Page 2 of 2

Nous anuncis

Posted: Tuesday 26/05/2009 10:04
by Guigui
Notícia que continua la publicada al missatge http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=133938#p133938

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... alues.html

El tramvia s'estendrà per Catalunya

L'anunci de la recuperació del tramvia a Barcelona va anar acompanyat de moltes crítiques, però els detractors d'aquest mitjà de transport van silenciar aviat els seus judicis en convèncer-se que aquest mitjà de transport era beneficiós per a la ciutat. Des que es van inaugurar el Trambaix i el Trambesòs, ara fa cinc anys, la xarxa no ha deixat de créixer i el govern n'ha previst més ampliacions, com ara la connexió per la Diagonal. «El tramvia s'està imposant», assegurava el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, en l'acte de presentació del llibre Els tramvies d'Europa. Crònica d'un retorn anunciat, escrit per l'expert en mobilitat Carles Salmerón. L'èxit del tramvia a Barcelona ha fet que el govern el vulgui exportar a altres punts de Catalunya, com ara de l'aeroport de Girona a Flaçà o entre Martorell i Igualada.

Nadal apuntava ahir que una de les primeres línies de tramvia que el govern vol prioritzar fora de Barcelona és la que unirà la Universitat Autònoma amb Ripollet passant per Cerdanyola. Aquesta és una de les cinc línies de tramvia que havia demanat l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU). L'entitat apostava per quatre línies més. Una de les xarxes de tramvia projectades per l'AMTU uniria Sabadell i Barberà, l'altra sortiria de Sitges amb possibilitat d'arribar fins a Vilanova i hi hauria dues línies tramviaires més a les ciutats de Terrassa i Mataró.

Re: El tramvia s'estén per Catalunya

Posted: Wednesday 07/10/2009 9:43
by metring
http://www.radiomarina.com/noticia.php?id=3819

El projecte de tramvia de Víctor Catalan arriba a la Generalitat


El seu cost seria de 76 MEUR

2009-10-07, Redacció/

L’estudiant de l’IES Serrallarga de Blanes que va fer un treball de recerca plantejant la possibilitat que un tramvia unís Palafolls amb Blanes i Lloret, ha presentat el seu projecte als responsables de Política Territorial del govern català. El treball de Catalan, que ja ha guanyat diversos premis universitaris, planteja una línia d’11 quilòmetres entre Palafolls, Blanes i Lloret de Mar. El trajecte duraria 20 minuts i segons les seves previsions, en un any podria transportar 3,200.000 passatgers.

El cost del tramvia seria de 76 MEUR, 56 milions es dedicarien a la infraestructura i la resta a la compra de les màquines i els vagons.

Entre les parades previstes hi ha: Palafolls, l’Estació de la Renfe, l’Estació d’autobusos de Blanes, la Biblioteca Comarcal, l’Hospital Comarcal, la Terminal de Lloret de Mar i el Lloret Arena.

Tot i que la Generalitat està treballant en aquests moments en el projecte de carril Bus entre Blanes i Lloret amb un cost aproximat de 35 MEUR, s’han compromès amb Catalan a analitzar el projecte i valorar la seva viabilitat.

A Lloret, ramal de tren

Posted: Wednesday 07/10/2009 9:47
by Guigui
Ho sento, però no. La gràcia de fer arribar el ferrocarril a Lloret és poder connectar la població a la xarxa actual de Renfomentadif per tal d'habilitar connexions directes a Barcelona (per l'orientació de la línia és més fàcil, però si resulta que convé més encarar-la a Girona, també es podria fer). Per tant, ramal de la línia del Maresme. La resta serien pegots (un més, això sí).

Re: El tramvia s'estén per Catalunya

Posted: Wednesday 07/10/2009 14:09
by Lluita1714
Hi han moltes més ciutats que tenen prioritat per tenir un tramvia, que no pas Lloret i ni cap d'aquestes, sins-i-tot Barcelona té mancances, en barris sense metro i amb una demanda esperant una oferta, com ara la Barceloneta o la Zona Franca, o ciutats mancats de transport que no sigui una estació ferroviària en un extrem de la ciutat, com Lleida, Tarragona, Girona, Reus...

Re: El tramvia s'estén per Catalunya

Posted: Monday 18/01/2010 14:42
by viscaelcat
No fa gaire vaig sentir a la ràdio que a Girona inaugurarien una nova linia d'autobús entre Santa Eugènia i Montilivi. I que serviria per veure quanta possible demanda hi hauria per un futur tramvia.

No es pot comparar

Posted: Monday 18/01/2010 15:12
by Guigui
Doncs van servits si es pensen que d'un servei d'autobús poden deduir quanta demanda hi hauria per a un tramvia.

Re: El tramvia s'estén per Catalunya

Posted: Monday 18/01/2010 15:22
by Lluita1714
Suposo que la teoria que practiquen és... si se satura i van tots ensardinats, "és possible " que fem un tramvia, o com a mínim ens servirà als mítings.

Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?

Posted: Tuesday 09/02/2010 14:36
by 122-042-132
No sè sí és el millor lloc per penjar aquesta infromació, però no n'he trobat cap d'altre:

Informació de GISA

08/02/2010 EI-TX-07263 (AMPL): Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció de l'ampliació de l'estudi informatiu d'implantació d'un sistema tramviari al camp de Tarragona. Clau: EI-TX-07263
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1

08/02/2010 EI-TX-10004: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció de l'estudi informatiu del nou sistema tramviari entre Bellaterra i Montcada i Reixac. Clau: EI-TX-10004
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1

Re: El tramvia s'estén per Catalunya

Posted: Tuesday 09/02/2010 21:48
by 122-042-132
Moltes gràcies als Administradors, per reubicar aquest anunci correctament. Salut!