Page 2 of 2
5046 i 1000, poc semblants
Posted: Friday 12/09/2008 23:35
by Guigui
Us poso una
altra foto de la sèrie 5046 austríaca que, al meu parer, presenta ben poques semblances amb el 1000 de l'FMB. I no ho dic pel compartiment d'equipatges.
Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
Posted: Saturday 13/09/2008 1:47
by BRILL 18
Posats a trobar semblances, per el tamany i forma de les finestres de la cabina a m amb fan recordar el frontal de les granotes mes que del 1000, sense tenir res a veure es clar
Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
Posted: Sunday 14/09/2008 20:33
by JaMiRo!
Em penso que forceu massa les coses en buscar una semblança entre aquestes velles glòries i la desapareguda sèrie 1000 del FMB.
Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
Posted: Friday 03/10/2008 19:18
by El LLOP
Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
Posted: Friday 03/10/2008 19:39
by ping
Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
Posted: Friday 03/10/2008 19:58
by El LLOP
No, definitivament no sonen igual, encara que això no significa que no hagin estat desenvolupats conjuntament. Sobre la mateixa base, després es poden muntar els equips preferits per cada explotació. Una cosa semblant als 5000 del FCMB i als del Metro de Roma.
Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
Posted: Saturday 04/10/2008 14:22
by JaMiRo!
Trobo que s'hi assemblen poc. A més hi ha detalls que així ho certifiquen: aquests són més quadradots, si us fixeu les portes s'obren cap enfora en comptes d'escamotejar-se dins de la paret del tren, etc.
Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
Posted: Tuesday 07/10/2008 16:42
by tren250
O sigui, un estil de 400/600, a mi m'ha donat aquest aspecte a primera vista.
Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
Posted: Saturday 08/11/2008 18:31
by El LLOP
Sèrie 624 DB
Posted: Sunday 09/11/2008 22:56
by Guigui
Segons la
Viquipèdia alemanya, el primer prototipus de la sèrie 624 va circular el 1961, i la producció en sèrie va ser entre 1964 i 1968, per MAN, evidentment. La DB va retirar-la de circulació el 2005, i una part del parc va passar a la PKP polonesa.
DB 420
Posted: Tuesday 22/05/2018 14:42
by Renfe445
Viendo este hilo no se mencionó un modelo que le da un aire al diseño de los 1000/1100, en este caso me refiero a la
serie 420 de la DB.
Los 420 tienen un diseño más aerodinámico y no tienen puerta en el frontal, pero las primeras versiones fueron entregadas en 1969-1970, más o menos al mismo tiempo que los 1000 que entraron en 1970.
Una curiosidad, las últimas versiones de los 420 fueron entregadas entre 1993-1997.
Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
Posted: Thursday 24/05/2018 16:04
by U-bahn de BCN
Els constructors inicials des 1000 van ser MAN (de Nuremberg) i BrownBoveri de Suïssa. Es van fabricar fora d'Espanya els 4 primers trens (de dos cotxes). Van arribar al port de BCN amb el vaixell Helios cap el març abril de 1970
Jo relacionaria més la fesomia d'aquest material amb el del metro de Milà (línia 1), contruits a partir de 1962. Veure:
https://it.wikipedia.org/wiki/Elettromo ... _di_Milano
Queda clar que no són els mateixos fabricants però si pot donar una línia estètica pels 1000 i per la sèrie A del metro de Munich. També s'hi sembla la sèrie DT1 del metro de Nüremberg, que va ser oberta el 1972. Al menys tot això és material urbà i no de línia ferroviària. L'estètica interior si varia. A TMB suposo es va demanr port d'intercirculació, cosa molt estranya en els metros clàssics alemanys, inclosos els S-Bahn.
Tornant a la sèrie 1, vull fer notar que els trens van circular a Suïssa en proves cap el febrer de 1970, en concret entre les estacions de Bremgarten West i Wohlen. El motiu de fer-ho en aquesta rebuscada línia era la tensió d'electrificació. Evidentment van circular remolcats per altres bandes de la xarxa suïssa. Allà no hi tants problemes...
Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
Posted: Saturday 30/06/2018 18:48
by metring