB, només es una proposta, a veure que us sembla:

Image
Doncs no gaire encertada, perquè connecta tot el campus amb l'estació de Renfe, però no permet desplaçaments interns.

Re: Connexions intèrnes

Posted: Sunday 21/07/2013 14:03
by raulitinbcn
Javi M wrote:
raulitinbcn wrote:Avui he fet una nova xarxa d'autobusos de la UAB, només es una proposta, a veure que us sembla:

Image
Doncs no gaire encertada, perquè connecta tot el campus amb l'estació de Renfe, però no permet desplaçaments interns.
El que intentat fer es, conectar tots el eixos amb l'estació. A més, crear aquesta petita línia de circular. Falta indicar els horaris, que basicament serien, les linies verdes (fort i fluix) i la blava cada 15' en global, vull dir, sortirien de l'estació una cada 5'. La Taronja, tindria una frequencia de pas de uns 8-10 minuts.

Re: Autobuses de la Autonoma

Posted: Saturday 07/01/2017 18:33
by trainman
El Servei de Bus de la UAB s'incorpora al Sistema Tarifari Integrat de l’ATM

A partir de gener de 2017 el Servei de Bus de la UAB formarà part del sistema tarifari integrat que permet fer servir diferents mitjans de transport amb el mateix bitllet. Els busos continuaran sent gratuïts però serà opcional validar el bitllet.

20/12/2016

La Integració tarifària permet transbordar entre diferents mitjans de transport sempre que es considerin part del mateix desplaçament. Així, després de fer servir el tren, per exemple, podem pujar al metro o al bus en un període de temps limitat sense haver de pagar un altre bitllet. Per tal que això sigui possible, els diferents mitjans de transport han d’estar integrats al sistema.

L’Autoritat del Transport Metropolità ven els bitllets en els diferents punts de venda que té instal·lats a estacions de tren, de metro o d’autobús. Un cop descomptats els impostos, la recaptació neta es reparteix entre els diferents operadors de transport en funció del número de validacions que hagin tingut.

El servei de bus de la UAB, fins ara, no estava integrat en aquest sistema i, per tant, no rebia cap ingrés. La integració implica que, si validem els nostres bitllets al bus després de baixar del tren o abans de pujar-hi, la UAB rebrà la part dels ingressos que li pertoquen. Aquests diners seran destinats directament a la millora del servei de bus o altres aspectes de la mobilitat sostenible al campus.

Per tal d’agrair la col·laboració dels usuaris i incentivar les validacions, cada mes es sortejarà un smartphone o una targeta integrada de transport trimestral entre totes aquelles persones que hagin validat el seu bitllet al bus. Aquesta promoció només és vàlida per als usuaris que es desplacen amb tren i amb el bus de la UAB de forma combinada.

Els usuaris que es desplacen per l’interior del campus i no han validat prèviament a cap altre mitjà de transport, no cal que validin el bitllet. Els usuaris que utilitzen targeta no integrada per arribar al Campus també podran fer servir el bus de la UAB sense cap mena de cost afegit. En ensenyar la targeta universitària al conductor rebran un bitllet de paper com a comprovant, de forma totalment gratuïta. D'aquesta manera la UAB podrà saber quants usuaris viatgen en les diferents franges horàries i ajustar l’oferta a la demanda, en cas que sigui necessari, per donar un millor servei.

Amb aquest objectiu de millora del servei, s'ha incorporat un autobús més que incrementarà la freqüència de la línia interna L3 (Ciències i Biociències-Eureka), passant d’una freqüència de 30 minuts a 15 minuts. Amb aquests nous horaris s’incrementen les oportunitats de desplaçaments interns al campus i no caldrà agafar el cotxe, guanyant en comoditat, sostenibilitat i evitant els inconvenients de no trobar aparcament. En el cas d’aquesta línia, no caldrà validar la targeta.

Tota la informació sobre les línies, la ubicació de les parades i el temps de pas real dels autobusos està disponible a l'aplicació.

http://www.uab.cat/web/sala-de-premsa/d ... 5716627169

http://www.uab.cat/doc/horaris_bus_UAB_2016-17

Re: Autobuses de la Autonoma

Posted: Saturday 07/01/2017 20:16
by sag470
Si no és obligatori, no té molt de sentit. Ningú marcarà. Si volien extreure la demanda de cada línia, és fàcil. Fer abonaments gratuits per tot el curs, i que tothom marqui. Inclós hi ha maneres que el carnet universitari valgui com un títol.
A més la validació voluntària no afecta la L3.

Re: Autobuses de la Autonoma

Posted: Saturday 07/01/2017 22:59
by Granolleri
Els estudiants que arriben en tren i porten un abonament només de tren evidentment no validaran. I la resta tampoc, ni que sigui per comoditat...

I l'excusa que no cobraven de l'ATM no cola, perquè bé que cobren la matrícula a tots els estudiants...

Re: Autobuses de la Autonoma

Posted: Sunday 08/01/2017 10:18
by Fran-Ikarus
Ja, però si esbomben que passa a estar integrat al sistema ATM, i alhora és opcional validar, no ajuden a entendre per què cal validar en qualsevol altra transbordament del sistema integrat... Potser la gent que no està una mica informada de les qüestions del transport no ho entén, igualment, però això no ajudarà pas.

Re: Autobuses de la Autonoma

Posted: Sunday 08/01/2017 13:59
by oriolp13
Jo entenc que tots els usuaris que provinguin d'FGC/Renfe que utilitzin un abonament d'ATM tipus T-Jove o similar, o fins i tot una T-10 no els costa res de validar, ja que al cap i a la fi no els descomptarà cap altre viatge.
Únicament no tindria sentit validar en un viatge entre dos punts del campus.

Re: Autobuses de la Autonoma

Posted: Monday 09/01/2017 13:52
by ferroparc
Avui he provat la integracio tarifaria als busos de la UAB. Han posat 3 validadores per nus (una a cada porta) de forma que tothom pugi o baixi per on vulgui. Han editat uns triptics informatius sobre la integracio, on diuen que siusplau validis. He parlat amb la conductora, i m'ha dit que de moment no es obligatori validar. De moment es pot validar quan un li vingui de gust, es a dir, no fa falta ferho a l'entrar per evitar cues.