Page 2 of 14

Posted: Wednesday 06/09/2006 12:14
by entfe001
Diari de Girona wrote:L´Agència Catalana del Consum investiga si Ryanair ha fet publicitat enganyosa

E.P.R., GIRONA.

L´Agència Catalana del Consum (ACC) ha requerit a l´aerolínia irlandesa de baix cost Ryanair, que té la seva seu espanyola a l´aeroport de Girona, que entregui tota la informació sobre les condicions de la polèmica campanya de publicitat celebrada dilluns al matí a la plaça Catalunya de Barcelona. L´objectiu és esclarir si la companyia va incórrer en publicitat enganyosa, ja que va prometre bitllets gratuïts per a tots els que es personessin a la cèntrica plaça barcelonina amb una pancarta de críticant a Ibèria i de suport a Ryanair, cosa que no van poder complir. Segons l´ACC, un miler de persones van atendre la crida de la companyia aèria, però només es van repartir cap a 500 bitllets.

L´ACC ha obert un expedient informatiu, no sancionador, per esbrinar què ha passat arran de 150 denúncies presentades pels qui no van aconseguir el promès bitllet gratuït. Segons han explicat fonts de l´organisme, el procediment en obrir un expedient d´aquestes característiques és procedir a la demanda de proves a l´empresa i, després de fer-ne una avaluació, arribar a una resolució en un termini breu. En aquest cas, el dictamen de l´ACC es podria conèixer a principis de la setmana que ve, segons fonts de l´organisme, tot i que no hi ha establert un període determinat.

En aquest cas, la informació sol·licitada a l´empresa és, sobretot, aquella que es va penjar al lloc web de l´aerolínia. L´objectiu és esclarir per què la companyia no va complir amb la oferta promesa i esbrinar si els textos promocionals esmenten el que l´organisme qualifica com a «expressions vitals»: frases del tipus «oferta vàlida fins l´esgotament de les existències», o una altra fórmula similar. Si no apareix cap missatge d´aquesta naturalesa, l´aerolínia podria haver incorregut en un cas de publicitat enganyosa.

Bitllets per correu electrònic

La companyia va demanar el mateix dilluns disculpes per no haver pogut fer front a la demanda de bitllets gratuïts que va desencadenar la seva peculiar campanya publicitària. A la vegada, es va anunciar que Ryanair compensaria els assistens adjudicant 1.000 bitllets gratuïts entre tots aquells que enviessin un mail a la companyia explicant que havien estat presents a la concentració barcelonina.

Tot i que l´ACC va valorar aquesta iniciativa, mitjançant la qual Ryanair pretén compensar els qui no van poder aconseguir els passatges promesos dilluns al matí, això no atura l´obertura de l´expedient informatiu i la corresponent informació, van especificar.

A més, des d´ahir, l´aerolínia de baix cost oferta quatre milions de passatges aeris gratuïts per als qui accedeixin al seu lloc web entre el 5 i el 14 de setembre, per celebrar la xifra de 4 milions de passatgers transportats durant el mes d´agost. Les condicions de l´oferta són: reservar el bitllet entre el 5 i el 14 de setembre, viatjar entre el 19 de setembre i el 24 de març i fer la reserva amb 15 dies d´antelació. La promoció no inclou les taxes, per la qual cosa s´hauran d´abonar uns 15 euros per trajecte.

Ryanair també va anunciar més vols de Girona a Milà.

Vaga de Ryanair a Girona

Posted: Friday 20/10/2006 9:10
by wefer
http://www.avui.cat/
-------------------------------------------
Indignació a Girona pel caos generat per la vaga d'empleats de Ryanair
La companyia no facturava maletes i els clients van haver d'usar bosses
El govern fa de mediador


Elisabet Escriche

El caos que es va viure dimecres a l'aeroport de Girona perquè la companyia Ryanair es va a negar a facturar l'equipatge dels passatgers a causa de la vaga dels treballadors de càrrega i descàrrega va provocar ahir la indignació del Patronat de Turisme Costa Brava - Pirineu de Girona i de la cambra de comerç. La Generalitat ha convocat avui el matí una reunió entre CCOO i els representants de Ryanair i Lesma, que opera el handling de la companyia.

"L'administració, els treballadors i la companyia s'han de posar les piles per solucionar el problema, perquè la imatge que vam donar és patètica. Semblava que fóssim al Tercer Món", va denunciar ahir el president del Patronat, Ramon Ramos. "La situació es veia a venir. No pot ser que cada cop que fas un viatge perdis tres quarts d'hora per recollir una maleta", va afegir. La Cambra de Comerç espera que no es torni a repetir. "No s'ha d'arribar al caos generat al Prat. Seria un gran perjudici", va advertir el president, Domènech Espadalé.

Maletes trencades

Ryanair només va permetre als passatgers pujar als avions equipatge de mà sempre que no superés els deu quilos. Això va provocar que desenes d'usuaris desfessin les seves maletes i posessin part dels seus objectes en bosses d'escombraries que havia repartit la mateixa companyia. Alguns van optar per vestir-se amb tantes peces de roba com fos possible, mentre els més indignats feien malbé les maletes que havien d'abandonar perquè ningú les pogués aprofitar.

Sílvia Correa i Mauricio Ribera, una parella que viu a Sardenya, es van negar abandonar l'equipatge que pesava més de 40 quilos i van decidir quedar-se a dormir a l'aeroport. "És una vergonya que no ens hagin ofert un allotjament. No ens han donat cap mena d'explicació", va denunciar Correa. Una decisió similar van prendre un grup de 30 italians que tornaven al seu país després d'haver fet un curs de perruqueria a Barcelona. "No volem deixar aquí tot el material: assecadors, raspalls... Dormirem sobre les maletes", explicaven.

Si a la reunió d'avui no s'arriba a una acord, la situació es podria repetir dilluns, durant la nova jornada de vaga convocada.

Posted: Friday 20/10/2006 12:29
by A-380
Segunda jornada de huelga en Ryanair con seguimientos del 100 por cien en Sevilla, Jerez y Gerona, según CCOO

Aviaciondigital

La segunda jornada de huelga convocada por el sindicato CC.OO en Ryanair y en la compañía de handling Lesma se ha desarollado con un alto grado de participación por parte de los trabajadores que han secundado los paros hasta en un 100 por 100 en el caso de aeropuertos como el de Jerez o Sevilla, según informaron a Aviaciondigital fuentes sindicales.

Según los datos ofrecidos por CC.OO a este diario, la huelga de cuatro horas convocada para hoy en Ryanair y Lesma ha sido secundada de forma masiva en la mayor parte de los aeropuertos.

Así, en Sevilla y Jerez de la Frontera, donde los trabajadores pararon entre las 9.00 y las 13.00 horas, el seguimiento fue del 100 por cien. Según CC.OO en el aeropuerto de Sevilla los pasajeros han presentado reclamaciones ante la aerolínea como consecuencia de los retrasos en los vuelos.

También se ha producido un seguimiento total en el aeropuerto de Gerona, donde nuevamente se ha impedido a los delegados sindicales y miembros del Comité de Huelga acceder para informar a los trabajadores, según denunció la central sindical. Algo similar ha ocurrido en el aeropuerto de Santander.

INFORMACION DE RYANAIR

Entretanto, la compañía aérea informa en su web a sus clientes de la huelga de los empleados encargados de la carga y descarga de equipaje en los aeropuertos de Sevilla, Gerona, Granada y Jerez, "lo que significa que no podemos aceptar equipaje facturado en aquellos vuelos programados para hoy, miércoles 18 de Octubre del 2006, operados desde o hacia los aeropuertos de Sevilla, Girona, Granada y Jerez"

Según la compañía, "a todos aquellos pasajeros afectados por esta huelga, se les ha enviado un correo electrónico (e-mail), a la dirección de correo electrónico que facilitaron cuando realizaron su reserva, informándoles de las diferentes opciones disponibles".


No me extraña lo que esta pasando, con unas condiciones laborales mas próxima al continente africano, que aún país como España, que aunque no sean buenas, son algo mejores que allí.

Saludos, :pistola
Pedro

Posted: Saturday 21/10/2006 15:43
by entfe001
Interessant el fet que Ryanair ni es presentés a l'acta de mediació convocada per la Generalitat de Catalunya.

Posted: Monday 23/10/2006 12:47
by Guigui
entfe001 wrote:Interessant el fet que Ryanair ni es presentés a l'acta de mediació convocada per la Generalitat de Catalunya.
És la seva manera d'actuar. Passen olímpicament de tot el que faci olor a drets dels treballadors. I compten amb que a les administracions i la indústria local els ballarà allò que no sona si amenacen amb marxar perquè no els imposin sancions. I molt em temo que va per aquí la cosa...

Posted: Monday 23/10/2006 14:19
by orique
Doncs se'ls imposen sancions cautelars abans de que puguin marxar.

Posted: Monday 23/10/2006 15:12
by megapauer
Guigui wrote:
entfe001 wrote:Interessant el fet que Ryanair ni es presentés a l'acta de mediació convocada per la Generalitat de Catalunya.
És la seva manera d'actuar. Passen olímpicament de tot el que faci olor a drets dels treballadors. I compten amb que a les administracions i la indústria local els ballarà allò que no sona si amenacen amb marxar perquè no els imposin sancions. I molt em temo que va per aquí la cosa...
Serà l'inici de la tornada a la realitat dels preus dels avions? Perquè ningú s'explica els preus que tenen i que puguin cobrir costos.

Posted: Monday 23/10/2006 16:01
by A-380
No tiene nada que ver el ser compañía de bajo coste con lo que hace Ryanair.
Esta misma agresividad, puede ser su gran problema si no la modera.
En REU y GRO tienen problemas, pero también los tienen en el resto de Europa y de todos es conocido la rivalidad que hay entre las compañias de bandera y las de bajo coste.
Se prevé un mal desenlace al estar otros aeropuertos europeos en las mismas condiciones.
Saludos, :hola
Pedro

Posted: Monday 23/10/2006 19:41
by megapauer
Quan parlo del fi dels preus absurds em refereixo a que els poden oferir gràcies a les nul·les condicions laborals que tenen els treballadors. I si es comencen a rebotar per tenir condicions mínimament dignes, potser se'ls acabi el xollo i els preus s'hauran de regularitzar a coses més normals.

Ryanair anuncia nous vols a Reus per al 2007

Posted: Wednesday 13/12/2006 16:35
by 437.001
Diari de Tarragona, 13/Des/2006:

REUS

Ryanair anuncia nous vols a Reus per abans de l'estiu del 2007

ACN :: 13.12.2006 (16:25h.) |

La companyia Ryanair ha anunciat avui dimecres que no té previst enlairar els seus avions des de l'aeroport del Prat atès que les plataformes de Reus i Girona els ofereixen un molt bon servei, ha dit Caitríona Beggan, executiva de Màrqueting i Vendes per a l'estat espanyol. Concretament, per l'aeroport de Reus, Caitríona ha informat que a final d'aquest any arribaran 1,6 milions de passatgers transportats des del 6 de novembre de 2003, data en que van començar el servei, i que durant els primers mesos de l'any 2007 anunciaran noves rutes internacionals des de l'aeroport reusenc per abans de l'estiu.

L'executiva de Màrqueting i Vendes de Ryanair ha fet aquestes valoracions sobre l'aeroport de Reus en el transcurs d'una roda de premsa celebrada a Barcelona on ha anunciat, a partir del 27 de març, una nova ruta des de l'aeroport de Girona, que es sumarà a les 17 noves anunciades el passat mes de setembre per l'aeroport gironí.

Aquesta nova ruta enllaçarà Girona amb la localitat de Cagliari, al sud de Cerdenya, amb tres freqüències a la setmana. L'aeroport de Cagliari serà el número 117 de la companyia. Amb aquesta nova ruta, Ryanair ofereix 41 destinacions internacionals des de Girona, amb la qual cosa la companyia preveu superar còmodament els 4 milions de passatgers transportats des de la capital del Gironès.

A l'anunci d'aquesta nova ruta des de l'aeroport de Girona, Caitríona ha afegit cinc noves rutes també a partir de la primavera que seran Màlaga-Bremen; Valladolid-Milà; Madrid-Roma;Pisa-Cagliari i Londres-Brussel•les. Amb aquestes noves rutes, ja són 436 els trajectes on opera la companyia europea.

Ryanair establecerá su tercera base en Reus

Posted: Friday 12/01/2007 1:06
by A-380
http://www.aire.org/portal/modules.php? ... e&sid=5062

Ryanair establecerá su tercera base en Reus

La compañía de bajo coste Ryanair ha alcanzado un principio de acuerdo para establecer su tercera base de operaciones en Reus (Tarragona), confirmó a Europa Press la directora de Marketing y Ventas para España y Portugal de Ryanair, Maribel Rodríguez, quien destacó no obstante que 'todo depende' de que Aeropuertos Españoles y Navegación Aérea (AENA) realice una ampliación del aeropuerto de la localidad catalana.

El aeródromo necesita una mejora de las infraestructuras y ampliar el espacio, para que pueda acoger a un mayor número de aviones de Ryanair que dormirán allí cuando la 'low cost' ponga en marcha la nueva base. 'Todo es cuestión de espacio' y de que AENA 'realice la ampliación' recalcó Rodríguez, que precisó que los requisitos para que Ryanair establezca una nueva base son un 'mínimo de tres aviones y de 14 rutas'.

Rodríguez había apuntado previamente en rueda de prensa que Ryanair 'necesitaba' una tercera base en España antes de finales de año, aunque entonces dijo que no podía asegurar que estuviera en territorio español ya que la compañía estaba estudiando 'también otros aeropuertos europeos'. Finalmente, confirmó a Europa Press que la tercera base se establecerá previsiblemente en Reus.

Por otra parte, Ryanair anunció que prevé alcanzar los 42,5 millones de pasajeros a lo largo del presente año, lo que supondría un incremento del 4,9% con respecto a los 40,5 millones de pasajeros con los que cerró 2006. Concretamente, la 'low cost' irlandesa estima que alcanzará los nueve millones de viajeros en el mercado español a partir del mes de marzo.

Rodríguez destacó que el objetivo de la compañía es 'ampliar tráfico y beneficios' hasta 2012, manteniendo las 'tarifas más bajas' --con la garantía de que no aplicarán ningún recargo por combustible-- y unos 'beneficios netos récord'.

Rodríguez recalcó que Ryanair cuenta con una flota de 120 Boeing 737-800, con una media de dos años de antigüedad. En este sentido, explicó que la compañía recibirá 21 nuevos aviones hasta finales de marzo, de los cuales cuatro están destinados a su base de Gerona, donde la aerolínea contará con un total de siete aparatos. Esto permitirá a la compañía operar 41 rutas y transportar cuatro millones de pasajeros desde la ciudad catalana, tras haber realizado una inversión de 280 millones de dólares (216 millones de euros).

En este sentido, Maribel Rodríguez señaló que la compañía inaugurará entre febrero y abril '19 nuevas rutas desde la base de operaciones de Gerona, así como muchas más desde diferentes puntos de España'.

En cuanto a la base de Madrid-Barajas, donde la compañía realizó una inversión de 210 millones de dólares (162 millones de euros), Ryanair tiene tres aviones con los que opera 15 rutas. La última en incorporarse será la que enlazará la capital con Roma a partir del próximo mes de abril.

La 'low cost', que estima que aproximadamente un millón de pasajeros de Ryanair pasarán cada año por el aeródromo madrileño, indicó que desde que inauguró la base de Madrid-Barajas han viajado más de 15.000 pasajeros y tiene 200.000 reservas para los próximos meses.

Europa Press

Saludos, :hola
Pedro

Posted: Sunday 14/01/2007 0:49
by A-380
Ryanair pide más infraestructura en Reus

"La aerolínea Ryanair ha dicho hoy que aunque tiene previsto poner una base operativa en Reus (Tarragona), ahora el aeropuerto no está habilitado para ello porque la infraestructura es insuficiente, por lo que esperará a que sea correcta para instalar su segunda base operativa en Catalunya.

La directora de Mercadotecnia y Ventas de Ryanair para Europa, Sinead Finn, ha explicado que están trabajando para que el aeropuerto incluya los requerimientos que la compañía precisa para instalar esta nueva base operativa y poder incrementar sus vuelos, y está en conversaciones con Aena en este sentido.

Ryanair prevé aumentar en un 29% el número de pasajeros en el aeropuerto de Girona y pasar de los 3,1 millones de pasajeros que registró en el año 2006 a los 4 millones gracias a un plan de expansión que incluirá 19 nuevas rutas entre febrero y abril.

El plan incluye una inversión de 221 millones de euros en la incorporación de cuatro nuevos aviones, con lo que incrementará a siete el número de aviones que "duermen" en Girona y permitirá operar 41 rutas.

Las nuevas rutas conectarán Girona con Aarhus (Dinamarca), Altenburg (Alemania), Bolonia (Italia), Bremen (Alemania), Brescia (Italia), Bristol (Gran Bretaña), Cagliari (Italia), Faro (Portugal), Gotemburgo (Suecia), Malmo (Suecia), Marraquech (Marruecos), Newcastle (Gran Bretaña), Oslo (Noruega), Pecara (Italia), Oporto (Portugal), Teesside (Gran Bretaña) y Trapani (Italia).

Además, en el mes de marzo iniciará sus vuelos domésticos en España conectando la ciudad de Girona con Tenerife y Fuerteventura.

En el conjunto de España, Ryanair tendrá este año un total de 117 rutas desde o a 17 aeropuertos españoles y alcanzará un total de 9 millones de pasajeros anuales a partir del mes de marzo del año 2007.

La directora de Mercadotecnia y Ventas ha anunciado, además, una promoción "Dos por uno", y por cada billete que compre se conseguirá otro totalmente gratis.

La oferta, que ofrece un millón de billetes gratis para toda Europa, estará disponible desde hoy y hasta el jueves que viene y permitirá volar entre el 17 de enero y el 8 de febrero a cualquier destino elegido.

Ryanair sigue sin estar interesada en volar desde el aeropuerto de El Prat (Barcelona) ya que funcionan "muy bien" desde Girona y el hecho de volar a aeropuertos secundarios les permite reducir costes y mejorar la puntualidad y las tasas.

La compañía ha vuelto a reabrir su web en lengua catalana, después de decidir suprimir las web que estaban en las cinco lenguas menos visitadas, aunque Finn ha dicho que los catalanes consultan más la página web en inglés que en catalán.

Por otra parte, Finn ha dicho que "no sabe" el número de reclamaciones que se presentaron por la supresión de vuelos en Girona el pasado mes de diciembre, aunque cree que no fueron muchas, ya que los pasajeros entendieron que la causa de las supresiones fue la niebla, que también afectó a otros aeropuertos europeos.

La Vanguardia 12/01/2007"

BCN + REU + GRO tendrian que funionar como uno solo
Saludos, :hola
Pedro

Ryanair: acomiadament de pilots que causin incidents de vol

Posted: Thursday 08/02/2007 0:06
by Guigui
Extret del setmanari alemany Der Spiegel:

Després de tres quasi-accidents en només un any, Ryanair ha decidit prendre mesures. Però en lloc de pensar en canviar les condicions laborals dels pilots, el seu president O'Leary anuncia que acomiadarà els pilots responsables per maniobres de vol perilloses. La companyia ja ha rebut diversos avisos de les autoritats de seguretat aèria per vàries situacions crítiques.

D'acord amb un memoràndum intern de l'empresa citat pel "Times", els pilots que cometin un error d'aquest tipus per primer cop seran degradats un nivell; si l'incident es repeteix, seran acomiadats.

La permanència en terra dels avions de Ryanair, de 25 minuts, és la més curta de totes les línies aèries. Segons associacions de pilots, l'estrès causat per aquesta circumstància pot repercutir negativament en la seguretat del vol.

La companyia ha declinat respondre a la pregunta de si no seria més convenient millorar les condicions laborals dels pilots en lloc d'amenaçar-los amb l'acomiadament. Ryanair es limita a afirmar que la seguretat és la seva prioritat absoluta.

Posted: Thursday 08/02/2007 2:00
by EUKibo
Que fort!
Als aeronautics ens expliquen a classe que per produir a una companyia aerea cal que tots els treballadors se sentin a gust i pensis que en formen part, motivantlos dient-los els interessos de l'empresa, acceptant idees d'innovar o donant-li accions, de fet les companyies de baix cost utilitzen bastant aquest sistema. Es estrany aixo a Ryanair, aixo fara que els pilots estiguin mes incomodes potser...

Posted: Thursday 08/02/2007 8:57
by Guigui
Només cal veure les vagues que hi ha a Girona del personal de terra. En Michael O'Leary, amo de Ryanair, és una mena de self-made man a l'americana a qui agraden molt els mètodes expeditius, pensant-se que així mantindrà la plantilla "motivada".

Si fos entrenador de salt d'altura, probablement faria servir per llistons cables d'alta tensió...

Posted: Thursday 08/02/2007 13:45
by EUKibo
Guigui wrote:Si fos entrenador de salt d'altura, probablement faria servir per llistons cables d'alta tensió...
XD, pues que fiqui tambe als seients dels Airbus o Boeing dispositius de descarregues, en comptes d'acomiadar

Ryanair oferirà el 2008 viatges de baix cost a la Lluna

Posted: Tuesday 03/04/2007 21:50
by victorcasta
Ryanair oferirà el 2008 viatges de baix cost a la Lluna per competir amb Virgin Galactic

L'aerolínia irlandesa Ryanair oferirà a mitjans del 2008 viatges de baix cost a la Lluna per competir amb la companyia Virgin Galactic "en una segona carrera espacial", i les reserves ja es poden realitzar des de la seva pàgina web.

Ryanair afirma que quan Richard Branson va llançar Virgin Galactic el 2004, ho va fer "com a negoci, però no amb el propòsit de fer el viatge a l'espai assequible". Per tant, l'aerolínia després d'estudiar el mercat assegura en un comunicat que "qui millor" que ella perquè els passatgers s'ho puguin permetre.

El responsable d'aquest programa, Stan Grenoli, ha assenyalat que el preu dels bitllets per viatjar a l'espai amb Ryanair serà "una petita part de les altes tarifes que actualment ofereix Virgin Galactic". La companyia espera que aquest destí el 2020 "sigui tan atractiu per a les vacances com Alacant o Màlaga".

El Periódico de Catalunya

Posted: Tuesday 10/04/2007 2:39
by Izo
No us enganyeu per això del baix cost: continuarà essent molt més barat anar des de Girona a Roma amb Ryanair que no pas de la Terra a la Lluna amb la mateixa companyia...

Posted: Tuesday 10/04/2007 10:47
by aarongilp
:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

Re: Ryanair oferirà el 2008 viatges de baix cost a la Lluna

Posted: Tuesday 10/04/2007 10:56
by Guigui
Ryanair afirma que quan Richard Branson va llançar Virgin Galactic el 2004, ho va fer "com a negoci, però no amb el propòsit de fer el viatge a l'espai assequible". Per tant, l'aerolínia després d'estudiar el mercat assegura en un comunicat que "qui millor" que ella perquè els passatgers s'ho puguin permetre.
Ja té pebrots que Ryanair es presenti com a germaneta de la caritat quan demostren dia sí, dia també que l'únic que els interessa és el negoci. I n'entenen més que molts altres, és cert, però que no ens vinguin a pintar la cigonya.