Posted: Wednesday 06/09/2006 12:14
Diari de Girona wrote:L´Agència Catalana del Consum investiga si Ryanair ha fet publicitat enganyosa
E.P.R., GIRONA.
L´Agència Catalana del Consum (ACC) ha requerit a l´aerolínia irlandesa de baix cost Ryanair, que té la seva seu espanyola a l´aeroport de Girona, que entregui tota la informació sobre les condicions de la polèmica campanya de publicitat celebrada dilluns al matí a la plaça Catalunya de Barcelona. L´objectiu és esclarir si la companyia va incórrer en publicitat enganyosa, ja que va prometre bitllets gratuïts per a tots els que es personessin a la cèntrica plaça barcelonina amb una pancarta de críticant a Ibèria i de suport a Ryanair, cosa que no van poder complir. Segons l´ACC, un miler de persones van atendre la crida de la companyia aèria, però només es van repartir cap a 500 bitllets.
L´ACC ha obert un expedient informatiu, no sancionador, per esbrinar què ha passat arran de 150 denúncies presentades pels qui no van aconseguir el promès bitllet gratuït. Segons han explicat fonts de l´organisme, el procediment en obrir un expedient d´aquestes característiques és procedir a la demanda de proves a l´empresa i, després de fer-ne una avaluació, arribar a una resolució en un termini breu. En aquest cas, el dictamen de l´ACC es podria conèixer a principis de la setmana que ve, segons fonts de l´organisme, tot i que no hi ha establert un període determinat.
En aquest cas, la informació sol·licitada a l´empresa és, sobretot, aquella que es va penjar al lloc web de l´aerolínia. L´objectiu és esclarir per què la companyia no va complir amb la oferta promesa i esbrinar si els textos promocionals esmenten el que l´organisme qualifica com a «expressions vitals»: frases del tipus «oferta vàlida fins l´esgotament de les existències», o una altra fórmula similar. Si no apareix cap missatge d´aquesta naturalesa, l´aerolínia podria haver incorregut en un cas de publicitat enganyosa.
Bitllets per correu electrònic
La companyia va demanar el mateix dilluns disculpes per no haver pogut fer front a la demanda de bitllets gratuïts que va desencadenar la seva peculiar campanya publicitària. A la vegada, es va anunciar que Ryanair compensaria els assistens adjudicant 1.000 bitllets gratuïts entre tots aquells que enviessin un mail a la companyia explicant que havien estat presents a la concentració barcelonina.
Tot i que l´ACC va valorar aquesta iniciativa, mitjançant la qual Ryanair pretén compensar els qui no van poder aconseguir els passatges promesos dilluns al matí, això no atura l´obertura de l´expedient informatiu i la corresponent informació, van especificar.
A més, des d´ahir, l´aerolínia de baix cost oferta quatre milions de passatges aeris gratuïts per als qui accedeixin al seu lloc web entre el 5 i el 14 de setembre, per celebrar la xifra de 4 milions de passatgers transportats durant el mes d´agost. Les condicions de l´oferta són: reservar el bitllet entre el 5 i el 14 de setembre, viatjar entre el 19 de setembre i el 24 de març i fer la reserva amb 15 dies d´antelació. La promoció no inclou les taxes, per la qual cosa s´hauran d´abonar uns 15 euros per trajecte.
Ryanair també va anunciar més vols de Girona a Milà.