Re: Més calor als transports de Barcelona
Posted: Wednesday 22/08/2012 18:06
I encara hi haurà gent que dirà que posar aire acondicionat es de nous rics...
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
O sia, que a la L9 sí que es podria posar. A les portes de les escales es posen portes de vidre abatibles, al forat del pou s'envidra (posar vidres) i així l'aire discorreria pel llarg de l'andana i per la part de baix del pou on hi ha els ascensors (i no s'esmunyiria aire degut a les portes d'andana, ni les portes abatibles i el sostre envidrat que jo dic). I no creieu que seria mala idea, ja que a la L9 és on menys aire corre, i menys encara si l'andana està plena...Lluita1714 wrote:No es pot posar aire condicionat en una estació, si és que no l'acotes amb mampares i portes, i espais tancats, aïllats dels trens i del túnel. Hi ha formes de ventilació més eficients que no pagar una milionada per l'aire condicionat en una estació. Per exemple, refrescar amb aigues subterrànies, o la col·locació de nous ventiladors al llarg dels túnels per fer córrer l'aire amb més força.
L'aire condicionat dels trens sempre esta en funcionament (encara que no el percebem). L'únic que varien és la temperatura depenen de l'estació del any en que estiguem, però això ho fan personal de cotxeres.Adolescent barceloní wrote:Hi ha una cosa que no tinc molt clara: els conductors de TMB han de demanar permís al CCT per poder posar l'aire acondicionat? Ja sé que potser la pregunta és una mica absurda, però sempre he tingut aquesta curiositat...
Poder, sí que es pot. si es poden refrigerar grans estadis coberts, enormes centres comercials, etc, també es pot refrigerar una xarxa subterrània de metro com la de Barcelona. Hem de tenir en compte que l'aire fred es conserva a sota terra, ja que no hi ha Sol que l'escalfi. L'única font de calor són els propis trens , les estacions i les persones, que al cap i a la fi representen només una porció molt petita de l'espai.Lluita1714 wrote:No es pot posar aire condicionat en una estació, si és que no l'acotes amb mampares i portes, i espais tancats, aïllats dels trens i del túnel.
Sempre sempre... no. De vegades a l'hivern et trobes trens que quan paren creen el silenci més absolut, la qual cosa vol dir que els equips no estan funcionant. Són casos puntuals, això sí.xabuca wrote:L'aire condicionat dels trens sempre esta en funcionament (encara que no el percebem). L'únic que varien és la temperatura depenen de l'estació del any en que estiguem, però això ho fan personal de cotxeres.
Em referia als conductors d'autobús (per això he posat CCT i no CRT o CCM; bé, hauria d'haver especificat), però s'agraeix la resposta. En resum, que en el metro el conductor no pot controlar la temperatura de l'aire. Jo em referia a si els autobusos han de demanar permís al CCT per poder posar l'aire acondicionat. Alguna vegada m'ha semblat veure els conductors quan posen l'aire parlar amb centraleta pel micro, però potser els parlaven d'un altre tema...xabuca wrote:L'aire condicionat dels trens sempre esta en funcionament (encara que no el percebem). L'únic que varien és la temperatura depenen de l'estació del any en que estiguem, però això ho fan personal de cotxeres.Adolescent barceloní wrote:Hi ha una cosa que no tinc molt clara: els conductors de TMB han de demanar permís al CCT per poder posar l'aire acondicionat? Ja sé que potser la pregunta és una mica absurda, però sempre he tingut aquesta curiositat...
Per casos que m'he trobat, en què l'autobús duia l'aire condicionat connectat quan fora feia fresca, o bé a una potència absurdament forta, així com per la resposta obtinguda de TMB quan me n'he queixat, no crec que els conductors hagin de demanar permís per connectar-lo.Adolescent barceloní wrote:Em referia als conductors d'autobús (per això he posat CCT i no CRT o CCM; bé, hauria d'haver especificat), però s'agraeix la resposta. En resum, que en el metro el conductor no pot controlar la temperatura de l'aire. Jo em referia a si els autobusos han de demanar permís al CCT per poder posar l'aire acondicionat. Alguna vegada m'ha semblat veure els conductors quan posen l'aire parlar amb centraleta pel micro, però potser els parlaven d'un altre tema...
Posar l'aire acondicionat implicat tenir-lo a 20 graus? tu estas donant per fet que tothom qe posar l'aire abusa d'ell i aixo no es aixis, es pot tenir aire acondicionat sense posar al limit la xarxa com tu dius i sense recrear cap hivern i sense tenir costipats, que t'ho portes tot al teu terreny i aixo no es aixis, els exemples que has posat es abusar del aire, pero no sempre es aixis, es mes cada cop menys.Guigui wrote:Et contestaré per al·lusions: si tu creus que és rupestre voler evitar que cada estiu la xarxa elèctrica estigui a la vora del col·lapse perquè un munt de gent se sent cridada a recrear l'hivern a casa, a la feina i on sigui; si tu creus que el sistema de ventilació natural que fins fa unes dècades hi havia a metros i autobusos és de l'edat de pedra; si tu creus que abocar el nostre planeta a l'abisme per pura comoditat és ser modern, tu mateix.
Per part meva, estic fart, tip i cuit de pescar cada estiu més d'un refredat perquè a un il·luminat se li ha acudit tancar hermèticament espais públics, i a un altre posar l'aire condicionat a tot drap, no fos cas que a algú se li escapés una gota de suor.
Doncs noi, t'equivoques de mig a mig. Prefereixo això a pescar una galipàndria. Anteposo la salut a la comoditat. I si la gent és massa estúpida per regular la temperatura adequadament, més val no posar a les seves mans un sistema que sembla massa complicat perquè el manipuli segons qui.iFercat wrote:Anar en un bus com una llauna de sardines a ple estiu sense aire es inhuma, encara que hi hagin finestres obertes, els unics que desfruitarien d'aquest aire es els que estan enganxats a elles. I si aixo passes series el primer en queixar-te(cosa habitual) d'aquest fet.
El que se equivoca eres tu, porque tampoco es sano estar mucho tiempo a temperaturas excesivas. ¿Que pasa con los golpes de calor? No olvidemos que muchos usuarios del bus son jubilados y ancianos (y ni que los demás fueramos inmunes), y estos días con la ola de calor una de las recomendaciones era refugiarse en sitios frescos o con aire acondicionado. Si tengo que caminar a 35 grados una subida para llegar a la parada del bus, y luego ir en un bus abarrotado que no tiene aire acondicionado, ahí dentro haran también 30ypico o 40 grados, además de la falta de oxígeno. Comparado con el aire acondicionado bien configurado (que suele ser el caso en la mayoría de buses en mi experiencia, y sólo habría que concienciar un poco más a los conductores al respecto), eso no es más sano, de hecho puede ser igual de peligroso que un frío excesivo. Yo prefiero el fresco del aire acondicionado a que me dé un golpe de calor.Guigui wrote:Doncs noi, t'equivoques de mig a mig. Prefereixo això a pescar una galipàndria. Anteposo la salut a la comoditat. I si la gent és massa estúpida per regular la temperatura adequadament, més val no posar a les seves mans un sistema que sembla massa complicat perquè el manipuli segons qui.
http://es.wikipedia.org/wiki/Golpe_de_calorWikipedia wrote:Generalmente ocurre por estar expuesto a una fuente de calor que lleva la temperatura corporal por encima de 40 °C, y viene acompañado de mortalidades de hasta el 70%, dandose especialmente durante las olas de calor (más de tres días por encima de 32,3 °C).
Hi estic totalment d'acord, i el faria extensiu a la possessió i conducció de vehicles de quatre rodes.Guigui wrote:I si la gent és massa estúpida per regular la temperatura adequadament, més val no posar a les seves mans un sistema que sembla massa complicat perquè el manipuli segons qui.
Estem parlant de aire dins dels transports, no a les andanes. Lo de les andanes s'ha dit nomes que es tècnicament possible. El que es greu es que hi hagi gent que diu que l'aire acondicionat dins dels vagons o bus es de nous rics.El LLOP wrote:pel que fa al metro, des de que entres per l'accés des del carrer (20,25, 30 o 35º) fins que accedeixes al tren (~24º) passa una mitjana de 5 minuts (aproximadament i tirant llarg). De veritat cal una milionada per 5 minuts d'espera quan potser fa dues hores que ens estem torrant al carrer?
tots els trens del metro i tots els busos de l'àrea metropolitana tenen aire condicionat. Debatre ara si això es de nou rics es inútil perquè ara no es treurà, com es lògic.iFercat wrote:Estem parlant de aire dins dels transports, no a les andanes. Lo de les andanes s'ha dit nomes que es tècnicament possible. El que es greu es que hi hagi gent que diu que l'aire acondicionat dins dels vagons o bus es de nous rics.El LLOP wrote:pel que fa al metro, des de que entres per l'accés des del carrer (20,25, 30 o 35º) fins que accedeixes al tren (~24º) passa una mitjana de 5 minuts (aproximadament i tirant llarg). De veritat cal una milionada per 5 minuts d'espera quan potser fa dues hores que ens estem torrant al carrer?