El preu de l'AVANT és de
El preu dels regioanls és 5.40 pels que van a Canfranc, 6.95 pel TRD de Jaca i 6.10 pel TRD procedent de València, el cas del TRD de Jaca és la diferència de preu entre TRD és perquè els TRD de l'anomenat Eix Aragó-Mediterrani se'ls aplica la tarifa de Regional Exprés i el TRD de Jaca la tarifa habitual pels TRD, els temps de viatge varien entre 1h 12m i 59 minuts, és de suposar que els trens que substitueixin els AVANT tinguin el preu del TRD de Jaca. Un 448 o un 449 podria millorar sensiblement aquests temps.
Els regionals fan parada a El Portillo, Villanueva de Gállego, Zuera i Tardienta.
Els TRD paren a El Portillo i Tardienta, i el que ve fa València-Osca també para a Zuera.
Els AVANT triguen 42 minuts i el seu preu és 10.40
Tot i que no s'ha preguntat la competència per carretera és Alosa és una expedició que sovint és múltiple cada hora i en hores punta cada mitja hora, el seu preu és 6.30 i la durada del viatge és d'una hora, la majoria de les expedicions són directes però hi ha un reduït nombre d'expedicions per servir els pobles del recorregut.
I ja que ha sortit el tema crec que seria bo recordar a la gent quina és la història de tot aquest invent.
Situem-nos a final dels 90, el ferrocarril en aquella moment era força posat en dubte més enllà de rodalies i AVE, de fet no gaire diferent d'ara, però a més a més les línies per on transcorrien principalment trens regionals tenien una situació directament agònica, cosa que dintre del que cap és força diferent avui, la situació tampoc era nova era la conseqüència d'anys de deixadesa però hi ha una data que marca un punt d'inflexió per aquelles línies, 1985, aquesta data va marcar el tancament de gran quantitat de línies a Espanya i una part important que va ser salvada del tancament com la que ens ocupa van seguir sent operativa però patint la total marginació per part de Renfe, seguint les indicacions de l'Estat que hi prohibia invertir en l'anomenada xarxa C, línies de feble tràfic.
Així doncs als anys 90 el trajecte entre Tardienta i Osca tot i tractar-se d'un traçat pràcticament rectilini amb velocitats entre 50 i 70 km/h, mentre el traçat permetia els 160 km/h, els serveis existents en aquell moment eren 2 regionals a Canfranc, el Diürn Rio Aragón Jaca Madrid que acoblava a Saragossa amb una branca procedent de Logroño, em sona que els dissabtes no circulava, ho pot confirmar algú, i dos regionals fins a Osca.
En aquella època es va fer certa pressió per part de les institucions i premsa aragoneses, doncs a l'Aragó existia el convenciment força fonamentat per cert, que el seu servei regional era especialment marginat per Renfe, cap a final dels 90 Renfe va fer una tímida potenciació dels serveis regionals amb la compra dels TRD sèrie 594 amb la implicació de les Comunitats Autònomes a Galícia primer, després a Andalusia i finalment a Castella i Lleó, i finalment el Ministeri de Foment va decidir millorar la línia, una de les coses sobre les que es va especular en aquell moment era convertir Osca en lloc de pas per evitar el retrocés dels trens, una cosa ja prevista per la Companyia del Nord, però no va ser així, mantenint la concepció terminal d'Osca i la creació d'una estació intermodal, en la pràctica monomodal, però ja aleshores molta gent es va fer ressò que Renfe no disposava ni en disposaria a mitjà termini de material elèctric per cobrir aquella relació.
Degut a la renovació de la via es va poder millorar sensiblement els temps de viatge equiparant-los amb la carretera cosa que va suposar un increment dels viatgers, així mateix es va electrificar la línia fins a Osca.
Malgrat aquestes millores Renfe mai va tenir interès en millorar el servei de trens en aquesta relació, val a dir que l'autocar hi està molt implantat i això no deixa de ser un problema, els motius per no potenciar aquesta línia eren diversos, en primer lloc manca de trens elèctrics, dificultats operatives per tenir un nombre important de trens amb final a Osca, hi ha constància de que es van fer propostes per millorar notablement l'oferta intensificant el gràfic dels trens que arribaven a Saragossa des de les relacions de trens regionals amb final a aquesta ciutat, així doncs l'electrificació a 3000 volts va estar per fer bonic durant força temps i quan finalment es va decidir incrementar les expedicions amb tren elèctric va sorgir la gran idea d'un ramal de la línia d'Alta Velocitat que entre Tardienta i Osca fos una via de tres carrils.
Aquesta idea no era en el fons més que un banc de proves per la via de tres carrils que previsiblement s'hauria d'extendre a bona part de la xarxa i així una electrificació que amb prou feines tenia un any va ser eliminada per una de nova per alta velocitat i 25.000 VCA que inicialment havia de ser commutable per poder-se utilitzar amb els trens convencionals, mentides darrere mentides, res de nou.
I després de tot plegat, Renfe no ha tingut interès en aquesta línia, els pocs serveis que han utilitzat la línia d'Alta Velocitat a més dels actuals han estat els TRD Calatayud-Jaca, i Saragossa-Osca posteriorment per línia convencional i finalment eliminats, i una situació única la línia d'alta velocitat Saragossa Osca a un pas de ser la primera línia d'Alta Velocitat clausurada del món, pràcticament no millora la convencional, només hi té dos trens que hi circulin que connecten amb Madrid un de diari i un divendres i diumenge, amb una ocupació que en aquest trajecte deu ser més aviat fluixa.
I a tot plegat, quants diners ens ha costat tot plegat? quantes coses molt més útils s'han deixat de fer per aquest motiu, per què inverteixen diners en una línia on Renfe no hi té interès? per què no es va obligar a Renfe a rendibilitzar una inversió que havia fet l'Estat?
Guigui wrote:Si ho he entès bé, substituiran l'Avant per un MD+. Algú sap la diferència de preus i temps de trajecte?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van