Page 2 of 3

Posted: Thursday 10/08/2006 13:22
by davids_from_liepaja
esperem que en Bush no en foti la pota amb l'Iran i llavors si que tindrem que anar a cop de nuclear.. perque ens podem quedar sense petroli d'orient, d'Arabia i de retruc d'Azerbaidyan.. i per colmo el que té Russia aquí no es ven, ya me contareis!

un litre de sin plomo a 10 euros! :o :o

Posted: Thursday 10/08/2006 16:26
by Ferrovi
Sempre podrem recurrir a les fosses petrolíferes de Tarragona i Granada...

Posted: Thursday 10/08/2006 23:42
by davids_from_liepaja
Sempre podrem recurrir a les fosses petrolíferes de Tarragona i Granada...
amb això no tenim ni per proveir el tren de la pobla! :D :P

Posted: Friday 11/08/2006 21:35
by orique
Ferrovi wrote:Sempre podrem recurrir a les fosses petrolíferes de Tarragona i Granada...
ssssst!! que encara vindran els marines :evil: :pistola :atac

Posted: Sunday 13/08/2006 20:38
by wefer
http://www.avui.cat/
-------------------------------------------
BP reprèn la producció al pou de petroli d'Alaska
El grup fa diverses proves de seguretat i manté la vigilància de la zona

Redacció

BP va anunciar ahir que continuarà la producció de petroli a la zona oest del camp petrolífer de Prudhoe Bay. La producció actual és de 150.000 barrils diaris, incloent-hi el gas natural líquid, i s'espera que augmenti a 200.000 barrils.

Aquesta decisió es produeix cinc dies després que BP decidís tancar el camp petrolífer de Prudhoe Bay, a Alaska, el més gran dels Estats Units, al detectar diverses errades de corrosió en les seves instal·lacions extractores i un petit abocament en una de les seves línies de transport del cru. Dilluns passat, després de conèixer el tancament, el Brent va marcar un nou rècord històric al situar-se en els 78,6 dòlars.

Gran seguretat

Ahir es va prendre la decisió de continuar amb la producció de la zona oest del camp després de tancar la consulta a les agències reguladores federals i de l'Estat, haver revisat més de 1.400 inspeccions ultrasòniques portades a terme en una secció clau de cinc milles d'oleoducte i aprovar l'inici d'una vigilància de 24 hores i infraroja del conducte.

"Durant els últims cinc dies hem duplicat les inspeccions en un segment de cinc milles d'oleoducte de trànsit de petroli a la zona oest del camp", va dir Bob Malone, president de BP a Amèrica. "Els resultats han estat encoratjadors i han augmentat la nostra confiança en la integritat operacional de l'oleoducte. Amb un augment de la vigilància i de la capacitat de resposta, estic segur que podem continuar operant de forma segura a la instal·lació".

BP continuarà la inspecció ultrasònica del trànsit del conducte oest i es planteja completar inspeccions addicionals en les pròximes setmanes. La companyia avaluarà els resultats diàriament per determinar si cal alguna reparació o si el funcionament continuat del conducte és apropiat.

L'esforç de vigilància inclourà vols diaris amb una càmera d'infrarojos, així com càmeres infraroges al sòl. Les càmeres són capaces de detectar petites fugues per canvis de temperatures de la superfície de l'oleoducte. "Ens assegurarem que els programes d'inspecció i vigilància compleixen els requeriments de l'ordre d'acció correctiva esmenada i publicada el 10 d'agost pel departament de Transport", va dir Steve Marshall, president de BP Exploration Alaska.

Posted: Wednesday 16/08/2006 19:41
by wefer
http://www.avui.cat/
--------------------------------------------------
La gasolina bat un nou rècord arrossegada pel preu del petroli
A l'alça El preu del litre de 95 sense plom ha augmentat un 16,5% en el que va d'any màxims
El gasoil d'automoció supera l'euro per litre per primer cop des del maig i puja un 10,5% en els últims vuit mesos


L'encariment del carburant

Xavier Alegret

L'agost és, tradicionalment, un mes de màxims en els preus dels combustibles. I aquest creixement és especialment significatiu durant el pont de la Mare de Déu d'Agost. En els últims dies, l'encariment continuat del petroli de referència, el Brent del Mar del Nord, ha esperonat els preus fins a unes xifres inèdites.

El cru va marcar el seu últim rècord històric fa només una setmana, quan va superar els 78,6 dòlars el barril. Aquest màxim, que suposava un increment superior al 30% respecte de principis d'any, va produir-se després que BP donés a conèixer el tancament del camp petrolífer de Prudhoe Bay, a Alaska, el més gran dels Estats Units, fet que va sumar-se als principals factors d'encariment del carburant, com són la contínua escalada de violència al Pròxim Orient, el conflicte entre Israel i Hezbol·lah al Líban i la tensió generada per l'activitat rebel a Nigèria, el productor més gran de l'Àfrica.

Segons les últimes xifres de preus del ministeri d'Indústria corresponents al cap de setmana, el litre de la gasolina sense plom de 95 octans a Catalunya es situava al voltant d'1,15 euros, xifra mai assolida, mentre el litre del gasoil per automoció tornava a superar la barrera psicològica de l'euro, cosa que no passava de forma generalitzada des del mes de maig. Ara, però, el gasoil s'ha enfilat fins a 1,03 euros el litre, més que el preu mitjà del maig. Aquests augments suposen que aquests dies s'està pagant el gasoil més d'un 10,5% més car que a principis d'any, mentre que la gasolina sense plom s'ha encarit fins un 16,5%.

Posted: Tuesday 05/09/2006 11:52
by wefer
http://www.avui.cat/
--------------------------------------
Petits trucs per viatjar esquivant el preu del cru
preparació · Es multipliquen als Estats Units les visites a les webs que permeten cercar la gasolinera més barata
impuls · Tot i la carestia del cru, els nord-americans van de vacances més que mai

Lara Bonilla

Malgrat els elevats preus que registra des de fa temps la gasolina als Estats Units, que en els seus nivells més elevats ha superat els tres dòlars el galó (3,6 litres) i hi ha qui diu que assolirà els 4 dòlars abans d'acabar l'estiu, els nord-americans no han alterat els seus hàbits i fins i tot viatgen més que mai. Sí que és cert que actualment aposten per realitzar viatges més curts, però no han decidit cancel·lar les seves vacances.

Així ho assegura Dorothy Dowling, vicepresidenta de màrqueting del consorci hoteler Best Western, que creu que els viatges d'oci dins dels Estats Units no s'han vist afectats pel continu encariment del preu del petroli als mercats internacionals. Els hotels que gestiona aquesta firma a Orlando, Grand Canyon i altres destins populars i familiars continuen batent rècords d'ocupació.

"Històricament, anar en cotxe ha estat la forma tradicional de viatjar, independentment dels preus de la gasolina", assegura Sandi Hughes, vicepresident de la companyia de serveis automobilístics i de viatges AAA. Segons Hughes, els nord-americans viatgen igualment perquè "l'estada en un hotel o les dietes són molt més elevades que el preu de la gasolina sola".

Tot i així, cada cop són més els conductors que abans de sortir de viatge planifiquen la ruta tenint en compte les gasolineres que ofereixen millors preus. En els últims mesos, els llocs web que ofereixen càlculs del cost del combustible i cercadors de gasolineres barates han vist com el nombre de visites pujava a mesura que augmentava el preu del petroli.

Nous serveis

Algunes webs fins i tot ofereixen als usuaris la possibilitat de calcular l'estimació exacta del cost del combustible entrant la marca i model del cotxe en qüestió, o crear llistats personals de les estacions de servei favorites. "Els conductors intel·ligents entenen la necessitat de planificar per endavant i ajustar el pressupost", assegura Jan Coyne, director de sistemes d'AAA.

El lloc web de l'agència AAA, que permet als conductors buscar els sortidors amb millors preus, ha experimentat un creixement del 168% durant l'últim any, mentre que la calculadora del cost de combustible ha rebut 749.000 visites en cinc mesos. I és que, ja que no poden modificar els preus de la gasolina, els consumidors nord-americans volen tenir el màxim d'informació. La tendència va en augment. Una altra web, GasPriceWatch.com, rep 600.000 visites diàries, tot i que això no és res comparat amb el milió d'entrades que va registrar el dia després dels desastres que va provocar l'huracà Katrina.

I què passa amb els viatges en avió? Doncs malgrat l'impacte que el cost del combustible ha tingut sobre la indústria aèria, la demanda de viatges en avió es manté inalterable durant l'estiu, segons els experts consultats. "Les tarifes s'han incrementat una mica però encara són inferiors als preus d'abans dels atemptats terroristes de l'11-S", indica Beth Harbin, directora de comunicació de la companyia nord-americana de baix cost Southwest Airlines.

Posted: Thursday 07/09/2006 13:10
by Ecomobisostrans
davids_from_liepaja wrote:esperem que en Bush no en foti la pota amb l'Iran i llavors si que tindrem que anar a cop de nuclear.. perque ens podem quedar sense petroli d'orient, d'Arabia i de retruc d'Azerbaidyan.. i per colmo el que té Russia aquí no es ven, ya me contareis!

un litre de sin plomo a 10 euros! :o :o
Jo vaig fer una proposta de que la benzina i el gasoil es vagi pujant progressivament fins als 6 euros, a rao de 10 o 15 centims al mes a base d'impostos, de manera que no haguem d'arribar a aquesta situació per que la gent deixi d'utilitzar el cotxe aixi per que si. I pels que realment el necessiten (Per que no tenen altra combinacio per anar a treballar, per que viuen a una masia o poble sense gaire TP, etc.) els hi donaria uns vals per comprar combustible a baix preu o els hi subvencionaria un cotxe solar. A mes, aquests impostos els dedicaria a millorar el transport públic, i alguna carretera que ho necessites realment, i tambe a subvencionar mes el TP per que fos + barato. No us sembla bona idea?

Re: No se perquè m'ensumo...

Posted: Thursday 07/09/2006 13:14
by Ecomobisostrans
JaMiRo! wrote:No se per què m'ensumo que de tecnologia per fer automòbils amb energies no fòssils n'hi ha, però que ningú no les treu no sé per què (ara em ve al cap el binomi petroli-guerra, vés per on)...

A ningú se li ha ocorregut pensar per què en 150 anys el ferrocarril ha passat del carbó al gasoil i del gasoil a l'electricitat, i el cotxe continua funcionant sota els mateixos principis? Si ja ho se, els motors d'un Ford T no son els mateixos que els d'un, posem per cas, Smart Fortwo; però segueixen funcionant sota mateixos principis. Sota combustible fòssil.

Per cert, com a automobilista de cap de setmana que sóc,un comentari, i és que el Prius el vaig provar al Fòrum 2004, és un cotxe fantàstic, suau i molt còmode; a més anant a menys de 50 per hora el motor de combustible fòssil restava apagat (de vegades s'encén per recarregar bateries)...A l'Estat Espanyol no té molt d'èxit però al Japó ja existeixen diversos models de cotxes híbrids de diferents marques i és normal veure'ls. Realment són trastos ben macos.

Això si, no oblidem que el cotxe, sigui gasolina, gasoil, biogàs, pila d'hidrogen, solar...Ocupa espai i l'aparcament i les retencions continuaran existint...Per tant, com bé es diu per aquest fòrum, cal potenciar molt més el transport públic en detreiment del transport privat.

Salutacions.
Oi tant, company! Amb la tecnologia que tenim es poden fer vehicles molt mes ecologics que el Prius aquest (que ja ho es bastant) i pràcticament amb les mateixes prestacions que els altres. Si mires la web de Greenpeace, que apareix a la meva firma trobaras informació d'aquests cotxes, i si no hi fos, els hi demanes per e-mail i te l'envien.
Aqui he trobat unes altres webs inetressants:
http://www.todo-ciencia.com/ciencia/tai ... os-solares
i també:
http://www.ecologistasenaccion.org que parlen de vehicles ecològics. A mes, l'any passat vaig estar a la fira Ecoviure, que es fa cada octubre a Manresa i a la Biocultura, que es fa al maig a Barcelona i al Novembre a Madrid, i alla sempre s´hi veuen vehicles solars, a mes diuen que la generalitat subvenciona un 30% del preu o algo aixi (no me'n vaig enterar gaire be). Ah, i a l'abril al parc de la ciutadella fan la Fira per la Terra on sol haver un vehicle solar que el deixen provar i tot.

Posted: Thursday 07/09/2006 13:18
by Fran-Ikarus
Ecomobisostrans wrote:pels que realment el necessiten (Per que no tenen altra combinacio per anar a treballar, per que viuen a una masia o poble sense gaire TP, etc.) els hi donaria uns vals per comprar combustible a baix preu o els hi subvencionaria un cotxe solar.
O, si treballen de nit, un cotxe lunar :D

Posted: Thursday 07/09/2006 13:24
by Ecomobisostrans
Fran-Ikarus wrote:O, si treballen de nit, un cotxe lunar :D
Qui sap si algun dia es podra fer servir tambe la Lluna, pero mentrestant amb el solar hi ha per tot el dia i la nit i em sembla que per varios dies d'autonomia, i si se t'ha oblidat de carregarlo al sol es pot enxufar i es carrega amb la corrent de casa, amb 2 hores en tens 12 d'autonomia.
Tecnologia n'hi ha d'haver i bastanta, per que acabo de llegir que el 1r vehicle solar es va fer al 1955 ¡FA 51 ANYS! ...

Posted: Thursday 07/09/2006 22:46
by Fran-Ikarus
N'hi ha, n'hi ha, de tecnologia... però dissortadament molts més interessos en joc.

La idea de pujar la benzina 10 o 15 cèntims al mes no serveix per un país del planeta Terra a l'any 2006 d.C...

Alternativa...

Posted: Thursday 07/09/2006 23:46
by JaMiRo!
Hola!

Sentint ser realista, he d'afegir que els cotxes solars presenten moltes limitacions que faria difícil, ara per ara, la seva implementació com a vehicles de turisme. :(

La solució actualment passa per la fabricació de cotxes híbrids, a on el motor d'explosió estigui alimentat amb algún combustible alternatiu tipus biodièsel o bioetanol. Malauradament, però, els canvis seran lents. :!:

I no et preocupis pel preu del petroli, company ecologista, no cal que el pugem. Ja està pujant i pujant tot sol, i no pararà (no heu sentit que s'està buscant petroli desesperadament als Pirineus?)... :o

Salut!

Posted: Wednesday 04/10/2006 13:49
by wefer
http://www.elperiodico.com/
-----------------------------------------
El petroli baixa dels 60 dòlars i porta Wall Street a un nivell rècord

MAX JIMÉNEZ BOTÍAS
BARCELONA

El preu del petroli va baixar ahir dels 60 dòlars per barril tant a Nova York com a Londres. El West Texas, principal referència nord-americana, va arribar a pagar-se a 59,20, després de baixar 1,83 dòlars, el preu més baix des del mes de febrer. Igualment, el Brent --referència europea-- va arribar a cotitzar a 58,37 dòlars, després de cedir més d'un dòlar i mig. L'evolució baixista del mercat energètic va tenir un efecte contrari a la Borsa de Nova York. El principal indicador d'aquest mercat, el Dow Jones, va superar el màxim absolut, establert en 11.722,9 punts el gener del 2000, malgrat que va iniciar la jornada amb pèrdues.

"La situació no és gaire nova", va comentar Álvaro Mazarraza, portaveu de l'Associació d'Operadors Petrolers (AOP), "els descensos es van iniciar a l'agost, tot i que aquests dies es confirma que les existències, sobretot als Estats Units, són més elevades del que es podia pensar".

L'onada d'huracans que van castigar el Golf de Mèxic l'any passat per aquestes dates, i l'efecte que van tenir en la producció i el preu del petroli, va provocar que els operadors es curessin en salut per a aquesta temporada. "Ara hi ha molt petroli disponible", va comentar Mazarraza.
L'augment dels estocs ha provocat que dos països de l'OPEP, Veneçuela i Nigèria, s'hagin plantejat reduir la producció per tornar a incrementar els preus. Però el pes d'aquests dos estats en l'organització exportadora és massa baix per desestabilitzar el conjunt de la producció.

A més, els fons d'inversió, que van ser responsables d'una part important de la pujada, s'han desdit de posicions a llarg termini per prendre-les a curt i a la baixa, de manera que ara empenyen els preus cap avall.

1,050 i perquè ets tu...

Posted: Wednesday 04/10/2006 19:18
by orique
Tot i que ha baixat (la 98 avui l'he vist a 1,101 i quan vaig fer l'últim repostatge, de 20€, fa gairebé un mes :roll:, estava a 1,182) recordo que a principis d'any estava a l'euro just...

Re: Evolució del preu del petroli

Posted: Friday 04/01/2008 9:58
by wefer
http://www.lavanguardia.es/
-----------------------------------------
El Brent también se acerca a los 100 dólares
El precio del crudo de referencia en Europa alcanza los 98,5, tras los pasos del Texas

Madrid. (Londres / Nueva York).- El precio del crudo de referencia en Europa marcó hoy nuevo récord al cambiarse por 98,50 dólares en el Intercontinental Exchange (IC), tras haber alcanzado ayer la variedad Texas la cota histórica de los 100 dólares el barril, al calor de las tensiones geopolíticas y el temor a una nueva reducción en las reservas.

El barril de referencia en Europa, el de Brent de Mar del Norte se cambia por 98,50 dólares tras haber registrado minutos antes otro máximo en 98,26 dólares, mientras que el de Texas Sweet Light se compraba hoy por 99,79 dólares, tras los máximos registrados durante la jornada de ayer.

El mercado espera con atención los datos de los inventarios de reservas semanales de crudo en Estados Unidos, que serán divulgados esta tarde, y que se espera que se sitúen por debajo de lo previsto, lo que a priori, impulsará la cotización del crudo al alza.

En los últimos días, las tensiones geopolíticas han agravado el escenario del mercado petrolero. El recrudecimiento de la violencia en Nigeria y las tensiones geopolíticas desatadas tras el asesinato de Benazir Bhutto la semana pasada en Pakistán han acentuado los temores sobre el suministro.

Además, se mantienen las tensiones geopolíticas en la frontera entre Iraq y Turquía que enfrenta a tropas otomanas y a los rebeldes kurdos del PKK, que se refugian en la región Norte de Iraq y que ya ha motivado varias incursiones de fuerzas turcas en territorio iraquí.

Re: Evolució del preu del petroli

Posted: Monday 07/01/2008 10:27
by wefer
http://www.lavanguardia.es/
--------------------------------------------
El crudo lleva a la recesión
La menor utilización del petróleo en Occidente no ha reducido su impacto

Cuando Richie Arens, operador del mercado de crudo en Nueva York, decidió pagar 100 dólares por barril de crudo Brent el pasado miércoles - cincuenta centavos más que el precio de mercado-, perdió 500 dólares en la operación pero demostró un buen sentido de la historia.

La compra impulsó durante unos minutos el precio hasta los 100 dólares, convirtiendo el miércoles 2 de enero del 2008 en la fecha simbólica de la era de energía cara, de la imparable demanda de China e India y de la nueva ola de nacionalismo energético desde Caracas hasta Moscú.

El miércoles pasado puede llegar a simbolizar también el inicio de la recesión del 2008, al menos en EE. UU. Diez de las once últimas recesiones estadounidenses se han producido poco después de un alza fuerte del precio del crudo, la última de ellas en el 2001. Y aunque los economistas siguen debatiendo la cuestión de si los shocks petroleros son la causa de las recesiones, Andrew Oswald, economista de la Universidad de Warwick, sostiene que el impacto negativo del crudo caro sobre los resultados empresariales puede ser tres veces mayor de lo calculado: "Los shocks del precio del crudo son una causa muy importante de las recesiones, así que es lógico pensar que con el barril en 100 dólares vamos a tener una recesión mundial bastante severa".

El factor petróleo en la desaceleración es clave. En circunstancias normales, la Reserva Federal respondería enérgicamente a la última subida del paro en Estados Unidos hasta el 5%, pero la duplicación del precio del crudo en doce meses ha causado presiones inflacionistas que le complican mucho la vida. Todo esto coincide con graves problemas financieros. "Tenemos una crisis de petróleo de los setenta a la vez que una crisis de crédito del siglo XXI", declaró Estephanie Griffith-Jones, economista de la Universidad de Columbia.

Muchos expertos sostienen que los shocks petroleros hacen bastante menos daño a las economías occidentales que hace 30 años. Los países ricos son mucho menos dependientes del crudo que antes, conforme se ha ido sustituyendo el petróleo por el gas en la generación de electricidad y la importancia del sector manufacturero, con elevado consumo de energía, ha disminuido. El 34% de la demanda europea en 1970 consistía en fuel para generación de electricidad y uso manufacturero.

Ahora es el 14%.

En EE. UU. y Japón, el descenso en porcentaje es aún mayor. Es más, hace años que disminuye mientras se incrementa la demanda de China e India sin frenar su crecimiento. Las subidas de precios del petróleo tienen efectos contradictorios, señala Paul Horsnell, de Barclays Capital.

Los países productores del golfo Pérsico, por ejemplo, ya son responsables de un porcentaje cada vez más grande del aumento de la demanda del crudo, así que, en este caso, "las subidas del precio generan mas demanda", dice. Asimismo, países productores desde Rusia hasta el golfo Pérsico empiezan a invertir grandes cantidades de dólares en activos occidentales, contrarrestando la desaceleración. "El impacto de estas subidas es más o menos neutral; hay perdedores y ganadores", afirma Horsnell.

Pero Oswald rechaza este optimismo. "Occidente usa menos petróleo para generación eléctrica e industria pero más en transporte", asegura. Es más, "se ha sustituido el petróleo por otras fuentes de energía como el gas y estas siguen el precio del crudo". Un ejemplo de esto se dio el pasado viernes en el Reino Unido al anunciar la eléctrica N-Power, de capital alemán, una subida de tarifas del 18%, que achacó a un aumento del precio del gas y electricidad al por mayor del 60% en once meses.

Re: Evolució del preu del petroli

Posted: Sunday 20/04/2008 16:32
by UT440_132M
Extret de http://www.larevistona.cat/main.asp?opc=0&codi=1000540
Nou cotxe híbrid per a la policia local (12/04/2008)
El cos de policia local ha adquirit un nou vehicle equipat amb la tecnologia híbrida elèctrica-combustiva.

Aquesta tecnologia cada cop més estesa representa un estalvi de combustible quan funciona a baixa velocitat. El model Honda Civic és un dels models més avençats en aquesta nova tecnologia sostenible.

Aqui teniu la foto del nou cotxe:
Image

Posted: Thursday 24/04/2008 12:23
by Ecomobisostrans
A la fira per la Terra es va presentar aqeust cotxe que funciona amb oli vegetal cru:

http://amboli2007.blogspot.com/

Re:

Posted: Monday 28/04/2008 10:14
by wefer
Ecomobisostrans wrote:A la fira per la Terra es va presentar aqeust cotxe que funciona amb oli vegetal cru:
Està bé, però cal que siguem conscients que els biocombustibles són armes de doble tall, ja que per un costat poden restar la quantitat de conreus dedicats a l'alimentació (pujada dels preus dels aliments fent-los inaccessibles als països pobres), poden fer augmentar la quantitat de sòl dedicat a l'agricultura (destrucció d'hàbitats naturals, explotació de rius, etc) i pepetuen els problemes derivats de la contaminació atmosfèrica (canvi climàtic, efecte hivernacle, etc).
Per mi, no són una alternativa real de futur al problema d'obtenció d'energia que tenim, sinó simplement un pedaç per sotejar l'escassetat de petroli.